Potpuno električni Jeep Avenger stigao je na evropske puteve
Potpuno novi Jeep Avenger, prvo električno vozilo na baterije brenda, predstavljen je nedavno evropskim medijima. Proizveden je u Evropi i otelotvoruje DNK brenda
Dolazak modela Jeep Avengera u Evropu označava početak sledeće faze elektrifikacije brenda Jeep - talasa BEV - koji će do 2025. godine na tržištu ponuditi četiri potpuno električna vozila. Do kraja 2030. godine, 100% svih Jeep modela prodatih u Evropi biće električni automobili. To je način na koji će Jeep pomoći ostvarenju Stellantis-ovog cilja nultih neto emisija ugljenika. Jeep Avenger je predstavljen na salonu automobila u Parizu 2022, i već je stekao dobru reputaciju kako kod kupaca tako i kod stručnjaka iz industrije. Čak i pre nego što su prva vozila isporučena kupcima u Evropi, potpuno novi i potpuno električni Jeep Avenger privukao je pažnju medija osvajanjem titula za „Automobil godine 2023.“ (COTY) i za najbolji porodični SUV u okviru nagrada za automobil godine po izboru žena (WWCOTY) u 2023, između ostalih.
Žiri pri glasanju uzima u obzir aspekte poput bezbednosti, kvaliteta,
cene, dizajna, lakoće upravljanja, prednosti i ekološkog otiska. Avenger se
istakao smelim dizajnom, izvrsnim sposobnostima terenske vožnje kao i „posvećenosti budućnosti koju će kupci
ceniti“. Uspešno putovanje pratilo je i interesovanje kupaca: Prodato je 20.000
modela od kada su otvorene narudžbine za prvo izdanje (1st Edition) 1. decembra
2022. godine, a zatim za celokupnu liniju 11. januara 2023. godine.
Razvijen posebno za potrebe
evropskih kupaca
Funkcionalan dizajn: Avenger je dizajniran da pruži zaštitu sa
perspektivom od 360° i potpunu slobodu kretanja. Njegova zaštita od udara sa
perspektivom od 360°, zaštićena svetla i obojena zaštita podvozja čine ga
idealnim saputnikom za vožnju u gradu i van puta. Kompaktne dimenzije: Sa
dužinom od 4,08 metara, to je najkompaktniji Jeep i ugodno može primiti pet
osoba sa njihovim stvarima.
Prostran i prilagodljiv
enterijer
Enterijer modela Jeep Avenger nastavlja sa konceptom „dizajna za
funkcionalnost“ i ima puno prostora za svakodnevne predmete. Nudi 34 litre
unutrašnjeg skladišnog prostora, što odgovara kabinskom koferu. Prtljažnik
kvadratnog oblika širine jednog metra je prostran i izuzetno praktičan. Svaki prostor
za odlaganje stvari je dizajniran s fleksibilnošću i modularnošću na umu:
centralni tunel može biti organizovan u više modularnih skladišnih džepova
pomoću pregrade koja se može pomeriti - ili čak ukloniti. Zahvaljujući
originalnim rešenjima kao što je fleksibilna pregrada za držače čaša i preklopni
magnetni poklopac, razni sadržaji se mogu skladištiti u ovim pregradama.
Održiv pogonski sistem: Avenger nudi nula emisija i 100% avanture i
strasti sa električnom autonomijom do 400km u WLTP ciklusu i do 550km u gradu*
kako biste zaista mogli ići bilo gde. Standardni brzi režim punjenja omogućava
punjenje za domet od 30 km za 3 minuta, a od 20% do 80% napuni za 24 minuta. Vrhunska
tehnologija: Sposobnost vožnje na svakom terenu i u svim vremenskim uslovima
znači zabavu i sigurnost, a Avenger vodi u segmentu B-UV u oba pogleda.
