Momčina koja melje asfalt

Sa izuzetno malom potrošnjom goriva, odličnim konforom, i izuzetnom preciznošću novi član „Dačijine“ porodice nije samo moćan, već je i inpresivno efikasan na svim podlogama

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli




DAČIJA DASTER je ozbiljan terenac! Na njega se u svakom trenutku vožnje možete osloniti gde god se nalazili. Ekipa MAKINA.RS imala je priliku da „drajva“ novu rumunsku grdosiju u verziji 1.5 dCi sa motorom snage od 110 KS i pogonom na sva četiri točka.

„Kida“ sve pred sobom

Za ovog terenca možemo slobodno reći da u potpunosti razume sve potrebe jednog vozača. Svaki trenutak u njemu koji provedete je više nego izuzetan. Utegnut je na svim poljima. „Daster“ je na pravcu maksimalno agilan, a svoju pravu narav pokazuje kada je u blatu ili na neravnom terenu gde “kida“ sve pred sobom kako bi vas isterao na „prav put“.

Elegantna unutrašnjost sa kvalitetnom sigurnosnom opremom i punim konforom je kao stvorena za dobru vožnju na svim putevima. Izgleda impresivno i bezbedno, a krase ga i atraktivna maska hladnjaka, kao i novi dizajn prednjih i zadnjih svetala. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji u dizajnu enterijera, svaki prekidač je idealno smešten, a najvažniji su grupisani zajedno u središtu komandne table. Praktična kućišta za odlaganje stvari nalaze se u različitim područjima putničke kabine, a sedišta su za jednog terenca veoma udobna.

Štedljiv agregat

Glavni adut testiranog modela je veoma štedljiv motor, koji na otvorenom putu iz rezervoara „istera“ samo 6,5, a u gradskoj vožnji retko kada prelazi osam litara dizela na pređenih 100 kilometara. Do stotke stiže za 12 sekundi, a maksimalnu brzinu koju smo isterali na cajgeru je 185 km/h. Šestostepeni manuelni menjač pokazao se kao veoma praktičan.

Na zadnjoj klupi se mogu smestiti tri odrasla putnika. Sa masom od oko 1.300 kilograma, ovaj terenac ima odlične sposobnosti budući da koristi pogon na sva četiri točka i da vuče poreklo iz „Nisana“. Treba naglasiti da „daster“ koristi integralni pogon, koji mu omogućava da vožnju s elektronski kontrolisanim prenosom na sva četiri točka, na neravnom terenu, pokazuje više nego zavidne sposobnosti. Sa ovim pogonom prilagođava se svim situacijama.

Serijski je opremljen sa ABS-om i sistemom pomoći pri naglom kočenju, prednjim vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, kao i bočnim vazdušnim jastucima... Ova „momčina“ je namenjena onima koji znaju da cene pre svega nečiji razvoj, poboljšan kvalitet, ali i onima koji tačno znaju šta žele za svoj uloženi novac u novog četvorotočkaša. Testirani model košta 16.500 evra.


Tekst

Dragan Stanimirović


LIČNA KARTA

Zapremina 1,5 dCi

Snaga 110 KS

Ubrzanje 12 sekundi

Potrošnja 6,5 - 8l

Maksimalna brzina 185 km/h

Cena 16.500 evra

Komentari(0)

sortiraj