Predstavljen novi Nissan Qashqai
Nissan ojačava svoju poziciju lidera u evropskom segmentu crossovera predstavljanjem potpuno nove, treće generacije Qashqaia
Od trenutka kada je Nissan 2007. godine uspostavio segment prodato je više od tri miliona primeraka Qashqaia. Nissan je u novom modelu zadržao iste principe na kojima su zasnovane, dizajnirane i razvijene prethodne dve generacije Qashqaia - elegantan dizajn, poboljšana platforma i efikasan pogonski sklop u kombinaciji sa naprednim kvalitetom i voznim karakteristikama više klase. Zahvaljujući Alijansinoj novoj platformi CMF-C koja je oličenje progresivnog inženjerstva, inovacija i naprednih tehnologija, novi Qashqai će ponovo podići lestvicu u segmentu crossovera, a kupci će uživati u tim atributima. Kao i kod prethodnih generacija, izgled novog Qashqaia delo je tima dizajnera u Nissan Design Europe, smeštenom u središtu Londona, dok je za njegovu konstrukciju zaslužan Nissan Technical Centre Europe, sa sedištem u Cranfieldu u Bedfordshireu.
Upečatljiva pojava, elegantan dizajn
Kao i kod prethodne dve generacije,
dizajn potpuno novog Nissana Qashqai izašao je iz Nissanovog European Design
Studia u Londonu. Iako očigledno u stilu Qashqaia, treća generacija je
mišićavija, oštrija i modernija. Poboljšanjem karoserije spoljašnji izgled
Qashqaia je sada odlučniji, sa izražajnijim linijama ramena, produženim
međuosovinskim rastojanjem i impozantnim 20-inčnim aluminijumskim naplatcima
prvi put uvedenim na ovom modelu. Međuosovinsko rastojanje automobila povećano
je za +20 mm, a ukupna dužina za +35 mm. Takođe je neznatno povećana visina
(+25 mm) i širina za +32 mm.
Na prednjem delu potpuno novog
Qashqaia dominira sportska i uvećana Nissanova maska V-Motion sa hromiranom
završnom obradom čiju preciznost naglašava ukrasna traka od saten hroma. Nju
okružuju tanka, potpuno LED napredna matrična prednja svetla sa bumerang
svetlosnim potpisom koja pružaju svetlost sličnu dnevnoj. Izuzetno mali razmaci
između svih ovih detalja stvaraju vrhunski i precizan utisak. Prednje
osvetljenje na novom Qashqaiu je poboljšano u odnosu na prethodni model time
što ima tanji, oštriji dizajn zahvaljujući upotrebi LED tehnologije.
Sa strane, novi Qashqai deluje
sportskije i dinamičnije, sa jednom ‘intenzivnom linijom’ koja se proteže duž
automobila od napred ka pozadi, naglašavajući horizontalni izgled automobila,
ali i dajući mu osećaj dinamičnosti. Nova generacija Qashqaia biće dostupna po
prvi put sa 20-inčnim aluminijumskim naplatcima dijamantske obrade (prethodna
generacija nudila je 19-inčne naplatke). Ovi naplatci većeg prečnika
popunjavaju lukove i doprinose robusnom izgledu automobila na putu. Kupci će
biti zadovoljni mogućnostima personalizacije jer će novi Qashqai biti dostupan
u 11 boja karoserije sa pet dvobojnih kombinacija, stvarajući 16 varijacija za
odabir.
Poboljšan ambijent u unutrašnjosti
Povezana, udobna i opremljena
komandama, kabina novog Nissana Qashqai postavlja novi standard u segmentu u
pogledu vrhunskog osećaja, prepoznatljivog dizajna i poboljšane
upotrebljivosti. Za stvaranje prijatnog i opuštajućeg okruženja, u celoj kabini
se koristi belo ambijentalno osvetljenje koje svojom ujednačenošću daje
vrhunski i harmoničan utisak. Velika pažnja posvećena je kvalitetu ergonomskog
i estetskog prekidača menjača i tasterima sa visokokvalitetnim, taktilnim
osećajem koji pružaju korisnicima više samopouzdanja i prefinjenosti.
