Škoda 935 Dynamic slavi 85. rođendan

Škoda 935 Dynamic, posebno upečatljivo vozilo iz 125-godišnje istorije Škoda Auto, slavi 85-ti rođendan

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Racionalizovani prototip izazvao je senzaciju na svojoj svetskoj premijeri na sajmu automobila u Pragu 1935. godine. Njegove estetske, aerodinamički optimizovane konture privukle su pažnju javnosti, kao i neobične tehničke karakteristike vozila. Nakon što je bio podvrgnut opsežnoj restauraciji, kupe je sada jedan od najzanimljivijih u postavci Škoda muzeja u sedištu kompanije u Mlada Boleslav.

Elegantan, brz i jedinstven

Ovaj automobil ostavlja futuristički, elegantan, brz i jedinstven utisak. Pre 85 godina Škoda je na 25. praškom sajmu automobila predstavila modernizovani 935 Dynamic. Dizajneri iz Mlade Boleslav u ovom jedinstvenom modelu kombinovali su i tehnički napredna i nekonvencionalna rešenja. Na primer, prilikom dizajniranja spektakularnog pojednostavljenog tela primenili su najnovija saznanja iz nauke, trend dizajna koji je u to vreme počeo postupno uticati na dizajn automobila.

Izuzetno nizak koeficijent otpora

Zahvaljujući svojoj sofisticiranoj aerodinamici, prototip je postigao izuzetno nizak koeficijent otpora od cw = 0,37. Stručnost koju su inženjeri stekli na ovom polju s modelom 935 Dynamic primenjena je u dizajnu serijskih modela koji su usledili, kao što su Škoda Popular Monte Carlo iz 1936. godine i „motorway“ verzija modela Škoda Rapid 1500 OHV predstavljena 1939. godine.

Vrhunac za ljubitelje tehnologije

Međutim, postoji još jedan razlog zbog kog Škoda 935 Dynamic i danas ostaje vrhunac za ljubitelje tehnologije. Vodeno hlađeni četvorocilindarski motor zapremine dva litra ima cilindre na suprotnim stranama i montiran je iza osovina kao zadnji središnji motor. Na taj način dizajneri su spustili težište vozila, što je pozitivno uticalo na vozačke performanse. Motor ima snagu od 55 KS i ubrzava, sa međuosovinskim rastojanjem od 3.200 mm, do brzine od 130 km/h. Još jedna inovativna karakteristika je elektromagnetski četvorostepeni menjač francuskog proizvođača Cotal, koji svojim poluselektorom omogućava poluautomatske promene brzina.

Izgrađena i reli verzija

Konstrukcija i dizajn modela Škoda 935 Dynamic i znanje stečeno razvojem podstakli su brend iz Mlada Boleslav da u 1937. u Monte Carlo Rally uđe sa modifikovanom, kompaktnijom verzijom. Napokon, Zdenek Pohl i Jaroslav Hausman pobedili su u svojoj klasi 1936. godine sa Škoda Popular roadsterom na „Queen of Rallies“. Nacrt sportskog dvoseda izrađen je u aprilu 1936. godine, a nedugo nakon toga izgrađena je i reli verzija. Međutim, nikada nije stigao do startne linije, a razvoj sportskog automobila zaustavljen je 1939. godine. Vozilo je premešteno na skladište polovnih automobila i izgubio mu se svaki trag.

Prodat 1939. godine otkupljen 1960.

Međutim, istorija jedinog Škoda 935 Dynamic ikada napravljenog vrlo je poznata. Škoda je vozilo prodala kao polovni automobil privatnom kupcu 1939. godine, a otkupila ga je od istog 1960-ih. Tada je brend iz Mlada Boleslav započela izgradnju svoje kolekcije istorijskih vozila. Pre tri godine muzejska radionica dovršila je detaljnu restauraciju ovog jedinstvenog vozila, koje od tada spada među najzanimljivije eksponate Muzeja Škoda u Mladoj Boleslavi.

Komentari(0)

sortiraj