Škoda Octavia RS iV - Ekološka, a sportska

Škoda po prvi put nudi model iz RS porodice sa plug-in-hibridnim pogonom. Crni detalji na karoseriji čine ovaj model odmah uočljivim i prepoznatljivim

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Nova Škoda Octavia RS iV je opremljena 1.4 TSI benzinskim motorom i 85-kW električnim agregatom koji u kombinaciji imaju izlaznu snago od 245 KS. Crni detalji na karoseriji čine ovaj model odmah uočljivim i prepoznatljivim kao vrhunski sportski četvorotočkaš, najprodavanijeg Škoda automobila, koji je sada dostupan u svojoj četvrtoj generaciji.

Češki proizvođač automobila ima u ponudi za novi model Octavia još tri elektrifikovane verzije. Škoda Octavia iV je plug-in hibrid koji isporučuje 204 KS, a dostupan je u Ambition i Style paketima opreme. Dve e-TEC verzije proizvode 110 KS i 150 KS i koriste po prvi put u brendu Škoda mild hybrid tehnologiju.

Christian Strube

-Uvođenjem modela Octavia RS iV, otvaramo novo poglavlje uspešne priče naših RS modela. Koristimo plug-inhybrid pogon u najnaprednijem sportskom modelu po prvi put. U novoj Octavia RS iV, to povećava performanse i smanjuje potrošnju goriva, kao i emisiju CO2 - rekao je Christian Strube, član Škoda borda za tehnološki razvoj.

Kombinovana izlazna snaga od 245 KS

Škoda je u model Octavia RS iV ugradila 1.4-litarski TSI benzinski motor 150 KS i električni motor od 85-kW. Zajedno, imaju kombinovanu izlaznu snagu od 245 KS i nude maksimalan obrtni moment od 400 Nm, koji se prenosi na prednje točkove preko šestostepenog DSG menjača. Emisija CO2 je oko 30 g/km u WLTP ciklusu, što znači da je već u skladu sa novim, strožijim standardom emisije EU6d za sva novoregistrovana vozila u EU, koji će stupiti na snagu od 1. januara 2021.

Litijum-jonska baterija visokog napona

Litijum-jonska baterija visokog napona ima kapacitet od 37 Ah, što je jednako 13 kWh, čime automobil dobija potpuno električni domet do 60 km u WLTP ciklusu. Obrtni moment iznosi 330 Nm. U Sport modu, koji omogućava vozaču da koristi punu snagu automobila, Octavia RS iV ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7,3 sekundi. Njegova maksimalna brzina iznosi 225 km/h. Progresivno upravljanje koje dolazi kao standard i dinamično prilagođavanje sportske suspenzije koje je tipično za RS zavisi od stila vožnje.

Naglašeni sportski elementi

Naglašeni sportski crni elementi pružaju prepoznatljive vizuelne karakteristike Škoda Octavia RS iV ima specifična LED svetla za maglu i aluminijumske felne od 18-inča kao standard, kočione čeljusti privlače pažnju u tipično crvenoj RS boji. Aluminijumske felne od 19-inča su dostupne kao opcija. Škoda rešetka hladnjaka, aerodinamični dodaci, difuzor na prednjem i zadnjem delu i okviri prozora dolaze u crnoj boji. Hatchback ima crni sportski zadnji spojler, kod „estate“ verzije je krovni spojler u boji automobila.

Oliver Stefani

-Već dinamičnom obliku nove OCTAVIA-e smo dali sportskiji izgled koristeći poznate RS oznake. Sa mnogobrojnim crnim elementima dizajna, kao što su ŠKODA rešetka hladnjaka, prednji deo, zadnji difuzor i aluminijumski točkovi, automobil se odmah prepoznaje kao član naše RS porodice - kaže Oliver Stefani, direktor ŠKODA sektora za dizajn.

Dinamičan eneterijer i RS stil

Gledajući unutrašnjost modela, dominira crna boja. Trokraki multifunkcionalni sportski volan ima RS logo i komande za upravljanje DSG-om. Prednja sportska sedišta i tekstilne presvlake su u crnoj boji, dok su Ergo sedišta opciona i dolaze sa Alcantara i kožnim presvlakama kao i podešavanjem dubine sedišta. Sedišta su ukrašena RS logom i ukrasnim šavovima u crvenoj ili srebrno-sivoj boji, koji se takođe mogu naći na kožnom volanu, na naslonima za ruke i na Alcantara instrument tabli. Dekorativne trake u RS dizajnu i nožne komande sa aluminijumskom dizajnom zaokružuju sportski utisak.

Octavia iV plug-in hibrid isporučuje 204 KS

Pored RS verzije modela Octavia iV, ŠKODA takođe nudi plug-in-hibridni pogon za Ambition i Style pakete opreme. Ovde, 1.4 TSI benzinski motor i 85-kW elektromotor pružaju izlaznu snagu od 204 KS i maksimalni obrtni moment od 350 Nm. Ova plug-in-hybrid varijanta ima električni domet od 60 km u WLTP ciklusu i opremljena je šestostepenim DSG menjačem koji koristi „shift-by-wire“ tehnologiju. Njegova CO2 emisija je oko 30 g/km. Octavia iV je takođe u skladu sa EU6d standardom emisije.

Lako punjiva baterija

Litijum-jonska baterija visokog napona sa kapacitetom od 37 Ah jednaka je 13 kWh, koja se koristi u oba iV modela može se lako puniti kod kuće uz pomoć standardne kućne utičnice ili „wall box“-a. Priključak za punjenje se nalazi sa strane vozača u prednjem braniku. Regularna baterija od 12-volti smeštena je u prtljažniku i ima kapacitet od 450 litara u hatchback i 490 u „estate“ verziji modela. Rezervoar za gorivo ima zapreminu 40 litara, samo pet litara manje nego kod modela Octavia koju pokreće isključivo motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Dva e-TEC pogonska agregata sa mild hybrid tehnologijom

Dve e-TEC verzije modela Octavia debituju u brendu Škoda. Oni će biti prvi proizvodni modeli brenda sa mild hybrid tehnologijom, a od ovog leta kreću da silaze s proizvodne linije. Kada je u kombinaciji sa sedmostepenim DSG menjačem, trocilindaski 1.0 TSI proizvodi 110 KS, a četvorocilindarski 1.5 TSI ima izlaznu snagu od 150 KS. Koriste startni motor od 48-volti i litijum-jonsku bateriju od 48-volti koja se nalazi ispod sedišta suvozača i ima kapacitet od 0.6 kWh. Oba modela mogu se prepoznati po njihovoj oznaci na vratima prtljažnika.

Mild hybrid tehnologija

Mild hybrid tehnologija omogućava regeneraciju energije prlikom kočenja kako bi se mogla dopuniti baterija od 48-volti. Ova energija se koristi za podršku motoru sa unutrašnjim sagorevanjem pružajući mu električno pojačanje do 50 Nm i, u zavisnosti od situacije, omogućava motoru da se potpuno isključi, puštajući vozilo da krstari.

Čim je ponovo potrebna snaga motora, motor će ga ponovo pokrenuti u deliću sekunde. Stop-start funkcija takođe radi brže. Pored toga, motor stvara manje buke i vibracija kada startuje, a baterija od 48-volti može da puni bateriju od 12-volti koristeći DC/DC konverter. Sve u svemu, mild hybrid tehnologija se koristi za dva Škoda e-TEC motora omogućavajući uštedu do 0.4 l goriva na 100 kilometara.

Komentari(0)

sortiraj