Pobeda Toyote na Dakar reliju

Istorijski trijumf katarsko-francuske posade u Toyoti Hilux s benzinskim motorom

    foto: Toyota
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Poslednja etapa Dakara 2019. okončana je u Peruu, gde su Nasser Al Attiyah i Mathieu Baumel iz Toyote Gazoo Racing SA odneli ubedljivu, istorijsku pobedu sa svojom južnoafričkom Toyotom Hilux. Ne samo da je to bila prva pobeda za Toyotu, već je to bio i prvi benzinski automobil koji je osvojio Dakar u južnoameričkoj eri. Katarski vozač je osigurao da njegov francuski navigator, koji je u četvrtak, 17. januara napunio 43 godine, dobije najbolji rođendanski poklon ikada, kada je ovaj tandem prošao zadnju vremensku kontrolu Dakara 2019, s članovima tima Ginielom de Villiersom i Dirkom von Zitzewitzom s malim zaostatkom.

Dve Toyote Hilux ekipe zajedno su završile kompletnu fazu, pošto je tim De Villiers-Von Zitzewitz čekao skoro 55 minuta da lideri započnu poslednju etapu, kako bi ih kao sena pratili do cilja. Emocije su se nadvile nad direktorom tima Glyn Hallom, koji je ostao bez reči dok su se njegove dve ekipe nakon vremenske kontrole odvezle u prostor za medije: "Ovo je pobeda koju smo dugo čekali" - konačno je uspeo da izgovori, pre nego što je bio zatrpan morem čestitki. Pobednički vozač je, međutim, bio mnogo glasniji: „Tako smo srećni što smo osvojili Dakar - ne samo za sebe, već i za Toyotu i celi Toyota Gazoo Racing SA tim. Svi su tako dugo i naporno radili i zaista su ovo zaslužili. Hvala vam što ste nam omogućili da vozimo ovaj automobil“.

Toyota Gazoo Racing SA je vodila Dakar 2019. od prve do poslednje faze. Al Attiyah / Baumel su nakratko predali štafetu De Villiersu / Von Zitzewitzu tokom faze 2, ali onda je katastrofalna faza 3 vratila sve na staro - vođstvo posade Al Attiyah / Baumel koje se nije ispuštalo uprkos nekim od najtežih faza koje su ikada mogle da se vide na bilo kojem južnoameričkom Dakaru.„Kada smo prvi put čuli da će se voziti u samo jednoj zemlji, bili smo skeptični“ - rekao je Hall nakon što je ponovo vratio pribranost: "Ali organizatori su se pobrinuli da se ovogodišnja trka dugo pamti kao jedan od najtežih testova u poslednjoj deceniji".

Al Attiyah -Baumelova pobeda na Dakaru 2019. znači da Toyota Gazoo Racing sada ima dva trijumfa na najtežim automobilskim trkama na svetu - 24 sata Le Mansa i Dakar Rally. Kao što je Hall rekao ranije: „Osvajanje Dakara nikada nije lako, mnogo ljudi pokušava. Ovogodišnja trka nije bila izuzetak i donela je rolerkoster emocija i rezultata za tim". Prvi ozbiljan udarac dogodio se kada je posada De Villiers / Von Zitzewitz izgubila poziciju u etapi 3, nakon teškog udarca u stenu. To je dovelo do toga da pobednici iz 2009. godine dobiju sporednu ulogu, dok je slična sudbina zadesila i holandskog vozača Bernharda ten Brinkea i njegovog francuskog navigatora, Xaviera Panserija, samo dan kasnije. „Na neki način bilo je veoma utešno imati dva tima koji podržavaju Nassera“, rekao je Hall nakon trke: "Ali čak i tako, uvek preferiram borbu za ukupan poredak od pobede na jednoj etapi".

Nažalost, trka se za posadu Ten Brinke / Panseri prerano završila u osmoj etapi, kada su pretrpeli probleme s menjačem u nekim od najvećih dina na ovogodišnjoj trci. To je značilo da je posada De Villiers / Von Zitzewitz ostala jedina pomoćna posada za Al Atiyaha i Baumela. "Očigledno smo došli ovde da pokušamo da pobedimo" - rekao je De Villiers, koji je na kraju osvojio deveto mesto: „Ali kada se taj san završio, bili smo srećni što smo podržali Nasera i Mathieua. Ako sami nismo mogli da pobedimo, sledeća najbolja stvar bila je da jedan od naših saigrača uzme pobedu, a ja sam presrećan zbog konačnog rezultata ".

De Villiers, koji je u 15 prethodnih Dakar relija samo jednom završavao van top 10 pozicija, našao se sada više na lestvici, na osmom mestu sa samo jednom etapom preostalom za vožnju. “Organizatori su odlučili da se završna etapa vozi obrnutim redosledom, a tim je odlučio da Dirk i ja čekamo Nassera i Mathieua. Dakle, počeli smo etapu, ali onda smo se zaustavili i čekali u dinama” - objasnio je De Villiers: "Srećom, naša posada je za nas spakovala dve ležaljke, tako da smo i mi mogli da gledamo deo trke s više udobnosti".

Njih dvojica su stajali 55 minuta pre nego što su njihove kolege započele etapu, a zatim ih sledili u bliskoj formaciji. Nažalost, ovo je koštalo De Villiersa / Von Zitzewita mesta u ukupnom poretku i na kraju su se morali zadovoljiti devetim mestom. Čak i tako, De Villiersov Top 10 rekord ostaje netaknut. Za Toyota Gazoo Racing SA, pobeda u Peruu dolazi kao šlag na vrhu neverovatnog Dakar iskustva. "Ovo je jedino što nam je još bilo potrebno" - rekao je ushićeni Hall nakon što se prašina slegla na 41. izdanje Dakara: "I neverovatan je osećaj konačno pobediti“.

Komentari(0)

sortiraj