Škoda Enyaq - Susret održivosti i vožnje visokih performansi
Škoda Auto proširuje svoju RS porodicu još jednim potpuno električnim modelom - Enyaq RS iV. Emotivan dizajn sa prepoznatljivim RS detaljima i prostranim enterijerom
Škoda Auto proširuje svoju RS porodicu još jednim potpuno električnim modelom – ENYAQ RS iV. Baš kao i ENYAQ COUPE RS iV, češki proizvođač automobila odlučio se za dva motora sa ukupnom snagom sistema od 220 kW i pogonom na sva četiri točka za vrhunsku verziju SUV modela. Zahvaljujući izuzetnom koeficijentu otpora cw 0,265, ENYAQ RS iV ima domet od preko 500 kilometara u WLTP ciklusu. Novi dodatak ŠKODA asortimanu: Sportska RS linija češkog proizvođača automobila proširena je drugim potpuno električnim modelom – novim ENYAQ RS iV.
SUV ima pogon na sve točkove i dva električna motora sa
izlaznom snagom sistema od 220 kW kao i ENYAQ COUPÉ RS iV. To čini dve RS
verzije porodice ENYAQ iV najsnažnijim vozilima u ŠKODA portfoliju. ENYAQ iV
porodica se temelji na MEB platformi Volkswagen Grupe i silazi s proizvodne
trake u glavnoj ŠKODA fabrici u Mladá Boleslavi. ENYAQ iV i ENYAQ COUPÉ iV
jedini su MEB modeli koji se proizvode u Evropi izvan Nemačke. ŠKODA AUTO
najavila je da će u predstojećim danima s proizvodne trake sići 100.000-ti
automobil iz ENYAQ iV porodice. Ova brojka uključuje ENYAQ iV SUV i ENYAQ COUPE
iV seriju u svim njihovim varijantama, kao što su sportske RS i SPORTLINE
verzije. Uz potpuno električne modele, proizvođač automobila kupcima nudi i
ŠKODA iV ekosistem, koji uključuje zidne kutije za praktično punjenje kod kuće
i POWERPASS, karticu za punjenje koja se može koristiti u celoj Evropi.
Dinamičan izgled modela ENYAQ RS iV, sa standardnim sportskim
vešanjem, velikim točkovima od 20 ili 21 inča i prepoznatljivim RS
karakteristikama, čini ga odmah prepoznatljivim kao RS model. S maksimalnom
brzinom od 180 km/h, 20 km/h je brži od ostalih ENYAQ iV modela, kao i coupé
varijanta. Lokalno bez emisija, vozilo ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi
i može se pohvaliti najvećim obrtnim momentom od 460 Nm, koji je dostupan iz
mirovanja, kao što je tipično za e-vozilo. Njegova baterija od 82 kWh, visoka
energetska efikasnost i koeficijent otpora cw od 0,265 daju modelu maksimalni
domet od preko 500 kilometar u WLTP ciklusu.
Zahvaljujući maksimalnoj snazi punjenja od 135 kW,
litijum-jonska visokonaponska baterija ENYAQ RS iV može se napuniti od 10% do
80% u samo 36 minuta na stanicama za brzo punjenje. Osim svog sportskog izgleda
i dinamičnog upravljanja, nova ŠKODA ENYAQ RS iV nudi prostranost za do pet
osoba. SUV je dug 4.653 milimetra, širok 1.879 milimetara i visok 1.605
milimetara, a međuosovinski razmak iznosi 2.768 milimetara. Sa 585 litara,
kapacitet prtljažnika je 15 litara veći od modela ENYAQ COUPÉ RS iV i može se
proširiti na do 1.710 litara preklapanjem naslona zadnjih sedišta.
ENYAQ RS iV ima posebno dinamičnu spoljašnjost sa brojnim
detaljima specifičnim za RS: okvir maske je u crnoj boji visokog sjaja, kao i
okviri prozora, kućišta spoljašnjih retrovizora i zadnji difuzor, kao i natpis
ŠKODA i oznaka modela na zadnjoj strani. Prednji branik ima crne naglaske
visokog sjaja na okvirima vazdušnih zavesa, koji su u obliku slova E na modelu
RS. Bočni pragovi su obojeni u boju karoserije, a crveni katadiopter na zadnjem
braniku proteže se celom širinom vozila – prepoznatljiva karakteristika svih
ŠKODA RS modela. Prednja krila nose ekskluzivne zelene RS logotipe, a ENYAQ RS
iV standardno dolazi sa Crystal Face; 131 LED dioda osvetljava vertikalna rebra
kao i vodoravnu šipku ŠKODA maske. Kombinuju se s full LED Matrix prednjim
svetlima i full LED zadnjim svetlima, a oba dolaze kao standard na modelu RS,
kako bi stvorili animirani efekat dobrodošlice.
Naglašavajući dinamičan izgled modela ENYAQ RS iV, standardno
sportsko vešanje spušta karoseriju za 15 milimetara na prednjoj osovini i 10
milimetara na zadnjoj. To osigurava izvrsnu aerodinamiku, s koeficijentom
otpora cw od 0,265. Aerodinamični plastični aero umeci na velikim točkovima
takođe pozitivno utiču na aerodinamiku. Kao standard, ENYAQ RS iV dolazi sa
crnim 20-inčnim Taurus točkovima, dok su 21-inčni Vision točkovi antracit boje
dostupni kao opcija. Jednobojna završna obrada u privlačnoj Mamba zelenoj boji
ekskluzivna je za RS modele, a dostupne su i sve druge boje ponuđene za seriju.
