Nova Škoda Fabia - Kvalitet pre svega
Škoda Fabia u svojoj četvrtoj generaciji predstavlja upečatljiv dizajn, prostraniji enterijer, povećanu udobnost i, zahvaljujući naprednim sistemima bezbednosti, još veći nivo sigurnosti
Nakon debija, pre 22 godine, popularni mali automobil kombinuje klasične Škoda kvalitete - pouzdanosti, jednostavne upotrebe i izvanredne praktičnosti sa povećanom sigurnošću i udobnošću! Nova Škoda Fabia u svojoj četvrtoj generaciji predstavlja upečatljiv dizajn, prostraniji enterijer, povećanu udobnost i, zahvaljujući naprednim sistemima bezbednosti i asistencije, još veći nivo sigurnosti. Nakon debija pre 22 godine, popularni mali automobil kombinuje klasične Škoda kvalitete poput pouzdanosti, jednostavnosti upotrebe i izuzetne praktičnosti sa povećanom sigurnošću, udobnošću i dinamikom.
Od svoje premijere 1999. godine,
Fabia objedinjuje vrednosti ovog brenda. Kombinuje odlične nivoe aktivne i
pasivne bezbednosti sa prostranim enterijerom i odličnom vrednošću za novac.
Takođe nudi kompaktne spoljašne dimenzije, efikasne pogonske agregate i brojne
Simply Clever funkcije. Savršeno odgovara potrebama mladih porodica ili mladih
profesionalaca i predstavlja idealan drugi automobil. Među modelima brenda
Škoda koji su trenutno u ponudi, Fabia je model koji ima dugu tradiciju. Zato
je važno lice brenda sa kultnim statusom i lojalnom grupom kupaca. Sada je
četvrta generacija ovog modela spremna je da nastavi ovu priču o uspehu.
Jasno izrezani farovi, koji se
nastavljaju na rešetku hladnjaka, daju karakter prednjem delu novog automobila
Fabia. Čak i standardna varijanta sadrži modernu LED tehnologiju, full LED
farovi sa širokim spektrom funkcija dostupni su na zahtev. Full LED varijanta
je takođe dostupna kao opcija za zadnja svetla koja sadrže kristalne strukture
tipične za brend. Novi dizajn enterijera još više poboljšava osećaj
prostranosti malog automobila. Simetrična instrument tabla sa svojim
centralnim, samostojećim ekranom i horizontalnim, raznobojnim ukrasnim trakama
ističu širinu enterijera. Pored toga, Virtual Cockpit predstavlja svoj debi u
modelu Fabia. Od lansiranja na tržište, biće dostupne tri poznate linije
opreme Active, Ambition i Style, nudeći nove boje i materijale.
Oliver Stefani
-Škoda je neprekidno razvijala svoj
dizajnerski jezik na novom automobilu Fabia. Kompaktan je vizuelno, posebno
sportski i elegantan. Skulpturalne linije, dinamičke proporcije i savremene
svetlosne jedinice sa LED tehnologijom i kristalnom strukturom tipičnom za
brend Škoda oslikavaju dinamičan i moderan izgled - rekao je Oliver Stefani,
šef Škoda Dizajna.
Zapremina prtljažnika 380 litara
Uticaj platforme MQB-A0 na proporcije
vozila može se videti u novim dimenzijama modela Fabia. Uprkos povećanju
veličine, Škoda inženjeri uspeli su da održe težinu blizu težine modela treće
generacije. Nova Fabia je dugačka 4,1 metar, u širinu se proteže na 1,78, u
visinu ide 1,46 metara. Zapremina prtljažnika je iznosi 380 litara, a sa
spuštenim naslonima zadnjih sedišta 1190 litara.
Dva MPI benzinska motora i tri TSI sa direktnim ubrizgavanjem
Sa portfoliom od pet efikasnih
benzinskih motora i agilnim upravljanjem, nova Škoda Fabia idealno je
opremljena za sva putovanja. Kompaktne dimenzije čine je idealnom za gradski
saobraćaj. Svih pet motora su iz nove EVO generacije Volkswagen grupe i
uglavnom nude kombinovanu potrošnju goriva od približno pet litara na 100
pređenih kilometara u WLTP ciklusu. Ako se upari sa opcionim rezervoarom od 50
litara, umesto sa standardnim rezervoarom od 40 litara, to rezultira dometom
većim od 950 kilometara. Predstavljanjem nove generacije, Fabia je sada
dostupna i sa novim vrhunskim motorom. Agregat 1.5 TSI proizvodi 150 KS iz
svoja četiri cilindra i standardno je kombinovan sa 7-stepenim DSG-om.
Kao što smo rekli, paleta motora
dostupnih za novu Fabiu uključuje dva benzinska agregata sa više tačaka
ubrizgavanja (MPI) i tri TSI sa direktnim ubrizgavanjem. Novi motor početnog
nivoa je 1.0 MPI sa tri cilindra i snagom od 65 KS. Ovo je povećanje od 5 KS u
poređenju sa prethodnikom. Snaga se prenosi na prednje točkove preko novog
manuelnog 5-stepenog menjača, koji se takođe koristi u varijanti sa drugim MPI
motorom. Ovo generiše izlaznu snagu od 80 KS. Oba MPI motora usklađena su sa
trenutnim Euro 6d standardom emisije štetnih gasova.
