Novi rekord Toyote Mirai - Više od 1000 kilometara s jednim punjenjem
Putovanje je započelo u sredu, 26. maja u 5:43 ujutro na punionici vodonika Hysetco u Orlyju, a završilo se nakon pređenih više od 1000 kilometara s jednim rezervoarom
Tačno 1003 kilometara, uz nultu emisiju, Mirai je dostigao na javnim putevima, južno od Pariza i u regionima Loir-et-Cher i Indre-et-Loire, a udaljenost i potrošnju su potvrdile nezavisne organizacije. U obaranju rekorda korišćen je zeleni vodonik, a prosečna potrošnja goriva bila je 0,55 kg/100 km, dok je u rezervoar Miraija moguće smestiti 5,6 kg vodonika.
Novi Mirai je demonstrirao
efikasnost i jednostavnost vožnje
Novi Mirai je deo druge generacije Toyotinih
električnih vozila s gorivnim ćelijama. Nudi bolje performanse, elegantniji je
i dinamičnijeg dizajna, a odlikuje se i novom voznom dinamikom u poređenju s
prvom generacijom. Povećana je i efikasnost sistema gorivnih ćelija koje,
zajedno s većom zapreminom rezervoara i boljom aerodinamikom, doprinose većem
dometu od približno 650 kilometara u uobičajenim uslovima vožnje, pri čemu
dolivanjevodonika traje manje od pet minuta na punionicama s pritiskom od 700
bara. U cilju dostizanja rekordnog dometa od 1003 kilometara, vozači su se
pridržavali eko načina vožnje, ali bez ikakvih posebnih tehnika koje bi bile
nedostupne svakodnevnim vozačima.
Toyota Mirai i vodonik su u
središtu projekta Beyond Zero
Beyond Zero naglašava da nulta emisija nije Toyotino
konačno odredište. Ona je samo jedan od koraka na Toyotinom putu elektrifikacije
radi savladavanja prepreka i izgradnje bolje budućnosti za sve, ne
zaustavljajući se na emisiji, ograničenjima, očekivanjima i preprekama. Mirai
jednostavno osvetljava aspekt „izvan emisije“ naglašavajući prednosti
električne mobilnosti uz nultu emisiju, pružajući istovremeno sigurnost,
udobnost, povećani domet i jednostavno punjenje goriva.
Štaviše, vodonik kao verodostojan i bogat resurs za
transport i skladištenje energije, predstavlja snažnu priliku za stvaranje
boljeg društva. Vodonik može da pruži mobilnost uz nultu emisiju, ne samo za
drumski prevoz, nego i za železnicu, brodove i avione, ali i proizvodnju
energije za industriju, kancelarije i domaćinstva. U tom pogledu, Toyota pruža
podršku brojnim inicijativama za širenje i diversifikaciju primene gorivnih
ćelija: električni generatori (EODev), brodovi (Hynova), taksi vozila, autobusi
(Hype i RATP), kamioni (Hino), grad vodonika (Woven City) i druge namene.
Rekord je ostvarilo četiri
vozača
U grupi od četiri vozača, koji su učestvovali u
postavljanju rekorda, bio je i Victorien Erussard, osnivač i kapetan broda
Energy Observer. Energy Observer, kojem je Toyota partner, prvi je brod
opremljen Toyotinim gorivnim ćelijama, energetski je nezavisan, ima nultu
emisiju i zapravo je komunikacijski alat i istraživačka laboratorija za
energetski prelaz. Energy Observer je sada prerastao u preduzeće koje se bavi
istraživanjima i inovacijama. Nedavno je u Parizu predstavio potpuno novo
izložbeno selo posvećeno obnovljivoj energiji i vodoniku.
Tokom tog događaja Ajfelov toranj je po prvi put
osvetljen zelenim vodonikom, zahvaljujući generatoru na vodonik GEH2®, koje je
razvila start-up organizacija unutar EODev, u kojoj je Toyota deoničar. James
Olden, inženjer u Toyota Motor Europe, Maxime le Hir (proizvodni menadžer za
Mirai) i Marie Gadd (PR menadžer u Toyota France) bili su preostali deo ekipe
vozača.
Frank Marotte, CEO u Toyota
France
-Postigli smo zadivljujuće ostvarenje s novim
Miraijem. Upravo je pristup Započni svoje nemoguće (Start Your Impossible),
pristup pomeranja granica, bio taj koji nas je pogonio, a danas smo to ponovno
dokazali. Želio bih da zahvalim ekipama iz Toyota France i Toyota Europe, kao i
Victorienu iz Energy Observera, s kojim delimo istu viziju i iste ambicije. Ovo
snažno partnerstvo će nam pomoći da snažnije doprinesemo boljem društvu koje
brine o zaštiti okoline. Vodeći se Toyotinim željama „Beyond Zero“: zauzmite
svoje mesto na putu u budućnost“.
Victorien Erussad, osnivač i
kapetan Energy Observera
-Jako sam srećan što sam učestvovao u ovom izazovu od
1000 kilometara za upravljačem novog Miraija. Toyota je oduvek bila predvodnik
u inovacijama s vodonikom, a naša saradnja je svake godine sve jača. Kao bivši
takmičar u jedriličarskim trkama okeanom, obožavam izazove i najtoplije
zahvaljujem Franku Marotteu i njegovom timu što su me poveli na ovu pustolovinu
uz nultu emisiju, na kojoj smo pokazali da ništa nije nemoguće i da je
mobilnost uz vodonik ovde već danas.
Komentari(0)