Novi Kia Sorento - Moćan, progresivan i svestran
Novi Kia Sorento je moćan, progresivan i svestran te kao najprestižniji član Kijinih sportskih terenaca u četvrtoj generaciji donosi dizajn i tehnologije za sve putne izazove
Sorento, koji je svojim dolaskom u segmentu velikih SUV-ova podigao standarde po pitanju prostranosti, kvaliteta i ekonomičnosti, mirno sedi na prestolu Kijine globalne SUV ponude, koju dopunjuju Stonic, Sportage, Seltos i Telluride (poslednja dva nisu raspoloživa u Evropi).
Moderno
dizajnirana unutrašnjost kabine
Sorentova prefinjeno dizajnirana
unutrašnjost – sa oštrijim linijama, high-tech detaljima i izduženim
proporcijama – pruža samouvereniji i zreliji izgled. Njegova atraktivna kabina
donosi materijale vrhunskog kvaliteta, najnovije infotainment tehnologije i
novi dizajn koji očarava.
Nova
platforma sa hibridnim i plug-in hibridnim pogonima
Novi Sorento je prvo vozilo na
Kijinoj platformi nove generacije za velike i srednje velike SUV modele. Zajedno
sa dužom karoserijom koja omogućava maksimalno veliki prtljažni prostor,
platforma garantuje to da je Sorento jedan od najsvestranijih i najprostranijih
sportskih terenaca na tržištu, koji kupcima nudi i treći red sedišta. Pored
toga, Sorentov inovativni raspored u kabini znači da sedam putnika ima mnogo
prostora, dok pritom nudi i pozamašan prtljažnik, a tu je i Kijin novi
‘Smartstream’ elektrifikovani pogon. Time je Sorento po prvi put dobio hibridnu
snagu. Rezultat toga je da novi model omogućava manju potrošnju goriva, niže
emisije i bolje pogonske mogućnosti od prethodnika.
Progresivni
sistemi povezivanja i pomoći
Novi Sorento je zahvaljujući
unapređenoj povezivosti, sistemima asistencije i infotainment tehnologijama
tehnološki najnaprednija Kia do sada. Dvostruki digitalni merači prilagođeni
korisnicima nude naprednu grafiku, nova telematska pomagala i povezivanje sa
pametnim telefonima. Od lansiranja na tržištu 2002. godine, Sorento je širom
sveta našao više od 3 miliona kupaca, od toga u Evropi oko 300.000.
Dizajn
spoljašnosti - Samouvereniji, zreliji i privlačniji
Elegantan i moderan, novi Sorento
predstavlja vrh Kijine globalne SUV ponude u kojoj mu društvo prave Stonic,
Sportage, Seltos i Telluride (poslednja dva nisu u prodaji u Europi). Novi model
rezultat je zajedničkog rada Kijinih dizajnerskih centara na različitim
kontinentima. Koncept prefinjene odvažnosti inspirisao je Kijine dizajnere,
koji su hteli da zadrže robustan, žestok izgled, karakterističan za prethodne
generacije Sorenta, a istovremeno iskoristiti viši nivo prefinjenosti i
elegancije, kao i sportski utisak. Sorentova karoserija sadrži oštre linije – što je zapaženi
iskorak od zaobljenog prethodnika. Sa savremenijim geometrijskim detaljima i
više unazad zategnutim, izduženim proporcijama, novi Sorento je samouvereniji,
zreliji i privlačniji nego ikada pre.
Od napred, Sorento je evoluirao novim
dizajnom Kijine prepoznatljive ‘tigrove’ maske, koja je nešto šira i na obe
strane se proteže do farova. Oni donose nova LED dnevna svetla (‘tigrove oči’)
koja dodatno naglašavaju linije oko tigrovih očiju. Oštar i agresivniji izgled
dopunjuju široki, pravougaoni donji otvori za protok vazduha i vazdušni
usmerivači u obliku krila koji preusmeravaju vazduh oko vozila. Oštar rub branika nastavlja se do ukrasne zaštite podvozja
koja naglašava robustan izgled. Novi model širok je 1.900 mm, što je 10 mm
više nego kod treće generacije Sorenta.
Gledajući sa bočne strane, mere su
suptilno prilagođene kako bi Sorento izgledao duži. Novajlija je 10 milimetara
duži od prethodnika (sada 4.810 mm), iako ima kraći prednji i zadnji prepust.