Povezano upravljanje
Novi Qashqai nudi napredni
infotainment sistem sa najvećom ponudom povezanih usluga u klasi, uključujući
jednostavnu integraciju sa pametnim telefonima, ugrađeni Wi-Fi u automobilu
koji omogućava povezivanje do sedam uređaja i usluge NissanConnect, namensku
aplikaciju za kontrolu i praćenje vozila. Veći, 9-inčni ekran NissanConnect
visoke rezolucije je digitalni ulaz u navigaciju, postavke zabave i vozila, a
kompatibilan je sa Android Auto® i Apple CarPlay® sa kojim se može povezati i
bežično. Novi potpuno elektronski 12.3-inčni TFT multi-informativni ekran
visoke rezolucije može se konfigurisati na različite načine za prikaz uputstava
navigacionog sistema, multimedijalnih sadržaja, stanja u saobraćaju ili
informacija o vozilu. Ovim karakteristikama upravlja se pomoću novog okretnog
dugmeta na upravljaču. Tradicionalna tekstura rezanog stakla “Kiriko” takođe je
dodata TFT-ovoj digitalnoj pozadini – priznanje Nissanovim japanskim genima.
Inovativni novi 10.8-inčni Head-Up
displej (HUD) pruža najveću površinu prikaza u segmentu. Najvažnije informacije
navigacionog sistema, sistema za pomoć u vožnji i informacije o stanju u
saobraćaju prikazuju se na vetrobranskom staklu, direktno u vidnom polju
vozača. Funkcije Home-to-Car su kompatibilne sa uslugama Google Assistant i
uređajima Amazon Alexa. Sistem podržava širok spektar komandi, uključujući
mogućnost glasovnog slanja odredišta navigacionom sistemu automobila sa svog
pametnog uređaja, što smanjuje vreme potrebno za unošenje odredišta.
Preko aplikacije za pametni telefon
NissanConnect dostupne su brojne jedinstvene funkcije vozila kao što su
upravljanje sirenom i svetlima, kao i daljinsko otključavanje i zaključavanje
vozila. Takođe se mogu podesiti pametna upozorenja, kao što su ograničenje
brzine, vreme i parkirna zona sa obaveštenjima ako vozilo prekorači zadate
parametre. Ako ne koriste navigaciju sa svog telefona, vozači mogu da pristupe
3D mapama i funkciji Live Traffic koji uključuju napredne navigacione funkcije
kao što su bežično ažuriranje mapa, stanje u saobraćaju u realnom vremenu,
Google prikaz ulica i prikaz cena goriva. Navigacija Door-to-door je takođe
dostupna kroz aplikaciju uključujući funkciju My Car Finder (pronađi moj
automobil). U mogućnostima povezivanja mogu da uživaju svi putnici jer je
središnja konzola sada opremljena USB-A i USB-C utičnicama napred i pozadi.
Zavidna udobnosti
Novi Qashqai nastavlja vozačima da
pruža nenadmašan nivo svesti o okruženju, zahvaljujući većoj preglednosti
prednjeg, bočnog i zadnjeg dela. Poboljšanja uključuju širi ugao vetrobranskog
stakla, tanji prednji nosač krova i retrovizore postavljene na vrata, umesto na
a-stubu, čime su smanjena nepregledna područja. Duže međuosovinsko rastojanje
novog Qashqaia i efikasna organizacija prostora oslobađaju još više prostora za
putnike. Prostor za kolena namenjen putnicima na zadnjim sedištima povećan je
za 28 mm na 608 mm što stvara veću distancu sa vozačem i suvozačem. Prednji i
zadnji naslon za glavu povećan je za 15 mm zahvaljujući manjem povećanju
spoljašnjih dimenzija.
Oličenje praktičnosti
Električna vrata prtljažnika olakšaće
pristup prtljažniku kada su vam ruke pune. Ukupna zapremina prtljažnika
povećana je 50 litara u odnosu na model prethodne generacije, delimično zbog
spuštanja poda prtljažnika za 20 mm kao posledice poboljšanog dizajn zadnjeg
vešanja. Popularne karakteristike prethodnika, na primer bočni pretinci za
odlaganje iznad unutrašnjih lukova blatobrana i prilagodljivi razdelnik
prtljažnog prostora, poboljšani su u novoj generaciji, kao i izdržljivi
dvostrani tepih čija je druga strana od plastike koja se lako čisti. Poboljšana
ergonomija i dizajn vrata znači da je novi Qashqai lakši za ulazak i izlazak u
poređenju sa prethodnom generacijom, a to je posebno očigledno u ograničenim
prostorima kao što su višespratna auto parkirališta. Tamo gde prostor
dozvoljava, roditelji će ceniti mogućnost otvaranja vrata do 85 stepeni, što će
omogućiti lakši pristup bebama i mališanima u sedištima za decu.
