Premijerno predstavljen prvi ikada BMW XM u Beogradu
U svetlu jubilarne proslave 50 godina M odeljenja, BMW je predstavio prvi ikada BMW XM model koji je premijerno prikazan i u Beogradu
Reč je o drugom jedinstvenom M modelu, posle čuvenog BMW M1, koji je ugledao svetlost dana 1978. godine. Prvi BMW M High Performance drive plug in hibrid visokih performansi dolazi u ekskluzivnom i ekstravagantnom dizajnu uz moćne proporcije i konture, ali i sa novom interpretacijom izgleda prednjeg dela po ugledu na luksuzne automobile iz BMW game.
Podeljeni farovi
Prvi
ikada BMW XM ima podeljene farove, zlatni okvir prednje maske sa osvetljenjem i
velike usisnike za vazduh u frontalnom delu, kao i točkove od 21 inča u
standardnom paketu opreme (moguće je poručivanje točkova do 23 inča).
Eksterijer poseduje više elemenata
Eksterijer
poseduje više elemenata koji imaju sličnosti sa legendarnim sportskim BMW M1
automobilom i karakterišu ga široke lajsne na bokovima, kao i dva BMW
ugravirana znaka na zadnjem staklu. Na zadnjem delu automobila nalazi se
potpuno ravno staklo, kao i ekskluzivno dizajnirane izduvne cevi.
Jedinstven enterijer
Enterijer
je izražen u jedinstvenom BMW XM dizajnu, za čiju su izradu upotrebljeni
specijalni materijali, poput posebne kategorije „Vintage“ kože. Prednja sedišta
su M multifunkcionalna, dok zadnji deo automobila poseduje luksuzni M Lounge.
Uz prvi ikada BMW XM dolazi i poseban kožni volan, kao i standardni BMW Live
Cockpit Professional koji je fokusiran na vozača. U standardnom paketu uvršteno
je i ambijentalno osvetljenje, četvorozonska automatska klima, Harman Kardon
audio sistem, Travel & Comfort sistem, Head-Up displej, kao i opcionalni
Bowers & Wilkins Diamond audio sistem sa dodatna četiri zvučnika u krovu
automobila.
Zakrivljeni ekran
BMW
XM poseduje zakrivljeni ekran koji ima 12,3-inčni informacioni displej i
kontrolni ekran sa dijagonalom od 14,9 inča zasnovan na BMW operativnom sistemu
8. Vozačima se kod ovog modela nudi najveći izbor sistema asistencije u vožnji,
pa tako standardna specifikacija uključuje upozorenje na frontalni sudar,
upozorenje o napuštanju trake, uključujući i povratak u traku (uz pomoć pri
upravljanju), kao i info sistem o ograničenju brzine. Pored toga moguća je i
delimična autonomna vožnja sa ograničenjem brzine do 210km/h (koja je vremenski
limitirana).
Pogonski sistem
Pogonski
sistem je Plug-in hibridni i sastoji se od 8-cilindarskog benzinskog motora i
veoma snažnog električnog motora. M HIBRID pogonski sistem u BMW XM modelu
isporučuje ukupnu snagu od 480 kW/653KS (kombinacija motora sa unutrašnjim
sagorevanjem - do 360 kW/489 KS i sistema električnog pogona - do 145 kW/197
KS). Pored toga, M HIBRID pogonski sistem proizvodi maksimalni ukupni obrtni
moment od 800 Nm (motor sa unutrašnjim sagorevanjem do 650 Nm u kombinaciji sa
električnim motorom koji razvija do 280 Nm). Kompaktna litijum-jonska baterija
montirana je u pod vozila, ukupog iskoristivog kapaciteta 25,7 kWh i omogućava
čisto električnu vožnju do 88km dometa po WLTP ciklusu i maksimalnu brzinu čisto
električnog kretanja do 140 km/h. Bateriju je moguće naputi maksimalnom snagom
od 7,4 kW.
Početna cena od 189.900 evra
Snaga se prenosi preko M xDrive pogona na sve točkove, koji veći deo snage prebacuje nazad. U raspodeli snage levo-desno pomaže standardni M sportski diferencijal na zadnjoj pogonskoj osovini. Uz posebne xDrive modove vožnje ovaj paket omogućava odlične performanse u svim situacijama. BMW XM ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde, što je propraćeno posebnim energičnim zvukom, koji potiče od njegovog sportskog izduvnog sistema sa dve cevi koje su po prvi put na BMW-u postavljene jedna iznad druge. Početna cena modela BMW XM je 189.900 evra.
Komentari(0)