Zbog nove platforme Sorento ima 35 milimetara duži međuosovinski razmak koji
sada iznosi 2.815 mm. Ova suptilna modifikacija dimenzija vizuelno izdužuje
Sorenta, tako da izgleda dinamičniji, usprkos tome što je 10 mm viši. Produžen
je i poklopac motora, dok je A stub od prednje osovine pomeren 30 mm unazad.
Kao prepoznatljive Sorentove osobine, novi model je zadržao karakterističan
širok D-stub, pozamašnu karoseriju i masivne blatobrane koji su obeležili sve
dosadašnje generacije modela. Promene su vidljive i na ostalim dizajnerskim
detaljima karakterističnim za Kijine novije modele, kao npr. novi dinamičan
oblik C-stuba i površine karoserije sa oštrim linijama.
Sorento, koji svoj oblik duguje
velikom SUV-u Telluride, dobio je nova vertikalna zadnja svetla, koja se
prostiru ka boku vozila. Oštrije linije karoserije vode ravnijem, tehničkom
izgledu prednjeg dela vozila sa vodoravnim oblicima, čime su postigli da vozilo
na putu izgleda šire nego što je u stvarnosti. Zadnji
branik ima dve izduvne cevi, a sa prednje i zadnje strane je dobio ukrasnu
zaštitu podvozja koja doprinosi SUV-ovskom žestokom izgledu. Četvrta
generacija sledi pojedine elemente kao na ostalim novijim modelima, npr.
Telluride i ProCeed, zbog čega je natpis Sorento centralno postavljen na
prtljažnim vratima. Suptilno postavljen spojler “skriva” zadnji brisač, što
donosi uređeniji izgled, a vozaču omogućava bolji pregled događanja iza vozila.
Novi Sorento će u Evropi biti raspoloživ u deset boja karoserije, a opciono će
nuditi 17-, 18-, 19-inčne, a prvi put kod ovog modela i 20-inčne aluminijske
naplatke.
Dizajn
unutrašnjosti
Unutrašnjost četvrte generacije Sorenta predstavlja iskorak u kvalitetu i dizajnu Kijinih kabina. Od prve generacije modela iz 2002. godine koja je putnicima nudila praktičnu, ali robusnu prostranost, Sorento danas nudi nešto što je moderno, poželjno i udobno. Unutrašnjost koja spada među najkvalitetnije u Kijinoj aktuelnoj ponudi, pruža intuitivnu, tehnološki orijentisanu kabinu koja je napravljena od visokokvalitetnih materijala i opremljena najnovijom multimedijom. Ujedno je kabina zadržala prostranost i svestranost koje su Sorentove odlike svih 18 godina njegovog postojanja. Atraktivna, unapređena kabina predstavlja dizajn sledeće generacije, gde najviše odskaču dva digitalna displeja na intrument tabli. 12,3-inčna digitalna instrument tabla uparena je sa 10,25-inčnim displejom multimedije i navigacije na sredini centralne konzole. Ekrani jasno prikazuju informacije u vozačevom vidnom polju i kreiraju inovativno widescreen korisničko iskustvo. Brojnim funkcijama možemo upravljati pomoću novih tastera sa obe strane ekrana, koje ima i donji klima uređaj. Na kontrolnoj tabli odskaču i uspravni ventilacioni otvori sa hromiranim rubovima, a takve rubove možemo naći i na donjoj središnjoj konzoli.
Kabina novog Sorenta suptilno pruža
brojne tehnologije, kao što je ambijentalno osvetljenje kabine. Nežna rasveta
kontrolne table i obloga vrata stvara osećaj salona i osetno veće prostranosti.
Bežični punjač nalazi se u otvorenoj pregradi centralne konzole, dok snažni
audio sistem BOSE® nudi još bolji doživljaj zvuka. Kvalitet materijala je
poboljšan, a kabina nudi metalne umetke, kožno tapaciranje i reljefne površine.
Čitava unutrašnjost donosi sofisticiraniji izgled i ambijent. U Evropi će
Sorento kupcima nuditi mogućnost izbora između crne tkanine, kože (siva, crna ili
crno-siva dvobojna kombinacija) ili crne prošivene Nappa kože.
