

Kako bi izgledao legendarni Škoda Popular Monte Carlo da ga je napravio savremeni dizajner? Uđite u svet mašte dizajnera i saznajte šta ih inspiriše
Ljudmil Slavov transformisao je ovaj kultni automobil u futuristički i zabavan roadster.
-Popular Monte Carlo jedan je od
najlepših automobila koji su ikad napravljeni, a takođe fascinantna mi je bila njegova
istorija. Neverovatno je elegantan i lep - kaže Ljudmil, objašnjavajući razloge
zbog kojih je izabrao ovu ikonu iz Škoda istorije.
Igrom slučaja, Škoda muzej se upravo
priprema za obnovu verzije roadster modela kako bi mu vratio slavu koju kupe
uživa. Dok Ljudmil razgleda automobil, odmah objašnjava da je odlučio da
odabere roadster, jer ta verzija olakšava pokazivanje dizajna enterijera
automobila.
-Unutrašnjost originalnog roadster
modela je elegantna i praktična, vidim kontinuitet koji traje i danas.
Funkcionalnost, praktičnost, elegancija i čiste linije i danas su naši osnovni
principi - kaže dizajner.
Popular je imao brzinomer na sredini
kontrolne table, a Ljudmil je zadržao ovaj detalj, prikazujući ga kao neku
vrstu holograma. S obe strane nalazile su se pregrade za odlaganje, ali ih je
dizajner zamenio modernim ekranima koji očitavaju sve informacije potrebne za
putnike u automobilu.
Sportska priroda
Sportska priroda roadster modela
takođe je uticala na njegov izbor. To je istaknuto prostorom za odlaganje iza
sedišta koncept automobila, koji sadrži dve trkačke kacige ispod staklenog
poklopca.
-Pitao sam se da li bih stavio dva
dečija sedišta i učinio automobil malo praktičnijim u stilu današnjih
kabrioleta, ali na kraju sam krenuo u smeru sportskog izgleda - kaže Ljudmil.
Originalni Popular Monte Carlo roadster imao je sedište koje se naginjalo
napred, a dobilo je nadimak „sedište za svekrve“.
Spoljašnji deo dobio je aerodinamične
linije koje kombinuju skladnost istorijskog modela sa dizajnom modernih Škoda
automobila. Elegantno zakrivljeni zadnji deo s izraženim „perajom“ jasno je
nasleđe originalnog modela. Ljudmil je izabrao vrlo prepoznatljiv pristup
tipičnom dizajnu rešetke hladnjaka.
-Isprobao sam razne vertikalne
konfiguracije koje su bile bliže originalu, ali ovakav izgled malo je
problematičan za današnje automobile, pa sam na kraju krenuo drugim putem -
kaže on, opisujući prednji deo na kom se rešetka pruža do farova, stvarajući
efekat koji je original učinio tako visoko cenjenim.
Get funky
Logo je još jedan zanimljiv detalj i
istorijsko nasleđe. Umesto značke proizvođača, automobil je dobio crveni krug
kao glavni grafički motiv. U originalu je ovaj krug imao ispisano Monte Carlo,
ali Ljudmil je u njega stavio stilizovani amblem modela. Ime proizvođača
automobila krasi prednji deo ispisan modernim slovima, kao na zadnjem delu
današnjih Škoda modela.
-Klasični logotip učinio mi se
previše retro za rešetku hladnjaka, a natpisi stvaraju utisak veće elegancije i
vrednosti. Štaviše, Škoda je na nekim svojim automobilima umesto logotipa imala
natpis, tako da je to i nagoveštaj istorijskog elementa brenda - objašnjava on
i dodaje da kada pogleda originalni Popular Monte Carlo, odmah mu u glavi
zasvira džez.
Muzika koja danas opisuje brend Škoda
je fank, a ne džez, po mišljenju Ljudmila. To je jedan od razloga zašto je
njegov koncept svež i razigran, kombinujući gotovo futurističke linije s retro
osećajem. Ljudmil je fasciniran muzikom.
-Vodi me želja da začinim dizajn tako
da izaziva iste emocije kao i muzika - kaže ovaj dizajner.
Škoda Popular Monte Carlo
Mnogi smatraju Popular Monte Carlo najlepšim češkim automobilom ikad. Nastao je 1936. godine kao radni automobil za reli Monte Carlo. Kako je automobil, sa posadom Pohla i Hausmana, došao na drugo mesto u svojoj kategoriji, Škoda je odlučila da iskoristi ovaj uspeh izradom verzije nazvane Škoda Popular Monte Carlo. Ukupno sedamdeset modela u kupe i roadster verziji je napravljeno u fabrici u Mladoj Boleslavi.
Komentari(0)