Dva 1.0 TSI motora EVO generacije
koji imaju inovativni plazemski premaz. Obloge cilindra presvučene su tankim
slojem praha dimenzija samo 150 μm (0,15 mm). Ovo smanjuje unutrašnje trenje,
što smanjuje potrošnju goriva, emisije i rezultira boljom raspodelom i
rasipanjem toplote u komori za sagorevanje, toplotno opterećenje motora. 1.0
TSI koji proizvodi 95 KS dolazi sa 5-stepenim manuelnim menjačem, dok je
snažniji 1.0 TSI koji isporučuje 110 KS povezan sa 6-stepenim manuelnim
menjačem. Agregat 1.0 TSI sa izlaznom snagom od 110 KS takođe može biti
opremljen 7-stepenim DSG-om kao opcija.
Promenom modela četvrte generacije,
Škoda Fabia je sada dostupna i sa novim vrhunskim motorom. 1.5 TSI proizvodi
110 kW (150 PS) iz svoja četiri cilindra i standardno je kombinovan sa
7-stepenim DSG menjačem. Ovaj motor, koji se takođe koristi u drugim Škoda
modelima, ima tehnologiju aktivnih cilindara (ACT). Kada je opterećenje motora
malo, automatski i gotovo neprimetno se isključuju dva cilindra, smanjujući
tako potrošnju goriva. Svi TSI motori u novoj Škoda Fabia imaju filtere za
čestice benzina i u skladu su sa važećim Euro 6d standardom emisije štetnih
gasova.
Najniži koeficijent otpora u svom segmentu
U poređenju sa prethodnikom,
koeficijent otpora (cd) pao je sa 0,32 na 0,28, što ga čini aerodinamički
najefikasnijim malim automobilom u svom segmentu. Aerodinamika je poboljšana
korišćenjem vrlo preciznih CFD (Computational Fluid Dinamics) simulacija.
Brojni razvijeni inovativni detalji uključuju aktivno podesive roletne za
hlađenje u donjem usisniku vazduha prednjeg branika.
Odlična aktivna i pasivna bezbednost
Putnici u automobilu zaštićeni su sa
do devet vazdušnih jastuka u slučaju nesreće. Dostupne su dodatne ISOFIX kopče
i tačke kačenja na gornjem privezu, a takođe i prvi put za sedište suvozača.
Njegova sveobuhvatna sigurnosna oprema čini automobil Fabia jednim od
najsigurnijih vozila u svom segmentu.
Čak 13 novih Simply Clever rešenja
Već dugi niz godina Škoda svojim
kupcima olakšava svakodnevni život uobičajenim novim i genijalnim Simply Clever
rešenjima. Nova Fabia nastavlja ovu tradiciju i u svojoj četvrtoj generaciji
nudi ne manje od 13 novih rešenja, od kojih su se neka prvi put našla u ovom
modelu u odnosu na ostale Škoda modele. Nova generacija nudi ukupno 43 Simply
Clever funkcije.
Bezbednost na prvom mestu
Škoda je još jednom poboljšala
sigurnost putnika u novom modelu Fabia i dalje proširila asortiman dostupnih
sistema asistencije. Karakteristike sigurnosti i udobnosti sada uključuju i
nove sisteme pomoći koji su ranije bili rezervisani za vozila višeg segmenta.
Na primer, Travel Assist i Park Assist dodati su u opseg modela. Vozilo može
biti opremljeno sa do devet vazdušnih jastuka za zaštitu putnika u slučaju
nezgode.
U pogledu aktivne i pasivne
bezbednosti, Škoda takođe koristi mogućnosti platforme MQB-A0 Volkswagen grupe
za novi automobil Fabia. Ova platforma omogućava upotrebu najnovijih pasivnih
i aktivnih sistema asistencije i nudi robustnu strukturu tela sa visokim
torzionim otporom i velikom stabilnošću. Škoda u tu svrhu koristi
visokokvalitetne, napredne visokokvalitetne ili posebno očvrsle toplo
oblikovane čelike
U slučaju nesreće, putnike štiti do
devet vazdušnih jastuka. Vazdušni jastuci za vozača i suvozača, kao i vazdušne
zavese i prednji bočni vazdušni jastuci su standardni. Opcioni dodaci uključuju
vazdušni jastuk za kolena za vozača i zadnje bočne vazdušne jastuke, kao i ISOFIX
kopče i gornje tačke kačenja za suvozačevo sedište. Ove ISOFIX kopče i gornje
tačke za kačenje dolaze standardno. To znači da ovaj mali i porodični automobil
može da primi tri sigurno pričvršćena dečija sedišta.
Nudeći asistenciju za putovanje
Travel Assist za model Fabia, Škoda sada takođe pruža automatizovanu podršku za
uzdužno i bočno upravljanje vozilom. Opcioni sistem se može aktivirati
pritiskom na dugme i kombinuje, između ostalog, adaptivni tempomat (ACC), koji
- do 210 km/h - automatski prilagođava brzinu automobila brzini vozila ispred i
Lane Assist. Kao što i samo ime govori, ovo pomaže da se vozilo održi u voznoj
traci izvodeći korektivno upravljanje ako je potrebno. Poboljšana funkcija
Side Assist dostupna je kao opcija.
Ovo upozorava vozača na vozila koja su udaljena do 70 metara i žele da preteknu ili su u slepom uglu automobila. Park Assist radi pri brzinama do 40 km/h i pruža pomoć vozaču prilikom parkiranja. Ovaj sistem prikazuje odgovarajuća paralelna i perpendikularna mesta za parkiranje i, po želji, preuzima upravljanje prilikom parkiranja. Pored toga, Maneuver Assist koristi senzore za otkrivanje prepreke ispred ili iza automobila tokom parkiranja i automatski aktivira kočnice. Prepoznavanje saobraćajnih znakova je još jedan debi za model Fabia.
Komentari(0)