Sportska legenda za 21. vek - Škoda 200 RS

Kako bi legendarna Škoda 200 RS izgledala da su je dizajnirali današnji dizajneri? Zavirite u njihov svet mašte i saznajte šta ih inspiriše

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Daniel Petr sebe opisuje kao „deo nameštaja“ u Škoda sektoru za dizajn. Jedan je od najstarijih dizajnera u kompaniji. Njegova specijalnost su sportski derivati Škoda automobila i dizajn automobila za Škoda Motorsport. Stoga ne iznenađuje da je odabrao model 200 RS za svoju modernu interpretaciju u seriji Ikone dobijaju novo ruho.

Daniel Petr

-Radio sam za ŠKODA Motorsport na dizajnu modela Octavia WRC - priseća se Daniel Petr svojih prvih koraka u projektovanju Škoda trkačkih automobila. „Njegovi“ Octavia WRC i 200 RS, koje je Daniel odlučio da pretvori u moderni oblik, imaju mnogo toga zajedničkog - oba modela su bila izvanredne modifikacije čiji je zadatak bio takmičenje za vodeće pozicije u ukupnoj klasifikaciji Svetskog reli prvenstva. Škoda 200 RS nije baš imala sreće. Pre nego što su stručnjaci u ŠKODA AUTO uspeli da je postave za pobedu tokom sezona 1974. i 1975. godine, pravila su se promenila. Tako je ŠKODA promenila svoju strategiju i stiglo je slavno doba modela 130 RS, koji je takođe dobio modernu interpretaciju u našoj seriji.

Potpuno moderno

Za svoju interpretaciju modela 200 RS, Daniel Petr je odlučio da krene u pravcu prepoznatljivog dizajna za 21. vek.

-Pokušao sam da sačuvam crveno-bele grafike koje su tipične za 200 RS. Tada su to bile fabričke boje. Preneo sam i neke detalje u novi dizajn, ali nisam želeo da auto na prvi pogled izgleda kao original - kaže Daniel. -Želeo sam da postoji vidljiv napredak u linijama automobila, da automobil bude stvarno moderan.

I uspeo je. Silueta podseća na originalni 200 RS, čiji je krov spušten za 15 centimetara u poređenju sa serijski proizvedenim modelom Škoda 110 R. Ali isklesane linije s modernim detaljima poput trouglastih LED prednjih svetala, usisnika vazduha na krovu, prepoznatljivih retrovizora i veliki zadnji difuzor čine Danielovu interpretaciju modernim superautomobilom. Pažljivi promatrač primetiće pečat prošlosti: grafika na bočnim retrovizorima, rešetka hladnjaka, zadnji spojler i zlatni točkovi jasno odaju počast originalnom modelu 200 RS. Prema rečima dizajnera, to je i podsetnik na 120 godina Škoda Motorsporta. Ovaj važan jubilej tim fabrike obeležava ove godine.

Funkcionalan trkački automobil

Daniel ima veliko iskustvo u projektovanju trkačkih automobila, pa se pokušao držati načela koja bi omogućila da se takav automobil zapravo koristi u trkama, čak i za njegov projekat.

-Pronaći kompromis između funkcionalnosti i lepog dizajna uvek je izazov s trkačkim automobilima. To sam pokušao da postignem i sa automobilom isključivo iz svoje mašte. Prema njegovom mišljenju, na ovaj način automobil ne izgleda „daleko“ - detalji su osmišljeni na način koji funkcioniše i još uvek čini da automobil izgleda moderno. -Razmišljao sam o hlađenju motora i kočnica, na primer, aerodinamičkim elementima, celokupnoj ergonomiji automobile - objašnjava Dan.

Kaže da su proporcije ostale verne originalu, pa bi danas to bio kompaktni sportski automobil. Naravno, s motorom pozadi. - Ali nisam puno razmišljao o pogonu: automobil bi definitivno trebalo da ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem, a hibridna tehnologija bi se sigurno mogla koristiti - razmišlja dizajner o svojoj viziji.

Isto kao i uvek

Takođe kaže da je na svojoj viziji modernog 200 RS radio na isti način kao i na bilo kom drugom projektu. - Prvo što uvek uradim je da posegnem za olovkom i papirom i skiciram. Uložio sam oko 10 minuta svog vremena u skiciranje osnovnih proporcija i tipičnih oblika tražeći ono što bi automobil trebalo da ima - rekao je Daniel. Nakon što je pronašao osnovne crte, kaže, prešao je na rad na računaru, gde je razradio temu. - Dodajem detalje, boje, točkove - objašnjava on. Oko tri nedelje je radio na izgledu modernog 200 RS. Rezultat ostavlja bez daha. Moderna Škoda 200 RS nesumnjivo upućuje na izvorni model, a ima moderan dizajn i elemente koji se ne nalaze nigde drugde u Škoda modelima, ali je istovremeno i tipičan predstavnik češkog brenda.

Daniel Petr

Daniel Petr je jedan od najstarijih članova Škoda Design tima. S vremenom se razvio u stručnjaka za određene derivate modela, na primer za dizajn Monte Carlo i RS sportskih verzija. On je autor dizajna modela Octavia WRC ili trenutne trkačke opreme za modele Škoda Fabia WRC, Škoda Fabia S2000 i Škoda Fabia Rally2 evo. Za novu generaciju modela Fabia, na primer, smislio je posebnu kamuflažu kako bi automobil odabrani novinari mogli da testiraju pre premijere. Daniel se čak i u slobodno vreme bavi moto sportom. On se brine o svom reli automobilu Škoda 100, koji je slučajno crveno-bele boje, baš kao i 200 RS. Sa ovim automobilom učestvuje u istorijskim reli događajima.

Škoda 200 RS

Škoda 200 RS trkački specijal je zapravo prethodnik legendarnog i puno uspešnijeg modela 130 RS. Rad na automobilu počeo je 1973. godine i to je bio pravi trkački specijalitet. Češki proizvođač automobila morao je da razvije svoj dvolitarski četvorocilindrični motor sa tadašnjom snagom od 120 kW. Automobil je imao redizajniranu prednju osovinu u poređenju sa modelom 110 R. Automobil je imao aluminijumske ploče karoserije i težio je nešto više od 800 kilograma. Automobil je učestvovao na takmičenjima 1974. i 1975. godine. Proizvedena su samo dva primerka: treći tip bio je 180 RS sa motorom od 1,8 litara.

Komentari(0)

sortiraj