Škoda Felicia slavi 25. rođendan
Škoda Felicia je bio prvi Škoda model razvijen pod kapom Volkswagena 1994. godine. Škoda Auto je proizvela 1.401.500 Felicia u periodu od 1994. do 2001. godine
Proizvodnja modela Škoda Felica je započela u gradu Mlada Boleslav 17. oktobra, pre 25 godina. Naslednik modela Favorit je postao prvi model češkog proizvođača razvijen pod kapom Volkswagen Grupe. Felicia je postigla ogroman uspeh u moto sportu i bila je veoma uspešna među kupcima do 2001. godine. Fabrike u gradovima Mlada Boleslav, Kvasiny i Vrchlabi su proizvele preko 1.4 miliona primeraka ovog modela, a tu se ubrajaju ne samo hatchback i Felicia Combi verzije, već i Pickup, Vanplus i Fun.
Novo poglavlje u istoriji Škode
Novo poglavlje u istoriji Škoda Auto
je počelo pre četvrt veka sa modelom Felicia. Kompanija je vizuelno
modernizovala Favorit, Forman i Pick-up pre priključivanja Volkswagen Grupaciji
1991. godine. Međutim, predstavljanje modela Felicia je prekretnica za brend
Škoda 1.187 novorazvijenih komponenti je korišćeno u razvoju tehnički zahtevnog
prethodnika. Hatchback, Combi, Pick-up, Vanplus i Fun verzije modela kombinuju
modernu tehnologiju i osveženi dizajn sa prostranim enetrijerom i atraktivnim
odnosom cene i kvaliteta.
Škoda je mnogo razmišljala o odabiru
imena za ovaj model. S jedne strane odnosi se na kabriolet koji je obeležio
kasne 1950. i rane šezdesete godine, a s druge strane potiče od latinske reči
koja značI sreća - Felicitas.
Proizvodnja i montaža ispunili stroge standarde
Hatchback model sa petoro vrata je
bio tačno 40 milimetara duži i 15 milimetara širi od modela Favorit, a
zapremina prtljalnog prostora je porasla za 21 litar. Karoserija je imala
znatno veću torzijsku krutost koja u kombinaciji sa novim nosačima točkova,
poboljšava geometriju prednje osovine i dodatno stabilizuje zadnje točkove.
Primetno je smanjena buka u unutrašnjosti vozila i povećan komfor.
Dodatak je veći stepen bezbednosti
koji je verifikovan 1995. godine kroz TUV crash test. Proizvodnja i montaža
novog modela je takođe ispunila visoke standarde kvaliteta, kao i usaglašavanje
sa ISO standardom 9002. Divizija za proizvodnju pogonskih agregata u gradu
Mlada Boleslav je prva proizvodnja kompanije Škoda Auto koja je ispunila najviše
zahteve.
Osnovni pogonski agregat za model
Škoda Felicia je bio četvorocilindarski motor sa pogonom na benzin i zapreminom
od 1289 kubika, a pružao je izlaznu snagu od 54 KS ili 68 KS u zavisnosti od
varijante. Snažniji 1.6 MPI motor sa 75 KS i 1.9-litarski od 64 KS dizel agregat
su dopunili ponudu naredne godine.
Verzije komercijalnih vozila nastavljaju uspeh
Godine 1995. Škoda je proširila
ponudu uključujući prostraniju Felicia Combi, a u avgustu iste godine, počinje
da isporučuje modele Felicia Vanplus i Felicia Pick-up koji se takođe proizvode
u Kvasiny. Pored toga, oko 4.000 vozila pod nazivom Felicia Fun izrađeno je na
istoj platformi. Karakteristika automobila je bila svestrana unutrašnjost 2+2
sedišta, kao i žuta boja karoserije. Komercijalna vozila su bila veoma
popularna i u periodu između 1996. i 2000. godine. Škoda je proizvela približno
19.000 automobila koji su doživeli ogroman uspeh u Latinskoj Americi pod
nazivom Volkswagen Caddy.
Mnogobrojna moderna oprema je predstavljena baš u ovom modelu. U godini koja je obeležavala 100 godina od osnivanja kompanije, Češki proizvođač je predstavio luksuzni model Felicia Laurin Klement, a model Felicia Atlanta je predstavljen 1996. godine za vreme Letnjih olimpijskih igara.
Komentari(0)