Stellantis finalizuje testiranje e-goriva na 28 porodica motora
Stellantis testira upotrebljivost e-goriva na evropskim vozilima proizvedenim od 2014. godine kako bi unapredio smanjenje emisija ugljenika
Stellantis je danas potvrdio da završava testiranje e-goriva na 28 porodica motora kako bi pomogao ubrzanje razvoja potencijala za smanjenje emisije ugljenika 28 miliona Stellantis-ovih motora sa unutrašnjim sagorevanjem proizvedenih od 2014. godine (Euro 6) u Evropi, dok istovremeno ostaje posvećen prodaji isključivo električnih putničkih vozila u regionu do kraja decenije.
Kao deo alata dostupnih za smanjenje emisija ugljenika i
borbu protiv klimatskih promena, e-gorivo je sintetičko gorivo koje se može direktno
koristiti umesto fosilnih goriva, a proizvodi se od sakupljenog atmosferskog
CO2 i pomoću obnovljive energije. Široka upotreba e-goriva bi omogućila
korisnicima postojećih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem lako i
povoljno rešenje za dekarbonizaciju svojih vozila bez potrebe za zamenom
vozila, nadogradnjom sistema goriva motora ili čekanjem novih infrastrukturnih
mreža.
-Odlučno nastavljamo našu borbu protiv globalnog zagrevanja
testiranjem ugljenično-neutralnog goriva kao dopunskog rešenja u okviru našeg
holističkog pristupa dekarbonizaciji. Dok odlučno sprovodimo našu agresivnu
strategiju elektrifikacije, moramo takođe pronaći pametne alternative za
rešavanje problema CO2 emisija 1,3 milijarde postojećih vozila sa motorima
sa unutrašnjim sagorevanjem - rekao je Karlos Tavares, izvršni direktor
kompanije Stellantis. - Time što obezbeđujemo da su motori naših Stellantis
vozila prilagođeni električnim gorivima, nameravamo da našim kupcima pružimo
još jedan alat u borbi protiv globalnog zagrevanja, alat koji može da ima skoro
momentalan uticaj. To je još jedan dodatni korak koji preduzimamo, a koji se
dobro uklapa u naš cilj da do 2038. godine budemo ugljenično neutralni.
Stellantis testira i validira 28 porodica motora proizvedenih
od 2014. do 2019. godine u kategoriji benzinskih i dizel motora. Opsežni
protokol validacije obuhvata testove emisija iz auspuha, lakoću startovanja,
snagu motora, izdržljivost i pouzdanost, razređivanje ulja, rezervoar goriva,
linije i filtere za gorivo, da navedemo samo neke. Upotreba e-goriva u do 28
miliona vozila u Stellantis-ovoj ponudi ima potencijal da smanji CO2 emisije
za do 400 miliona tona u Evropi od 2025. do 2050. godine.
Proizvodnja e-goriva je prilika da se transformiše energetski
suverenitet redefinišući mapu energetskih izvora na osnovu dostupnosti
vetrovitih i sunčanih oblasti, umesto na trenutnim lokacijama eksploatacije
fosilnih goriva. Stellantis će investirati preko 30 milijardi evra
do i tokom 2025. godine u elektrifikaciju i softver kako bi isporučivao
električna vozila sa baterijskim pogonom koji ispunjavaju zahteve klijenata.
Kompanija takođe proučava komplementarna rešenja za nastavak napora za
smanjenje emisije CO2 kako bi ispunila svoje obećanje da će nuditi čista,
bezbedna i pristupačna rešenja za mobilnost za društvo u celini.
Dugoročni strateški plan kompanije Dare Forward 2030 je vođen ozbiljnim smanjenjem emisija kako bi se CO2 smanjio na pola do 2030. godine, uporedivši metrike iz 2021. godine i postigao nultu emisiju ugljenika do 2038. godine uz jednocifrenu procentualnu kompenzaciju preostalih emisija. Osnovni ciljevi strategije Dare Forward 2030 takođe uključuju da 100% prodaje putničkih automobila u Evropi i 50% prodaje putničkih automobila i lakih kamiona u Sjedinjenim Državama do kraja decenije budu BEV vozila; ambiciju da se udvostruče neto prihodi do 2030. (u odnosu na 2021.) i da se održe dvocifrene marže prilagođenog operativnog prihoda tokom čitave decenije; i cilj da kompanija postane broj jedan u zadovoljstvu kupaca za proizvode i usluge na svakom tržištu na kome je prisutna do 2030. godine.
Komentari(0)