Novi Range Rover Sport SV - Vrhunac performansi i savremenog luksuza
Predvodnik u performansama na području savremenih luksuznih vozila zauzima svoje mesto na vrhu osvežene linije Range Rovera Sport
Novi Range Rover Sport SV je najsnažniji i najdinamičniji Range Rover Sport do sada, koji objedinjuje vrhunske performanse i dinamiku sa jedinstvenom sposobnošću, prefinjenošću i minimalističkim dizajnom Range Rovera. Niz njegovih tehnologija za unapređenje performansi uključuje najnapredniji sistem suspenzije u njegovoj klasi7 i senzorni zvučni sistem sa koristima za dobrobit.
Predvodnik u performansama na području savremenih luksuznih vozila
zauzima svoje mesto na vrhu osvežene linije Range Rovera Sport, jer na novi
nivo podiže sportski stav, dinamičnu sposobnost i izražajnu prisutnost. U
skladu sa visokim performansama novog Range Rovera Sport SV je i ekskluzivni
dizajn unapređenog protoka vazduha, koji pruža izražajniju i elegantniju
estetiku, uz izbor funkcionalnih lakih i tehničkih materijala koji pojačavaju
njegove sposobnosti visokih performansi.
Pokreće ga isključivo novi
4,4-litarski benzinski motor
Pokreće ga isključivo novi 4,4-litarski benzinski motor Twin-Turbo MHEV
V8 od 635 KS i 750 Nm2, što je za 60 KS
i 50 Nm više od prethodne generacije motora Range Rovera Sport SVR,
Superpunjenog 5,0-litarskog V8, a novi Range Rover Sport SV može da ubrza od 0
do 60 mph za samo 3,6 sekundi1 i postigne najveću brzinu od 180 mph. Emisije
CO2 takođe su 15 procenata niže u odnosu na V8 od 575 KS iz prethodnog modela.
Te jedinstvene performanse omogućava kombinacija funkcija koje donose uštedu
mase do 76 kg1, uključujući u svetu prvu opciju 23-inčnih točkova od karbonskih
vlakana na proizvodnom automobilu, karbonsko-keramičke kočnice (opcija dostupna
po prvi put u Range Roveru) i standardno ugrađena aerodinamička poboljšanja,
uključujući i poklopac motora od karbonskih vlakana.
Kao uzoran primer Range Roverove filozofije savremenog luksuza, novi
Range Rover Sport SV u početku je rezervisan za izabrane klijente širom sveta
sa pozivnicom, sa specifikacijama za SV EDITION ONE koje predstavljaju izbor
kombinacija najboljih funkcija, boja i završnih slojeva. Svaki Range Rover
Sport SV EDITION ONE unapređen je ekskluzivnim oznakama na prednjem razdelniku,
središnjoj konzoli, pragovima i pristupnim svetlima. Svaki Range Rover Sport SV
EDITION ONE već je dodeljen klijentu Range Rovera. Džeraldina Ingam (Geraldine
Ingham), glavna direktorka, Range Rover, rekla je: „Novi Range Rover Sport SV
je uzoran primer Range Roverove filozofije, ne samo kao odvažne evolucije koja
nadilazi njegovog prethodnika Range Rovera Sport SVR, već i u
individualizovanom pristupu našim najprobirljivijim klijentima.“
Revolucionarna dinamika
Sistem suspenzije 6D Dynamics novog Range Rovera Sport SV je
najsofisticiraniji u njegovoj klasi7, a predstavlja prvu na svetu kombinaciju
hidrauličkih međusobno povezanih amortizera, po visini podesivih vazdušnih
opruga i kontrole nagiba. Ovaj revolucionarni poluaktivni sistem, koji uklanja
potrebu za konvencionalnim stabilizatorima, upečatljivo smanjuje uzdužnu i poprečnu rotaciju kako bi
bio zadržan gotovo ravan položaj vozila tokom ekstremnih krivina i ubrzanja,
dok takođe smanjuje i masu, povećava stepen prianjanja i doprinosi udobnosti i
prefinjenosti.
