Poseta prevazišla očekivanja - Završeni 55. Međunarodni salon automobila i 15. Motopassion
Najveća auto-moto manifestacija održana tokom marta u svetu - 55. Međunarodni salon automobila i 15. Međunarodni sajam motocikala, završen je sa uspehom koji je malo ko očekivao
O tome govori i zvanični podatak o 102.239 posetilaca, registrovanih između 22. i 28. marta 2023. na ulaznim kapijama Beogradskog sajma. Sajam je održan u uslovima neverovatnih globalnih privrednih, energetskih, komunikacionih, tehnoloških i tržišnih promena u automobilskoj industriji, izazvanih, pored ostalog, posledicama globalne pandemije a potom i ukrajinske krize, nestašicom delova i komponenata, velikim tehnološkim zaokretima i novim konceptima poslovanja. Ta činjenica uslovila je i odsustvo komercijalnog efekta i uobičajenih sajamskih popusta i lagera vozila za brzu isporuku.
Ipak, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova, koja okuplja sve igrače na srpskom auto i moto tržištu, uspela je da okupi sve svoje članice, što znači i sve brendove, oko ideje i plana da se za beogradski Salon automobila pripremi što je moguće veći broj noviteta i premijera. Obezbeđivanje izložbenih primeraka je u postojećim okolnostima bio neverovatan izazov, ali su zastupnici brendova učinili sve da predstave najnoviju ponudu sa međunarodnog tržišta, pre svega novih električnih, hibridnih i plug-in hibridnih modela, kao i poslednje generacije najnovijih ekološki usavršenih modela sa konvencionalnim pogonima.
Tako je, u konačnom zbiru, ovogodišnji Međunarodni salon
automobila okupio 250 izlagača, koji su predstavili 33 automobilska i sedam
brendova lakih privrednih vozila sa više od 40 premijera. Na
"Motopassionu" se okupilo 60 izlagača, sa više od 40 brendova
motocikala, kvadova i skutera i velikim brojem brendova moto-opreme. Uz
napomenu da je sajamski moto sektor pokazao izrazito najveću ekspanziju u
pogledu broja brendova, modela i noviteta.
U redizajniranom sajamskom prostoru, hala 3 Beogradskog sajma
bila je namenjena za premijum brendove - Mercedes, Maybach, BMW,
Mini, Maserati, Audi, Porsche. Svi ostali automobilski brendovi bili su u
centralnoj hali 1: Volkswagen, Nissan, Chery, Škoda, Subaru, Geely, Volvo, Kia,
Mazda, Renault, Dacia, Hyundai, Ford, MG, Citroen, Fiat, Alfa Romeo,
Jeep, Suzuki, Peugeot, Opel, Toyota, Honda, Seat i Cupra. Izložbeni
eksponati u okviru sajma "Motopassion" našli su se u hali 4,
laka privredna vozila u hali 3A, a prateća automobilska oprema u halama 2 i 1A.
Za posetioce su najinteresantnije bile cene izloženih modela
i uslovi pod kojima su mogli da ih nabave. Najskuplji izloženi modeli na Salonu
automobila bili su pojedini modeli Maseratija, Mercedesa, Porshea, Audija
i BMW-a - od 170.000 do 300.000 evra. U donjoj cenovnoj kategoriji - od 13.000
do 20.000 evra - mogli su se naći pojedini modeli Hyundaija, Fiata, Opela,
Dacie, Suzukija, Citroena, Forda, Kie, Renaulta, MG-ja, Toyote... Najjeftiniji
model brenda Folkswagen koštao je više od 25.100 evra. Nissanov najjeftiniji
model koštao je oko 30.000 evra, Škoda Kamiq je dolazila sa paketom opreme i
iznosila 27.000 evra.
Ovogodišnje izdanje "Motopassiona"
predstavilo je izuzetno bogatu ponudu motocikala svih relevantnih svetskih
brendova, uključujući brojne premijere i nove modele i opremu, čija prodaja na
tržištu iz godine u godinu raste. Na visokom nivou bili su i drumski saobraćaj,
automobilska i prateća industrija, laka dostavna vozila i garažno-servisna
oprema, ali i ponuda banaka, lizing kompanija i osiguravajućih društava. Proboj
u ovom sektoru učinili su proizvođači kompatibilne i prateće opreme za ekološki
napredna vozila te punjača za električna vozila i solarnih modula za primenu u
auto-industriji.
Ne treba prevideti ni privlačnost pratećeg programa, koji je
za mnoge posetioce čak i prvi razlog za posetu. To se odnosi i na
"novinarski reli" u krugu Beogradskog sajma, tri dana pred
početak Salona automobila (pobednici po kategorijama Predrag
Stevanović, Vladimir Nikolić i Lora Brkić), i na "novinarski dan",
namenjen medijskim profesionalcima, dan pred zvanično otvaranje sajma.
Posetioci su bili veoma zadovoljni i "porodičnim danom", kada
su porodice sa decom ulazile po privilegovanoj ceni; izborom "miss
Salona automobila" (pobednica Katarina Filipović, koja krasila štand
Opela, prva pratilja Sara Stefanović, sa štanda Suzukija, druga pratilja
Danica Petrović, takođe sa štanda Opela); tradicionalnom paradom oltajmera
"Memorijal princa Tomislava Karađorđevića", proglašenjem
"automobila godine" u izboru AANS (Peugeot 408 i Opel Mokka Electric),
proglašenjem najuspešnijih u auto-privredi od strane Automobilskog foruma,
NAVAK-ovim svakodnevnim demonstracijama bezbedne vožnje i drugim događanjima,
promocijama, demonstracijama.
Sve to na mnogo načina objašnjava izuzetnu posećenost ove manifestacije, i to u nepovoljnim uslovima i za izlagače i za potencijalne kupce. Istovremeno, potvrđuje ozbiljnu zainteresovanost ovdašnjih kupaca za stanje i ponude automobilske industrije na srpskom tržištu, ali i uvoznika i izlagača da im sve to obezbede.
Komentari(0)