Predstavljena unapređena Kia Sportage u Kovilovu

Unapređeni Kia Sportage donosi brojna poboljšanja kojima učvršćuje svoj položaj sportskih terenaca i Kijinog evropskog prodajnog hita

    foto: Dragan Stanimirović, KIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Novi Sportage spaja moderan dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti sa novim bezbednosnim i infotainment tehnologijama kao i efikasnijim motorima koji ispunjavaju emisione standarde koji još nisu ni stupili na snagu. Modifikacije su doživele i verzije GT Line.

Novi napredni EcoDynamics+ 48-voltni laki hibridni dizel je prvi motor koji Kia predstavlja kao deo svoje globalne strategije elektrifikacije motorne ponude. Zahvaljujući tom razvoju, Kia je postala prvi proizvođač koji u svojoj bogatoj ponudi modela nudi tehnologije hibrida, priključnog hibrida, električnog pogona i 48-voltnog lakog hibrida. Kia će do 2025. godine ponuditi 16 modela sa naprednim motorima, od toga 5 novih hibrida, 5 priključnih hibrida, 5 električnih vozila, a 2020. i novo vozilo na gorive ćelije.

Dizajn

Dizajn četvrte generacije Sportage modela poveren je Kijinom evropskom dizajnerskom studiju u Frankfurtu, a svoj deo ugradili su i njihovi saradnici iz dizajnerskih centara u Namjangu i Irvajnu (Kalifornija, SAD). Nova verzija dobila je moderniji izgled, koji donosi različite sportske detalje. Drugačije su i verzije GT Line, koje su dobile nekoliko jedinstvenih modifikacija u odnosu na obične verzije.

Izmenjen je prednji branik sa novim svetlima za maglu i novim sjajnim crnim ili hromiranim kućištem koje se proteže do donjeg otvora za ulazak vazduha. Kia Sportage je sada raspoloživ sa evoluiranom maskom motora (crna mat ili sjajna) koja podseća na tigrov nos. Nova puna LED prednja svetla, LED dnevna svetla u obliku 4 tačke i redizajnirana svetla za maglu pružaju maksimalnu vidljivost i povećavaju prepoznatljivost vozila sa još modernijim izgledom. Dodatno se može poručiti metalik ukrasna ploča za zaštitu podvozja. Pozadi dominiraju elegantna, vodoravno postavljena LED svetla u obliku slova C. Svetlo za vožnju unazad i reflektujuća traka ugrađeni su u zadnji branik koji je dobio hromiranu ukrasnu lajsnu. Kad gledamo sa strane prvo što primetimo su nove 16, 17 ili čak 19-inčne aluminijske felne kao i dodatne hromirane bočne ukrasne lajsne. Nudi 5 novih boja karoserije, među kojima odskaču nove nijanse srebrne, sive, metalik-plave i bakarne.

Promene kod verzije GT Line uključuju novu, brendiranu masku motora crne boje visokog sjaja kao i ukrasne ploče podvozja sjajne crne i srebrne boje, sa crnim umecima na prednjem braniku, bočnim ukrasnim lajsnama i prtljažnim vratima. Drugačiji su i 19-inčni aluminijumski naplaci, namenjeni isključivo verzijama GT Line, dok su sve verzije opremljene sa dve izduvne cevi i LED svetlima za maglu, a koja su dobila drugačiji oblik „kocki leda”.

Koeficijent otpora vazduha (Cd=0,33) nakon brojnih modifikacija eksterijera ostao je identičan, kao i dimenzije (dužina 4.485 mm, širina 1.855 mm, visina 1.635 mm) i međuosovinski razmak (2.670 mm). Verzija GT Line zbog oblika branika sada je 10 milimetara duža (4.495 mm). Dok je izgled kabine ostao manje-više netaknut, možemo primetiti brojne sitne promene sa dodirom modernog. Unapređeni model dobio je novi upravljač i novu kontrolnu tablu, a kabina je sada raspoloživa u crnoj i crno-sivoj boji tapacirunga. Verzije GT Line standardno su presvučene crno-sivim presvlakama i kožnim sedištima ili, kao dodatak, crno-sivim kožnim tapacirungom ili pak crnim tapacirungom sa crvenim umecima. Promene su doživeli i prekidači za upravljanje ventilacijom i klima uređajem koji se nalaze na sredini komandne table sa novim ivicama prekidača koji, takođe, delimično doprinose čistijem izgledu.