Kompletan paket sigurnosnih i ADAS funkcija koje u električnoj verziji
obezbeđuju nivo 2 autonomne vožnje uključuju: sistem za praćenje mrtvog ugla,
automatsko kočenje u hitnim situacijama sa zaštitom ranjivih učesnika u
saobraćaju (pešaka i biciklista), automatsko parkiranje i kameru za vožnju
unazad sa perspektivom drona od 180°.
Potpuno povezan: napravljen za „uvek povezane“ korisnike, novi Jeep
Avenger obezbeđuje izvanredno digitalno iskustvo u vozilu. Uconnect
Infotainment radio prikaz od 10,25 inča kombinovan sa potpuno digitalnom
instrument tablom dostupnom u dve varijante (7 i 10,25 inča) dostupni su u
okviru standardnog paketa. Sistem za informacije i zabavu je dizajniran da
pruži iskustvo slično kao kod korišćenja pametnog telefona, sa bežičnom Android
Auto i Apple CarPlay projekcijom, „mix&match“ funkcijom za kreiranje
sopstvenog interfejsa (do 5 stranica, do 12 vidžeta po stranici), ugrađenom
TomTom navigacijom sa unapređenim prepoznavanjem govora i ažuriranjem preko
interneta. Zahvaljujući Uconnect™ uslugama i Jeep® mobilnoj aplikaciji,
korisnici mogu biti u kontaktu sa svojim Avenger-om bilo gde i bilo kada. Uz
Jeep Mobile aplikaciju, korisnici mogu locirati svoje vozilo, zaključati i otključati
vrata, proveriti nivo baterije, programirati punjenje baterije i aktivirati
klimatizaciju. Sve ovo mogu obaviti direktno sa svog pametnog telefona,
dodirujući ekran ili čak pitajući svog glasovnog asistenta.
Novine u navigaciji odnose se na parkiranje na ulici (On street
Parking) i prirodno prepoznavanje glasa (Natural Voice Recognition). Prvo
olakšava život kada ste u gradu i želite da pronađete parking mesta na javnom
putu bez gubljenja vremena. Sistem ima podatke koji mu omogućavaju da statistički
identifikuje ulice sa najviše dostupnih slobodnih mesta. Funkcioniše slično kao
sa savetima od pravih ljudi, kada vam se daju nazivi ulica gde postoji veća
šansa da pronađete mesta za parkiranje vašeg vozila, tražeći javna mesta za
punjenje i prikazujući dinamičko mapiranje dometa.
Druga funkcija omogućava da se naglasi osećaj sigurnosti prilikom
vožnje. Naime, razgovarati dok vozite svoj automobil sa telefonom u ruci znači
da se rizik od nesreće množi sa 3, a ako čitate SMS poruke, sa 23. Mogućnost da
govorite i da vas navigacioni sistem razume bez ponavljanja ili pojašnjavanja u
službi je bezbednosti. U novom navigacionom sistemu, prepoznavanje ljudskog
glasa je poboljšano kako bi se povećala efikasnost i razumevanje zahtevanih
radnji. I naravno, imati povezanu navigaciju znači i imati sigurnost da uvek
znate kuda da idete, jer nije potrebno uvek biti povezan na internet da biste
pratili svoj put. Nema prekida navigacije prilikom prolaska kroz tunele ili u
garažama. Prednost navigacije sada je i ta što se mapa ažurira svake nedelje
bez ikakvih radnji korisnika. On samo biva obavešten o ažuriranju koje je za
njega obavljeno.
Da bi se dalje povećala upotrebljivost, dodate su pojedine premijum
karakteristike, kao što je beskontaktni poklopac prtljažnika, retka i
upečatljiva funkcija u ovoj kategoriji automobila, koja na modelu Avenger
dolazi u okviru standardne ponude u najprodavanijim paketima Altitude i Summit,
a tu je i kožom presvučeno, vozačevo sedište koje se podešava električno i ima
funkciju masaže, višebojno ambijentalno osvetljenje i panoramski krov. Sve
karakteristike kombinuju praktičnost i funkcionalne pogodnosti sa primesom
„kul“ faktora.
