Priča o uspehu - 20 godina modela Škoda Fabia
Priča o uspehu karavan verzije modela Škoda Fabia započela je pre 20 godina, premijerom na sajmu automobila u Parizu
Prva generacija Fabia Combi, koja je lansirana godinu dana nakon hatchback verzije prve Fabia, u Češkoj je proglašena za „Car of the Year 2001“, osvojila je brojne obožavaoce. Bio je to jedan od najboljih malih karavan automobila koji nudi puno prostora za putnike i kapacitet prtljažnika koji se povećava sa 426 na 1.225 litara, dok je ukupna dužina karoserije iznosila samo 4,22 metra - vrednosti koje su se povećale kod narednih generacija. U kombinaciji s odličnim odnosom cene i performansi, njegova prostranost već dve decenije čini Fabia Combi popularnim svakodnevnim saputnikom, posebno među mladim porodicama.
Do danas je Škoda proizvela 1,5
miliona jedinica Fabia Combi, uključujući varijantu komercijalnog vozila
Praktik. To znači da Combi ima udeo od 34 procenta svih Fabia isporučenih u tri
generacije. Pored izuzetnog prostora, Fabia Combi je dokazao svoju vrednost već
dve decenije modernim tehnologijama, širokim rasponom motora i brojnim opcijama
opreme. Škoda takođe nudi posebne varijante modela, na primer, za ljubitelje
vozila s robustnim terenskim izgledom i one koji preferiraju sportski izgled.
Šest pogonskih agregata i bogatra oprema
Prva generacija modela Škoda Fabia
Combi, koja se proizvodila od 2000. do 2006. godine, osvojila je kupce ne samo
svojim izdašnim prostorom, već i bogatom standardnom opremom i brojnim modernim
opcijama. U to su vreme već bili dostupni navigacioni sistem, tempomat, parking
senzori, elektronska kontrola stabilnosti ESC i automatska kontrola klime,
uključujući hlađenje za pregradu za rukavice. Držač čaše za vozača bio je
preteča kasnijih Simply Clever ideja.
Što se tiče pogonskih sistema, bila
su dostupna četiri benzinska motora zapremine 1,4 i 2,0 litra i snage od 60 KS
do 115 KS. Škoda je takođe ponudila dva 1,9-litarska dizel motora snage 64 KS
ili 100 KS. Prva generacija Fabia Combi bila je dostupna i kao varijanta
komercijalnog vozila Praktik. Naslednik modela Forman Praktik imao je dva
sedišta i tovarni prostor podeljen fiksnom pregradom. Limeni paneli u istoj
boji kao i vozilo, zamenili su zadnja bočna stakla, a prtljažnom prostoru moglo
se pristupiti kroz vrata prtljažnika ili zadnja desna vrata.
Sa off-road stajlingom
Škoda je ponudila model Fabia Combi u
varijanti Scout od druge generacije (2007. do 2013.). Plastične obloge u sivoj
i srebrnoj boji napred i pozadi, kao i obloge luka točka odlikovale su robustan
izgled modela koji je standardno imao aluminijumske felne od 16-inča. I
unutrašnjost se bazirala na uspešnim Scout modelima iz drugih serija, sa
specifičnim presvlakama i ukrasnim trakama. Dizel motori sa pumpom mlaznice
zapremine 1,4 i 1,9 litra i 80 KS ili 105 KS i benzinski motori sa 85 KS ili
105 KS isporučuju snagu na prednje točkove putem manuelnih petostepenog ili
šestostepenog automatskog menjača.
Na zahtev je bio dostupan i putni
paket koji je imao nešto veći razmak od tla. U trenutnoj trećoj generaciji
Fabia Combi, ova varijanta opreme nosi ime Scoutline i sadrži slične detalje -
jedinstveni prednji spojler i robustan, mat crni zadnji branik sa srebrnim oblogama,
mat crne obloge luka točka, spoljašnje retrovizore i krovne šine u srebrnoj
boji i alu felne od 16-inča. Fabia Combi Scoutline sa pogonom na prednje
točkove dostupna je sa svim motorima u toj paleti.
Sportski sektor - RS i Monte Carlo
Škoda Fabia Combi takođe ima sportsku
stranu, posebno kao RS verzija. U drugoj generaciji modela Fabia, kombinacija
slova koja označava „Rally Sport“ koristi se na Combi verziji, kao i na
hatchback modelu. Odlikuje se karakterističnim RS sportskim izgledom, a zahvaljujući
1.4 TSI motoru nudi izvanrednu dinamiku vožnje. Kombinacija mehaničkog i
turbopunjača daje snagu od 180 KS. Vrhunski model serije, koji se nudio od
2010. do 2014. godine, standardno je imao sedmostepeni DSG. Modeli Monte Carlo,
koji su deo Fabia Combi modela od druge generacije, takođe odražavaju istoriju
brenda u segmentu relija. Imaju sportsku spoljašnjost sa upečatljivim crnim
detaljima i sportskom suspenzijom. Pretežno crna unutrašnjost dolazi sa
sportskim sedištima, a u trenutnom modelu s integrisanim naslonima za glavu i
crvenim trakama, kožnim sportskim volanom i ekskluzivnim ukrasnim trakama i
dodacima.
Revolucija u pogledu prostora
Izuzetno velikodušan prostor već je
dvadeset godina prepoznatljiva karakteristika modela Škoda Fabia Combi. Minimalni
kapacitet prtljažnika povećan je za više od 100 litara tokom ovog perioda. Prva
generacija Fabia Combi nudila je kapacitet prtljažnika od najmanje 426 litara,
koji bi se preklapanjem zadnjih sedišta mogao proširiti na 1.225 litara.
Predstavljanjem druge generacije, osnovna zapremina se povećala na 480 litara,
maksimalna zapremina porasla je za impresivnih 235 litara na ukupno 1.460
litara, a time i na nivo koji se inače nalazi samo u vozilima kompaktne klase.
Treća generacija predstavljena je 2014. godine i konačno je uspostavila model
Fabia kao vozilo za veće udaljenosti. Zapremina prtljažnika porasla je za
dodatnih 50 litara na 530 litara.
Pregled generacija modela Fabia Combi
Fabia Combi 1. generacija (2000 do 2006) - 574.600 automobila
Fabia Combi 2. generacija (2007 do 2013) - 513.400 automobila
Fabia Combi 3. generacija (2014 do danas) - 382.900 automobila
Komentari(0)