Škoda Superb - Dvadeset godina luksuza

Pre dvadeset godina Škoda je proširila svoj asortiman čime je uključila i automobil srednje klase! Gotovo pet metara dugačku limuzinu s dovoljno prostora za putnike i prtljag

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Taj automobil je dobio naziv Superb! Novi Superb prvi put je predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu septembra 2001. godine. Štand kompanije na prestižnom IAA sajmu bio je impresivan retro spektakl sa obnovljenom crnom limuzinom Superb 3000 iz 1939. godine, eksponatom Škoda Muzeja iz Mlada Boleslav, koji je palicu predao savremenom modelu SUPERB. Veliko međuosovinsko rastojanje od 2.803 mm i spoljašnje dimenzije 4.803 x 1.765 x 1.469 mm obećavali su više nego dovoljno prostora za putnike u automobilu i njihov prtljag. Sledeći video vraća vas na početak proizvodnje u oktobru 2001. godine.

Garancija mobilnosti

Prvi Škoda Superb izašao je iz proizvodnje u Kvasiny. Do kraja godine izgrađen je 581 automobil, a velike limuzine su stigle do prvih kupaca u proleće 2002. godine. Po prvi put u svojoj istoriji, Škoda je počela da nudi garanciju mobilnosti. Za vlasnike je to značilo da će se, ako imaju problem na putu, besplatno poslati službeno vozilo, uključujući vuču do ovlašćenog servisa ako je potrebno, kao i druge usluge, poput davanja na korišćenje zamenskog automobila.


Novi Superb poštovao je savremeni koncept samonosivog „unibody“ modela. Prednju osovinu pokretao je jedan od tri benzinska i dva dizel motora. Tačnije, to su bili četvorocilindrični motori 2.0/115 KS i 1.8 Turbo/150 KS, dok je šestocilindrični motor od 2,8 V6/193 KS bio prestižna opcija koja je obezbeđivala modelu Superb brzinu čak do 237 km/h. V8 s turbopunjačem, kao i pomenuta jedinica V6, koristili su sofisticiranu tehnologiju merenja vremena s pet ventila po cilindru.

Ekonomičan i siguran div

Uprkos svojoj prostranosti i visokoj praktičnosti, SUPERB se takođe pokazao vrlo ekonomičnim, posebno ako se kupac odluči za osnovni turbodizel od 1,9 TDI/130 KS sa standardizovanom potrošnjom goriva od 5,7 litara na 100 km. Najmoćniji dizel agregat imao je šest cilindara, motor od 2,5 TDI/155 KS uparen sa šestostepenim menjačem. Oba šestocilindrična motora su takođe dolazila s opcionim automatskim menjačem Tiptronic s pet položaja..

Škoda Superb je takođe dodala niz bezbednosnih karakteristika asortimanu češkog brenda: kočioni sistem je dobio standardni ABS sistem protiv blokiranja kočnica i EDS električnu blokadu diferencijala. ASR sistem protiv proklizavanja dobro nam je došao, posebno u slučaju turbo-dizel motora i njegovog značajnog obrtnog momenta. Šestocilindrični motori standardno su dolazili sa ESP sistemom sa asistencijom pri kočenju.

Karoserija limuzine štitila je pet putnika ne samo svojom robustnom konstrukcijom, već i sa četiri vazdušna jastuka - konkretno dva prednja vazdušna jastuka, plus par bočnih vazdušnih jastuka za prednja sedišta. Vazdušni jastuci za zaštitu glava putnika u oba reda sedišta već su se tada nudili uz pristupačne dodatne troškove. Bi-xenon farovi su takođe bili dostupni, dok su zahtevniji putnici bili razmaženi električno podesivim i grejanim prednjim sedištima, automatskim klima uređajem Climatronic i navigacionim sistemom sa ekranom u boji.

Sedam uspešnih godina

Kako je vreme odmicalo, asortiman modela SUPERB prirodno je nastavio da uvećava upotrebnu vrednost. Model iz 2005. godine je doneo značajno povećanje varijabilnosti unutrašnjosti. Nasloni zadnjih sedišta sada su se mogli deliti u razmeri 1/3:2/3, tako da se prtljažni prostor limuzine mogao povećati s 480 litara na 945 litara. Proizvodnja prve moderne generacije modela ŠKODA SUPERB u Kvasiny završila se 17. marta 2008. godine. Ukupno 136.068 jedinica sišlo je s proizvodnih traka. Osim u proizvodnom pogonu u Kvasiny, ovaj model se izrađivao i u Kini, Ukrajini i Kazahstanu. Ukupno je gotovo milion i po SUPERB-a svih modernih generacija ugledalo svetlost dana od 2001. godine.

Još privlačniji naslednici - Superb II i III

U martu 2008. godine, druga generacija modela Superb je debitovala u Palexpo na Ženevskom jezeru. Ovaj put je imala karoseriju s inovativnim Twindoor, koja je kombinovala prednosti limuzine i liftback modela. Superb Combi verzija je usledila otprilike godinu dana kasnije. 618.490 SUPERB modela druge generacije izgrađeno je u periodu od 2008. do 2015. godine. Bili su popularni među kupcima i specijalizovanim medijima, a Top Gear, popularna britanska TV emisija od koje su strepeli, nazvao ju je „Luksuznim automobilom godine“ 2009. godine.

U februaru 2015. godine, palicu preuzima treće izdanje modela Škoda SUPERB, obradovavši svojim nepogrešivim dizajnerskim jezikom. Škoda je još jednom podigla lestvicu u pogledu izdašnog prostora za putnike i prtljag, a velika je pažnja posvećena zaštiti okoline i uvođenju inovativnih sistema asistencije. Model Superb bio je prvi Škoda automobil s adaptivnom dinamičkom kontrolom šasije (DCC), asistencijom za pomoć pri parkiranju i trozonskom klimatizacijom. Kasnije, 2015. godine, Škoda je lansirala Super Combi verziju.

Regent

Češki proizvođač automobila prvi put je upotrebio naziv Superb 22. oktobra 1934. godine, a vezano za testiranje prototipa Š 640. Alternativa koja se razmatrala bila je „Regent“. Proizvodnja automobila s motorom od 2,5 l/55 KS započela je u martu 1935. godine. Dodatna oprema uključivala je autoradio sa šest vakuumskih cevi i kutijom od ružinog drveta iza prednjih sedišta. Pre Drugog svetskog rata Škoda Superb se etablirao kao moderan, elegantan i kvalitetno izrađen automobil koji nudi veliku vrednost za novac. Česte inovacije donele su još snažnije motore i širi asortiman opreme.

Komentari(0)

sortiraj