Prostranost
i svestranost
Novi Sorento napravljen je na osnovi Kijine nove platforme treće generacije za srednje velike SUV-ove, koja zahvaljujući inteligentnijem rasporedu pruža superiornu prostranost za putnike i prtljag. Rezultat je jedno od najsvestranijih i najprostranijih vozila u svom segmentu. Nova platforma se temelji na kompaktnom kućištu motora i kraćim prepustima sa 35 mm dužim međuosovinskim razmakom, što nudi više prostora u kabini između dve osovine. Ne samo da to novom modelu omogućava prepoznatljiv stil i utegnut dizajn, već struktura i konstrukcija nove platforme znače da Sorento po prvi put može imati elektrifikovani pogon. Hibridni baterijski sklop smešten je ispod dna kabine. Dakle SUV nudi puno prostora za do 7 putnika i jedan od najvećih prtljažnika u svojoj klasi – do 821 litra (verzija sa 7 sedišta) ili 910 litara (verzija sa 5 sedišta). To znači da automobil za svih pet putnika omogućava udobnost i prevoz veće količine prtljaga. Kod verzije sa 7 sedišta – ako je u autu svih sedam putnika – prtljažnik nudi 32% više prostora od prethodnika: 187 litara (VDA) kod dizel verzije odnosno 179 litara kod hibridne verzije. Prekidači sa obe strane prtljažnika omogućavaju sklapanje drugog reda sedišta jednim potezom.
Nova platforma putnicima pruža maksimalno puno prostora u tri reda, jer nudi više prostora za glave, noge i ramena od većine konkurenata. Nova platforma se naročito može pohvaliti prostorom u predelu nogu u prvom i drugom redu, kao i sa više prostora za glave u trećem redu sedišta. Sorento je oduvek bio omiljen kod kupaca koji traže praktičan treći red sedišta, a novi model je to još više olakšao. Zbog dužeg međuosovinskog razmaka nove platforme sedišta u drugom redu mogu se pomeriti do 45 mm napred, što omogućava lakši pristup trećem redu, koji ima više prostora za stopala i noge. Na C-stubu se takođe nalazi nova ručka koja podržava putnike prilikom pristupa trećem redu sedišta. Naslon za ruke u drugom redu može se produžiti do 100 mm te tako nudi veću potporu laktovima, a ujedno sadrži i držač za piće i mobilni telefon.
Pogoni
Kijin najnoviji SUV po prvi put
ponudiće i hibridnu snagu. Kupci će moći da biraju između hibridne i plug-in
hibridne verzije. Sorento Hybrid pokreće novi ‘Smartstream’ elektrifikovani
pogon koji je kombinacija 1,6-litarskog T-GDi benzinskog motora sa
litijum-jonskim polimer baterijskim sklopom kapaciteta od 1,49 kWh i
44,2-kilovatnim elektro motorom. Inteligentna konstrukcija Sorentove nove
platforme omogućava postavljanje baterijskog sklopa ispod dna sa minimalnim
uticajem na prostranost kabine ili prtljažni prostor. Ovaj elektrifikovani
motor sa 230 konjskih snaga i obrtnim momentom od 350 Nm kombinuje niske
emisije CO2 i izuzetne mogućnosti. Novi 1,6-litarski T-GDi motor donosi Kijinu
novu CVVD tehnologiju (Continuously Variable Valve Duration), koja otvaranje
ventila vrši prema uslovima vožnje umesto uz stalno otvaranje ventila. To
omogućava bolje performanse pri niskim i srednjim obrtajima i smanjuje
potrošnju goriva.
Snaga se elektronskim uređajem, smeštenim na menjaču, prenosi preko 6-stepenog automatskog menjača, što omogućava punu snagu motora i elektro motora uz minimalni gubitak energije. Rezultat je trenutno ubrzanje pri bilo kojoj brzini, sa direktnim pristupom raspoloživoj snazi baterije pri velikim brzinama. U Evropi će biti na raspolaganju i Sorentov novi 2,2-litarski 4-cilindrični ‘Smartstream’ dizel motor sa 202 KS i obrtnim momentom od 440 Nm. Sa novim aluminijumskim blokom, koji je 19,5 kg lakši od čeličnog u prethodniku, novi motor je za 38,2 kg lakši od onog iz treće generacije Sorenta. Radi u kombinaciji sa Kijinim novim 8-stepenim menjačem sa dvostrukim „mokrim“ kvačilom (8DCT). Menjač 8DCT, koji je konstruisan kako bi pružao lagan prenos, karakterističan za klasične automatske menjače, u odnosu na uobičajenog 8-stepenog automatika ima manju potrošnju goriva.