Vozeći na nivou nižem za 10 do 25 mm u odnosu na ostale modele Range
Rovera Sport, zavisno od izabranog načina vožnje, suspenzija 6D Dynamics novog
Range Rovera Sport SV neprimetno sarađuje sa nizom naprednih sistema šasije i
suspenzije. Jedinstvene SV podešene postavke primenjuju se na sisteme
Inteligentnog pogona na sve točkove, Upravljanja svim točkovima, Vektorske
raspodele momenta kočenja, Configurable Dynamics i Aktivnog zadnjeg
diferencijala sa zaključavanjem radi pružanja fokusiranijeg iskustva vožnje
poput sportskog automobila – posebno u potpuno novom načinu vožnje SV.
Nik Kolins
-Novi Range Rover Sport SV pruža optimalan spoj vrhunskih performansi,
jedinstvene poželjnosti, sposobnosti i prefinjenosti. To je instinktivni
dodatak liniji Range Rovera Sport koji je snažan dokaz stručnosti svetske klase
naših specijalista za visoke performanse - rekao je Nik Kolins, izvršni
direktor, Programi vozila, JLR.
Novi Range Rover Sport SV takođe se odlikuje i posebno razvijenim
komponentama šasije, uključujući i novi zadnji podokvir i nove karike
suspenzije sa revidiranom geometrijom i usklađenošću. Nova poluga upravljača sa
elektronskim servom ima najbrži odnos svih dosadašnjih Range Rovera, radi
postizanja unapređene okretnosti i osećaja. Po prvi put su u Range Rover
ugrađene zadnje gume preseka 305, koje su za 20 mm šire od prednjih guma
preseka 285. Taj raspored, sa standardnim gumama Michelin Pilot Sport All
Season 4, omogućava dinamičko određivanje ravnoteže prema zadnjoj strani, čime
se poboljšavaju prianjanje, stabilnost i vuča. Povećana krutost zadnjeg
kotrljanja takođe pomaže u ostvarenju trenutnog odziva upravljanja.
Pokazujući kombinovane prednosti tih tehnologija, novi Range Rover
Sport SV sposoban je da generiše bočno ubrzanje veće od 1,1 G sa gumama za sva
godišnja doba. To je povećanje od 22 procenta u odnosu na prethodnu generaciju
Range Rovera Sport SVR sa letnjim gumama, a uporedivo je sa sportskim
automobilima namenjenim trkačkim stazama. Poboljšavajući svoju dinamičku
sposobnost na drumu, svaki novi Range Rover Sport SV ima koristi od posebno
razvijenog kočionog sistema visokih performansi, a klijenti mogu da biraju
između standardne kočione tehnologije od legura Dual-Cast i opcione
karbonsko-keramičke kočione tehnologije.
Karbonsko-keramičke kočnice (CCB), koje su po prvi put dostupne na
Range Roveru, pružaju vrhunske performanse kočenja sa poboljšanom otpornošću na
visoke temperature, dužim životnim vekom i ukupnim smanjenjem nesuspenzovane
mase za 34 kg u upoređenju sa unapređenim kočionim čeličnim diskovima koji se
ugrađuju kao standard u novi Range Rover Sport SV. To smanjenje mase na svakom
deliću automobila ima kao rezultat još bolje upravljanje, veće ubrzanje i
unapređen kvalitet vožnje.
Bez obzira na specifikacije kočione tehnologije, jedinstvena prednja
klešta Brembo Octyma sa osam klipova su najveća od svih do sada ugrađenih u
Range Rover. Ta klešta, koja su razvijena ekskluzivno za novi Range Rover Sport
SV i skulptorski oblikovana kako bi bila u skladu sa minimalističkim dizajnom
Range Rovera Sport SV, uključuju jedinstveni poprečno oblikovani raspored
klipova kako bi efikasnost kočenja bila povećana do maksimuma. Ekskluzivne
prilagodljive boje klešta uključuju žutu, crvenu, Carbon bronzanu i crnu.
Radi dodatnog smanjenja mase, naručilac novog Range Rovera Sport SV ima
mogućnost da izabere prve ultralake Carbon Fibre točkove od 23 inča ugrađene u
proizvodno vozilo. Dostupni kao opcija, ovi inovativni točkovi sa pet
podeljenih krakova štede gotovo 9 kg po krivini – što je ukupno 35,6 kg – u
upoređenju sa tradicionalnim 23-inčnim alu točkovima, što kao rezultat ima
trenutna poboljšanja performansi, upravljanja i kvaliteta vožnje. Iako su
neverovatno laki, inženjerski su projektovani i testirani prema najstrožim
standardima izdržljivosti i robusnosti – na isti način kao za Range Roverove
livene ili kovane alu točkove.
