Novo poglavlje - Dacia okreće novi list
Dvadeset meseci nakon što je predstavljen strateški plan Renaulution, marka Dacia se sprema da ispiše novo poglavlje. Novi logotip, novi izgled prodajnih salona, novi dizajn i nove boje…
Dana 14. januara 2021. godine Renault Grupa je predstavila Renaulution, novi korporativni strateški plan za svaku marku u okviru grupacije. Cilj za marku Dacia je bio jasan: da postane sinonim za pristupačnu mobilnost i da potvrdi svoj status esencijalnog brenda. Ovaj cilj i vizija su posebno opravdani brojnim uspesima marke: Dacia je u periodu od 18 godina prodala 7,5 miliona vozila i postala treća najprodavanija marka na tržištu privatnih kupaca u Evropi. Marka sada predstavlja savremenu viziju automobila koju jednostavni kupci, kojih je svakim danom sve više, posebno cene. Reč je o kupcima koji svoj novac troše pametno, željni su slobode i jednostavnih užitaka i izbegavaju prekomernu potrošnju.
Zahvaljujući dosadašnjim rezultatima i stavu koji ide ukorak
s vremenom, marka Dacia bolje nego ikada odgovara na potrebe društva i spremna
je da istraži nova područja i da oplemeni C-segment vrednostima i kvalitetom
koji su joj doneli uspeh u B-segmentu. Dvadeset meseci nakon što je
predstavljen strateški plan Renaulution, Dacia je potpuno spremna i sa
nestrpljenjem čeka da započne novo poglavlje u svojoj istoriji. Marka je
odlučila da poradi na svojoj privlačnosti i atraktivnosti a pritom da zadrži
najbolji odnos cene i kvaliteta.
Kako bi u tome uspela, poslednjih meseci je menjala svoj vizuelni
identitet, logotip, izgled prodajnih salona, dizajn i boje. Početak novog
poglavlja je na simboličan način obeležen na danima brenda Dacia – događaju na
kojem se okupilo više stotina međunarodnih novinara, a koji se održao od 13. do
15. septembra 2022. u Le Bourgetu. U praksi, novo poglavlje se zasniva na
potvrđivanju tri načela koji će biti okosnica Dacijinog delovanja i dizajna
proizvoda u predstojećim godinama.
Esencijalno i kul
U poslednjih 18 godina Dacia je svojim kupcima nudila ono što
im je zaista neophodno i s vremenom dokazala da je sve više od toga – suvišno.
Naravno, definicija neophodnog s vremenom se menja. Uzmimo za primer
klima-uređaj koji prije 18 godina nije bio neizostavna oprema u vozilu, ali
danas jeste. Nasuprot tome, zašto postavljati dva ili tri ekrana u automobil
kada postoji brz i pametan način za uparivanje vlasnikova pametnog telefona sa
vozilom, na primer uz pomoć sistema Dacia Media Control koji obuhvata sve
najvažnije funkcije?
Esencijalno ne znači da je nešto zastarelo ili siromašno.
Dacia je sada pametnija, kreativnija i privlačnija. Posebno u pogledu
praktičnih karakteristika kao što su revolucionarni sistem Media Control i
modularni krovni nosači koji menjaju tradicionalni model nosača (dostupan kao
opcija), ali i dizajna koji je sada još više kul i pritom ne košta više! Dacia
će sutra preduzeti novi kreativni iskorak i predstaviti aplikaciju za pametne
telefone koja predlaže vreme i mesto za pravljenje pauze od vožnje. Ova nova
funkcionalnost je razvijena u saradnji Dacijinih timova i timova uključenih u
razvoj sistema Software République, među kojima je i Renault Grupa.