Sposobnosti na prvom mestu
Kao čisti izraz „koncentrisane slobode“, Avenger nudi Jeep-ove karakteristične
performanse u kompaktnoj formi da garantuje spokojstvo u svim atmosferskim
uslovima. Agilan, reaktivan i zabavan za vožnju, nudi dinamički nivo
performansi zahvaljujući trenutnoj isporuci obrtnog momenta i ističe se svojom
tišinom. Novi Avenger je prvo Jeep vozilo sa pogonom na prednje točkove koje
standardno dolazi sa Selec-Terrain® i Hill Descent Control, što ga zajedno sa
200mm visokim odstojanjem od tla, 20 stepeni pristupnog ugla i 32 stepena
odstupnog ugla, čini vozilom sa neočekivanom terenskom sposobnošću u ovoj
kategoriji i obezbeđuju maksimalnu zaštitu i u gradskim uslovima, na primer pri
vožnji uzbrdo strmim prolazom garaže.
Kako bi poboljšao svoje uglove, Avenger usvaja novu modularnu
električnu platformu e-CMP2, koja je značajno prilagođena sa specifičnim
podešavanjima kako bi pružila najbolje JEEP sposobnosti u klasi, pri čemu
najmanje 60% njenih komponenti potpuno posvećeno Jeep-u. Počevši od ove
platforme, prednji i zadnji prevesi su minimizirani dizajniranjem potpuno novih
zaštitnih kaveza, koji su 30 mm kraći i nude iste performanse apsorpcije
energije. Vozilo je podignuto od tla kako bi se maksimiziralo rastojanje sa
najnižom tačkom na zaštiti motora, 209 mm na nivou suspenzije, a do 223 mm na
nivou baterijske ploče. Važno je napomenuti da Avenger ima potpuno ravnu donju
stranu, koja je dizajnirana da štiti bateriju i motor od oštećenja, a
istovremeno poboljšava aerodinamičku efikasnost.
Ali Avenger savršeno otelotvoruje „dvostruku dušu“ brenda Jeep i
jednako je sposoban na putu kao i van njega. Zapravo, za najbolju „sposobnost
na putu“, zahvaljujući svojoj kompaktnoj veličini i okretnosti, ima okretni
krug od samo 10,5 metara, što je idealno u uskim ulicama istorijskih gradskih
centara kao i na vijugavim offroad stazama. Pored svega toga, Avenger nudi
vrhunsku udobnost vožnje u kombinaciji s izvanrednom upravljivošću. Na primer,
prilikom podešavanja sistema vešanja, sila prigušenja povećana je za 20%. Time
smo smanjili vertikalno ubrzanje za 20%, naginjanje za 12% i ubrzanje nagiba za
18%, kako bi Avenger uvek bio vrlo udoban - kako u terenskoj vožnji tako i u
filtriranju neravnina na običnim putevima.
Potpuno novi električni pogonski
sistem
Avenger nudi vodeću potrošnju energije u klasi od 15,4 kWh na 100 km u
WLTP ciklusu. Ovaj rezultat je omogućen ekstremnom efikasnošću novog pogonskog
sistema, ali i izuzetnom lakoćom vozila - samo 1.500 kilograma. To je zbog
kompaktnosti vozila, ali i zbog izuzetno efikasnog rasporeda težine. Da bi se proširila
autonomija, svaki specifični element Avengera razvijen je kako bi se postigli
maksimalne performanse i efikasnost. Polazna tačka bila je lagana i učinkovita
električna platforma eCMP2.
Potpuno novi elektromotor poboljšao je domet za 5%, potpuno novi
akumulator nam je dao još 12% prednosti, a 5% više postignuto je radom na
aerodinamici, odnosu prenosa i gumama. Standardna toplotna pumpa takođe pomaže
- povećava autonomiju do 10% u ekstremno vrućim i hladnim uslovima.