Koristeći u najvećoj mogućoj meri unapređeni dinamički hardver novog
Range Rovera Sport SV, vozači mogu da intenziviraju sportski stav automobila
pritiskom na novu tipku SV Mode na upravljaču. Korak dalje od postojećeg
Dynamic načina rada Range Rovera Sport predstavlja način rada SV Mode koji
optimizuje upravljanje, osmostepenu automatsku menjačku kutiju, odziv gasa,
izduvni sistem i sistem suspenzije 6D Dynamics – uključujući i smanjenje visine
vožnje za dodatnih 15 mm – kako bi bilo pruženo najdinamičnije i najiskonskije
moguće iskustvo. SV Mode takođe omogućava i aktiviranje programa kontrole
stabilnosti TracDSC namenjenog trkačkoj stazi, kako bi vozači slobodnije istraživali
dinamičku ravnotežu novog Range Rovera Sport SV.
Izražajni dizajn
Izbrušeni dizajn eksterijera visokih performansi novog Range Rovera
Sport SV uključuje ekskluzivni prednji kraj sa poboljšanim protokom vazduha,
reprofilisane donje strane karoserije i funkcionalne četvorostruke izduvne cevi
sa vrhovima od karbonskih vlakana za aktivni izduvni sistem kao središnju tačku
zadnjeg aspekta. Detalji od karbonskih vlakana na natpisu Range Rover, lamelama
prednjeg branika, okviru rešetke, ventilacionim otvorima na poklopcu motora i
bočnim ventilacionim otvorima mogu se dopuniti izloženom završnom obradom
središnjeg dela poklopca motora od karbonskih vlakana3.
Geri Makgovern
-Pročišćen i minimalistički dizajn novog Range Rovera Sport SV
naglašava njegove upečatljive proporcije i sportsku individualnost - objasnio
je Geri Makgovern OBE, glavni kreativni direktor, JLR.
Unutar kabine koja liči na kokpit, ekskluzivna sedišta SV Performance
sa podlogom od saten karbonskih vlakana imaju integrisane naslone za glavu, oblikovanije
podrške i osvetljene logotipe SV na naslonima za leđa. Dostupan je novi
enterijer Ultrafabrics™ PU, sa lakim, bešavnim tekstilom „3D Knit to form”.
Prve u svetu providne ručice menjača osvetljenih ivica smeštene su iza
upravljača sa izraženijim rukohvatima za palčeve, dok crna keramika za menjač
na konzoli daje osećaj hladnoće na dodir.
Čulno uranjanje
Dodatno naglašavajući osećaj povezanosti, novi Range Rover Sport SV
uvodi Body and Soul Seat (BASS), višedimenziono iskustvo zvuka sa koristima za
dobrobit koje putnicima na prednjim sedištima omogućavaju da osete zvuk. Ovo je
prvo proizvodno vozilo koje uključuje taktilni zvučni sistem predvodnika u
industriji, SUBPAC™ – tehnologije koju koriste vrhunski svetski muzičari i
kompozitori. Uključenjem optimizacijskog softvera SUBPAC™ AI i transduktora
poravnatih sa leđima putnika na prednjim sedištima, Body and Soul Seat
analizira medije u stvarnom vremenu i generiše visokokvalitetne zvučne
vibracije za stvaranje najprivlačnijeg, ispunjavajućeg zvuka u automobilu. Ovaj
sistem radi u kombinaciji sa zvučnim sistemom Meridian Signature sa 29 zvučnika
od 1.430 W
Osim uranjanja u muziku, programi Body and Soul Seat Wellness mogu da
pomognu i u poboljšanju mentalnog i fiziološkog blagostanja putnika na prednjim
sedištima novog Range Rovera Sport SV utičući na varijabilnost pulsa (HRV) –
varijaciju u vremenu između svakog otkucaja srca. Visok HRV pokazatelj je nižeg
nivoa stresa, i opuštanja. Osmišljeni u saradnji sa Nacionalnim centrom za
transportni dizajn i Školom za medije i izvođačke umetnosti Univerziteta u
Koventriju (Coventry), šest posebno razvijenih zvučnih zapisa – Poise, Soothe,
Serene, Cool, Tonic i Glow – mogu da utiču na HRV putnika, pomažući u smanjenju
anksioznosti ili poboljšanju kognitivnih reakcija, pokazala su istraživanja.
