Predstavljena unapređena Kia Sportage u Kovilovu
Unapređeni Kia Sportage donosi brojna poboljšanja kojima učvršćuje svoj položaj sportskih terenaca i Kijinog evropskog prodajnog hita
Novi Sportage spaja moderan dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti sa novim bezbednosnim i infotainment tehnologijama kao i efikasnijim motorima koji ispunjavaju emisione standarde koji još nisu ni stupili na snagu. Modifikacije su doživele i verzije GT Line.
Novi napredni EcoDynamics+ 48-voltni laki hibridni
dizel je prvi motor koji Kia predstavlja kao deo svoje globalne strategije
elektrifikacije motorne ponude. Zahvaljujući tom razvoju, Kia je postala prvi
proizvođač koji u svojoj bogatoj ponudi modela nudi tehnologije hibrida,
priključnog hibrida, električnog pogona i 48-voltnog lakog hibrida. Kia će do
2025. godine ponuditi 16 modela sa naprednim motorima, od toga 5 novih hibrida,
5 priključnih hibrida, 5 električnih vozila, a 2020. i novo vozilo na gorive
ćelije.
Dizajn
Dizajn četvrte generacije Sportage modela poveren je
Kijinom evropskom dizajnerskom studiju u Frankfurtu, a svoj deo ugradili su i
njihovi saradnici iz dizajnerskih centara u Namjangu i Irvajnu (Kalifornija,
SAD). Nova verzija dobila je moderniji izgled, koji donosi različite sportske
detalje. Drugačije su i verzije GT Line, koje su dobile nekoliko jedinstvenih
modifikacija u odnosu na obične verzije.
Izmenjen je prednji branik sa novim svetlima za maglu
i novim sjajnim crnim ili hromiranim kućištem koje se proteže do donjeg otvora
za ulazak vazduha. Kia Sportage je sada raspoloživ sa evoluiranom maskom motora
(crna mat ili sjajna) koja podseća na tigrov nos. Nova puna LED prednja svetla,
LED dnevna svetla u obliku 4 tačke i redizajnirana svetla za maglu pružaju
maksimalnu vidljivost i povećavaju prepoznatljivost vozila sa još modernijim
izgledom. Dodatno se može poručiti metalik ukrasna ploča za zaštitu podvozja. Pozadi
dominiraju elegantna, vodoravno postavljena LED svetla u obliku slova C. Svetlo
za vožnju unazad i reflektujuća traka ugrađeni su u zadnji branik koji je dobio
hromiranu ukrasnu lajsnu. Kad gledamo sa strane prvo što primetimo su nove 16,
17 ili čak 19-inčne aluminijske felne kao i dodatne hromirane bočne ukrasne
lajsne. Nudi 5 novih boja karoserije, među kojima odskaču nove nijanse srebrne,
sive, metalik-plave i bakarne.
Promene kod verzije GT Line uključuju novu, brendiranu
masku motora crne boje visokog sjaja kao i ukrasne ploče podvozja sjajne crne i
srebrne boje, sa crnim umecima na prednjem braniku, bočnim ukrasnim lajsnama i
prtljažnim vratima. Drugačiji su i 19-inčni aluminijumski naplaci, namenjeni
isključivo verzijama GT Line, dok su sve verzije opremljene sa dve izduvne cevi
i LED svetlima za maglu, a koja su dobila drugačiji oblik „kocki leda”.
Koeficijent otpora vazduha (Cd=0,33) nakon brojnih
modifikacija eksterijera ostao je identičan, kao i dimenzije (dužina 4.485 mm,
širina 1.855 mm, visina 1.635 mm) i međuosovinski razmak (2.670 mm). Verzija GT
Line zbog oblika branika sada je 10 milimetara duža (4.495 mm). Dok je izgled
kabine ostao manje-više netaknut, možemo primetiti brojne sitne promene sa
dodirom modernog. Unapređeni model dobio je novi upravljač i novu kontrolnu
tablu, a kabina je sada raspoloživa u crnoj i crno-sivoj boji tapacirunga.
