Nova Škoda Enyaq Laurin&Klement - Prošireni raspon i sveobuhvatne tehničke nadogradnje
Nova Enyaq L&K varijanta nudi povećanu snagu na 210 kW, domet do 570 kilometara po WLTP ciklusu, kraće vreme punjenja, zagrejavanje baterije unapred i najnoviji ME4 softver za vozilo
Škoda Auto upotpunjuje vrhunsku seriju potpuno električnih SUV modela lansiranjem novog Enyaq L&K. Prožeta Škoda tradicijom, ova varijanta nazvana po osnivačima češke automobilske kompanije, Václav Laurin i Václav Klement, odlikuje se specifičnim karakteristikama dizajna eksterijera i enterijera i dolazi s posebno sveobuhvatnom ponudom standardne opreme. Tu su i opsežne tehničke nadogradnje. Enyaq L&K 85 s pogonom na zadnje točkove i Enyaq L&K 85x s pogonom na sve točkove isporučuju snagu sistema od 210 kW. Oni nude povećani domet do 570 kilometara u WLTP ciklusu zajedno sa vremenom punjenja baterije - od 10 do 80 posto za manje od 30 minuta. Enyaq L&K je prvi Škoda model koji ima novi korisnički interfejs za još jednostavniju upotrebu, sa ažuriranom grafikom koja odražava novi Škoda korporativni identitet.
-U novom Enyaq L&K uvodimo nekoliko tehničkih nadogradnji
koje će se kasnije koristiti i u drugim modelima ove serije. Nova, snažnija
generacija pogona isporučivaće veću snagu sistema od 210 kW. Istovremeno,
uspeli smo da povećamo maksimalni domet na 570 km u WLTP ciklusu i zadržimo
vreme punjenja od 10 do 80 posto ispod 30 minuta. Na osnovu povratnih
informacija kupaca, dodali smo upravljanje grejanjem baterije unapred, koje
takođe koristi podatke iz navigacije. Ova funkcija optimizuje performanse
punjenja čak i po hladnom vremenu. Štaviše, naš novi korisnički interfejs
podiže upotrebljivost na potpuno novi nivo, čineći upravljanje vozilom još
intuitivnijim - rekao je Johannes Neft, član uprave Škoda Auto za tehnički
razvoj,
Škoda Enyaq L&K predstavlja premijeru nove baterije i
pogonskog paketa. Nudi povećanu snagu od 210 kW, bolje ubrzanje i veći domet.
Enyaq L&K 85 sa pogonom na zadnje točkove ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,7
sekundi, što je gotovo dve sekunde brže od prethodnog Enyaq iV 80 sa pogonom na
zadnje točkove. Maksimalna brzina sada je 180 km/h, a maksimalni domet prema
WLTP ciklusu porastao je još više na 570 kilometara. Enyaq L&K 85x s
pogonom na sva četiri točka ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6,6 sekunde, a
domet mu je do 550 kilometara. Krivulja punjenja baterije je optimizovana;
omogućava da se Enyaq L&K napuni od 10 do 80 posto kapaciteta za manje od
30 minuta.
Enyaq Laurin & Klement opremljen je najnovijim ME4
softverom za vozila, koji će biti uključen u sve modele Enyaq porodice
proizvedene kasnije ove godine. Novi softver dodaje brojna poboljšanja i nove
karakteristike. To uključuje funkciju grejanja unapred, koja dovodi bateriju na
optimalnu temperaturu pre početka punjenja. Na raspolaganju su dva načina rada,
a proces se može pokrenuti manuelno pritiskom na tipku na centralnom ekranu
infotainmenta. U automatskom načinu rada to se događa bez učestvovanja vozača
kada je vozilo na putu do stanice za brzo punjenje, na osnovu podataka iz
navigacionog sistema.