Pogonska jedinica M3 koju je usvojio Avenger je električni motor druge
generacije visoke efikasnosti od 400 volti. To je prva pogonska jedinica
lansirana od strane eMotors - zajedničkog poduhvata između Stellantis-a i
NIDEC-a, u odnosu vlasništva 50/50, a daje snagu od 115 kW što odgovara 156 KS
i maksimalni obrtni momenat od 260 Nm. Još jedan ključni element koji omogućava
veliku autonomiju je baterija. Nova baterija Avenger-a ima kapacitet od 54 kWh
i takođe je proizvedena od strane Stellantis-a u fabrici u Tihom, a nudi
vrhunsku energetsku gustinu zajedno s izvrsnim odnosom između nominalne i
upotrebljive energije - koji iznosi 51 kWh. Baterijski paket se sastoji od 17
modula i 102 ćelije s NMC 811 litijumsko-jonskom hemijom.
Sistem baterija je veoma kompaktan i nalazi se ispod prednjih i zadnjih
sedišta i centralnog tunela, sa gotovo nultim uticajem na vozilo. Treba
napomenuti da je baterija dvostruko zaštićena: visokim rastojanjem od tla i
specifičnim zaštitnim pločama ispod vozila, čija otpornost u slučaju sudara
premašuje zahteve najstrožih propisa. Još jedan ključni element električnog
pogona Avenger-a je sistem punjenja. Standardni ugrađeni punjač isporučuje 100
kW u jednosmernoj struji (što odgovara punjenju od 20 do 80% u 24 minuta u
režimu brzog punjenja), i 11 kW u naizmeničnoj struji (što odgovara punjenju od
0 do 100% u 5 i po sati kada je povezan na javnu stanicu). Visoka snaga i
obrtni moment, zajedno sa specifičnom kalibracijom električnog pogonskog
sistema, omogućavaju Avenger-u da pruži nesputanu zabavu pri vožnji na putevima
i van njih sa ovom kompaktnom platformom.
Sistem je razvijen i testiran tako da može da izdrži ekstremne
vremenske uslove: do minus 30 stepeni na zimskim putevima, i do plus 40 stepeni
u sred leta. Konačno, aerodinamika značajno doprinosi ekonomičnosti i velikoj
autonomiji. Zahvaljujući prednjoj površini od samo 2,25 kvadratna metra i
koeficijentu otpora vazduha koji je samo 0,33, Avenger je jedan od najboljih
automobila u svojoj kategoriji u pogledu aerodinamičkih performansi.
Jednostavna i kompletna gama
Sa modelom Avenger, karakteristične funkcije deo su standardne ponude,
od osnovnog paketa do četiri paketa opreme, koji nude mogućnosti, sigurnost i
povezanost i razlikuju se prema svojoj specifičnoj misiji.
Paket Avenger sadrži displej sistema za informacije i zabavu veličine
10.25 inča koji nudi iskustvo nalik Ajfonu. Dolazi sa funkcijama Selec Terrain
i Hill Descent Control za vožnju na svim terenima i u svim vremenskim uslovima
- jer se to podrazumeva za Jeep. Osim toga, takođe integriše nove generacije
sigurnosnih sistema kao što su autonomno kočenje u hitnim situacijama,
prepoznavanje saobraćajnih znakova i pomoć pri održavanju trake. Paket Longitude
predstavlja „kul“ stranu sposobnosti vozila, nudeći više stila i više udobnosti
sa 16-inčnim aluminijumskim felnama i senzorima za parkiranje na zadnjem delu
vozila.
Paket Altitude donosi više tehnologije i ekskluzivnosti sa premijum
sedištima koja se slažu sa posvećenom srebrnom kontrolnom tablom i unutrašnjim
detaljima, 10.25-inčnim digitalnim klasterom i beskontaktnim električnim
poklopcem prtljažnika. Paket Summit, najviši nivo - funkcije su iste: full LED
farovi i zadnja svetla, višebojno ambijentalno osvetljenje, nivo 2 autonomne
vožnje, senzori za parkiranje sa perspektivom od 360 stepeni i zadnja kamera sa
pogledom slično dronu. Paleta boja, gde boje odgovaraju prirodnim elementima,
sastoji se od Ruby (crvene), Volcano (crne), Stone (peščano siva), Lake
(svetloplave), Sun, Granite i Snow. Sve boje - osim Volcano - mogu biti
kombinovane sa crnim krovom.
