Škoda Fabia je među najuspešnijim reli vozilima na svetu
Niz međunarodnih titula i uspeha! Od 2015. do 2022. reli verzija popularnog češkog malog automobila dominirala je u WRC2 kategoriji kao FABIA Rally2 i FABIA Rally2 evo
Više od 450 jedinica koje je proizveo Škoda Motorsport ostvarilo je 1.710 pobeda do aprila 2022. godine, uključujući četiri trijumfa na legendarnom reliju Monte Karlo. Škoda Motorsport i njegovi timovi kupaca proslavili su dvanaest titula svetskog šampiona u kategorijama vozača i timova sa vozilima baziranim na trećoj generaciji modela FABIA, čineći FABIA Rally2 i FABIA Rally2 evo još uspešnijim od njihovih prethodnika, FABIA S2000 i FABIA WRC.
Škoda Motorsport takođe radi na mnogim inovativnim
projektima, uključujući potpuno električni reli automobil ŠKODA RE-X1 Kreisel.
Zasnovan na trećoj generaciji modela FABIA, FABIA Rally2 je označila početak
izuzetno uspešne ere za ŠKODA Motorsport u 2015. godini: sektor za moto sport
češkog proizvođača automobila do sada je isporučio više od 450 jedinica
timovima kupaca, čineći FABIA Rally2 i Rally2 evo najčešće isporučeno Rally2
vozilo širom sveta od 2016. Timovi kupaca i ŠKODA Motorsport radni tim su
obezbedili 1.710 pobeda i 4.116 mesta na podijumu u 12.616 događaja širom sveta
do aprila 2022.
Škoda radi vozače Esapekka Lapi (Finska/2016), Pontus
Tidemand (Švedska/2017), Jan Kopecky (Češka Republika/2018), Kale Rovanpera
(Finska/2019) i vozači ŠKODA tima kupaca Pierre-Louis Loubet (Francuska/2019) i
Andreas Mikkelsen (Norveška/2021) osvojili su šest titula vozača u WRC2 i WRC2
Pro klasama u Svetskom reli šampionatu tokom ovog perioda. Pored toga, Mlada
Boleslav je pet puta osvajala timsku titulu, a tim kupca Toksport WRT je jednom
osvojio timsku titulu. ŠKODA Motorsport i njegovi timovi kupaca osvojili su
više od 20 titula u Evropi od 2015. godine, uključujući u glavnoj kategoriji
Evropskog prvenstva sa Andreasom Mikkelsenom (2021) i Britancem Chris Ingramom
(2019) za volanom. Ovome se dodaju pobede na FIA šampionatima u Africi (ARC),
Severnoj i Centralnoj Americi (NACAM), Južnoj Americi (CODASUR),
Azijsko-pacifičkom (APRC) i Bliskom Istoku u reli šampionatu (MERC). Na
nacionalnom nivou, vozači i timovi su osvojili najmanje 100 šampionata širom
sveta sa FABIA Rally2 ili FABIA Rally2 evo, uključujući šest pobeda u Češkoj,
matičnoj zemlji proizvođača, i tri pobede u Nemačkoj.
Nova strategija Škoda
Motorsport-a od 2020. godine
Škoda Motorsport je započeo sezonu 2020. godine promenom
strategije. Nakon brojnih uspeha u prethodnim godinama, ŠKODA više ne bi
učestvovala sa sopstvenim timom u Svetskom šampionatu u reliju, već je pojačala
podršku globalno aktivnim timovima kupaca, dok je nastavila da razvije svoj
portfolio usluga. U isto vreme, odeljenje motosporta je vredno radilo na
razvoju ŠKODA FABIA RS Rally2.