Motori i menjači

Kia Sportage sada nudi širok izbor motora. Između ostalog tu su Kijin novi EcoDynamics+ 2,0 l laki hibrid s oznakom R i Kijin novi 1,6 L i U3 dizel motor, najčistiji dizel u istoriji fabrike. EcoDynamics+ razvijen je sa svrhom pružanja veće delotvornosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji neprimetno koristi električnu energiju. Ovaj hibridni sistem snage 0,44 kWh pomoću 48-voltne litijum baterije zadužen je za polazak i ubrzanje. Sistem pokreće novi starter-generator lakog hibrida (MHSG - Mild-Hybrid Starter-Generator). MHSG je preko kaiša povezan sa vratilom i automatski se preklapa između načina „electromotor” i „generator”.

U modu „motor” (elektromotor) tokom ubrzanja koristi se baterija koja pruža do 12 kW električne snage kao pomoć motoru, čime se smanjuje njegovo opterećenje kao i emisije gasova. Kod smanjenja brzine, tokom kočenja, kod približavanja raskrsnici ili kod spuštanja nizbrdo - MHSG se prebacuje na mod „generator’ i tako sakuplja stvorenu energiju. Napredna elektronska upravljačka jedinica (ECU) izračunava najefikasnije iskorišćenje raspoložive energije i tome se prilagođava, uzimajući u obzir količinu raspoložive energije u bateriji. Baterija i MHSG podržavaju novu funkciju „Moving Stop & Start”. Ako je baterija dovoljno napunjena, motor se automatski gasi kod smanjenja brzine i kod kočenja. MHSG neprimetno ponovno pali motor, kada vozač pritisne pedalu gasa.

Kompaktna priroda lakog hibrida relativno je jednostavno ugrađena u postojeću konstrukciju. 48-voltna baterija nalazi se ispod vozila, zbog čega se ne smanjuje upotrebljivost vozila. S obzirom na to da je MHSG direktno ugrađen sa motorom i preko kaiša povezan sa pogonom, ugradnja motora zahtevala je minimalne modifikacije. Novi motor EcoDynamics+, opremljen Kijinom tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR) nadzora aktivnih emisija, može smanjiti emisije CO2 do 4 % po WLTP ciklusu (svetski usvojeni postupak testiranja putničkih vozila) i do 7 % po novom evropskom voznom ciklusu (NEDC). Novi motor EcoDynamics+ radi u paru sa pogonom na četiri točka koji prenosi snagu preko šestostepenog ručnog ili novog osmostepenog automatskog menjača. Motor proizvodi 185 KS i čak 400 Nm obrtnog momenta.

Najčistiji dizel u istoriji Kije

Postojeći 1,7 CRDi dizel motor prepustio je svoje mesto Kijinom novom 1,6 CRDI motoru U3, koji je najčistiji dizel motor u istoriji Kije. Novi 1,6 dizel proizvodi 115 ili 136 KS, uz emisije CO2 od 126 g/km za slabiju i 123 g/km za snažniju verziju. Standardno Sportage prenosi snagu na prednju osovinu preko šestostepenog ručnog menjača, a snažnija verzija dostupna je i sa pogonom na sva četiri točka i sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Novi motor U3 donosi tehnologiju SCR nadzora aktivnih emisija koji smanjuje emisiju azotnih oksida (NOx) i čvrstih čestica.

