Novi Peugeot 308 - Uskoro stiže novi lav
Novi Peugeot 308 će se u Evropi prodavati u drugoj polovini 2021. godine, a proizvodiće se u Francuskoj u fabrici u Mulhouse-u
Na vrhu svog uspeha u segmentu kompaktnih limuzina, sa više od 7.000.000 prodatih vozila tokom generacija, osvojivši dugu listu nagrada, uključujući i nagradu za automobil godine u 2014. godini sa trenutnom generacijom, brend Peugeot je ponosno predstavio potpuno novi model 308. Intenzivno zavodljiv dizajn novog Peugeot 308, prirodno vrhunskog ranga, nosi novi grb ovog brenda. Ukupna optimizacija arhitekture poboljšava unutrašnji prostor, potvrđuje njegovu dinamičnost i identitet.
Efikasne i visoke performanse
U tehnološkom smislu, novi 308 nudi
pomoć u vožnji najnovije generacije - novi Peugeot i-Cockpit®, uključujući
i-Connect® Advanced, informativno-zabavni sistem koji je intuitivan, povezan i
odlučno moderan. Efikasne i visoke performanse do najsitnijih aerodinamičnih
detalja, novi 308, veran snazi izbora, nudi punjive hibride uparene sa motorima
sa unutrašnjim sagorevanjem, benzinski ili dizelski motori. U zavisnosti od
zemlje, novi Peugeot-ov model se potencijalno može kupiti na veb strani brenda
koja pruža 100% digitalnu kupovinu, zamenu, finansiranje i izbor mesta isporuke.
Nudi više prostora za putnike
Novi automobil 308 menja oblik
karoserije. Izduženi međuosovinski razmak od 55 mm proteže siluetu i nudi više
prostora za putnike sa zadnje strane, dok smanjenje visine od 20 mm vizuelno
produžava autotomobil. Da bi postigao svoj cilj aerodinamičke efikasnosti, ovaj
četvorotočkaš nije težio da poboljša svoje držanje i stil spolja, već iznutra,
zahvaljujući ogromnom radu na arhitektonskoj optimizaciji i performansama nove
karoserije. Živahna boja novog Peugeot 308 usklađena je što je više moguće sa
njegovom strukturom. To je naročito vidljivo na vrlo izraženim obrisima krila.
Glatka bočna strana
Na bokovima, jednostavna i glatka
bočna strana prikazuje svoj snažni karakter sa dva oštra kvadrata nadovežena
prednjim i zadnjim točkovima. Dizajn bočnog dela oslanja se na istoriju
identiteta brenda (modele 205, 208, 308...), ali nosi živost karoserije
izvedene na silueti. Zadnji deo, sa strateškim aerodinamičkim performansama,
dizajniran je na osnovu optimalnih tačaka prolaza za siluetu limuzine kako je
definisano u vazdušnom tunelu. Stoga se karakteristična linija stila zasniva na
ovim optimalnim aerodinamičkim performansama, kao i linija nestajanja na vrhu
krova, kojoj je bio potreban dugački spojler koji je karakterističan za stil
nove 308-ce.
Čvrsto je ukorenjen u Peugeot-ov DNK,
senzualan i oštar, deo je luksuznijeg i dinamičnijeg sveta. Novi 308 nosi novi
grb marke Peugeot u rešetki koja mu je u potpunosti posvećena. Njegovo mesto
je istaknuto u centralnom delu rešetke koja se rasipa ka svetlima. Dizajn i
tehnološka evolucija, radar za pomoć u vožnji nestaje iza grba (tehnologija
koja koristi indijum kompatibilan sa radarskim talasima), čineći ga središnjim
delom rešetke. Registarska tablica pomerila se u donji deo prednjeg branika.
Prednja svetla koriste LED tehnologiju
Prednja svetla koriste LED
tehnologiju od prvog nivoa završne obrade. Izrezane i tanke linije doprinose
dinamici i identitetu ovog novog modela. Dnevna svetla u obliku kuke na
prednjem braniku. Ovaj lagani potpis savršeno je u skladu sa trenutnim
proizvođačevim stilom, prepoznatljiv na prvi pogled i danju i noću. Na nivoima
GT/GT Pack, Full LED farovi su još tanji i imaju Peugeot Matrix LED
tehnologiju, za veću efikasnost i sigurnost u svakodnevnoj upotrebi. Na zadnjem
delu, svetla su u full LED tehnologiji prikazivajući tri linije modernog i
specifičnog svetlosnog potpisa.