Vožnja i
upravljivost
Prva generacija Sorenta (2002-2009) imala je šasiju. Druga generacija (2009-2015) dobila je monocoque šasiju, što je značilo korak napred u pogledu voznih karakteristika. Nova platforma najnovije generacije, sa druge strane, predstavlja sličan korak napred, jer je razvijena sa ciljem da obezbedi maksimalnu stabilnost u svim uslovima vožnje. Vozilo sada omogućava još uverljiviju, udobniju i ugodniju vožnju od prethodnika, a tu je i temeljno redizajnirano nezavisno oslanjanje. Cilj inženjera bio je smanjiti učinak koji nepravilnosti na putu prenose na karoseriju, smanjiti buku sa puteva i vibracije preko oslanjanja, a istovremeno poboljšati kontrolu karoserije i upravljački odziv tokom skretanja. To su postigli brojnim doradama geometrije i novim komponentama, kao i modifikacijama strukture oslanjanja. 35mm duži međuosovinski razmak takođe doprinosi opštem poboljšanju udobnosti u vožnji, dok nova karoserija – sa prosečnim porastom tvrdoće od 4% utiče na smanjenje vibracija.
Terrain Mode
- poboljšanje terenskih mogućnosti
Zahvaljujući novom sistemu Terrain
Mode, najnoviji Sorento nudi unapređene terenske mogućnosti. Sistem koji radi
sa opcionim 4x4 pogonom omogućava bolje hvatanje u koštac sa blatom, snegom i
peskom. Terrain Mode, čiji režim rada biramo na centralnoj konzoli, kontroliše
sistem stabilnosti (ESC) i distribuciju obrtnog momenta na sva četiri točka.
Takođe prilagođava vreme prenosa i na taj način pomaže vozaču da pronađe i
održi prijanjanje na različitim podlogama.
Tehnologija
Sorento je - zahvaljujući brojnim tehnologijama koje poboljšavaju sigurnost, povezivost i infotainment – tehnološki najnaprednija Kia ikada napravljena. Dostupne funkcije dizajnirane su da putovanje učine sigurnijim i što manje stresnim, a istovremeno ga čine u potpunosti jednostavnim za upotrebu. U zavisnosti od opreme kabina može biti opremljena Kijinim najnovijim ekranom osetljivim na dodir od 10,25 inča sa infotainment sistemom koji nudi audio-vizuelnu navigaciju ili sa novim 12,3-inčnim digitalnim instrumentima visoke rezolucije. Zajedno, ova dva digitalna ekrana vozaču prosleđuju apsolutno jasne informacije. 8,0-inčni ekran audio sistema je standardan, dok svi infotainment sistemi omogućavaju integraciju pametnih telefona sa Apple CarPlay™ i Android Auto™ platformama. Novi Sorento nudi i Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect, koji preko ekrana osetljivog na dodir i pametnog telefona vozačima pruža bitne informacije. Uz usluge Kia Live Services, koje su dostupne preko opcionog 10,25-inčnog širokog LCD ekrana, sistem uživo prikazuje informacije o saobraćaju, vremensku prognozu, zanimljive lokacije (POI) kao i detalje o potencijalnim parkinzima uz puteve i blizu njih (uključujući i cenu, lokaciju i raspoloživost). UVO Connect vozačima omogućava i slanje rute vozilu pre početka putovanja i proveru lokacije vozila u svakom trenutku.
Infotainment sistem pored toga dozvoljava istovremenu upotrebu dva Bluetooth uređaja pametnih telefona, što omogućava istovremeno primanje poziva jednog telefona i slušanje muzike sa drugog mobilnog telefona. Putnici koji sede na prednjim sedištima mogu da pune svoje telefone pomoću dva USB punjača. Putnicima u drugom redu sedišta su na raspolaganju dva USB ulaza za punjenje, koji se nalaze u leđnom delu prednjih sedišta, a treći se nalazi na leđnom delu središnje konzole. Oba putnika u trećem redu sedišta imaju svoj punjač, što znači da svih sedam putnika mogu istovremeno da pune svoje mobilne uređaje – to je odlična podloga za pružanje opuštene vožnje u punom vozilu na dugim putovanjima. Sorento kupcima nudi i projektorski displej (head-up display), koji u vidnom polju vozača na vetrobransko staklo projektuje putne informacije. Sistem prikazuje podatke, kao npr. detalje o brzini vozila ili navigacione instrukcije “turn-by-turn”. Na raspolaganju je i snažni audio sistem BOSE® surround-sound sa 12 zvučnika, koji putnicima u sva tri reda sedišta pruža najbolji zvuk. Nova funkcija ‘Sound of Nature’, raspoloživa na nekim tržištima, putnicima emituje ambijentalne opuštajuće zvukove prirode po izboru. Sistem ambijentalne rasvete korisnicima omogućava još bolje prilagođavanje kabine svom ukusu, jer nudi sedam unapred programiranih osnovnih boja odnosno ukupno čak 64 boje.