Jeep Authentic dodatna
oprema
Estetika novog modela Avenger simbolizuje karakter novog Jeep® terenca,
koji je dizajniran tako da se može konfigurisati na mnogo načina i nudi čitav
niz opcija za personalizaciju. On donosi avanturu i performanse, a uz to i
superiorni stil. Jeep Avenger se može personalizovati na više načina, u skladu
sa njegovom krilaticom koja glasi „učini ga svojim“. Na raspolaganju imate
preko 150 artikala u kolekciji Jeep Authentic Accessories, koji vam daju
dodatne mogućnosti za personalizaciju modela Jeep® Avenger u pogledu stila,
udobnosti, bezbednosti i aktivnosti za opuštanje. Kupci mogu izabrati između
mnogih spoljnih i unutrašnjih opcija za personalizaciju i estetskih paketa sa
karakterističnim „X-camo“ dizajnom: od haube do poklopaca spoljnih i
unutrašnjih retrovizora, od aluminijumskih pragova vrata do gumiranih prostirki
za unutrašnje pregrade, od poklopca za centralni tunel do prenosive prtljažne
kutije. Takođe su dostupni estetski paketi u beloj i narandžastoj boji,
uključujući prsten na prednjoj rešetki hladnjaka i poklopce spoljnih i
unutrašnjih retrovizora. Dodatno, zahvaljujući modularnim nalepnicama za haubu
i krov, kupci mogu slobodno da odluče kako da obogate izgled vozila: sa jednom
ili dve linije, samo na haubi, ili i na haubi i na krovu. Na kraju, električni
Avenger-i mogu biti obogaćeni dodacima sa karakterističnim plavim detaljima: od
18-inčnih felni u boji Glossy Black & Blue sa plavim Jeep® znakom, preko
X-camo nalepnice na haubi sa plavim Avenger znakom, do poklopca centralnog
tunela sa plavim slovom „e“.
Tepisi i gumene prostirke za podove, zaštitni prednji i zadnji
blatobrani, funkcionalni dodaci za unutrašnjost (držači za kapute i tablete,
sklopivi sto i kuka) i za spoljašnost (krovni nosači, nosači za bicikle i
skije, nosači za opremu vodene sportove i krovne kutije), unutrašnji elementi
(dečja sedišta i kavezi za kućne ljubimce) i spoljne bezbednosne funkcije
(alarm za automobil i pomoć pri parkiranju unazad, vijci koji sprečavaju krađu
i setovi za prvu pomoć i hitne
slučajeve) upotpunjuju ponudu. I konačno, tu su i dodaci za punjenje
električnih vozila: od kabla za punjenje, preko easyWallbox i eProwallbox
uređaja, do univerzalnih punjača u saradnji sa Free2Move eSolutions, a ne
zaboravimo ni na pametnije iskustvo punjenja uz pomoć torbi i namotavača za
kablove.
*Potrošnja električne energije Jeep® Avenger Full-Electric range (kWh/100km): 15,9 - 15,4; emisija CO2 (g/km): 0. Vrednosti odobrenja tipa određene su na osnovu WLTP kombinovanog ciklusa, ažurirane u martu 2023. godine. Navedene vrednosti služe za komparativne svrhe. Važno: stvarne vrednosti potrošnje električne energije mogu biti značajno različite i mogu varirati u zavisnosti od uslova korišćenja i različitih faktora kao što su: opcije, frekvencija električnog punjenja po pređenim kilometrima, ambijentalna temperatura, stil vožnje, brzina, ukupna težina, upotreba određene opreme (klima uređaj, grejanje, radio, navigacija, svetla itd.), vrste i stanje guma, uslovi puta, spoljne klimatske uslove... Autonomija Jeep Avenger Full-Electric raspon: 400 - 394 kilometara.
Komentari(0)