Stellantis finalizuje testiranje e-goriva na 28 porodica motora

Stellantis testira upotrebljivost e-goriva na evropskim vozilima proizvedenim od 2014. godine kako bi unapredio smanjenje emisija ugljenika

    foto: Stellantis
    Podeli




Stellantis je danas potvrdio da završava testiranje e-goriva na 28 porodica motora kako bi pomogao ubrzanje razvoja potencijala za smanjenje emisije ugljenika 28 miliona Stellantis-ovih motora sa unutrašnjim sagorevanjem proizvedenih od 2014. godine (Euro 6) u Evropi, dok istovremeno ostaje posvećen prodaji isključivo električnih putničkih vozila u regionu do kraja decenije.

Kao deo alata dostupnih za smanjenje emisija ugljenika i borbu protiv klimatskih promena, e-gorivo je sintetičko gorivo koje se može direktno koristiti umesto fosilnih goriva, a proizvodi se od sakupljenog atmosferskog CO2 i pomoću obnovljive energije. Široka upotreba e-goriva bi omogućila korisnicima postojećih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem lako i povoljno rešenje za dekarbonizaciju svojih vozila bez potrebe za zamenom vozila, nadogradnjom sistema goriva motora ili čekanjem novih infrastrukturnih mreža.

-Odlučno nastavljamo našu borbu protiv globalnog zagrevanja testiranjem ugljenično-neutralnog goriva kao dopunskog rešenja u okviru našeg holističkog pristupa dekarbonizaciji. Dok odlučno sprovodimo našu agresivnu strategiju elektrifikacije, moramo takođe pronaći pametne alternative za rešavanje problema CO2 emisija 1,3 milijarde postojećih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem - rekao je Karlos Tavares, izvršni direktor kompanije Stellantis. - Time što obezbeđujemo da su motori naših Stellantis vozila prilagođeni električnim gorivima, nameravamo da našim kupcima pružimo još jedan alat u borbi protiv globalnog zagrevanja, alat koji može da ima skoro momentalan uticaj. To je još jedan dodatni korak koji preduzimamo, a koji se dobro uklapa u naš cilj da do 2038. godine budemo ugljenično neutralni.

Stellantis testira i validira 28 porodica motora proizvedenih od 2014. do 2019. godine u kategoriji benzinskih i dizel motora. Opsežni protokol validacije obuhvata testove emisija iz auspuha, lakoću startovanja, snagu motora, izdržljivost i pouzdanost, razređivanje ulja, rezervoar goriva, linije i filtere za gorivo, da navedemo samo neke. Upotreba e-goriva u do 28 miliona vozila u Stellantis-ovoj ponudi ima potencijal da smanji CO2 emisije za do 400 miliona tona u Evropi od 2025. do 2050. godine.

Proizvodnja e-goriva je prilika da se transformiše energetski suverenitet redefinišući mapu energetskih izvora na osnovu dostupnosti vetrovitih i sunčanih oblasti, umesto na trenutnim lokacijama eksploatacije fosilnih goriva. Stellantis će investirati preko 30 milijardi evra do i tokom 2025. godine u elektrifikaciju i softver kako bi isporučivao električna vozila sa baterijskim pogonom koji ispunjavaju zahteve klijenata. Kompanija takođe proučava komplementarna rešenja za nastavak napora za smanjenje emisije CO2 kako bi ispunila svoje obećanje da će nuditi čista, bezbedna i pristupačna rešenja za mobilnost za društvo u celini.

Dugoročni strateški plan kompanije Dare Forward 2030 je vođen ozbiljnim smanjenjem emisija kako bi se CO2 smanjio na pola do 2030. godine, uporedivši metrike iz 2021. godine i postigao nultu emisiju ugljenika do 2038. godine uz jednocifrenu procentualnu kompenzaciju preostalih emisija. Osnovni ciljevi strategije Dare Forward 2030 takođe uključuju da 100% prodaje putničkih automobila u Evropi i 50% prodaje putničkih automobila i lakih kamiona u Sjedinjenim Državama do kraja decenije budu BEV vozila; ambiciju da se udvostruče neto prihodi do 2030. (u odnosu na 2021.) i da se održe dvocifrene marže prilagođenog operativnog prihoda tokom čitave decenije; i cilj da kompanija postane broj jedan u zadovoljstvu kupaca za proizvode i usluge na svakom tržištu na kome je prisutna do 2030. godine.

Komentari(0)

sortiraj