Verzije GT Line standardno su presvučene crno-sivim presvlakama i kožnim
sedištima ili, kao dodatak, crno-sivim kožnim tapacirungom ili pak crnim
tapacirungom sa crvenim umecima. Promene su doživeli i prekidači za upravljanje
ventilacijom i klima uređajem koji se nalaze na sredini komandne table sa novim
ivicama prekidača koji, takođe, delimično doprinose čistijem izgledu.
Motori i menjači
Kia Sportage sada nudi širok izbor motora. Između
ostalog tu su Kijin novi EcoDynamics+ 2,0 l laki hibrid s oznakom R i Kijin
novi 1,6 L i U3 dizel motor, najčistiji dizel u istoriji fabrike. EcoDynamics+
razvijen je sa svrhom pružanja veće delotvornosti motora sa unutrašnjim
sagorevanjem koji neprimetno koristi električnu energiju. Ovaj hibridni sistem
snage 0,44 kWh pomoću 48-voltne litijum baterije zadužen je za polazak i
ubrzanje. Sistem pokreće novi starter-generator lakog hibrida (MHSG -
Mild-Hybrid Starter-Generator). MHSG je preko kaiša povezan sa vratilom i
automatski se preklapa između načina „electromotor” i „generator”.
U modu „motor” (elektromotor) tokom ubrzanja koristi
se baterija koja pruža do 12 kW električne snage kao pomoć motoru, čime se
smanjuje njegovo opterećenje kao i emisije gasova. Kod smanjenja brzine, tokom
kočenja, kod približavanja raskrsnici ili kod spuštanja nizbrdo - MHSG se prebacuje
na mod „generator’ i tako sakuplja stvorenu energiju. Napredna elektronska
upravljačka jedinica (ECU) izračunava najefikasnije iskorišćenje raspoložive
energije i tome se prilagođava, uzimajući u obzir količinu raspoložive energije
u bateriji. Baterija i MHSG podržavaju novu funkciju „Moving Stop & Start”.
Ako je baterija dovoljno napunjena, motor se automatski gasi kod smanjenja
brzine i kod kočenja. MHSG neprimetno ponovno pali motor, kada vozač pritisne
pedalu gasa.
Kompaktna priroda lakog hibrida relativno je jednostavno ugrađena u postojeću konstrukciju. 48-voltna baterija nalazi se ispod vozila, zbog čega se ne smanjuje upotrebljivost vozila. S obzirom na to da je MHSG direktno ugrađen sa motorom i preko kaiša povezan sa pogonom, ugradnja motora zahtevala je minimalne modifikacije. Novi motor EcoDynamics+, opremljen Kijinom tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR) nadzora aktivnih emisija, može smanjiti emisije CO2 do 4 % po WLTP ciklusu (svetski usvojeni postupak testiranja putničkih vozila) i do 7 % po novom evropskom voznom ciklusu (NEDC). Novi motor EcoDynamics+ radi u paru sa pogonom na četiri točka koji prenosi snagu preko šestostepenog ručnog ili novog osmostepenog automatskog menjača. Motor proizvodi 185 KS i čak 400 Nm obrtnog momenta.
Najčistiji dizel u istoriji
Kije
Postojeći 1,7 CRDi dizel motor prepustio je svoje
mesto Kijinom novom 1,6 CRDI motoru U3, koji je najčistiji dizel motor u
istoriji Kije. Novi 1,6 dizel proizvodi 115 ili 136 KS, uz emisije CO2 od 126
g/km za slabiju i 123 g/km za snažniju verziju. Standardno Sportage prenosi
snagu na prednju osovinu preko šestostepenog ručnog menjača, a snažnija verzija
dostupna je i sa pogonom na sva četiri točka i sa sedmostepenim menjačem sa
dvostrukim kvačilom. Novi motor U3 donosi tehnologiju SCR nadzora aktivnih
emisija koji smanjuje emisiju azotnih oksida (NOx) i čvrstih čestica.