Elektrifikovani pogonski sklopovi
Podržavajući Nissanov cilj da
dostigne 50% prodaje elektrifikovanih vozila u Evropi do 2024. godine, novi Nissan
Qashqai neće biti dostupan samo sa 1.3 DiG-T benzinskim motorom opremljenim
blagom hibridnom tehnologijom, već će takođe u Evropi debitovati uvođenjem
sistema e-POWER, Nissanovog inovativnog i nagrađivanog pogonskog sklopa koji
crpi tehnologije iz pionirskog kompanijskog električnog vozila Nissan LEAF. Sa
varijantama 2WD i 4WD, 6-stepenim ručnim ili novim Xtronic menjačem,
zahvaljujući sistemu e-POWER, potpuno nove opcije pogonskog sklopa Qashqaia
zadovoljavaju sve zahteve kupaca i pružaju im zadovoljstvo u vožnji.
1.3 DiG-T benzinski motor 138 ks/156 ks i 12V blagi hibrid
12V blagi hibridni sistem dostupan na
novom Qashqaiu je pristupačnija hibridna tehnologija koja donosi više obrtnog
momenta, duže zaustavljanje motora u praznom hodu, brže ponovno pokretanje
motora i zaustavljanje vozila [samo Xtronic], a uz to obezbeđuje nižu potrošnju
goriva i emisije CO2 (-4 g/km). Pozitivan uticaj upravljanja energijom blagog
hibrida na CO2 je konkurentan, a 1.3-litarski motor isporučuje više snage i
obrtnog momenta u poređenju sa ključnim konkurentima, čineći verziju sa
benzinskim motorom privlačnom ponudom. Blagi hibridni sistem dodaje samo 22 kg
ukupnoj masi vozila.
Pri usporavanju, energija se obnavlja
regeneracijom i skladišti u litijum-jonskoj bateriji. Prikupljena energije se
zatim koristi kada je vozilo zaustavljeno u praznom hodu, prilikom
zaustavljanja (samo verzije Xtronic) i za dodatni obrtni moment. Kod
zaustavljanja, pri brzinama manjim od 18 km/h i sa pritisnutom kočnicom motor
će se isključiti, a uskladištena energija iskoristiti za napajanje električne
opreme vozila. Ovo omogućava da se produži zaustavljanje motora, a kao rezultat
smanjenu potrošnju goriva. Blagi hibridni sistem je uparen sa rafiniranim i
renomiranim benzinskim motorom 1.3 DiG-T koji je uveden na Qashqaiu 2018. Motor
je dodatno poboljšan za novi Qashqai sa 50 novih komponenti i sada ispunjava
normu Euro6- D Full.
1.3 benzinski motor biće ponuđen sa
dva izlaza snage – 138 ks i 156 ks – sa 6-stepenim ručnim menjačem ili novim
Xtronic menjačem (samo sa 156 ks). Motor najveću snagu razvija pri 5500 o/min,
a najveći obrtni moment od 270 Nm dostupan je već od praktičnih 1750 o/min u
verziji sa 156 ks Xtronic menjačem i snažnijim verzijama sa ručnim menjačem.
Ručni menjač je poboljšan i sada se odlikuje bržim, direktnijim i sportskim
osećajem prilikom promena stepena prenosa. Nova generacija Xtronic menjača
ostvaruje bolju ekonomičnost goriva i snažnija ubrzanja zahvaljujući
poboljšanjima koja uključuju sistem podmazivanja sa dve pumpe sa novom
električnom pumpom za ulje.
Prednji pogon je dostupan u verzijama
sa 138 ks i 156 ks, dok će pogon na četiri točka biti dostupan sam na Xtronic
modelima sa 156 ks. Novi sistem upravljanja pogona na četiri točka i izbor
načina vožnje je intuitivniji i inteligentniji. Prilagođava se spoljnim
uslovima sa pet načina vožnje – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vreme
reakcije pogona na četiri točka u slučaju proklizavanja točkova je pet puta
kraće i sada iznosi oko 0.2 sekunde.
