Škoda Scala osvojila pet zvezdica na Euro NCAP testu
Novi kompaktni model odlikuje aktivna i pasivna bezbednost. U kategoriji zaštite odraslih putnika, prostran kompaktni model osvojio je 97% poena, a dobila je i svih šest poena za zaštitu biciklista
Škoda Scala je dobila najveći mogući rezultat od pet zvezdica u sveobuhvatnom testu koji obavlja nezavisni Evropski program za procenu novih automobila (Euro NCAP). To ga svrstava među najsigurnija vozila u svojoj kategoriji sa vrhunskim karakteristikama za bezbednost odraslih putnika i biciklista.
Christian Strube
-Inženjeri Škode neprestano rade na optimizaciji aktivne i
pasivne bezbednosti naših modela. Kod modela Scala, na primer, uveli smo
nekoliko novih sistema asistencije za klasu kompaktnih vozila, koji su do sada
bili dostupni samo za vozila koja pripadaju višim segmentima. Osvajanje
maksimalnih pet zvezdica na evropskom testu za bezbednost vozila potvrda je
našeg svakodnevnog rada. Sve naše aktuelne serije modela zasluženo su osvojile
najbolji rezultat na Euro NCAP testu što je, priznaćete, veliki uspeh - kaže Christian
Strube, član Škoda borda za tehnološki razvoj.
Jedna od najviših ocena
u istoriji Euro NCAP
Osim ukupne ocene od pet zvezdica, Škoda Scala je posebno
visoko ocenjena za testove bezbednosti odraslih putnika i bezbednost
biciklista. U kategoriji zaštite odraslih putnika, prostrani kompaktni model
dobio je 97% poena. Ovo je jedna od najviših ocena u istoriji Euro NCAP, navode
U Škodi. Ocenjivači su dodelili svih šest bodova za zaštitu biciklista, na šta
je uticao sistem Front Assist sa prediktivnom zaštitom pešaka i biciklista, kao
i City Emergency Brake funkcija, koje su sada uključene u obaveznu opremu. Prošle
godine Assist je još jedna funkcija koja je deo standardne opreme za model Scala,
dok Side Assist, koji upozorava vozača da mu se približava vozilo od pozadi ili
iz mrtvog ugla, predstavlja opcionu karakteristiku koja nosi 3,5 od maksimalnih
4 poena za ovaj aspekt.
Vrhunska pasivna
bezbednost
Izuzetno kruto telo ovog modela sa velikim deformacijskim
zonama i izuzetno robustnom kabinom osigurava vrhunsku pasivnu bezbednost.
Pored toga, kompaktni model dolazi sa čak devet vazdušnih jastuka, uključujući
opcione vazdušne jastuke za kolena vozača i opcione bočne vazdušne jastuke za
putnike na zadnjem sedištu. Dodatne bezbednosne funkcije predstavljaju sistem
MultiCollision Brake, kao i Crew Protect Assist, ISOFIX i mnogi drugi.
Euro NCAP je osnovan
1997. godine
Euro NCAP je osnovan 1997. godine, a pored sadašnjih članova,
tu je bilo i dvanaest članova ministarstva saobraćaja, automobilski klubovi,
udruženja osiguranja i istraživački instituti iz osam evropskih zemalja.
Konzorcijum se nalazi u belgijskom gradu Leuvenu. On sprovodi testove sa
trenutnim modelima i procenjuje njihovu aktivnu i pasivnu bezbednost.
Tokom proteklih nekoliko godina, ovi testovi su postali sve strožiji i sada sadrže niz različitih scenarija sudara. Iako je u početku bio zasnovan isključivo na rezultatima testova sudara, konačne ocene danas daju veću težinu procenama aktivnih sigurnosnih sistema i dostupnih sistema pomoći vozaču.
Komentari(0)