Dolazi sa sedam boja
Peugeot 308 biće "ofarban"
u sedam boja, i to Olivine Zelena, Vertigo
Plava, Elixir Crvena,
Pearl Bela, Ice
Bela, Artense Siva,
Perla Crna. PEUGEOT i-cockpit® je deo DNK brenda. Sa svakom generacijom
se poboljšava i modernizuje. Sa ovim novim Peugeot 308, označava jasnu promenu
u pogledu ergonomije, kvaliteta, dizajna i tehnologije sa svojim potpuno novim
informativno-zabavnim sistemom, Peugeot i-Connect®. Novi kompaktni upravljač
uključuje senzore koji mogu da detektuju držanje ruku na upravljaču kada
koristi nova pomoćna sredstva u vožnji. Ergonomski, zagrejan (opcionalno),
uključuje sve kontrole - radio,
medije, telefon, pomoć u vožnji.
Smešten u nivou očiju, 10-inčni
digitalni panel od osnovnog nivoa opreme. U GT, klaster je u tri dimenzije.
Potpuno prilagodljiv, ovaj digitalni klaster ima nekoliko načina prikaza
(TomTom povezana navigacija, radio/mediji, pomoćna sredstva za vožnju, protok
energije...) Koji se mogu menjati direktno sa upravljača. Konstrukcija table
novog Peugeot-a 308 zasnovana je na arhitekturi „visokog ventilacionog otvora“
koja postavlja ventilacione otvore direktno ispred glava putnika, u optimalnom
položaju za efikasnost i udobnost vozača i putnika. Ovaj izgled osigurava da je
standardni 10-inčni centralni ekran osetljiv na dodir, smešten nešto niže od
digitalnog klastera, bliže vozačevoj ruci i prirodno se uklapa u ukupnu zapreminu
kontrolne table.
Počevši od nivoa Allure, novi PEUGEOT
308 uključuje potpuno konfigurabilne virtuelne i-preklopnike koji zamenjuju
fizički panel klima uređaja. Pozicionirani nasuprot centralnog ekrana, poput
otvorene knjige, pružaju jedinstveni izgled i nivo tehnologije u segmentu.
Svaki i-toggle je prečica na dodir za podešavanja klima uređaja, telefonski
kontakt, radio stanicu, pokretanje aplikacije - podešena prema izboru
korisnika. i-Cockpit® u novom Peugeot 308 i dalje ima princip centralnog ekrana
„orijentisanog ka vozaču“ koji optimizuje ergonomiju vožnje, taman toliko da se
putnik ne oseća izostavljenim. Isto se odnosi i na centralnu konzolu koja je
namerno otvorena prema putniku. Ovo je bio jedan od ciljeva Unutrašnjeg Stila,
da se stvori ravnoteža u prostoru između dva putnika u prvom redu.
Dizajn centralne konzole reflektuje
pametni dizajn novog klima uređaja. Njegov dizajn postavlja sve dinamičke
komande automobila zajedno na deo sa strane vozača - nova kompaktna kontrola za
impulsni odabir režima (Rikverc, Neutralno, Pogon) i dva dugmeta (Parking i
Ručno) 8-stepenog automatskog menjača,
birač stila vožnje za odabir različitih režima rada (električni,
hibridni, ekološki, normalan i sportski) u zavisnosti od motora. Luk centralne
konzole proteže se u namensko mesto za bežično punjenje telefona. Ostatak
konzole je stoga u potpunosti posvećen skladištenju i praktičnosti - dva držača
za čaše velikog prečnika, dve utičnice
za USB (punjenje i punjenje/prenos podataka), prostor za odlaganje do 34 litra
i naslon za ruku.
