Škoda Superb - Dvadeset godina luksuza
Pre dvadeset godina Škoda je proširila svoj asortiman čime je uključila i automobil srednje klase! Gotovo pet metara dugačku limuzinu s dovoljno prostora za putnike i prtljag
Taj automobil je dobio naziv Superb! Novi Superb prvi put je predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu septembra 2001. godine. Štand kompanije na prestižnom IAA sajmu bio je impresivan retro spektakl sa obnovljenom crnom limuzinom Superb 3000 iz 1939. godine, eksponatom Škoda Muzeja iz Mlada Boleslav, koji je palicu predao savremenom modelu SUPERB. Veliko međuosovinsko rastojanje od 2.803 mm i spoljašnje dimenzije 4.803 x 1.765 x 1.469 mm obećavali su više nego dovoljno prostora za putnike u automobilu i njihov prtljag. Sledeći video vraća vas na početak proizvodnje u oktobru 2001. godine.
Garancija mobilnosti
Prvi Škoda Superb izašao je iz proizvodnje u Kvasiny. Do
kraja godine izgrađen je 581 automobil, a velike limuzine su stigle do prvih
kupaca u proleće 2002. godine. Po prvi put u svojoj istoriji, Škoda je počela
da nudi garanciju mobilnosti. Za vlasnike je to značilo da će se, ako imaju
problem na putu, besplatno poslati službeno vozilo, uključujući vuču do
ovlašćenog servisa ako je potrebno, kao i druge usluge, poput davanja na
korišćenje zamenskog automobila.
Novi Superb poštovao je savremeni koncept samonosivog
„unibody“ modela. Prednju osovinu pokretao je jedan od tri benzinska i dva
dizel motora. Tačnije, to su bili četvorocilindrični motori 2.0/115 KS i 1.8
Turbo/150 KS, dok je šestocilindrični motor od 2,8 V6/193 KS bio prestižna
opcija koja je obezbeđivala modelu Superb brzinu čak do 237 km/h. V8 s
turbopunjačem, kao i pomenuta jedinica V6, koristili su sofisticiranu
tehnologiju merenja vremena s pet ventila po cilindru.
Ekonomičan i siguran
div
Uprkos svojoj prostranosti i visokoj praktičnosti, SUPERB se
takođe pokazao vrlo ekonomičnim, posebno ako se kupac odluči za osnovni
turbodizel od 1,9 TDI/130 KS sa standardizovanom potrošnjom goriva od 5,7
litara na 100 km. Najmoćniji dizel agregat imao je šest cilindara, motor od 2,5
TDI/155 KS uparen sa šestostepenim menjačem. Oba šestocilindrična motora su
takođe dolazila s opcionim automatskim menjačem Tiptronic s pet
položaja..
Škoda Superb je takođe dodala niz bezbednosnih karakteristika
asortimanu češkog brenda: kočioni sistem je dobio standardni ABS sistem protiv
blokiranja kočnica i EDS električnu blokadu diferencijala. ASR sistem protiv
proklizavanja dobro nam je došao, posebno u slučaju turbo-dizel motora i
njegovog značajnog obrtnog momenta. Šestocilindrični motori standardno su
dolazili sa ESP sistemom sa asistencijom pri kočenju.
Karoserija limuzine štitila je pet putnika ne samo svojom
robustnom konstrukcijom, već i sa četiri vazdušna jastuka - konkretno dva
prednja vazdušna jastuka, plus par bočnih vazdušnih jastuka za prednja sedišta.
Vazdušni jastuci za zaštitu glava putnika u oba reda sedišta već su se tada
nudili uz pristupačne dodatne troškove. Bi-xenon farovi su takođe bili
dostupni, dok su zahtevniji putnici bili razmaženi električno podesivim i
grejanim prednjim sedištima, automatskim klima uređajem Climatronic i
navigacionim sistemom sa ekranom u boji.
Sedam uspešnih godina
Kako je vreme odmicalo, asortiman modela SUPERB prirodno je
nastavio da uvećava upotrebnu vrednost. Model iz 2005. godine je doneo značajno
povećanje varijabilnosti unutrašnjosti. Nasloni zadnjih sedišta sada su se
mogli deliti u razmeri 1/3:2/3, tako da se prtljažni prostor limuzine mogao
povećati s 480 litara na 945 litara. Proizvodnja prve moderne generacije modela
ŠKODA SUPERB u Kvasiny završila se 17. marta 2008. godine. Ukupno 136.068
jedinica sišlo je s proizvodnih traka. Osim u proizvodnom pogonu u Kvasiny,
ovaj model se izrađivao i u Kini, Ukrajini i Kazahstanu. Ukupno je gotovo
milion i po SUPERB-a svih modernih generacija ugledalo svetlost dana od 2001.
godine.
Još privlačniji
naslednici - Superb II i III
U martu 2008. godine, druga generacija modela Superb je
debitovala u Palexpo na Ženevskom jezeru. Ovaj put je imala karoseriju s inovativnim
Twindoor, koja je kombinovala prednosti limuzine i liftback modela. Superb Combi
verzija je usledila otprilike godinu dana kasnije. 618.490 SUPERB modela druge
generacije izgrađeno je u periodu od 2008. do 2015. godine. Bili su popularni
među kupcima i specijalizovanim medijima, a Top Gear, popularna britanska TV
emisija od koje su strepeli, nazvao ju je „Luksuznim automobilom godine“ 2009.
godine.
U februaru 2015. godine, palicu preuzima treće izdanje modela
Škoda SUPERB, obradovavši svojim nepogrešivim dizajnerskim jezikom. Škoda je
još jednom podigla lestvicu u pogledu izdašnog prostora za putnike i prtljag, a
velika je pažnja posvećena zaštiti okoline i uvođenju inovativnih sistema
asistencije. Model Superb bio je prvi Škoda automobil s adaptivnom dinamičkom
kontrolom šasije (DCC), asistencijom za pomoć pri parkiranju i trozonskom
klimatizacijom. Kasnije, 2015. godine, Škoda je lansirala Super Combi verziju.
Regent
Češki proizvođač automobila prvi put je upotrebio naziv Superb 22. oktobra 1934. godine, a vezano za testiranje prototipa Š 640. Alternativa koja se razmatrala bila je „Regent“. Proizvodnja automobila s motorom od 2,5 l/55 KS započela je u martu 1935. godine. Dodatna oprema uključivala je autoradio sa šest vakuumskih cevi i kutijom od ružinog drveta iza prednjih sedišta. Pre Drugog svetskog rata Škoda Superb se etablirao kao moderan, elegantan i kvalitetno izrađen automobil koji nudi veliku vrednost za novac. Česte inovacije donele su još snažnije motore i širi asortiman opreme.
Komentari(0)