Škoda Octavia RS iV - Ekološka, a sportska
Škoda po prvi put nudi model iz RS porodice sa plug-in-hibridnim pogonom. Crni detalji na karoseriji čine ovaj model odmah uočljivim i prepoznatljivim
Nova Škoda Octavia RS iV je opremljena 1.4 TSI benzinskim motorom i 85-kW električnim agregatom koji u kombinaciji imaju izlaznu snago od 245 KS. Crni detalji na karoseriji čine ovaj model odmah uočljivim i prepoznatljivim kao vrhunski sportski četvorotočkaš, najprodavanijeg Škoda automobila, koji je sada dostupan u svojoj četvrtoj generaciji.
Češki proizvođač automobila ima u ponudi za novi model Octavia još tri
elektrifikovane verzije. Škoda Octavia iV je plug-in hibrid koji isporučuje 204
KS, a dostupan je u Ambition i Style paketima opreme. Dve e-TEC verzije
proizvode 110 KS i 150 KS i koriste po prvi put u brendu Škoda mild hybrid
tehnologiju.
Christian Strube
-Uvođenjem modela Octavia RS iV, otvaramo novo poglavlje uspešne priče
naših RS modela. Koristimo plug-inhybrid pogon u najnaprednijem sportskom
modelu po prvi put. U novoj Octavia RS iV, to povećava performanse i smanjuje
potrošnju goriva, kao i emisiju CO2 - rekao je Christian Strube, član Škoda
borda za tehnološki razvoj.
Kombinovana izlazna snaga od 245 KS
Škoda je u model Octavia RS iV ugradila 1.4-litarski TSI benzinski motor
150 KS i električni motor od 85-kW. Zajedno, imaju kombinovanu izlaznu snagu od
245 KS i nude maksimalan obrtni moment od 400 Nm, koji se prenosi na prednje
točkove preko šestostepenog DSG menjača. Emisija CO2 je oko 30 g/km u WLTP
ciklusu, što znači da je već u skladu sa novim, strožijim standardom emisije
EU6d za sva novoregistrovana vozila u EU, koji će stupiti na snagu od 1.
januara 2021.
Litijum-jonska baterija visokog napona
Litijum-jonska baterija visokog napona ima kapacitet od 37 Ah, što je
jednako 13 kWh, čime automobil dobija potpuno električni domet do 60 km u WLTP
ciklusu. Obrtni moment iznosi 330 Nm. U
Sport modu, koji omogućava vozaču da koristi punu snagu automobila, Octavia RS
iV ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7,3 sekundi. Njegova maksimalna brzina
iznosi 225 km/h. Progresivno upravljanje koje dolazi kao standard i dinamično
prilagođavanje sportske suspenzije koje je tipično za RS zavisi od stila
vožnje.
Naglašeni sportski elementi
Naglašeni sportski crni elementi pružaju prepoznatljive vizuelne
karakteristike Škoda Octavia RS iV ima specifična LED svetla za maglu i
aluminijumske felne od 18-inča kao standard, kočione čeljusti privlače pažnju u
tipično crvenoj RS boji. Aluminijumske felne od 19-inča su dostupne kao opcija.
Škoda rešetka hladnjaka, aerodinamični dodaci, difuzor na prednjem i zadnjem
delu i okviri prozora dolaze u crnoj boji. Hatchback ima crni sportski zadnji
spojler, kod „estate“ verzije je krovni spojler u boji automobila.
Oliver Stefani
-Već dinamičnom obliku nove OCTAVIA-e smo dali
sportskiji izgled koristeći poznate RS oznake. Sa mnogobrojnim crnim elementima
dizajna, kao što su ŠKODA rešetka hladnjaka, prednji deo, zadnji difuzor i
aluminijumski točkovi, automobil se odmah prepoznaje kao član naše RS porodice
- kaže Oliver Stefani, direktor ŠKODA sektora za dizajn.