Dizajn enterijera
I ovde je novi 308 jedna od novih
referenci u segmentu. Dizajn enterijera ističe raznolikost i bogatstvo svojih
materijala. LED ambijentalno osvetljenje (8 boja na izboru) sakriveno iza
centralnog ekrana osvetljava glavni deo na vratima koji, u zavisnosti od nivoa
završne obrade, mogu biti penasti, tkanina, Alcantara® ili napravljeni od
pravih aluminijumskih delova. Novi informativno-zabavni sistem pruža svima
najbolje od sveta pametnih telefona i najbolje od sveta automobila, u
zavisnosti od njihovih želja i potreba. Ergonomičan i dosledan svakodnevnoj
upotrebi, svaki vozač (do 8 profila) može da definiše i sačuva svoj prikaz,
atmosferu i postavke. Funkcija deljenja ekrana je sada bežična i u nju je
moguće povezati dva telefona istovremeno.
Centralni ekran visoke rezolucije od
10 inča je u potpunosti i lako prilagodljiv, moguće je podesiti izgled pomoću
„vidžeta“ ili prečica, vrlo je lak za upotrebu i reaguje poput tableta. Lako je
skenirati različite menije s leva na desno, od vrha do dna za obaveštenja ili
pritiskom sa 3 prsta kako bi se lista aplikacija pojavila. Možete se lako
vratiti na glavnu stranicu pritiskom na dugme „Početna“, baš kao i pametni
telefon. Na vrhu ekrana, prikazuju se informacije o spoljnoj temperaturi,
klimu, položaj na stranicama vidžeta, podatke o povezanosti, obaveštenja i
vreme.
Peugeot i-Connect Advanced pruža
potpuno tehnološko iskustvo, sa svojim performansama i efikasnom TomTom
povezanom navigacijom. Za optimalnu čitljivost, mapa se prikazuje na celom
ekranu od 10 inča i ažurira „u vazduhu“. Komanda „OK PEUGEOT“, komanda za
prepoznavanje glasa na prirodnom jeziku, može se koristiti u svakodnevnom
životu radi poboljšanja sigurnosti i jednostavnosti upotrebe i pruža pristup
svim zahtevima koji se odnose na funkcije info-zabave. Da bi pružio smernice za
pravilnu upotrebu i odgovorio na upite, sistem uključuje ugrađenu dokumentaciju
i uputstva.
Pomoć u vožnji
Pomoćna sredstva za vožnju najnovije
generacije upotpunjuju spektar ugrađenih tehnologija, na najvišem nivou
tehnologije brenda. Sledeći korak ka poluautonomnoj vožnji sa paketom Drive
Assist 2.0 (dostupan krajem godine), koji uključuje adaptivni tempomat sa
funkcijom Stop and Go (automatski menjač EAT8) i pomoć pri zadržavanju trake,
takođe ima tri nove - Polu-automatska promena trake, predlaže obilaženje vozila
ispred i nakon preticanja predlaže vračanje u početnu traku od 70 km/h do 180
km/h, očekivana preporuka za brzinu, sistem predlaže vozaču da svoju brzinu
(ubrzanje ili usporavanje) prilagodi znakovima ograničenja brzine,
prilagođavanje brzine u krivini, optimizuje brzinu u skladu sa krivinom zavoja,
do 180 km / h.
Novi
Peugeot 308 dolazi sa novom
opremom, iz viših segmenata, kao
standard ili opcija - širokougaono nadgledanje mrtvog ugla (75 metara),
upozorenje na vožnju unazad (upozorenje na obližnju opasnost), nova rikverc
kamera od 180° stepeni sa ugrađenom prskalicom, 360° pomoć pri parkiranju sa 4
kamere (prednja, zadnja i sa strana), automatsko otključavanje prilikom prilaska
vozilu, grejani vetrobran i volan, E-call+" poziv u hitnim slučajevima sa
podacima o vozaču i lokaciji, kao i pomeranje retrovizora pri vožnji unazad.
Prirodno efikasan
Novi Peugeot 308 izgrađen je na
osnovu evolucije multi-energetske platforme EMP2 (Efficient Modular Platform),
što omogućava postavljanje kompletne ponude električnih verzija na ovu
platformu. Dve hibridne verzije na punjenje dostupne su od početka. Platformu
čine novi strukturni elementi za još veću efikasnost, sigurnost, zadovoljstvo
u vožnji i udobnost. Novi model 308 menja svoj oblik da bi se afirmisao u svom
segmentu - dužina iznosi 4, metara (+11 cm), vetrobransko staklo se naginje i
pomera unazad, međuosovinsko rastojanje je povećano za 55 mm
i iznosi 2,675 metara, nudeći više mesta za putnike u drugom redu, a 20
mm je niži, pa je visina sada 1.44 m. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 412
litara, sa dodatnih 28 litara u pregradi ispod. Sa spuštenim zadnjim sedištima,
maksimalna zapremina iznosi 1323 litara.