Škoda RE-X1 Kreisel -
inovativni projekat
Škoda Motorsport, Škoda Austria, Kreisel Electric, kompanija
specijalizovana za tehnologiju baterija, i Baumschlager Rallye & Racing,
operativni partner, zajedno su radili na razvoju potpuno električnog reli
automobila ŠKODA RE-X1 Kreisel. Oslanjajući se na svoje iskustvo i kompetenciju
s najuspješnijim automobilom na svetu u kategoriji Rally2, sektor za Motorsport
proizvođača iz Mlada Boleslave prilagodio je šasiju ŠKODA FABIA Rally2 evo kako
bi se prilagodio Kreiselovom električnom pogonu. Rezultirajući koncept
automobil ŠKODA RE-X1 Kreisel kombinuje značajnu stručnost proizvođača u reli
automobilima visoke klase s Kreiselovom inovativnom tehnologijom baterija.
Električni motor koji je razvio Kreisel Electric isporučuje maksimalnu snagu od
260 kW i maksimalni obrtni moment od 600 njutn metara.
Škoda Fabia R5/Fabia
Rally2 evo
Škoda Fabia R5 je standard u WRC2 klasama od 2015. Vozilo je
razvijeno za kategoriju R5 i zasnovano je na trećoj generaciji proizvodnog
modela FABIA. U 2019, ŠKODA Motorsport je lansirao FABIA R5 evo, poboljšanu
verziju svog uspešnog modela. Promenom nekih pravilnika za Svetsko prvenstvo u
reliju i individualne klase od strane Svetske automobilske asocijacije 2020.
godine uvedena je i nova terminologija; R5 kategorija je postala Rally2
kategorija. Shodno tome, ŠKODA Motorsport je uskladio imena svoja dva reli
modela zasnovana na FABIA trećoj generaciji: FABIA R5 je postala FABIA Rally2,
a unapređena FABIA R5 evo je preimenovana u FABIA Rally2 evo. FABIA Rally2 evo
pokreće 1,6-litarski turbo motor sa četiri cilindra, koji isporučuje snagu od
oko 214 kW (291 ks) i maksimalni obrtni moment od 425 Nm. Sekvencijalni menjač
sa 5 brzina i pogon na sva četiri točka prenose snagu na put.
Škoda Fabia S2000
Fabia S2000 je zasnovana na drugoj generaciji modela FABIA
lansirane 2007. godine i predstavljena je javnosti na reliju Monte Karlo
početkom 2009. Bila je u skladu sa propisima novoosnovane Super 2000 Rally
(S2000) klase. Model je uglavnom bio usmeren ka niskobudžetnom sportu i bio je
pozicioniran ispod vrhunske WRC kategorije sa tehnološki mnogo sofisticiranijim
i skupljim vozilima. Vozila su imala stalni pogon na sva četiri točka,
dvolitarski atmosferski motor i minimalnu elektroniku. Motor FABIA S2000 je
proizvodio 206 kW (280 ks) i imao je maksimalni obrtni moment od 250 Nm. Sa
ovim automobilom ŠKODA je počela da plasira reli automobile direktno timovima
kupaca i otvorila pobednički niz na međunarodnim reli stazama. Sve u svemu,
FABIA S2000 je osvojila 50 titula nacionalnog i međunarodnog šampiona dok je
nije zamenila FABIA R5 2015.
Škoda Fabia WRC
Škoda FabiaA WRC je bila prva reli verzija popularnog malog automobila brenda. FABIA WRC je zasnovana na sportskoj prvoj generaciji serijskog modela ŠKODA FABIA RS i premijerno je predstavljena na Sajmu automobila u Ženevi u martu 2003. Nasledila je ŠKODA OCTAVIA WRC u najvišoj kategoriji Svetskog reli šampionata. Model je imao vodeno hlađeni četvorocilindrični turbo motor i zapreminu od dva litra. Ovo je proizvodilo snagu od 221 kW (300 KS) i maksimalni obrtni moment od 600 Nm. Snaga se prenosila na sva četiri točka preko sekvencijalnog šestostepenog menjača i tri aktivna diferencijala. FABIA WRC je proslavila svoj WRC debi na reliju u Nemačkoj 2003. Ukupno, 24 vozila su proizvedena u Mlada Boleslavi pre nego što je predstavljena druga generacija modela FABIA.
Komentari(0)