Škoda pokreće proizvodnju novog Superba u Bratislavi
Četiri nedelje nakon svetske premijere nedaleko od Praga, Škoda Auto je započela proizvodnju četvrte moderne generacije modela Superb u fabrici brenda Volkswagen u Bratislavi
Ovo strateško preseljenje vodećeg ICE modela iz Kvasinya otvara proizvodne kapacitete u Kvasinyju, koji će se koristiti za izgradnju dodatnih jedinica modela Octavia. Superb je ICE perjanica u Škoda ponudi od kada je prva moderna generacija predstavljena 2001. godine.
Andreas Dick
-Lansiranje nove generacije modela uvek je vrlo poseban
trenutak za ceo tim. To posebno važi za novi Superb u sklopu projekta Beta+,
koji je uključio zajednički razvoj modela Škoda Superb i Volkswagen Passat pod
vođstvom Škode. Uz uspešno preseljenje proizvodnje modela Superb u Bratislavu,
ova inicijativa pokazuje visok stepen veštine i stručnosti u Škodi. Sa sledećom
generacijom našeg uspešnog ICE modela, takođe iskorišćavamo značajne sinergije
za Volkswagen grupu. Iskreno zahvaljujem svim kolegama koje su s velikim
angažmanom doprineli ovom projektu - rekao je Andreas Dick, član uprave Škoda
Auto za proizvodnju i logistiku.
Proizvodnja četvrte
generacije modela Superb u Bratislavi
Odluka o proizvodnji četvrte generacije modela Superb u
fabrici brenda Volkswagen u Bratislavi objavljena je u novembru 2020. Taj je
potez deo Beta+ projekta, usmerenog na povećanje sinergije u proizvodnoj mreži
i dalje povećanje efikasnosti. Škoda Auto je bila odgovorna za celokupni razvoj
modela Škoda Superb i Volkswagen Passat, koji će se proizvoditi na istoj
proizvodnoj liniji. Premeštanjem proizvodnje modela Superb u Bratislavu, Škoda
stvara kapacitet za proizvodnju dodatnih jedinica modela Octavia u fabrici u
Kvasinyju od leta 2024. Osim toga, ovaj potez će omogućiti proizvodnju više
baterijskih električnih vozila u fabrici u Mladá Boleslavi.
Proizvodnja modela Škoda Superb u Slovačkoj počinje s
delovima karoserije, od kojih se mnogi presuju u Bratislavi i zatim
transportuju u novu radionicu za karoseriju. Hala je bila prazna i potpuno je
preuređena u sklopu projekta Beta+. Štaviše, u manje od dve godine Škoda Auto
je ugradila više od 500 najmodernijih robota, sistema upravljanja i opreme za
spajanje. Osim toga, hala za montažu je sveobuhvatno nadograđena: montažna
traka, na kojoj su novi modeli neprimetno integrisani u postojeće proizvodne
linije za vozila Volkswagen i Škoda, pre se nije koristila za plug-in hibridne
modele. Obnova hale za montažu uključivala je instalaciju opreme za
automatizaciju i tehnologije rukovanja, sistema industrijskih kamera i dalja
ažuriranja na montažnoj traci. Osim toga, proizvodno područje šasije prošireno
je kako bi uključilo pakete baterija za električna vozila.
Sektor za lakiranje u fabrici u Bratislavi takođe je prošao
kroz značajne promene, donoseći opipljive koristi za okolinu: Na primer,
uvođenje novih kabina za lakiranje opremljenih naprednim sistemima cirkulacije
vazduha i sposobnošću hvatanja organskih jedinjenja koja isparavaju označava
iskorak prema ekološki prihvatljivijem proizvodnom procesu. Novi dizajnerski jezik za Superb i
raznovrsni pogonski sklopovi
Proizvodnja četvrte generacije modela Škoda Superb kreće s
varijantom Combi, nakon čega sledi hatchback koji je postavljen za prvu
polovinu 2024. Raspon modernih i efikasnih pogonskih sklopova uključuje tri
benzinska motora izlazne snage od 110 kW (150 KS) do 195 kW (265 KS) i dva
dizelska motora snage 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS). Uz to, linija
uključuje novi plug-in hibrid, ekskluzivno za Combi verziju, s čisto
električnim dometom od preko 100 km, kao i blagu hibridnu verziju - prvu u
seriji Superb.
Superb - Standardni
nosilac Škoda dizajna i inženjeringa od 1934
Nasleđe modela Škoda Superb datira iz 1934. godine, počevši
od predstavljanja modela Škoda 640 Superb. Vrhunski modeli češkog proizvođača
automobila nosili su slavno ime od tada do 1949. Godine 2001. Škoda je oživela
ovu istorijsku oznaku za svoju prvu modernu generaciju modela Superb. Do danas
je proizvedeno više od 1,6 miliona primeraka Škoda perjanice.
Komentari(0)