Škoda Enyaq RS iV postavio dva GINISOVA REKORDA sa 7.351 km drifta na ledu

Enyaq RS iV koji je vozio automobilski novinar Richard Meaden osvojio je titulu GINISOVE KNJIGE REKORDA za „Najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu“ nakon što je dostigao udaljenost od 7.351 km

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Škoda je postavila dva zvanična svetska rekorda u driftingu na ledu sa SUV modelom Enyaq RS iV, drugim potpuno električnim sportskim modelom brenda. Rekordi za „Najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu“ i „Najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu (električni automobil)“ potvrdili su predstavnici GINISOVE KNJIGE REKORDA. Postavio ih je automobilski novinar Richard Meaden na kružnoj stazi dužine 188.496 m na zaleđenom jezeru Stortjärnen u blizini Östersunda u Švedskoj u četvrtak 19. januara 2023.

Prvi rekord koji je Škoda oborila na jezeru Stortjärnen bio je za najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu. Vozeći nedavno predstavljeni SUV Škoda Enyaq RS iV, Richard Meaden postavio je novi zvanično potvrđeni rekord držeći automobil u kontrolisanom klizanju više od 15 minuta i 7.351 km. Meadenov drift nadmašio je prethodni rekord od 6.231 km, postavljen u Kini 2022. Uz obaranje prvog rekorda, Meaden i Škoda Enyaq RS iV postavili su drugi rekord za „Najduži drift vozila u kontinuetu na ledu (električni automobil)“.

Uz prisustvo sudija GINISOVE KNJIGE REKORDA i međunarodnog sudije u driftingu Davida Kalasa kao svedoka, Škoda je postavila rekord četvrtog dana na lokaciji nakon brojnih treninga s različitim kombinacijama guma. Uloženo je ukupno 18 sati drifta tokom punih pet dana na temperaturama ispod nule kako bi se postigao savršen drift. Enyaq RS iV održao se u zahtevnim uslovima i obišao drift krug 39 puta za 15 minuta i 58 sekundi svoje rekordne vožnje. Postigao je maksimalnu brzinu od 48,69 km/h, a u najsporijoj tački vozio se brzinom od 31,64 km/h.

Standardni proizvodni automobil koji je postigao rekord bio je opremljen 20-inčnim aluminijumskim točkovima. Däckproffsen 245/35-R20 „event tyres“ (iz Michelina) napred su imale 600 klinova od 5 mm, što je omogućilo još bolju vuču i upravljanje na zaleđenoj površini bez prijanjanja; dok su gume Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 postavljene na zadnje točkove imale 300 klinova od 2 mm po površini gume, što se pokazalo idealnom kombinacijom na 40 cm dubokoj ledenoj površini.

Postavljanje dve nove titule GINISOVOG SVETSKOG REKORDA vraća Škodu, novog rekordera Richarda Meadena i pločicu sa oznakom RS u knjigu rekorda. Britanski vozač je 2011. postavio novi brzinski rekord Južnokalifornijske asocijacije za merenje vremena (SCTA) za 2,0-litarskim automobilom sa prinudnom indukcijom od 227.080 mph. Vozeći Škoda Octavia RS proizvedenu u Velikoj Britaniji, rekord je postavljen na legendarnoj Bonneville Salt Flats u SAD-u.

Meaden je o trijumfu rekao: - Povratak za volanom još jednog Škoda modela koji ruši rekorde je prilično poseban, ići od Bonneville Salt Flats u SAD-u do zaleđenog jezera u Skandinaviji – postavljajući dva različita rekorda u dva vrlo različita automobila. Neverovatno sam ponosan što sam ponovo deo tima koji obara rekorde nakon 12 godina – ko bi rekao da ćemo ovde voziti električni automobil na ledu? To pokazuje koliko se svet automobila menja i koliko je uzbudljiv.

Enyaq RS iV ima sportsko vešanje 15 mm niže napred u odnosu na standardni Enyaq iV i 10 mm niže pozadi. Pored toga, progresivno upravljanje i odabir načina vožnje, kao i izborna dinamička kontrola šasije za prilagodljivi sistem prigušenja omogućavaju još bolju vuču. Ostala poboljšanja uključuju karakteristične RS sportske branike, sjajne crne spoljašnje detalje, kao i sportska sedišta s presvlakama od crne kože, crnim volanom i oblogom instrument table.

Enyaq RS iV je druga potpuno električna Škoda koja nosi oznaku RS, nudeći 299 KS i 0-100 km/h za samo 6,5 sekundi iz baterije od 82 kWh (77 kWh neto) i dva elektromotora. S jednim na svakoj osovini, Enyaq RS iV proizvodi 460 Nm obrtnog momenta, uz trenutno ubrzanje i snažne performanse. Vozilo se može brzo puniti pri brzini od 135 kW, što znači da se 80% napunjenosti može postići za samo 36 minuta.

Komentari(0)

sortiraj