E-POWER
Novi Qashqai donosi prvo uvođenje
Nissanovog inovativnog pogonskog sistema e‑POWER na evropsko tržište.
Ekskluzivan Nissanov sistem i jedan od najvažnijih elemenata njegove strategije
inteligentne mobilnosti, sistem e-POWER je jedinstven pristup elektrifikaciji
čineći svakodnevnu vožnju uzbudljivom. Novi e-POWER sistem Qashqaia čine snažna
baterija povezana sa 154 ks snažnim benzinskim motorom najvećeg stepena
kompresije u klasi, generator snage, inverter i 140 kW snažan električni motor
dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. Ovo je
jedinstveno rešenje koje kombinuje linearna ubrzanja karakteristična za
električna vozila, ali bez potrebe za punjenjem vozila na punjaču.
Da bi se ispunile svakodnevne potrebe
evropskih kupaca, sistem e-POWER je značajno poboljšan za novi Qashqai.
Primenjen je u vozilu Note – najprodavanijem japanskom vozilu poslednjih godina
– za 1.2 benzinski motor koji puni bateriju ukupne snage 106 ks. Za evropsko tržište ugrađen je
1.5-litarski benzinski motor ukupne snage 140 kW (188 ks). Jedinstveno obeležje
sistema e-Power je to da se benzinski motor koristi samo za generisanje
električne energije, dok točkove pokreće isključivo električni motor. Ovo znači
da motor uvek radi u svom optimalnom rasponu obrtaja, što dovodi do superiorne
efikasnosti u potrošnji goriva i niže emisije CO2 u poređenju sa
konvencionalnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Zahvaljujući isključivo električnom
motornom pogonu, nema kašnjenja u reakcijama kao kod motora sa unutrašnjim
sagorevanjem ili tradicionalnih hibrida. Trenutni odziv pruža uzbudljiv osećaj
velikog obrtnog momenta i snažna ubrzanja pri različitim brzinama kako bi
preticanje ili uključivanje na autoput bilo jednostavnije i sigurnije. Kao i
LEAF, novi Qashqai sa sistemom e-POWER nudi doživljaj vožnje samo jednom
pedalom, poznatijom pod nazivom e-Pedal. Vozači mogu da pokreću vozilo,
ubrzavaju i koče upotrebom samo pedale gasa.
Platforma CMF-C
Novi Qashqai je prvi novi model na
evropskom tržištu koji koristi platformu CMF-C koja spaja najnapredniju
automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu. Ključno za inženjerski koncept
bilo je zadržavanje idealnih proporcija kojima aktuelni Qashqai duguje svoj
uspeh. Naime, one omogućavaju jednostavno kretanje gradskim putevima i
parkiranje, a istovremeno nude odličan unutrašnji prostor. Kada je reč o
konstrukciji, gola karoserija izrađena je od još lakšeg materijala, a naprednim
tehnikama utiskivanja i zavarivanja povećana je čvrstoća i smanjena masa
vozila. Qashqai je po prvi put opremljen vratima prtljažnika izrađenim od
kompozitnog materijala koji smanjuje masu za 2.6 kg. Prednja i zadnja vrata,
prednji blatobrani i poklopac motora sada su izrađeni od aluminijuma koji smanjuje
masu Qashqaieve karoserije za 21 kg u odnosu na prethodni model. Naprednim
tehnikama proizvodnje ukupna masa gole karoserije lakša je za 60 kg, dok je
krutost povećana za 41% u odnosu na model u odlasku. Time je obezbeđena
uglađenost, udobnost i odziv karakterističan za modele više klase, izuzetna
zaštita u slučaju nesreće, kao i veća efikasnosti automobila.
