Škoda Enyaq RS iV postavio dva GINISOVA REKORDA sa 7.351 km drifta na ledu
Enyaq RS iV koji je vozio automobilski novinar Richard Meaden osvojio je titulu GINISOVE KNJIGE REKORDA za „Najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu“ nakon što je dostigao udaljenost od 7.351 km
Škoda je postavila dva zvanična svetska rekorda u driftingu na ledu sa SUV modelom Enyaq RS iV, drugim potpuno električnim sportskim modelom brenda. Rekordi za „Najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu“ i „Najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu (električni automobil)“ potvrdili su predstavnici GINISOVE KNJIGE REKORDA. Postavio ih je automobilski novinar Richard Meaden na kružnoj stazi dužine 188.496 m na zaleđenom jezeru Stortjärnen u blizini Östersunda u Švedskoj u četvrtak 19. januara 2023.
Prvi rekord koji je Škoda oborila na jezeru Stortjärnen bio
je za najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu. Vozeći nedavno predstavljeni
SUV Škoda Enyaq RS iV, Richard Meaden postavio je novi zvanično potvrđeni
rekord držeći automobil u kontrolisanom klizanju više od 15 minuta i 7.351 km.
Meadenov drift nadmašio je prethodni rekord od 6.231 km, postavljen u Kini
2022. Uz obaranje prvog rekorda, Meaden i Škoda Enyaq RS iV postavili su drugi
rekord za „Najduži drift vozila u kontinuetu na ledu (električni automobil)“.
Uz prisustvo sudija GINISOVE KNJIGE REKORDA i međunarodnog
sudije u driftingu Davida Kalasa kao svedoka, Škoda je postavila rekord
četvrtog dana na lokaciji nakon brojnih treninga s različitim kombinacijama
guma. Uloženo je ukupno 18 sati drifta tokom punih pet dana na temperaturama
ispod nule kako bi se postigao savršen drift. Enyaq RS iV održao se u zahtevnim
uslovima i obišao drift krug 39 puta za 15 minuta i 58 sekundi svoje rekordne
vožnje. Postigao je maksimalnu brzinu od 48,69 km/h, a u najsporijoj tački
vozio se brzinom od 31,64 km/h.
Standardni proizvodni automobil koji je postigao rekord bio
je opremljen 20-inčnim aluminijumskim točkovima. Däckproffsen 245/35-R20 „event
tyres“ (iz Michelina) napred su imale 600 klinova od 5 mm, što je omogućilo još
bolju vuču i upravljanje na zaleđenoj površini bez prijanjanja; dok su gume
Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 postavljene na zadnje točkove imale 300 klinova
od 2 mm po površini gume, što se pokazalo idealnom kombinacijom na 40 cm
dubokoj ledenoj površini.
Postavljanje dve nove titule GINISOVOG SVETSKOG REKORDA vraća
Škodu, novog rekordera Richarda Meadena i pločicu sa oznakom RS u knjigu
rekorda. Britanski vozač je 2011. postavio novi brzinski rekord
Južnokalifornijske asocijacije za merenje vremena (SCTA) za 2,0-litarskim
automobilom sa prinudnom indukcijom od 227.080 mph. Vozeći Škoda Octavia RS
proizvedenu u Velikoj Britaniji, rekord je postavljen na legendarnoj Bonneville
Salt Flats u SAD-u.
Meaden je o trijumfu rekao: - Povratak za volanom još jednog
Škoda modela koji ruši rekorde je prilično poseban, ići od Bonneville Salt
Flats u SAD-u do zaleđenog jezera u Skandinaviji – postavljajući dva različita
rekorda u dva vrlo različita automobila. Neverovatno sam ponosan što sam ponovo
deo tima koji obara rekorde nakon 12 godina – ko bi rekao da ćemo ovde voziti
električni automobil na ledu? To pokazuje koliko se svet automobila menja i
koliko je uzbudljiv.
Enyaq RS iV ima sportsko vešanje 15 mm niže napred u odnosu
na standardni Enyaq iV i 10 mm niže pozadi. Pored toga, progresivno upravljanje
i odabir načina vožnje, kao i izborna dinamička kontrola šasije za
prilagodljivi sistem prigušenja omogućavaju još bolju vuču. Ostala poboljšanja
uključuju karakteristične RS sportske branike, sjajne crne spoljašnje detalje,
kao i sportska sedišta s presvlakama od crne kože, crnim volanom i oblogom
instrument table.
Enyaq RS iV je druga potpuno električna Škoda koja nosi
oznaku RS, nudeći 299 KS i 0-100 km/h za samo 6,5 sekundi iz baterije od 82 kWh
(77 kWh neto) i dva elektromotora. S jednim na svakoj osovini, Enyaq RS iV
proizvodi 460 Nm obrtnog momenta, uz trenutno ubrzanje i snažne performanse.
Vozilo se može brzo puniti pri brzini od 135 kW, što znači da se 80%
napunjenosti može postići za samo 36 minuta.
Komentari(0)