Poslušajte - Potpuno električni Škoda Enyaq iV ima svoj zvuk upozorenja
Kako zvuči potpuno električni Škoda Enyaq iV? Poslušajte njegov izvorni zvuk i saznajte kako je dizajniran uz pomoć kompozitora i muzičkih producenata
Zvuk pomaže ljudima da se kreću kroz prostor. Naši instinkti su uvežbani tako da čujemo ide li automobil ili tramvaj prema nama i iz kog smera dolazi. Ali električni automobili su gotovo nečujni pri malim brzinama. Zbog toga emituju zvuk upozorenja kada su u pokretu. Kroz Škoda Storyboard smo već obradili priču o E-noise sistemu u modelu Superb iV.
Najnoviji član Škoda porodice,
potpuno električni SUV Enyaq iV, ima svoj zvuk upozorenja. Ovih dana zvuk
automobila postaje sastavni deo njegovog dizajna. Kod električnih automobila
sve će češće biti slučaj da inženjeri svoju kreaciju obogaćuju karakterističnim
zvukom za male brzine. Najnoviji zvuk stvoren je po uputstvima Pavela Orendaša
i njegovog tima iz Škoda razvojnog centra.
Saradnja sa kompozitorima
-Enyaq iV je potpuno električni
automobil, tako da je bio izazov dizajnirati zvuk koji odgovara njegovom
identitetu. Zvuk je fino podešen u akustičnoj laboratoriji Volkswagen grupe.
Jedno je bilo jasno od samog početka - mora se značajno razlikovati od zvuka
koji emituju plug-in hibridi - kaže Pavel Orendaš.
Karakter zvuka dizajniran je sa
kompozitorima kako bi odgovarao modelima MEB platforme Volkswagen grupe. Zvuk
je kompaktan u rasponu brzine od 0 do 25 km/h, a karakter zvuka, prema rečima
njegovih tvoraca, trebao bi da bude emotivan i da naglasi jedinstvenost
automobila. Od samog početka razvoja bilo je jasno da ovaj put zvuk neće biti
imitacija mehaničke buke motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Kao što se može
čuti, tonovi su mnogo elektronskiji, čak futuristički.
Testirano na dobrovoljcima
Tehničko rešenje za ugradnju
generatora zvuka za električnu MEB platformu takođe je inovativno.
-Širokofrekventni zvučnik i elektronika
potpuno su integrisani u litarsku kutiju. Ovaj dizajn je dobio radno ime
OneBox. Pre svega, rešenje je omogućilo optimizaciju njegove težine. Za montažu
na modul za hlađenje koriste se tri gumene čaure kako bi se osigurao savršen
zvuk i minimalni eho od konstrukcije vozila. Prvo testiranje u automobilima
pokazalo je da je rešenje dobro - zvuk se ravnomerno širio na obe strane u
prednjem delu automobila i stvarao ugodan, prigušen eho u kabini - objašnjava
glavni projektni inženjer.
Možda se pitate da li je ova
funkcija, na koju pre nekoliko godina niko nije ni pomišljao, testirana na
ljudima.
-Da, jeste. Prvo je zvuk testiran na odabranoj grupi ljudi, a predstavili smo ga i menadžmentu. Nakon toga sledilo je merenje u automobilima i provera da li je zvučna granica u skladu sa zakonom. Ovde su naše kolege iz akustične laboratorije odradile sjajan posao. Dobijanje sertifikata o homologaciji od nezavisnog instituta za overu bio je ključni uslov za lansiranje novog modela na tržište - zaključuje Pavel Orendaš.
Komentari(0)