Novi Mercedes-Benz GLA - Sportski kompaktni SUV sa brojnim inovacijama
Mercedes-Benz značajno unapređuje kompaktni GLA SUV brojnim inovacijama i obimnijom standardnom opremom
Nova rešetka hladnjaka sa vertikalnim lamelama i horizontalnim rebrima naglašava moćan karakter. Pored toga, poklopac motora sa diskretno sugerisanim grebenima naglašava samopouzdani izgled. Redizajnirani prednji branik sa vizuelnom zaštitom od podvlačenja ukazuje na off‑road gene modela GLA. Ovome je dodat i modernizovan svetlosni potpis u standardnim LED prednjim farovima visokih performansi i LED zadnjim svetlima. Mercedes-Benz proširuje opseg opcija novom Spectral Blue bojom i četiri dodatna dizajna točkova. U osnovnoj komponenti, novi GLA stoji na 17-inčnim aluminijumskim felnama sa pet krakova u crnoj boji visokog sjaja sa okrenutim površinama visokog sjaja. Dostupni su i opcioni točkovi od 18 do 20 inča.
Samostojeći dupli ekran jedan je od vrhunaca značajno
unapređenog enterijera. Sada uključuje 7-inčni i 10,25-inčni ekran kao standard
za instrument tablu i multimedijalni ekran. Opciono su dostupna dva displeja sa
širokim ekranom od 10,25 inča. Oni nude holističko iskustvo visoke tehnologije.
Volan trenutne generacije je standardno presvučen kožom; ARTICO imitacija kože
je dostupna kao alternativa. Po prvi put je za AMG liniju dostupan i grejani
obruč volana.
Pojednostavljena logika
ponude sa opsežnom standardnom opremom
Novi GLA je standardno opremljen komfornim sedištima.
Tapacirani su ARTICO veštačkom kožom i trodimenzionalno reljefnom tkaninom u
crnoj boji. Takođe su opciono dostupni u trendovskoj sivoj boji. Progressive
varijanta opreme nudi tri unutrašnje boje: crnu, makijato bež i sivu. U AMG
liniji, standardna presvlaka sedišta od ARTICO veštačke kože/mikrovlakana
MICROCUT je sada dostupna i u bahia braon boji. Ukupno četiri boje presvlake
dostupne su u AMG liniji: crna, bahia braon, siva i nova nijansa crvene paprike
u kombinaciji sa crnom. Tkanina za udobno sedište je napravljena od 100%
recikliranih materijala. U slučaju ARTICO/MICROCUT presvlake sedišta, ova
proporcija je 65% u ogledalu sedišta i 85% u donjoj tkanini.
Mercedes-Benz je značajno unapredio standardnu opremu za
modela GLA i još preciznije prilagodio logiku ponude specifičnim željama
kupaca. Na primer, pored kožnog volana i LED prednjih farova, osnovna oprema
već uključuje Highbeam Assist, rezervnu kameru i USB paket. Od varijante
opreme Progressive pa nadalje, kupci dobijaju i Parking paket i Mirror paket.
Dalja funkcionalna oprema je povezana u pakete zasnovane na stvarnom ponašanju
kupaca. Što se tiče dizajnerskih karakteristika kao što su boje, presvlake,
ukrasi i točkovi, zainteresovani mogu individualno konfigurisati vozila.
Poslednja MBUX
generacija sa intuitivnim radom
GLA sada takođe ima najnoviju generaciju MBUX-a – sa novo
dizajniranim stilovima ekrana: dok „Classic“ pruža sve relevantne informacije
za vozača, „Sporty“ impresionira dinamičkim brojačem obrtaja. „Discreet“ svodi
prikaze na suštinski sadržaj. U kombinaciji sa tri režima navigacije, pomoći i
usluga plus 10 svetova boja ambijentalnog svetla, postoje brojne opcije
individualizacije. Sve prethodne funkcije kao što su mediji, telefon, vozilo
itd. su i dalje dostupne. Njima se može praktično upravljati preko ekrana
osetljivog na dodir ili jastučića za prste na volanu. Revizija telematskog
sistema se fokusirala na novi dizajn i poboljšane performanse. Nova
karakteristika je mogućnost bežičnog povezivanja sa pametnim telefonima preko
Apple CarPlay-a ili Android Auto Wireless-a. Za dalje povezivanje, GLA sada ima
dodatni USB-C port i povećanu snagu USB punjenja. Svi USB portovi su sada
osvetljeni.
Aktiviranjem onlajn usluga u aplikaciji Mercedes me,
inteligentni glasovni asistent postaje još sposobniji za dijalog i učenje.
Sistem upoznaje vozača i pamti njihova tipična podešavanja ili rute. U
odgovarajućem trenutku predlaže personalizovani infotejnment, udobnost i
funkcije vozila – precizno prilagođene situaciji u vožnji. Vozač može, naravno,
da odbije ovu sugestiju sa funkcijom „Do not suggest now“ ili da je trajno
izbriše sa „Do not suggest again“. Vozilo će zapamtiti ove želje. Određene
radnje se mogu pokrenuti čak i bez izgovaranja "Hey, Mercedes". Pored
toga, glasovni asistent može objasniti funkcije vozila.