Novi dizajn sistema vešanja i upravljača
Novi Qashqai nastavlja da pruža
zadovoljstvo u vožnji. Udobnom i glatkom vožnjom kao i zabavnim voznim karakteristikama
na vijugavim putevima opravdava ugled svojih prethodnika. Platforma CMF-C je
omogućila novom Qashqaiu ugradnju Macphersona na prednjem i zadnjem delu. U
Qashqai sa pogonom na dva točka i 19-inčnim naplatcima ugrađena je torziona
zadnja osovina. Verzije sa 20-inčnim naplatcima i pogonom na sva četiri točka
biće opremljene naprednim multi-link zadnjim vešanjem. Poboljšan je i servo
upravljač tako da sada nudi bolji odziv, bolji osećaj na upravljaču oko
središnjeg položaja i smanjeno trenje.
Poboljšan sistem za pomoć u vožnji ProPILOT
Novi Qashqai biće opremljen
najnovijom generacijom sistema za pomoć u vožnji ProPILOT da bi pružio još
bolju podršku vozaču u svim uslovima. Sistem ProPILOT sa navigacijom Navi-link
osmišljen je da smanji umor i stres tokom vožnje, a istovremeno jednostavan je
za upotrebu. [Dostupno samo sa Xtronic menjačem]. ProPILOT sa navigacijom
Navi-link pomaže pri ubrzavanju i kočenju tokom vožnje jednom trakom autoputa.
Sistem može da ubrza vozilo do podešene brzine i potpuno ga zaustavi u
saobraćajnim zastojima. ProPILOT automatski pokreće vozilo nakon tri sekunde
kada se saobraćaj ponovo pokrene.
Poboljšan sistem potpuno novog
Nissana Qashqai samostalno prilagođava brzinu automobila uslovima na putu: kada
vozilo na autoputu uđe u zonu nižeg ograničenja brzine, sistem automatski
očitava ograničenje i analizira podatke iz navigacionog sistema kako bi
prilagodio brzinu Qashqaia na odgovarajuću brzinu, što znači da vozač ne mora
ručno podešavati tempomat. Sistem može takođe da koristi podatke iz
navigacionog sistema kako bi prilagodio brzinu prilikom ulaska u krivine ili na
uskom izlazu sa autoputa.
Pored toga, ProPILOT sa navigacijom
Navi-link sada je povezan sa Qashqaievim radarima za nadzor mrtvog ugla koji
ispravljaju upravljač kako vozač ne bi promenio voznu traku dok je vozilo u
mrtvom uglu. Ostala poboljšanja uključuju “bočnu zaštitu” koja je posebno
korisna u gradskim uslovima vožnje, jer vozača upozorava na prisutnost prepreka
sa bočnih strana vozila, najčešće prilikom ulaska na parkiralište supermarketa.
Novi Qashqai može takođe da interveniše kako bi sprečio sudar prilikom vožnje
unazad zahvaljujući poboljšanom sistemu za otkrivanje pokretnih objekata: kada
prepozna pokretni objekat u svojoj blizini, vozilo automatski koči ili se
zaustavlja.
Dodatna sigurnost dolazi u obliku
Nissanovog inteligentnog sistema nužnog prednjeg kočenja sa funkcijom
predviđanja. Zahvaljujući naprednoj radarskoj tehnologiji, senzori su u stanju
da očitavaju put iznad automobila koji se kreće ispred da bi se otkrilo da li
vozilo iznenada koči. Sistem će aktivirati kočnicu da bi se smanjila
verovatnoća sudara. Još jedna funkcija paketa sigurnosnih tehnologija u kabini
novog vozila Qashqai je novi središnji vazdušni jastuk, koji se postavlja između
dva prednja sedišta kako bi sprečio putnike u prvom redu da stupe u kontakt u
slučaju bočnog sudara. Središnji vazdušni jastuk dopunjuje vazdušne jastuke za
vozača i suvozača kao i bočne vazdušne jastuke i zavesice standardno ugrađene u
novi Qashqai.
Inteligentna LED prednja svetla
Nissanovi inženjeri su za novi Qashqai razvili naredni sistem prednjih svetala koji prilagođava svetlosni snop prema uslovima na putu i ostalim učesnicima u saobraćaju. Snop je podeljen na 12 pojedinačnih svetlosnih elemenata koji se selektivno deaktiviraju kada se približava drugo vozilo. Zahvaljujući ovoj inovaciji, poboljšani su domet, širina i jačina svetlosnog snopa. On se takođe brzo prilagođava da ne bi zaslepeo vozače iz suprotnog smera.
Komentari(0)