Još jedna opcija za ENYAQ RS iV je veliki panoramski krov, koji se može napred
otvoriti do pola.
ENYAQ iV porodica ima najveći centralni ekran trenutno
dostupan u ŠKODA proizvodnim modelima, s dijagonalom ekrana od 13 inča. Ekrani
su prilagodljivi i njima se može upravljati dodirom uključujući dodirni klizač,
višedodirne gestove, kontrolu pokretom ili uz pomoć online digitalnog glasovnog
asistenta Laura, koji razume 15 jezika. Tome je dodat 5,3-inčni Digital
Cockpit, koji jasno prikazuje informacije o brzini, podacima o vožnji,
navigaciji i sistemima asistencije u četiri različita izgleda. Prikazanim
podacima, kao i brojnim funkcijama vozila i sistemima asistencije, može se
upravljati pomoću multifunkcionalnog ekrana. Opcioni head-up ekran sa
augmentativnom realnošću projektuje dodatne informacije u vozačevom vidnom
polju. Uz to, Sound sistem CANTON sa dvanaest zvučnika i digitalnim
ekvilajzerom dostupan je kao opcija za stvaranje impresivnog zvučnog utiska.
ŠKODA ENYAQ RS iV bazira se na MEB platformi Volkswagen Grupe
i, poput ENYAQ COUPÉ RS iV, može se pohvaliti pogonskim sklopom najvećih
performansi u trenutnom portfoliju modela. Jedan električni motor nalazi se na
prednjoj osovini, dok je drugi na zadnjoj. ENYAQ RS iV koristi pogon na sve
točkove, sa izlaznom snagom sistema od 220 kW* i najvećim obrtnim momentom od
460 Nm. visokonaponska baterija od 82 kWh, najveća baterija u rasponu. Može se
puniti na DC brzim punjačima sa snagom punjenja do 135 kW i na AC zidnim
kutijama do 11 kW. „Plug & Charge“ je nova funkcija. To omogućava
pokretanje procesa punjenja na odgovarajućim punjačima sačuvanim u aplikaciji
POWERPASS jednostavnim spajanjem kabla za punjenje; vozilo se identifikuje na
mestu punjenja i sesija punjenja se automatski naplaćuje. Težište u ŠKODA ENYAQ
RS iV vrlo je nisko zahvaljujući bateriji koja je postavljena u donjem delu
vozila.
Ovo, u kombinaciji sa sportskim vešanjem i progresivnim
upravljanjem kao standardom, čini posebno dinamično upravljanje. Adaptivna
kontrola šasije (DCC) dostupna je kao opcija. Stalno prati situaciju na putu i
automatski prilagođava amortizaciju. Odabir načina vožnje nudi unapred
definisane profile Eco, Comfort, Normal i Sport, dok prilagođeni klizač
omogućava vozaču da prilagodi postavke prema sopstvenim željama. ENYAQ RS iV
takođe nudi dodatni profil vožnje Traction. Ovo je idealno za vožnju po
neasfaltiranim putevima ili klizavim površinama, nudeći stalni pogon na sve
točkove pri brzinama od 20 km/h.
ENYAQ RS iV nudi visok nivo aktivne i pasivne bezbednosti.
Osnovni model ENYAQ iV postigao je najvišu ocenu od pet zvezdica na Euro NCAP
testu 2021, sa ocenom od 94% za zaštitu odraslih putnika i 89% za zaštitu dece.
Osim toga, ENYAQ iV je proglašen najsigurnijim vozilom u svojoj klasi u test
godini 2021. sa najboljom ocenom za električni SUV do tog trenutka. ENYAQ RS iV
dolazi sa do devet vazdušnih jastuka, sa vazdušnim jastucima za vozača i
suvozača, prednjim bočnim vazdušnim jastucima i dva vazdušna jastuka za glavu
kao standard, koji takođe prekrivaju bočne prozore u prvom i drugom redu
sedišta. Centralni vazdušni jastuk između prednjih sedišta sprečava da se
suvozači međusobno udare u slučaju sudara.
Takođe postoji opcija za dva bočna vazdušna jastuka na bočnim zadnjim sedištima. Proaktivna zaštita putnika, uključena kao standard, zateže sigurnosne pojaseve i zatvara prozore u slučaju neizbežnog sudara, hitnog kočenja ili opasnosti od klizanja ili prevrtanja. Svi sistemi pomoći koje ŠKODA trenutno nudi dostupni su za ENYAQ RS iV. Travel Assist pruža sveobuhvatnu podršku, na primer sa uzdužnim i bočnim navođenjem vozila. Uz adaptivni tempomat (ACC), uključuje i adaprivnu pomoć pri održavanju vozne trake sa detekcijom radova na putu, pomoć u saobraćajnim gužvama i pomoć u hitnim slučajevima. Online pristup aktuelnim podacima o saobraćaju omogućava još tačniji rad sistema pomoći. Uz Front Assist s prediktivnom zaštitom za pešake i bicikliste, koji dolazi kao standard, dostupan je Side Assist uključujući Rear Traffic Alert, kao i Collision Avoidance Assist, Turn Assist i Exit Warning. Dodatna pomoć pri parkiranju nudi i funkciju Trained Parking, gde sistem beleži put do često korišćenog parking mesta, na primer kroz uski, krivudavi prilaz. Vozilo tada može da ponovi ovaj put bilo kad prema potrebi.
Komentari(0)