Škoda Felicia slavi 25. rođendan

Škoda Felicia je bio prvi Škoda model razvijen pod kapom Volkswagena 1994. godine. Škoda Auto je proizvela 1.401.500 Felicia u periodu od 1994. do 2001. godine

    foto: Škoda
    Podeli




Proizvodnja modela Škoda Felica je započela u gradu Mlada Boleslav 17. oktobra, pre 25 godina. Naslednik modela Favorit je postao prvi model češkog proizvođača razvijen pod kapom Volkswagen Grupe. Felicia je postigla ogroman uspeh u moto sportu i bila je veoma uspešna među kupcima do 2001. godine. Fabrike u gradovima Mlada Boleslav, Kvasiny i Vrchlabi su proizvele preko 1.4 miliona primeraka ovog modela, a tu se ubrajaju ne samo hatchback i Felicia Combi verzije, već i Pickup, Vanplus i Fun.

Novo poglavlje u istoriji Škode

Novo poglavlje u istoriji Škoda Auto je počelo pre četvrt veka sa modelom Felicia. Kompanija je vizuelno modernizovala Favorit, Forman i Pick-up pre priključivanja Volkswagen Grupaciji 1991. godine. Međutim, predstavljanje modela Felicia je prekretnica za brend Škoda 1.187 novorazvijenih komponenti je korišćeno u razvoju tehnički zahtevnog prethodnika. Hatchback, Combi, Pick-up, Vanplus i Fun verzije modela kombinuju modernu tehnologiju i osveženi dizajn sa prostranim enetrijerom i atraktivnim odnosom cene i kvaliteta.

Škoda je mnogo razmišljala o odabiru imena za ovaj model. S jedne strane odnosi se na kabriolet koji je obeležio kasne 1950. i rane šezdesete godine, a s druge strane potiče od latinske reči koja značI sreća - Felicitas.

Proizvodnja i montaža ispunili stroge standarde

Hatchback model sa petoro vrata je bio tačno 40 milimetara duži i 15 milimetara širi od modela Favorit, a zapremina prtljalnog prostora je porasla za 21 litar. Karoserija je imala znatno veću torzijsku krutost koja u kombinaciji sa novim nosačima točkova, poboljšava geometriju prednje osovine i dodatno stabilizuje zadnje točkove. Primetno je smanjena buka u unutrašnjosti vozila i povećan komfor.

Dodatak je veći stepen bezbednosti koji je verifikovan 1995. godine kroz TUV crash test. Proizvodnja i montaža novog modela je takođe ispunila visoke standarde kvaliteta, kao i usaglašavanje sa ISO standardom 9002. Divizija za proizvodnju pogonskih agregata u gradu Mlada Boleslav je prva proizvodnja kompanije Škoda Auto koja je ispunila najviše zahteve.

Osnovni pogonski agregat za model Škoda Felicia je bio četvorocilindarski motor sa pogonom na benzin i zapreminom od 1289 kubika, a pružao je izlaznu snagu od 54 KS ili 68 KS u zavisnosti od varijante. Snažniji 1.6 MPI motor sa 75 KS i 1.9-litarski od 64 KS dizel agregat su dopunili ponudu naredne godine.

Verzije komercijalnih vozila nastavljaju uspeh

Godine 1995. Škoda je proširila ponudu uključujući prostraniju Felicia Combi, a u avgustu iste godine, počinje da isporučuje modele Felicia Vanplus i Felicia Pick-up koji se takođe proizvode u Kvasiny. Pored toga, oko 4.000 vozila pod nazivom Felicia Fun izrađeno je na istoj platformi. Karakteristika automobila je bila svestrana unutrašnjost 2+2 sedišta, kao i žuta boja karoserije. Komercijalna vozila su bila veoma popularna i u periodu između 1996. i 2000. godine. Škoda je proizvela približno 19.000 automobila koji su doživeli ogroman uspeh u Latinskoj Americi pod nazivom Volkswagen Caddy.

Mnogobrojna moderna oprema je predstavljena baš u ovom modelu. U godini koja je obeležavala 100 godina od osnivanja kompanije, Češki proizvođač je predstavio luksuzni model Felicia Laurin Klement, a model Felicia Atlanta je predstavljen 1996. godine za vreme Letnjih olimpijskih igara.

Komentari(0)

sortiraj