Prodajni rezultati brenda Renault

Renault je u svetu prodao do 1.466.729 vozila, od čega 832.605 u Evropi i 634.124 na međunarodnim tržištima. U Srbiji je Renault zauzeo šesto mesto na tržištu u ukupnom plasmanu

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli




Renault privlači nove kupce elektrifikovanom ponudom i poslovnim modelom usmerenim na stvaranje visoke vrednosti. Renault je treći najprodavaniji brend na tržištu 100 % električnih vozila i drugi najprodavaniji brend na evropskom tržištu potpunih hibrida. Unapredjen miks modela sa snažnim rastom u C-segmentu u Evropi (+21 %) ostvaren je zahvaljujući uspesima Megana Conquest i Meganea E-TECH Electric. Poboljšan je i prodajni miks, pri čemu je više od polovine prodaje u Evropi ostvareno na tržištu privatnih kupaca, dok je u Francuskoj marka zauzela vodeći položaj.

U kontekstu ograničenog snabdevanja, Renault je u 2022. prodao ukupno 1.466.729 vozila, što je pad za -9,4 % u odnosu na 2021. U Evropi je brend ostvario tržišni udeo od 6,4 % (-0,7 postotnih bodova u odnosu na 2021.) sa ukupno 832.605 prodatih vozila. Baš kao i 2021., brend je ostvario značajan napredak u područjima koja generišu visoku vrednost: na rastućem tržištu elektrifikovanih vozila, u C-segmentu, na tržištu privatnih kupaca i u okviru poslovne jedinice lakih komercijalnih vozila.

Tržište elektrifikovanih vozila

Godine 2022. Renault je postao treći najprodavaniji brend elektrifikovanih vozila (na tržištu putničkih vozila) sa ukupno 228.000 prodatih vozila (što je rast od +12 % u odnosu na 2021.). Renault je treći najprodavaniji brend električnih vozila u Evropi. U nastojanju da do 2025. ponudi najzeleniju paletu vozila na evropskom tržištu, sa više od 65 % elektrifikovanih vozila u prodajnom miksu, Renault je povećao miks prodaje elektrifikovanih vozila za +9 postotnih bodova u odnosu na 2021. Ponuda modela E-TECH (100 % električni i hibridni pogoni) čini 39 % prodaje Renaultovih putničkih vozila u Evropi u 2022., dok tržišni prosek iznosi 31 %.

U drugoj polovini 2022., novi Megane E-TECH Electric je upotpunio ponudu 100 % električnih modela za evropsko tržište i u trenu postao najpopularnije 100 % električno vozilo na tržištu privatnih kupaca sa 33.000 prodatih primeraka, od čega su najprodavanije bile verzije sa dometom od 450 km i sistemom OpenR Link sa Google uslugama. Renault će u 2023. godini ponuditi Megane E-TECH Electric i na tržištima izvan Evrope, a krajem godine ga očekujemo i u Srbiji.

Prodaja modela sa potpuno hibridnim pogonom (HEV) je porasla na 117.000 jedinica, što je rast od +64 % u odnosu na prvu polovinu 2021. Ova tehnologija, izrazito tražena među privatnim kupcima, čini 30 % prodaje Clija, 31 % prodaje Captura i 65 % prodaje Megana Conquest. Tehnologija potpunog hibrida takodje se ugrađuje u osnovnu verziju novog Australa. Renault je u 2022. bio drugi najprodavaniji brend hibridnih vozila u Evropi.

Poslovanje usmereno na stvaranje visoke vrednosti

Renault je na tržištu privatnih kupaca postigao željeni cilj, s obzirom da je više od polovine prodaje ostvareno upravo na tom tržištu. Miks prodaje privatnim kupcima je porastao za +8 postotnih bodova u odnosu na 2021. i dosegao 51 %, što je rast od +7 postotnih bodova u odnosu na tržišni prosek. Udeo na tržištu privatnih kupaca takodje je porastao za +0,3 postotna boda u odnosu na 2021. na 6,1 % u Evropi. Ubrzan rast beleži i C-segment: Prodaja brenda je porasla za 21 % sa više od 200.000 registracija. Renault Megane Conquest nastavlja da niže uspehe sa više od 80.000 prodatih primeraka u 2022., što je gotovo dvostruko više od 41.800 primeraka prodatih u 2021.

Laka komercijalna vozila

Na evropskom tržištu lakih komercijalnih vozila Renault je drugi najprodavaniji brend sa stabilnim tržišnim udelom od 14,4 %. U skladu sa sopstvenim ambicijama u pogledu elektrifikacije, ali i kako bi ispunio očekivanja kupaca, Renault je 2022. upotpunio liniju LKV-ova novim električnim modelima Kangoo i Master. Renault je prvi u segmentu malih kombija i drugi u segmentu srednjih/velikih kombija. Renault je ostvario rast na ključnim tržištima izvan Evrope. Prodato je ukupno 634.124 vozila, što je stabilan rezultat u odnosu na 2021. Udeo prodaje izvan Evrope je dostigao 43,2 % ukupne prodaje marke. Na ukupnom tržištu Srbije, koje je u odnosu na 2021. palo za 4,58 %, Renault je završio na 6. mestu, sa tržišnim udelom od 5,1 %.

Fabrice Cambolive

-Tim je ostvario zadate ciljeve na našim ključnim tržištima za 2022. godini, a to su rastuće tržište elektrifikovanih vozila, C-segment i tržište privatnih kupaca. Naša ponuda vozila E-TECH savršeno ispunjava potrebe kupaca, a zahvaljujući njoj zauzeli smo i treće mesto na evropskom tržištu elektrifikovanih vozila. Budući rast marke u 2023. će osigurati naša jedinstvena ponuda modela E-TECH, puna godina prodaje Meganea E-TECH Electric i novog Australa E-TECH kao i četiri važna predstavljanja koja uključuju vozila vrhunskog kvaliteta na koja smo izuzetno ponosni - rekao je Fabrice Cambolive, Renaultov operativni direktor.

Komentari(0)

sortiraj