Nova Toyota RAV4 stigla i na naše tržište
Veliko interesovanje kupaca za petu generaciju japanskog SUV-a, koji na startu prodaje mogu da biraju između benzinske verzije od 2,0 i hibridne od 2,5 litara
Početno interesovanje za novim SUV modelom Toyote, prevazilazi sva očekivanja. Osim atraktivnog dizajna, bogate opreme i tradicionalnog kvaliteta, peta generacija RAV4 ističe se izuzetnim voznim karakteristikama, vrhunskom sigurnošću i ekonomičnošću, kakva se do nedavno nije mogla ni zamisliti u ovoj klasi.
Nova
TNGA K platforma omogućila je uvećanje krutosti karoserije za čak 57 odsto,
niže je i težište, a dostignut je i raspored mase između osovina od gotovo
idealnih 51 prema 49 odsto. Sve skupa, omogućilo je sjajnu upravljivost i
stabilnost, a samim tim i vrhunski nivo bezbednosti ali i uživanja u vožnji.
Prtljažni prostor od 580 litara
Uprkos
karoseriji koja je kraća za 5 mm u odnosu na prethodnika (sada tačno 4600 mm),
ponuđen je veći komoditet i tovarni kapacitet od prethodnika. Nova platforma,
uvećano međuosovinsko rastojanje za 30 mm (sada 2690 mm), povećana širina za 10
mm (sada 1855 mm) i nanovo osmišljena „šema“ sistema oslanjanja (napred
„mekferson“, nazad dvostruka ramena) ponudili su novi, znatno viši nivo komfora
a sve skupa odrazilo se povoljno i na praktičnost. Osnovna zapremina prtljažnog
prostora narasla je na respektabilnih 580 litara, što je 79 litara više od
četvrte generacije. Kada je zadnja klupa sklopljena, RAV4 se pretvara u
ozbiljan transporter jer je na raspolaganju čak 1690 litara.
Ekonomičan benzinski motor
Kako
navodi proizvođač, potpuno novi dvolitarski benzinski motor, čija je maksimalna
snaga 175 KS, a najveći obrtni moment 208 Nm, osim dobrih performansi nudi i
izuzetnu ekonomičnost. S pogonom na prednje točkove i Direct Shift CVT
transmisijom prosečna potrošnja je samo 5,6 litara na 100 kilometara pređenog
puta, dok je s pogonom na sva četiri točka prosek veći za samo dva decilitra - 5,8
l/100 km.
Nova
hibridna verzija, koju čine benzinac od 2,5 l i elektromotor čiji je zajednički
učinak 218, odnosno 222 „konja“ (u zavisnosti od tipa pogona), još je
ekonomičnija. Prosečna potrošnja verzije s elektronski kontrolisanim pogonom na
sva četiri točka (AWD-i) iznosi šampionskih 4,4 litra na 100 kilometara
pređenog puta, a sve to uz znatno uvećanje snage, bolji odziv i ubrzanja od
prethodnika.
RAV4 2.0 VVT-iE Comfort za 27.900 evra
Uprkos činjenici da je RAV4 pete generacije potpuno nov u odnosu na prethodnika, da je najopremljeniji do sada i da su njegove vozne karakteristike i nivo sigurnosti najviši u klasi, cena po kojoj se prodaje nije značajnije menjana. Veoma dobro opremljeni RAV4 2.0 VVT-iE Comfort s manuelnim menjačem i pogonom na sva četiri točka košta 27.900 evra! Verzija s pogonom na sva četiri točka i paketom Limited vredi 31.900 evra, dok je najpovoljnija hibridna verzija 2.5 HSD Comfort FWD procenjena na 33.300 evra.
Komentari(0)