Uvođenje SV-a dovodi do
poboljšanja u liniji Range Rovera Sport
Uz predstavljanje novog Range Rovera Sport SV, linija dobija paket
ažuriranja, uključujući i novi plug-in električni hibrid sa proširenim dometom
električnog vozila, i integraciju najnovije generacije tehnologije Sistema za
informisanje i zabavu Pivi Pro4. Performanse i efikasnost poboljšane su
ažuriranim plug-in električnim hibridnim pogonskim sklopom, pri čemu novi P550e
– koji zamenjuje P510e – nudi EV domet do 121 km (75 milja) za brža i
opuštenija putovanja5, kao i CO2 emisije od 15 g/km5.
Novi električni hibrid P550e sa svojim novim prenosom pridružuje se
širokoj ponudi pogonskih sklopova Range Rovera Sport. U kombinaciji sa
3,0-litarskim 6-cilindarskim benzinskim motorom Ingenium, električni hibrid
proizvodi 550 KS i 800 Nm okretnog momenta. Poboljšani električni motor i
prenos čine električni hibrid responzivnijim nego ikada, smanjujući vreme
potrebno za postizanje 100 km/h za 5,0 sekundi pod čistom električnom
energijom. Upotrebljavajući oba izvora energije, P550e može da ubrza od 0 do 100
km/h za 4,9 sekundi (0–60 mph za 4,7 sekundi), u poređenju sa prethodnim
vremenom od 5,4 sekunde (5,2 sekunde za 0–60 mph).
Uz to, pogonski sklop P530 V8 sada koristi tehnologiju blagih hibridnih
električnih vozila (MHEV). Sistem MHEV pruža povećanu efikasnost jer čuva
energiju prikupljenu pri usporavanju i kočenju, kao i poboljšanu responzivnost,
jer se sačuvana energija ponovo koristi prilikom ubrzavanja. U kombinaciji sa
drugim pogodnostima tog sistema, uključujući i glatkiji rad funkcije start/stop,
smanjene su emisije CO2. Prelepo majstorski izrađen minimalistički enterijer
Range Rovera Sport takođe je obogaćen i intuitivnim novim tehnologijama.
Kombinacijom jednostavnog povezivanja i najnovijeg dodirnog ekrana, Sistem za
informisanje i zabavu Pivi Pro4 omogućava intuitivno upravljanje svim
funkcijama vozila putem elegantnog 13,1-inčnog lebdećeg staklenog ekrana.
Nove bočne trake sa kliznim kontrolama koje se jednostavno upotrebljavaju za kontrolu jačine zvuka i klima-uređaja omogućavaju direktno, trenutno i precizno upravljanje ključnim funkcijama, bez obzira na prikazan ekran menija, dok približno 80 procenata zadataka može biti izvršeno sa dva dodira početnog ekrana. Haptička povratna informacija pruža dodatni nivo taktilnosti i komunikacije sa korisnikom. Integrisana glasovna veštačka inteligencija Amazon Alexa AI6 i Land Roverovi sistemi glasovne kontrole pomažu vozačima da zadrže pogled na drumu dok menjaju okruženje u kabini. Sposobnost naprednog Sistema bežičnog ažuriranja softvera (SOTA) održava ažuriranost Range Rovera Sport sa najnovijim softverom. Range Rover Sport po prvi put sadrži novu tehnologiju Country Road Assist kako bi se poboljšala udobnost putnika prilikom upotrebe Prilagodljivog tempomata. Taj inteligentni sistem koristi navigacione podatke za automatsko prilagođavanje željene brzine, uzimajući u obzir krivine na putu i promene ograničenja brzine u skladu sa njima, i bez napora ubrzavajući ili usporavajući vozilo.
Komentari(0)