Škoda Felicia Fun - Jedan od najtraženijih automobila među kolekcionarima
Početkom 90-tih su pick-up modeli bili redak prizor u Evropi. Ipak, odlučeno je da se obogati porodica modela Felicia praktičnim dodatkom i tako je nastao pick-up
Na taj način je Škoda doprinela popularizaciji ovog segmenta u narednim godinama. U martu 1995. godine, nova verzija pick-up modela je doživela premijeru kao Škoda Felicia Fun. Upečatljiva žuta boja modela u kombinaciji sa nazivom jasno je stavljala do znanja da je ovo zabavan saputnik za slobodno vreme. Vlasnici ovog modela su posebno cenili praktičan enterijer. U samo nekoliko trenutaka, dvosed se mogao transformisati u četvorosed. Do avgusta 2000. godine proizvedeno je ukupno 4.016 automobila ovog modela koji su danas jako traženi i cenjeni među ljubiteljima klasičnih automobila.
Simbol malog sportskog automobila
Ako se osvrnemo na istoriju brenda
Škoda dugu 125 godina, naziv modela Felicia povezan je sa posebno atraktivnim i
elegantnim automobilima koja nisu bili samo za svakodnevnu upotrebu, već su
bili vozila koja su inspirisala svojim dizajnom. Kad god se spomene ovaj naziv
modela, ljubitelji brenda odmah pomisle na legendarni „roadster“ koji je postao
simbol malog sportskog automobila u periodu između 1959. i 1964. godine.
Od tada je ovaj model zauzeo svoje
mesto kao ikona u istoriji brenda Škoda. Gotovo 15.000 vozača smatralo ga je
vernim pratiocem za svakodnevne izlete. Potražnja za dvosedom daleko je
nadmašila ponudu, pri čemu je većina tih kabrioleta bila namenjena izvozu.
Felicia tada nije imala naslednika. Škoda je ušla u novu eru vozila sa motorom
pozadi, što je dugo ograničavalo spektar mogućih karoserijskih varijacija.
Proizvedena je i manja serija sportskih coupe-a, ali kabrio verzije ovih modela
nisu napredovale dalje od faze prototipa.
Moderan Favorit
Moderan Favorit s poprečno
postavljenim motorom napred i pogonom na prednje točkove ponudio je veću slobodu
kada je dizajn karoserije u pitanju. Škoda je javnosti predstavila ovu potpuno
novu porodicu vozila sa hatchback karoserijom na sajmu inženjera u Brnu 16.
septembra 1987. godine. Dizajneri i inženjeri češkog proizvođača automobila,
ubrzo su kreirali prototipove Škoda 781 Tremp, dvosed sa četvoro vrata bio je
opremljen fiksnim krovom za vozača i suvozača, koji je kasnije zamenjen čvtstom
konstrukcijom i roletnom koja je počinjala od B-stuba. Škoda muzej u Mlada
Boleslav je vlasnik jednog ovakvog modela.
Model Forman predstavljen 1990. godine
Na kraju su se dve verzije uvrstile u
serijsku proizvodnju. Model Forman je predstavljen 1990. godine i jednu godinu
kasnije Pickup dvosed. Na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu
1993. godine, češki proizvođač je dokazao da čak i komercijalno vozilo može
posedovati određeni šarm, a takođe je predstavio i dva koncepta Škoda Favorit
Fun. Oba su bila bazirana na modelu Favorit i imali su podignutu šasiju.
Klirens povećan za 60 milimetara
omogućio je putovanja po laganom terenu. Pored prednje zaštite imao je krovnu
roletnu koja je u kombinaciji s krovnim nosačem olakšala prevoz kabaste
sportske opreme, kao što su daska za surfovanje ili bicikl. Jedna je posebnost
napravila pometnju, zadnji pregradni zid kabine i zadnja stakla su se mogla
istovremeno spustiti, a mehanizam poluge je omogućio da se pod otvoreno nebo u
bilo kom trenutku postave dva dodatna sedišta. Na preostalom utovarnom prostoru
ostalo je još dovoljno prostora za prtljag i prenosive frižidere. Žuti eksponat
je vizuelno upečatljiv, a aluminujumske felne sa sedam krakova dodatno
doprinose ukupnom utisku.
Svetska premijera u Ženevi
Koliko su ova dva eksponata podsećala
na kasnije proizvodne modele videlo se u martu 1995. godine kada je Škoda
Felicia Fun doživela svetsku premijeru na Sajmu automobila u Ženevi. Vozilo je
usvojilo mnoge ideje i detalje iz oba koncepta i u celosti je bilo posvećeno
rekreaciji i zabavi. Tehnička osnova za ovo vozilo bila je Škoda Felicia koja
je značajno modernizovana. Škoda je za ovaj model razvila 1.187 novih delova,
povećala nivo udobnosti i bezbednosti, i značajno poboljšala kvalitet izrade.
Verovatno je najveće iznenađenje kod
modela Felicia Fun bilo u njenoj unutrašnjosti. Inovativna ideja sklopivog i
kliznog pregradnog zida i dva sigurnosna sedišta našla se u automobilu serijske
proizvodnje i bila je mnogo više od samo novog futurističkog izgleda.
Rafinirana mehanika, poznata kao „party trick“ ugrađena je u standardnu opremu
modela Felicia Fun. Kada se zadnja sedišta postave, dubina utovarnog prostora
koji je bio prekriven smerekovim drvetom, smanjuje se sa 1.370 na 850
milimetara. U prospektu vozila tada se nalazio sledeći tekst - „Intenzivna žuta
boja automobila predstavlja avanture koje u koje će vas Felicia Fun rado
povesti. Stavite ruke na jarko žuti volan, okrenite ključ i krenite prema suncu
i zabavi.“
Odlični agregati
Škoda Felicia Fun zadržala je osnovne
karakteristike Pickup modela, kao što su međuosovinsko rastojanje od 2.450
milimetara. Dužina je bila 4.245 millimetara, širina 1.680 millimetara i visina
1.465 millimetara. Kupci su mogli da biraju između tri četvorocilindrična
motora. Pored dizel motora zapremine 1896 cc i izlazne snage od 64 KS, u ponudi
su bila i dva benziska motora 1.3-litarski izlazne snage od 68 KS i 1.598 cc sa
75 KS izlazne snage i maksimalnom brzinom od 163 km/h. Kombinovana potrošnja
1.6-litarskog motora je bila oko 7,3 litara na pređenih 100 kilometara. Osnovna
verzija sa 1.3 MPI motorom u LX paketu opreme koštala je 304.900 čeških kruna.
Verzija od 1.035 kilograma sa četvorocilindričnim 1.6 MPI motorom i maksimalnim opterećenjem od 445 kilograma koštala je dodatnih 40.000 kruna. Dizel je bio 50.000 kruna skuplji od osnovnog modela. Od oktobra 1995. do avgusta 2000. godine, s proizvodne trake fabrike u Vrchlabí sišlo je 4.016 Škoda Felicia Fun automobila. Danas su ovi modeli veoma traženi među kolekcionarima, jer su najupečatljiviji i najživopisniji među 1,4 miliona proizvedenih Felicia.
Komentari(0)