Bezbednost
Sorento zahvaljujući bogatoj ponudi sistema asistencije vozaču nudi viši nivo aktivne i pasivne bezbednosti od većine konkurenata. Kijin napredni sistem asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) smanjuje brojne rizike i stres u vožnji, jer štiti putnike i ostale učesnike u saobraćaju na svakom putovanju. U zavisnosti od opreme svakog Sorenta sistem ADAS može imati sledeća pomagala: sistem za sprečavanje naleta (FCA) sa prepoznavanjem pešaka, biciklista i vozila, koji između ostalog prepoznaje dolazeći saobraćaj prilikom skretanja na raskrsnici, detektovanje vozila u mrtvom uglu (BVM), 360 stepeni pregled događanja oko vozila (SVM) i sistem za sprečavanje nesreća sa vozilima u mrtvom uglu (BCA – Blind-spot Collision-Avoidance Assist), pametni sistem za ograničavanje brzine (ISLA – Intelligent Speed Limit Assist), radarski tempomat sa funkcijom stani/kreni (SCC) i navigacioni radarski tempomat (NSCC – Navigation-based SCC), sistem za praćenje vozila na voznoj traci (LFA – Lane Following Assist LFA), sistem za upozoravanje vozača na dekoncentrisanost (DAW – Driver Attention Warning) i pomoć kod vožnje na auto-putu (HDA – Highway Driving Assist). Sistem za praćenje vozila na voznoj traci (LFA), koji je Kijina tehnologija ‘drugog stepena’ autonomne vožnje, kontroliše ubrzanje, kočenje i kretanje volana u odnosu na vozila ispred. LFA deluje u rasponu od 0 do 180 km/h, pomoću kamere i radarskih senzora održava siguran razmak do vozila ispred, dok ujedno prati oznake na putu kako bi zadržao vozilo na sredini vozne trake.
Novi Sorento donosi i pomoć kod vožnje unazad (RVM – Rear View Monitor) sa asistencijom za sprečavanje sudara (PCA – Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) i asistenciju kod vožnje unazad (RCCA – Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist). Tu je i – po prvi put kod Kijinih modela u Evropi – novi sistem daljinskog parkiranja (RSPA – Remote Smart Parking Assist), koji vozačima, daljinski, pomoću dugmeta na pametnom ključu, omogućava autonomno pomeranje vozila napred i nazad na parkingu. To olakšava ulaženje i izlaženje iz vozila na uskim parkinzima ili ako drugi vozač parkira svoje vozilo preblizu vaših vrata. Sistem RSPA automatski koči ako prepozna drugo vozilo, biciklistu ili pešaka iza vozila ili u prelasku preko ulice. Sorentov sistem Safe Exit Assist spečava otvaranje zadnjih vrata ako vozilo prepozna opasno približavanje otpozadi, npr. biciklistu ili drugo vozilo. Sorento je opremljen sa 7 sigurnosnih vazdušnih jastuka. Novost je prednji centralni vazdušni jastuk između vozača i suvozača, koji pruža dodatnu zaštitu glave vozača i suvozača i spečava njihov kontakt prilikom sudara. Sve verzije Sorenta su bez obzira na stepen opremljenosti standardno opremljene Kijinim pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM) i elektronskim sistemom stabilnosti (ESC), koji vozaču pomaže kod održavanja smera vozila kod kočenja i skretanja. Novi Sorento ima i Kijin prvi višestepeni kočioni sistem (Multi-Collision Brake system) koji smanjuje posledice sekundarnog sudara. Sistem automatski koči kada se nakon prvog sudara aktiviraju vazdušni jastuci te tako štiti putnike od drugog frontalnog ili bočnog sudara.
Sorentova karoserija napravljena je od mešavine čelika i aluminijuma sa namenom pružanja maksimalne torzione krutosti, a ujedno i smanjuje masu vozila. Konstrukcija karoserije sadrži veći udeo naprednog čelika visoke čvrstoće i toplo presovanog čelika u odnosu na prethodnika. Čelik visoke čvrstoće poboljšava zaštitu putnika, jer nudi 12,5 % višu torzionu krutost od ‘najsigurnijeg’ u Sorentovom razredu – istovremeno je čvršća karoserija i lakša 5,6 % (21,3 kg) od prethodnikove. Pored toga čvršća karoserija smanjuje vibracije sa puta.
Komentari(0)