Škoda Enyaq Sportline iV - Električan, emotivan i dinamičan
Škoda atletska verzija je sada dostupna i za novi, potpuno električni SUV. Sportski izgled sa mnoštvom crnih dizajnerskih elemenata i spuštenom sportskom šasijom
Škoda Enyaq Sportline iV je najsportskija verzija novog, potpuno električnog SUV modela iz Mlada Boleslav. Njegov izgled karakteriše niz crnih dizajnerskih elemenata i veliki točkovi, dok spuštena sportska šasija daje posebno dinamično iskustvo vožnje. Unutrašnjost naglašava sportski osećaj zahvaljujući ukrasima u karbonskom stilu, multifunkcionalnom trokrakom volanu i sedištima sa integrisanim naslonima za glavu. Novi ŠKODA model sada uključuje SPORTLINE varijantu, koja se nudi u tri nivoa performansi. ENYAQ SPORTLINE iV 60 ima snagu od 132 kW, dok ENYAQ SPORTLINE iV 80 proizvodi 150 kW. Oba automobila imaju pogon na zadnje točkove. Pogon na sve točkove ima ENYAQ SPORTLINE iV 80x i opremljen je sa dva elektromotora koji generišu kombinovanu snagu od 195 kW.
Varijante SPORTLINE sastavni su deo ŠKODA portfolia modela.
Češki proizvođač automobila nastavlja sa ovom tradicijom dodavanjem ENYAQ
SPORTLINE iV u liniju svog prvog potpuno električnog SUV modela. Nova varijanta
standardno dolazi sa sportskom šasijom koja sadrži specifične opruge i
amortizere, a spuštena je za 15 mm napred i 10 mm pozadi. Branici u boji
karoserije i bočni pragovi dodatno poboljšavaju sportski izgled automobila. Bez
obzira da li je opremljen pogonom na zadnje ili na sve točkove, električni SUV
može se pohvaliti odličnom vučom, pouzdano prenoseći snagu koju generiše
sistem električnog pogona u bilo kojoj situaciji. Zbog načina rada električnih
motora, maksimalni obrtni moment automobila dostupan je odmah. Visokonaponska
baterija ugrađena u pod između osovina osigurava nisko težište, što pozitivno
utiče na okretnost i ponašanje vozila u krivini. Zahvaljujući svojoj sportskoj
šasiji specifičnoj za model, ENYAQ SPORTLINE iV se dinamičnije ponaša pri brzom
ulasku u krivinu. Progresivno upravljanje, još jedna standardna karakteristika,
takođe omogućava sportskije upravljanje.
Najsnažnija varijanta je ENYAQ SPORTLINE iV 80x.
Zahvaljujući drugom elektromotoru na prednjoj osovini, on prenosi snagu preko
pogona na sve točkove. Ova dva motora imaju kombinovanu snagu od 195 kW i nude
maksimalni obrtni moment od 425 Nm. 80x uglavnom pokreće sinhroni motor sa
permanentnim magnetom (PSM) na zadnjoj osovini, koji daje snagu od 150 kW,
maksimalni obrtni moment od 310 Nm i maksimalnu brzinu rada od 16.000 o/min.
PSM je dizajniran u aksijalno paralelnoj konfiguraciji, zajedno sa impulsnim
pretvaračem i jednobrzinskim menjačem.
Ponosi se izuzetnom snagom i visokim nivoom efikasnosti.
Njegova snaga je konzistentna u širokom opsegu brzina sa konstantnom izlaznom
snagom. Spreda se koristi asinhroni motor, konstruisan sa impulsnim pretvaračem
i jednosmernim menjačem u koaksijalnom rasporedu. Ima snagu od 80 kW,
maksimalni obrtni moment od 162 Nm i maksimalnu brzinu rada od 13.500 o/min.
Asinhrone motore karakterišu kratkotrajna sposobnost preopterećenja i mali
gubici pri vuči. ENYAQ SPORTLINE iV 80x pokreće se baterijom od 82 kVh i može
preći više od 500 km u WLTP ciklusu. Njegova maksimalna brzina je 160 km/h.
TENYAQ SPORTLINE iV 60 ima pogon na zadnje točkove
sa električnim motorom na zadnjoj osovini koji isporučuje 132 kW. Zadnji motor
modela ENYAQ SPORTLINE iV 80 proizvodi 150 kW. Kada se aktiviraju kočnice, ENYAQ
SPORTLINE iV koristi svoj visokoefikasni sistem za obnavljanje kočione energije
da bi usporio, pod uslovom da baterija ima dovoljan kapacitet za skladištenje.
Elektromotor deluje kao generator, čineći kočenje efikasnijim, istovremeno
povećavajući domet vozila. Energija oslobođena tokom kočenja ne gubi se u
obliku toplote, već se pretvara u električnu energiju i napaja bateriju. Ako
je potrebno, sistem kočenja se automatski aktivira. Koristeći standardne
karakteristike lopatica na volanu, vozač može ručno da prilagodi stepen
rekuperacije u bilo kom trenutku i, pri tome, nivo pomoći pri kočenju. Prednji
točkovi imaju ventilirane kočione diskove, a kako su zadnje kočnice podvrgnute
minimalnom opterećenju zbog sistema za oporavak energije, zadnji točkovi su
opremljeni robustnim kočnicama, koje su posebno otporne na koroziju.
