Početak proizvodnje hibridnog Sorenta
Nova platforma, inteligentno osmišljena kabina i pogon zaslužni su za to da je Kijin globalno najuspešniji SUV prvi put dobio električnu snagu
Kia je pokrenula proizvodnju novog hibridnog Sorenta koji predstavlja prvu elektrifikovanu verziju ovog Kijinog najpoznatijeg sportskog terenca. Sorenta 4. generacije proizvode u fabrici u južnokorejskom gradu Hvasung, gde proizvode sve tri verzije (hibrid, dizel i benzin). Prvi hibridni primerci iz južnokorejske fabrike biće namenjeni evropskim tržištima, dok Sorenta za američko tržište proizvode u Vest Pointu u američkoj saveznoj državi Džordžija. Sorento 3. generacije, koji su proizvodili u istoj fabrici, dobitnik je brojnih priznanja za kvalitet. Novi model će zadržati jednako visoke proizvodne standarde i kontrolu kvaliteta.
Od 2002. godine u svetu
prodali više od 3 miliona primeraka Sorenta
Sorento je već gotovo dve dekade jedan od glavnih modela
Kije, a od lansiranja 2002. godine do danas su ih širom sveta prodali više od tri
miliona. Prodaja u Evropi kreće na jesen, dok ga na ostalim globalnim tržištima
očekuju do kraja godine. Krajem godine će novi Sorento po prvi puta biti u
ponudi i kao plug-in hibrid.
Novi hibridni Sorento
Novi Sorento je prvo vozilo, nastalo na Kijinoj platformi za
srednje velike sportske terence nove generacije. Platforma sa velikom
karoserijom, koja maksimalno iskorišćava prtljažni i putnički prostor, Sorentu
garantuje da će biti jedan od najsvestranijih i prostranijih SUV-ova sa tri
reda sedišta. Pored toga njegov inovativno osmišljen prostor omogućava ugradnju
Kijinih novih elektrifikovanih pogona Smartstream, koji rezultuju manjom
potrošnjom goriva, nižim emisijama i boljim motornim mogućnostima.
Sorentov hibridni elektrifikovani pogon Smartstream je
raspoloživ u kombinaciji sa 1.6 T-GDi motorom sa litijum-ionskim polimernim
baterijskim sklopom kapaciteta od 1,49 kWh i elektromotorom snage od 44,2 kW.
Inteligentno osmišljena platforma omogućava postavljanje baterija ispod vozila,
uz minimalno zadiranje u prostranost kabine i prtljažnika. Novi elektrifikovani
pogon snage od 230 KS i obrtnim momentom od 350 Nm združuje niže emisije CO2 i
visoke performanse motora.
Snaga se prenosi preko 6-stepenog automatskog menjača pomoću električnog uređaja na menjaču, koji paralelnim delovanjem i minimalnim gubitkom energije omogućava punu snagu motora i elektromotora. To rezultuje trenutnim ubrzanjem pri bilo kojoj brzini, sa direktnim pristupom do snage baterije pri visokim brzinama.
Komentari(0)