Dinamičan eneterijer i RS stil
Gledajući unutrašnjost modela, dominira crna boja. Trokraki multifunkcionalni
sportski volan ima RS logo i komande za upravljanje DSG-om. Prednja sportska
sedišta i tekstilne presvlake su u crnoj boji, dok su Ergo sedišta opciona i
dolaze sa Alcantara i kožnim presvlakama kao i podešavanjem dubine sedišta.
Sedišta su ukrašena RS logom i ukrasnim šavovima u crvenoj ili srebrno-sivoj
boji, koji se takođe mogu naći na kožnom volanu, na naslonima za ruke i na
Alcantara instrument tabli. Dekorativne trake u RS dizajnu i nožne komande sa
aluminijumskom dizajnom zaokružuju sportski utisak.
Octavia iV plug-in hibrid isporučuje 204 KS
Pored RS verzije modela Octavia iV, ŠKODA takođe nudi plug-in-hibridni
pogon za Ambition i Style pakete opreme. Ovde, 1.4 TSI benzinski motor i 85-kW
elektromotor pružaju izlaznu snagu od 204 KS i maksimalni obrtni moment od 350
Nm. Ova plug-in-hybrid varijanta ima električni domet od 60 km u WLTP ciklusu i
opremljena je šestostepenim DSG menjačem koji koristi „shift-by-wire“
tehnologiju. Njegova CO2 emisija je oko 30 g/km. Octavia iV je takođe u skladu sa EU6d standardom
emisije.
Lako punjiva baterija
Litijum-jonska baterija visokog napona sa kapacitetom od 37 Ah jednaka je
13 kWh, koja se koristi u oba iV modela može se lako puniti kod kuće uz pomoć
standardne kućne utičnice ili „wall box“-a. Priključak za punjenje se nalazi sa
strane vozača u prednjem braniku. Regularna baterija od 12-volti smeštena je u
prtljažniku i ima kapacitet od 450 litara u hatchback i 490 u „estate“ verziji
modela. Rezervoar za gorivo ima zapreminu 40 litara, samo pet litara manje nego kod modela Octavia koju pokreće isključivo motor sa unutrašnjim
sagorevanjem.
Dva e-TEC pogonska agregata sa mild hybrid tehnologijom
Dve e-TEC verzije modela Octavia debituju u brendu Škoda. Oni će biti prvi
proizvodni modeli brenda sa mild hybrid tehnologijom, a od ovog leta kreću da
silaze s proizvodne linije. Kada je u kombinaciji sa sedmostepenim DSG
menjačem, trocilindaski 1.0 TSI proizvodi 110 KS, a četvorocilindarski 1.5 TSI
ima izlaznu snagu od 150 KS. Koriste startni motor od 48-volti i litijum-jonsku
bateriju od 48-volti koja se nalazi ispod sedišta suvozača i ima kapacitet od
0.6 kWh. Oba modela mogu se prepoznati po njihovoj oznaci na vratima
prtljažnika.
Mild hybrid tehnologija
Mild hybrid tehnologija omogućava regeneraciju energije prlikom kočenja
kako bi se mogla dopuniti baterija od 48-volti. Ova energija se koristi za
podršku motoru sa unutrašnjim sagorevanjem pružajući mu električno pojačanje do
50 Nm i, u zavisnosti od situacije, omogućava motoru da se potpuno isključi,
puštajući vozilo da krstari.
Čim je ponovo potrebna snaga motora, motor će ga ponovo pokrenuti u deliću sekunde. Stop-start funkcija takođe radi brže. Pored toga, motor stvara manje buke i vibracija kada startuje, a baterija od 48-volti može da puni bateriju od 12-volti koristeći DC/DC konverter. Sve u svemu, mild hybrid tehnologija se koristi za dva Škoda e-TEC motora omogućavajući uštedu do 0.4 l goriva na 100 kilometara.
Komentari(0)