Mnoštvo sjajnih crnih karakteristika dizajna identifikuje ovu
najnoviju verziju modela ENYAQ iV kao tipični ŠKODA SPORTLINE. Oko upečatljive
ŠKODA maske je sjajna crna završna obrada, kao i obloge vazdušnih zavesa u
obliku slova C. Završni detalji u sjajnoj crnoj boji nalaze se na kućištima
retrovizora, okvirima prozora i krovnim šinama. Ime modela i „ŠKODA“ ispis na
vratima prtljažnika takođe su sjajno crne boje. Krovni spojler ima mat crnu
završnu obradu. Veliki aluminijumski točkovi aerodinamički optimizovanog
dizajna poboljšavaju elegantan izgled modela ENYAQ SPORTLINE iV. 20-inčni Vega
aluminijumski točkovi imaju antracit završnu obradu, dok su 21-inčne Betria
felne crne. Gume koriste tehnologiju samozaptivanja. Manja oštećenja gazećeg
sloja, poput onih koja su uzrokovana tankim ekserom, komadom slomljenog stakla
ili oštrim kamenom, automatski se zatvaraju, pa gumu nije potrebno odmah
menjati. SunSet zatamnjena zadnja stakla i zadnja bočna stakla dodatno ističu
sportski izgled SUV modela, a takođe osiguravaju da unutrašnjost ostane hladna
leti. Laminirano staklo bočnih prozora sa prednje i zadnje strane smanjuje nivo
buke u vozilu.
ENYAQ SPORTLINE iV standardno dolazi sa Full LED Matrix
svetlima. Svaki Matrix modul za duga svetla ima 24 LED diode, kojima se može
pojedinačno upravljati i omogućavaju vozaču da duga svetla imaju stalno, bez
zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju. Ova inteligentna tehnologija
automatski isključuje pojedinačne segmente snopa svetlosti kada kamera na
vetrobranskom staklu detektuje vozila, kao i ljude i predmete koji reflektuju
svetlost. Asortiman standardne opreme takođe uključuje sistem za čišćenje
farova i Full LED zadnja svetla. Oni imaju kristalni dizajn i dinamičke
indikatore pravca. Opcioni, inovativni Crystal Face predstavlja pravi vrhunac
sa ukupno 131 LED sijalicom koje osvetljavaju vertikalne letvice i horizontalne
obloge rešetke. LED moduli Full-LED Matrix farova za kratka i duga svetla, kao
i dnevna svetla, takođe stvaraju pozdravni prikaz.
Multifunkcionalni sportski volan sa tri kraka za ENYAQ
SPORTLINE iV dizajniran je u najnovijem ŠKODA stilu. Obod volana presvučen je
kožom i može se grejati; odlikuje se kontrastnim sivim šavovima. Donji krak
upravljača ima značku sa natpisom SPORTLINE. Nekolicinom funkcija vozila može
se upravljati direktno sa volana pomoću dugmića za upravljanje i točkića za
lako upravljanje. Pritiskom na dugme na centralnoj konzoli vozač se vodi
direktno u meni za izbor režima vožnje (standardna funkcija), prikazan na
13-inčnom centralnom infotainment ekranu. Odatle vozač može da bira između Eco,
Comfort, Normal, Sport i Individual režima.
Opcioni head-up ekran dopunjuje standardni ekran od 5,3 inča
Digital Cockpit-a, čineći ENYAQ iV prvim ŠKODA automobilom koji nudi
augmentativnu realnost. Na vetrobranskom staklu, u neposrednoj blizini i
vidokrugu vozača, je zona za projekciju. Ovde se prikazuju veći simboli poput
strelica smera iz navigacionog sistema i virtuelno projektuju ispred.
Startovanje se aktivira jednostavnim pritiskom na dugme za pokretanje ili
pritiskanjem kočnica, zahvaljujući KESSY sistemu za ulazak u vozilo bez
ključa. Prilikom napuštanja vozila, kontakt se automatski isključuje.
Prvi potpuno električni terenac brenda ŠKODA jedno je od
najsigurnijih vozila u svom segmentu. Na Euro NCAP testovima dodeljena mu je
najviša moguća ocena od pet zvezdica. ENYAQ SPORTLINE iV može biti opremljen
bilo kojim najsavremenijim sistemom pomoći koji ŠKODA nudi. Front Assist sa
prediktivnom zaštitom pešaka i biciklista i Side Assist sa upozorenjem o
saobraćaju iza vozila upozoravaju na sudar sa drugim vozilima, biciklistima,
pešacima i statičnim preprekama. Front Assist može u potpunosti sprečiti
nesreću ili bar umanjiti njene posledice.
Novi sistemi pomoći takođe povećavaju bezbednost: u slučaju predstojećeg sudara sa pešakom, biciklistom ili drugim vozilom, na primer, sistem za izbegavanje sudara pomaže vozaču intervencijom u upravljaču. Sistem omogućava kontrolisani manevar izbegavanja kako bi se sprečilo da se dogodi nesreća. Kada skrećete levo na raskrsnicama, sistem za pomoć pri skretanju u ranoj fazi detektuje dolazeći saobraćaj, upozorava vozača i automatski zaustavlja automobil ako je potrebno. Kada se vrata otvore, upozorenje na izlaz upozorava putnika ako se drugo vozilo ili biciklista približi s leđa. To čini zvučno i vizuelno putem svetlosnog signala na unutrašnjosti kućišta spoljašnjeg retrovizora.
Komentari(0)