Audio „Tourguide“ dodaje uzbudljivu karakteristiku putnim
informacijama kao deo „MBUX glasovnog asistenta“ kompanije Mercedes me – u
početku isključivo u Nemačkoj. Kada se da glasovna komanda „Hey Mercedes, start
Tourguide“, MBUX čita zanimljive činjenice o interesantnim mestima duž rute.
Sistem reaguje na oko 3.400 smeđih znakova duž nemačkih autoputeva. Opcioni
Burmester surround sistem zvuka, u kombinaciji sa najnovijom generacijom
MBUX-a, sada ima impresivno Dolbi Atmos audio iskustvo, koje muzici daje više
prostora, jasnoće i dubine. Pored toga, Dolbi Atmos se prilagođava svakom
okruženju za reprodukciju, što znači da obožavaoci mogu da slušaju muziku sa
neuporedivom jasnoćom koja odgovara originalnoj viziji umetnika iz studija.
Digitalni dodatak -
nove mini-igre
Sa opcionim paketom individualizacije za usluge Mercedes me
connect, novi digitalni dodatak takođe ulazi kod modela GLA. Izbor mini-igara
posebno razvijenih za ekrane osetljive na dodir i tastere za kontrolu dodira na
volanu pretvaraju kompaktni SUV u mobilnu konzolu za igre: oni koji imaju
zaustavljanje zbog punjenja ili žele da im brže prođe vreme čekanja mogu da
igraju sami ili da se takmiče sa ostalim putnicima. Trenutno su dostupne
klasične igre kao što su Sudoku, Shuffle Puck, Pairs, Match 3 i kviz.
Novi GLA modeli takođe napreduju u pogledu bezbednosne
pomoći. Nadogradnja paketa pomoći pri vožnji omogućava udobniju kontrolu
sistema pomoći pri održavanju trake preko aktivne kontrole upravljanja.
Sledeća generacija Parking paketa takođe podržava uzdužno parkiranje.
Nudi se vizualizacija od 360 stepeni za
parkiranje uz pomoć kamere. Pomoć pri manevrisanju sa prikolicom je takođe po
prvi put dostupna za GLA. Olakšava manevrisanje unazad uz podršku za kameru.
Preduslov je kuka za prikolicu sa ESP® stabilizacijom prikolice u kombinaciji
sa Parking paketom sa kamerom od 360 stepeni.
Proširen opseg opcija
elektrifikovanog pogona
Da bi se dodatno smanjila potrošnja i emisije, benzinski
motori u novom GLA su elektrifikovani. Asortiman uključuje četvorocilindrične jedinice
sa sedam ili osam brzina DCT menjača sa dvostrukim kvačilom kao standardnom
opremom. Blagi hibridi su opremljeni dodatnim napajanjem od 48 volti za
starter-generator sa remenskim pogonom. Njegova nakratko dostupna dodatna snaga
od 10 kW podržava agilnost pri startovanju ili se koristi za brzo pojačanje.
Starter-generator takođe povećava udobnost: pored pokretanja motora sa malim
vibracijama i malom bukom, on takođe omogućava iskorišćavanje sa isključenim
motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Pored toga, rekuperira se tokom procesa
kočenja i ubrzanja – i tako snabdeva 12-voltnu mrežu na vozilu kao i 48-voltnu
bateriju električnom energijom.
Više snage i dometa za
plug-in hibride
Dalje razvijeni plug-in hibridni pogon modela GLA 250 e
(preliminarne brojke: kombinovana potrošnja goriva, ponderisana: 1,4-1,1 l/100
km; kombinovana emisija CO2, ponderisana: 31-24 g/km; kombinovana potrošnja
električne energije, ponderisana: 23,8-21,1 kWh/100 km) daje rezultate sa
povećanim performansama. Veći sadržaj korisne energije poboljšane
visokonaponske baterije takođe dovodi do većeg električnog dometa. Snaga
elektromotora je povećana za 5 kW na 80 kW dok je snaga sistema ostala ista.
Na strani punjenja i dalje su dostupne tri opcije: pored standarda od 3,7 kW, baterija
se sada opciono može puniti naizmeničnom strujom i do 11 kW. Dalje, moguće je
punjenje baterije jednosmernom strujom do 22 kW. Ovo dodatno smanjuje vreme
punjenja. Mercedes-Benz je takođe ažurirao vizuelizaciju hibridnih funkcija u
glavnoj jedinici.
Četvorocilindrični 2,0-litarski dizel motor kombinuje nesmetan rad i superiornu isporuku snage sa savremenom efikasnošću. Dostupan je u tri nivoa snage i obrtnog momenta. Njegove karakteristike uključuju jednostepeno turbo punjenje sa promenljivom geometrijom turbine. Glava cilindra i kućište radilice su napravljeni od laganog aluminijuma. NANOSLIDE premaz koji je razvio Mercedes-Benz smanjuje trenje između zida cilindra i čeličnog klipa. Ovo smanjuje potrošnju i emisije.
Komentari(0)