Robustan i stvoren za
aktivnosti na otvorenom
Pouzdanost i izdržljivost su Dacijin recept za uspeh, a
vernost kupaca to najbolje dokazuje: vlasnici Dacije u Francuskoj ostaju verni
svom vozilu u proseku 8 godina, a 60 % njih se pri kupovini novog vozila
ponovno odlučuje za Daciju. Dacia nudi i najbolji odnos cene i kvaliteta:
preprodajna vrednost polovnog vozila je u proseku 10 puta veća od prosečne cene
vozila nespecijalizovanih proizvođača. S obzirom da su robusna i pouzdana,
vozila marke Dacia su idealna za aktivnosti na otvorenom (kojima u slobodno
vreme pribegava sve veći broj kupaca), ali i za profesionalnu upotrebu.
Dacia će sutra preduzeti novi korak kako bi se uskladila sa
kretanjima na tržištu i osnažiće svoju ponudu vozila dizajniranih posebno za
terensku vožnju. Marka će nastaviti da nudi pogon na sva četiri točka i opremu
za aktivnosti na otvorenom, uključujući komplet za kampovanje koji će biti
dostupan od 2023. godine, a koji će omogućiti postavljanje duplog ležaja u
Joggeru za samo nekoliko minuta, i to bez blokiranja prostora prtljažnika.
Četvoročlana porodica će čak moći da postavi šator iznad putničke kabine kako
bi povećala životni prostor.
Manji troškovi i veća
ekološka osvešćenost
Dacia teži da uklopi pojedinačne i kolektivne interese.
Umesto da razvija nove tehnologije, radije upotrebljava proverene i dokazane
tehnologije koje štede novac. Primer toga je postojeća platforma CMF-B. Pored
toga ne ugrađuje suvišnu tehnologiju i estetske dodatke u svoja vozila pa su
ona lakša i troše manje, čime su na dobitku i vozači i naša planeta. Jogger je,
na primer, 300 kg lakši od konkurentnih sedmoseda. Široka primena recikliranih
materijala je još jedan u nizu Dacijinih prioriteta. Uzmimo za primer Duster u
kojem je čak 12 % upotrebljenih plastičnih delova reciklirano, što premašuje
prosečnu upotrebu recikliranih delova u novim vozilima za evropsko tržište. Tu
se, ponovno, susreću interesi kupaca i naše planete.
Dacia će sutra preduzeti novi korak i povećati udeo
reciklirane plastike u svojim modelima. Cilj je da se dostigne udeo od 20 %
reciklirane plastike u novoj generaciji Dustera. U tu svrhu će se reciklirani
delovi upotrebljavati za izradu kako skrivenih delova vozila (što je danas čest
slučaj) tako i onih vidljivih (što se danas retko sreće). Marka je reciklirane
delove pre svega upotrebljavala za izradu zaštite karoserije ispod prednjeg
branika Sandera Stepway, a sada ide korak dalje i upotrebiće novi materijal
koji su posebno prilagodili Dacia inženjeri – Starkle®: ekološki prihvatljivu,
robusnu, elegantnu i recikliranu plastičnu masu.
Besprekorno korisničko
iskustvo
Novo poglavlje u istoriji marke uključuje postupnu promenu u
interakciji marke sa kupcima, pružajući im još savršenije i ugodnije iskustvo u
vožnji. Ovog proleća je sveobuhvatna promena zahvatila i Dacijine prodajne
salone. Novi izložbeni prostori su sada posebno svrsishodni, izuzetno
fleksibilni, ekološki osvešćeni i prilagođeni po razumnoj ceni. Dacia prepliće
fizičko i virtuelno iskustvo prodaje pa je za svoje kupce razvila i aplikaciju
proširene stvarnosti za pametne telefone.
Denis Le Vot
-Dacia iz godine u godinu privlači nove kupce koji traže ono što je u današnjem svetu možda i najcenjenije: esencijalno. Novi kupci teže razumnom i odgovornom društvu, a veže ih i drugačiji pogled na automobile. Automobili koji privlače svojim sadržajem, udobnošću, izgledom i koji su pored toga najpristupačniji. To je Dacia! Samo ono što je zaista važno, bez jeftinih trikova i preteranih troškova dizajna - kaže Denis Le Vot, glavni direktor marke Dacia.
Komentari(0)