Benzinska ponuda ostaje nepromenjena uz blaga
poboljšanja izduva. Kupci mogu birati između dva motora. Agregat 1.6 T-GDi ima
maksimalnu snagu od 177 KS i 265 Nm obrtnog momenta. Atmosferski 1.6 GDi motor
snage 132 KS ima 161 Nm obrtnog momenta. Oba benzinska motora sada su
opremljena novim filterom čvrstih čestica koji smanjuje štetne emisije i
omogućava zadovoljavanje emisionog standarda Euro 6d TEMP. Sve verzije sa T-GDi
motorom dostupne su sa prednjim ili 4x4 pogonom i sedmostepenim menjačem sa
dvostrukim kvačilom (samo kod 4x4 pogona).
ISG sistem (stani/kreni) standardan je kod svih
motora. Unapređeni Sportage dobio je mnogobrojne Kijine najnovije napredne
sisteme asistencije i infotainmenta koji grade imidž modela, naoružanog
sigurnosnim i visokotehnološkim sistemima. Najnovije tehnologije asistencije
koje su na raspolaganju kod Sportage modela uključuju radarski tempomat sa
funkcijom Stop&Go, sistem AVM za nadzor događanja oko vozila za lakše
manevrisanje na parkiralištima kao i sisitem DAW za upozoravanje vozača na
dekoncentrisanost, koji se bori protiv pospanosti i nepažnje za upravljačem.
Kupci modela Sportage, koji se još ranije mogao pohvaliti
dobrom ocenom na Euro NCAP bezbednosnim testovima, mogu birati između brojnih
sistema asistencije. Isti između ostalog uključuju sistem za sprečavanje sudara
(Forward Collision-Avoidance Assist), sistem za održavanje vozila na voznoj
traci (Lane Keeping Assist), sistem za automatski rad dugih i kratkih svetala
(High Beam Assist), upozoravanje na ograničenja brzine (Intelligent Speed Limit
Warning) kao i sistem za prepoznavanje vozila u mrtvom uglu (Blind-Spot
Collision Warning) koji je sastavni deo opreme za pomoć kod vožnje unazad (Rear
Cross-Traffic Collision Warning).
Praktičnost i prostranost
Sportage i dalje ostaje vrlo praktičan i svestran
izbor, bez obzira koriste li vozilo vlasnici za prevoz prtljaga, odnosno
tereta, ili za prevoz putnika. Svojim međuosovinskim razmakom od 2.670 mm i
visinom od 1.635 mm Sportage svim putnicima u kabini uvek pruža puno prostora
za glave 997 mm (napred) i 993 mm (pozadi) i prostora za noge od 1.129 mm
(napred) i 970 mm (pozadi). Prednja sedišta imaju 3 stepena grejanja, a
vozačevo sedište i potporu u leđnom delu i električno podešavanje u 10 smerova
(suvozačev u 8). Naslon zadnjih sedišta nudi čak 17 „stuba”, od 23 do 37
stepena, čime putnici na zadnjim sedištima mogu lako pronaći odgovarajući
položaj. Zadnja sedišta imaju mogućnost dvostepenog grejanja.
Verzije sa 1.6 GDi i 1.6 T-GDi motorom unapređene
četvrte generacije Sportagea nude 491 ili 503 litra zapremine u prtljažniku, u
zavisnosti od toga da li imaju standardni komplet za popravku probušenog
pneumatika ili dodatni rezervni točak. Verzije 1,6 CRDi nude od 467 do 480
litara, sa posudom za ureu (AdBlue), potrebnu zbog nove tehnologije aktivnog
nadzora emisija SCR. Verzije sa Ecodynamics+ 2,0 dizel lakim hibridom nude 439
litara zapremine. Verzije sa 1,6-litarskim motorima imaju i dvostruku pregradu
u dnu prtljažnika, dok sve verzije nude prekrivač prtljažnika.
U prodaji sa sedmogodišnjom
garancijom
Unapređeni Kia Sportage se za evropske kupce proizvodi u fabrici u gradu Žilina u Slovačkoj. Svaki primerak standardno dolazi sa Kijinom legendarnom i najdužom evropskom garancijom koja traje 7 godina odnosno do 150.000 pređenih kilometara. Nova Kia Sportage u Srbiji se prodaje od 18.990 evra, pa sve do 37.790 evra.
Komentari(0)