Škoda Enyaq iV i Octavia na istoj proizvodnoj liniji
Potpuno električni SUV automobil Škoda Enyaq iV proizvodi se na istoj proizvodnoj liniji kao i modeli Octavia i Karoq
Fabrika u Mladoj Boleslav je jedini proizvodni pogon u okviru Volkswagen grupe gde se zajedno proizvode automobili sa dve različite platforme. Dok se drugi električni automobili Volkswagen grupe izrađeni na MEB platformi proizvode u namenskim fabrikama, Škoda je odlučila da započne „paralelnu proizvodnju“ sa prvim električnim automobilom na MEB platformi. Cilj je da se postigne maksimalna fleksibilnost proizvodnje i da se što efikasnije iskoriste kapaciteti proizvodnih linija.
Aleš Bureš
-Jedan od razloga zašto je
proizvodnja automobila Enyaq iV integrisana u proizvodne linije modela Octavia
je oslobađanje proizvodnih kapaciteta u fabrici za proizvodnju drugih modela -
kaže Aleš Bureš, rukovodilac Planiranja proizvodnje automobila.
Fleksibilna organizacija
Zaposleni u fabrici u Mladoj Boleslav
su navikli na fleksibilnost na Octavia proizvodnoj liniji. Ovde je organizovan
i deo proizvodnje modela Karoq, a nekada se proizvodio i Rapid. Za razliku od
modela Octava, Rapid je bio zasnovan na sopstvenoj platformi, a ne na MQB
platformi Volkswagen grupe.
-Bez obzira na to integracija je bila
izazov za Škodu. Kombinovanje proizvodnje automobila na MEB i MQB platformama
na optimalan način zahtevao je mukotrpan rad, uglavnom sektora za planiranje,
ali i ostalih sektora u kompaniji - opisuje Bureš.
Michael Oeljeklaus
-Enyaq iV je prvi Škoda serijski
model koji je od početka dizajniran kao električni automobil. To postavlja
različite zahteve za proizvodne procese i redosled proizvodnih operacija u
odnosu na modele sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem - kaže Michael
Oeljeklaus, član Škoda upravnog odbora odgovoran za proizvodnju i logistiku.
Prema njegovom mišljenju, izabrano
rešenje omogućava fleksibilnu reakciju na potražnju automobila.
-Ovo rešenje nam daje mogućnost da
dnevno proizvedemo između 250 i 350 automobila Enyaq iV u našoj glavnoj
fabrici. To znači da smo spremni odmah da reagujemo na potražnju na tržištu,
istovremeno osiguravajući da proizvodne linije budu u punoj upotrebi u svim
okolnostima - dodaje Oeljeklaus.
Baterije i head-up ekrani
Iako fleksibilnost na proizvodnoj
liniji Octavia nije ništa novo, paralelna MQB i MEB proizvodnja je zahtevala
posebne modifikacije. U ove modifikacije, koje sprovodimo od prošlog leta,
ukupno je uloženo 32 miliona evra. Uprkos ovogodišnjim komplikacijama izazvanim
pandemijom Covid-19, proizvodna linija je reorganizovana prema rasporedu.
-Najveće promene koje smo uveli bile
su u montaži, gde je najuočljivija razlika između motora sa unutrašnjim
sagorevanjem i proizvodnje električnih automobila. Ovde smo morali da se nosimo
sa specifičnim novim MEB komponentama povezanim sa električnim automobilima i
sa većom ukupnom težinom e-automobila - kaže Aleš Bureš.
U skladu sa zahtevima sa težinom,
dodati su ciklusi na liniji za montažu i izvršena su prilagođavanja sklopa
šasije. Takođe, uvedena je nova radna stanica za ugradnju baterija. Na primer,
postoje nove tehnologije za rukovanje teškim baterijama, a nova radna stanica
za modifikovanje head-up displeja je još jedan zanimljiv dodatak. Enyaq iV je
prvi Škoda model sa novom vrstom head-up ekrana sa mnogo većom površinom za
projekciju i karakteristikama augmented reality, a ovo rešenje je zbog toga
mnogo zahtevnije u proizvodnom smislu od tradicionalnog head-up ekrana. Takođe,
izvršena su manja prilagođavanja nosive konstrukcije proizvodne zgrade.
-Napravili smo mala prilagođavanja
nekih nosača, ali smo morali da izvršimo potpunu proveru strukturnih kapaciteta
- objašnjava Aleš Bureš.
Tokom promena, češki proizvođač automobila posvetio je veliku pažnju bezbednosti, posebno u pogledu rukovanja baterijama. Škoda je uvela i opsežne mere zaštite od požara, uključujući instaliranje termo kamera koje kontinuirano nadziru temperaturu u proizvodnoj hali i aktiviraju alarm ako temperatura u bilo kom trenutku odstupi od određenog opsega.
Komentari(0)