Škoda Enyaq L&K prepoznatljiva je po ekskluzivnim
platinasto sivim detaljima na branicima specifičnim za model, kao i difuzoru i
spoljašnjim retrovizorima. Bočne lajsne obojene su u boju karoserije, dok su
okviri prozora i krovni nosači presvučeni hromom – kao i okvir maske hladnjaka,
koji kao standard ima Crystal Face osvetljen sa 131 LED diodom. Standardna
oprema takođe uključuje full LED matrix farove, koji mogu da izbegnu
zaslepljivanje dolazećih automobila i maskiraju površine koje reflektuju
svetlost, kao i full LED zadnja svetla. Zadnja bočna stakla i zadnje staklo su
zatamnjeni („Sunset“). Enyaq L&K ima specifične 20-inčne ili opcione
21-inčne aluminijumske felne i oznake L&K na prednjim krilima. Novi model
nosi natpis Enyaq na vratima prtljažnika, izbacujući sufiks „iV“ iz svog
naziva, kao i sve druge varijante budućih Škoda BEV modela uključujući Enyaq
porodicu.
Za unutrašnjost Enyaqa L&K, Škoda Auto kupcima nudi izbor
između dva specifična odabira dizajna. Design Selection L&K Shell s bež
kožnim presvlakama deo je standardne opreme. Opcioni L&K Black ima crnu
kožu. Prednja sedišta s funkcijama ventilacije i masaže, koja su ekskluzivna za
verziju L&K, standardno su uključena u obe verzije. Koristeći meni
infotainmenta, putnici mogu da biraju između tri funkcije „ventilacija“,
„grejanje“ i „grejanje s ventilacijom“, aktiviraju funkciju masaže i upravljaju
podešavanjem sedišta. Nožne komande imaju prepoznatljiv izgled aluminijuma.
Poput Enyaq L&K, svi budući Enyaq modeli s novom verzijom
softvera imaće poboljšani korisnički interfejs. To dodatno unapređuje
jednostavnost korišćenja i optimizuje korisničko iskustvo u vozilu. Korisnički
interfejs odražava novi Škoda korporativni identitet, a nove boje brenda takođe
se koriste u infotainment meniju, virtuelnom kokpitu i head-up ekranu. Pored
toga, Škoda Auto je takođe revidirala celokupnu strukturu menija infotainment
sistema. Sada dolazi s tri osnovna dugmića prikazana u tri ugla ekrana. Dodirom
na ikonu u gornjem levom uglu možete pristupiti postavkama vozila, dok su
aplikacije dostupne u donjem desnom uglu. Dodir u donjem levom uglu vodi vozača
na redizajnirani početni ekran. Nudi pet korisnih stranica s tri fiksna
izgleda, sadržaj se može prilagoditi. Poboljšani su i omiljeni dugmići za brzi
pristup određenim funkcijama. Vozači mogu da konfigurišu do pet omiljenih
prečica za upravljanje funkcijama vozila – poput Lane Assista, grejanja
vetrobrana ili funkcije recirkulacije vazduha. Oni će tada biti direktno
dostupni u gornjem delu ekrana. Osim toga, do tri aplikacije – poput
navigacije, menija mobilnog telefona ili media playera – mogu se aktivirati
putem trake na dnu ekrana.
Softver za vozila ME4 takođe donosi nove navigacione karte Enyaq porodici. Nude repozicionirane navigacione podmenije i veći deo karte. Kontrolni meni za sistem klimatizacije vozila je pojednostavljen, stranica s pojednostavljenim pregledom omogućava još intuitivnije upravljanje. Nova grafika sada daje još bolji pregled nivoa baterije i mogućnosti punjenja vozila. Redizajnirani virtuelni kokpit i head-up ekran sada takođe odražavaju novi Škoda CI i nude se kao poboljšane funkcije. Svetlo na podu na prednjim vratima je novo, LED reflektori u spoljašnjim retrovizorima sada projektuju na tlo logotip „Dobrodošli“ umesto natpisa Škoda. Oni koji izlaze iz Enyaq L&K mogu uživati u novoj karakteristici Kessy sistema za pristup vozilu bez ključa. Sada automatski zaključava vrata kada se vlasnik udalji od vozila s radio odašiljačem. Status zaključanih vrata potvrđuje se zvučnim signalom sirene alarmnog sistema.
Komentari(0)