Uključuje visok nivo aerodinamike, sa
Cx od 0,28 i SCx od 0,62m². Svi vidljivi i manje vidljivi delovi karoserije su
stilski optimizovani. U istom smislu, dizajn točkova pruža bolju aerodinamiku i
značajno doprinosi performansama. Nova oprema za gume 308 pokriva veličine od
16 do 18 inča, u kategorijama klase A i A +, za efikasnost kotrljanja, a sve u
skladu sa zahtevima brenda u pogledu referentnog ponašanja na putu. Da bi se
poboljšala udobnost, tvrdoća šasije je optimizovana lepljenjem strukturnih
elemenata. Ima skoro savršenu upravljivost u gradu sa radijusom okretanja
između ivičnjaka 10,5 metara.
Klima uređaj koristi potpuno novi
sistem koji poboljšava toplotni komfor putnika, dok putnici u drugom redu mogu
uživati u otvorima za vazduh na zadnjem delu centralne konzole. U cilju
poboljšanja vazduha iznutra, novi 308 opremljen je AKS (sistemom kvaliteta
vazduha) koji neprestano nadgleda kvalitet vazduha koji ulazi u vozilo i
sposoban je da sam aktivira reciklažu vazduha.
Pogon
S obzirom na to da su emblematične
ikone Snage izbora toliko drage brendu, na novom Peugeot-u 308 biće ponuđena
dva hibridna motora na punjenje:
-HYBRID 225 e-EAT8 /pogon na 2
točka/kombinacija od 180 KS PureTech motor i jedan električni motor od 81 kW uparen sa e-EAT8 menjačem / od 26g C0₂
po kilometru i do 59 km na električni pogon (po WLTP standardu, u
procesu odobravanja),
- HYBRID 180
e-EAT8 / pogon na 2 točka / kombinacija od 150hp
(110kW) PureTech motor i jedan
električni motor od 81 kW uparen sa
e-EAT8 menjačem / od 25g C0₂
po kilometru i do 60 km na električni pogon (po WLTP standardu, u
procesu odobravanja),
Li-ion baterija ima kapacitet od 12,4
kWh, snagu od 102 kW i dostupne su dve vrste ugrađenih punjača, koji
zadovoljavaju sve potrebe kupaca i rešenja za punjenje, kao standard.
Jednofazni punjač od 3,7 kW i kao opcija jednofazni punjač od 7,4 kW.
Procenjeno vreme punjenja je
sledeće:
-Iz zidne kutije (32
A) 7.4 kW, za
punu bateriju je potrebno 1h55m sa
jednofaznim (7.4 kW) punjačem,
-Iz jače utičnice (16 A), za
punu bateriju je potrebno 3h50 sa
jednofaznim punjačem (3.7 kW),
-Iz standardne utičnice (8 A), za
punu bateriju je potrebno 7h05 sa
jednofaznim punjačem (3.7 kW).
Novi PEUGEOT 308 dostupan je sa
sledećim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, CO₂ od 117 g/km. U skladu sa
najnovijom €6 uredbom, koja se trenutno odobrava prema protokolu WLTP (Svetski
usklađeni postupci ispitivanja lakih vozila).
Benzin, 3-cilindrični motori
zapremine 1,2 L - PureTech 110 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6, PureTech
130 S&S EAT8. Dizel, 4-cilindrični motori zapremine 1.5L - BlueHdi 130
S&S BVM6, BlueHdi 130 S&S EAT8
Peugeot potvrđuje svoju ličnost i karakter novim logotipom. model 308 je prvo vozilo u asortimanu na kojem je prikazan ovaj grb. Bezvremenski, noseći francusko znanje i običaje, brend okreće novu stranicu u svojoj istoriji koja se sastoji od iskustva sadašnjosti i globalnog iskustva kvaliteta. Cilj je ponuditi svojim sadašnjim i budućim kupcima brend koji ispunjava njihove zahteve.
Komentari(0)