Benzinska ponuda ostaje nepromenjena uz blaga poboljšanja izduva. Kupci mogu birati između dva motora. Agregat 1.6 T-GDi ima maksimalnu snagu od 177 KS i 265 Nm obrtnog momenta. Atmosferski 1.6 GDi motor snage 132 KS ima 161 Nm obrtnog momenta. Oba benzinska motora sada su opremljena novim filterom čvrstih čestica koji smanjuje štetne emisije i omogućava zadovoljavanje emisionog standarda Euro 6d TEMP. Sve verzije sa T-GDi motorom dostupne su sa prednjim ili 4x4 pogonom i sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (samo kod 4x4 pogona).

ISG sistem (stani/kreni) standardan je kod svih motora. Unapređeni Sportage dobio je mnogobrojne Kijine najnovije napredne sisteme asistencije i infotainmenta koji grade imidž modela, naoružanog sigurnosnim i visokotehnološkim sistemima. Najnovije tehnologije asistencije koje su na raspolaganju kod Sportage modela uključuju radarski tempomat sa funkcijom Stop&Go, sistem AVM za nadzor događanja oko vozila za lakše manevrisanje na parkiralištima kao i sisitem DAW za upozoravanje vozača na dekoncentrisanost, koji se bori protiv pospanosti i nepažnje za upravljačem.

Kupci modela Sportage, koji se još ranije mogao pohvaliti dobrom ocenom na Euro NCAP bezbednosnim testovima, mogu birati između brojnih sistema asistencije. Isti između ostalog uključuju sistem za sprečavanje sudara (Forward Collision-Avoidance Assist), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (Lane Keeping Assist), sistem za automatski rad dugih i kratkih svetala (High Beam Assist), upozoravanje na ograničenja brzine (Intelligent Speed Limit Warning) kao i sistem za prepoznavanje vozila u mrtvom uglu (Blind-Spot Collision Warning) koji je sastavni deo opreme za pomoć kod vožnje unazad (Rear Cross-Traffic Collision Warning).

Praktičnost i prostranost

Sportage i dalje ostaje vrlo praktičan i svestran izbor, bez obzira koriste li vozilo vlasnici za prevoz prtljaga, odnosno tereta, ili za prevoz putnika. Svojim međuosovinskim razmakom od 2.670 mm i visinom od 1.635 mm Sportage svim putnicima u kabini uvek pruža puno prostora za glave 997 mm (napred) i 993 mm (pozadi) i prostora za noge od 1.129 mm (napred) i 970 mm (pozadi). Prednja sedišta imaju 3 stepena grejanja, a vozačevo sedište i potporu u leđnom delu i električno podešavanje u 10 smerova (suvozačev u 8). Naslon zadnjih sedišta nudi čak 17 „stuba”, od 23 do 37 stepena, čime putnici na zadnjim sedištima mogu lako pronaći odgovarajući položaj. Zadnja sedišta imaju mogućnost dvostepenog grejanja.

Verzije sa 1.6 GDi i 1.6 T-GDi motorom unapređene četvrte generacije Sportagea nude 491 ili 503 litra zapremine u prtljažniku, u zavisnosti od toga da li imaju standardni komplet za popravku probušenog pneumatika ili dodatni rezervni točak. Verzije 1,6 CRDi nude od 467 do 480 litara, sa posudom za ureu (AdBlue), potrebnu zbog nove tehnologije aktivnog nadzora emisija SCR. Verzije sa Ecodynamics+ 2,0 dizel lakim hibridom nude 439 litara zapremine. Verzije sa 1,6-litarskim motorima imaju i dvostruku pregradu u dnu prtljažnika, dok sve verzije nude prekrivač prtljažnika.

U prodaji sa sedmogodišnjom garancijom

Unapređeni Kia Sportage se za evropske kupce proizvodi u fabrici u gradu Žilina u Slovačkoj. Svaki primerak standardno dolazi sa Kijinom legendarnom i najdužom evropskom garancijom koja traje 7 godina odnosno do 150.000 pređenih kilometara. Nova Kia Sportage u Srbiji se prodaje od 18.990 evra, pa sve do 37.790 evra.

Komentari(0)

sortiraj