Stiže osveženi Nissan Qashqai
Ništa ne miruje dugo u visoko konkurentnom segmentu krosovera koji je Nissan uveo sa modelom Qashqai. Ovaj četvorotočkaš odiše oštrom i modernom dinamikom zahvaljujući osveženom dizajnu
Nissan Qashqai je sada najproizvedeniji model u fabrici u Sanderlendu. Prošlog leta fabrika je napravila svoje jedanaesto milionito vozilo od početka proizvodnje 1986. godine. Definitivno podatak za ponos ovog proizvođača automobila. Za tri godine od lansiranja treće generacije Qashqai-a, prodato je više od 350.000 jedinica u Evropi i nastavlja da postavlja standard za krosovere. Da bi zadržao svoje mesto kao referenca u svom segmentu, dobio je sveobuhvatno estetsko osveženje, kao i značajna ažuriranja tehnologije. Od smelih promena spoljašnjeg stila, do sveobuhvatnog ažuriranja novih tehnoloških rešenja i povezanih usluga u vozilu, filozofija koja stoji iza promena u ovom modelu je da zadrži suštinu onoga što potrošači vole kod automobila i poboljšaju njegove prednosti.
Ažuriranja eksterijera
- hrabar, prepoznatljiv i sportski izgled
Novi Qashqai odiše oštrom i modernom dinamikom zahvaljujući
osveženom dizajnu. Prednja rešetka modela je sveobuhvatno ažurirana kako bi se
stvorio upečatljiviji prvi utisak. Inspirisan uzorcima drevnih japanskih
oklopnih skala, sada se sastoji od desetina visoko sjajnih trodimenzionalnih
elemenata u obliku zareza obojenih crnom bojom visokog sjaja koji izgledaju kao
da lebde u prostoru između ivice haube i držača registarske tablice. Na bočnim
stranama centralnog dela, „zarezi“ formiraju trouglasti oblik od novih farova
do tačke na strani tablica i završeni su „saten hromiranim“ žigom folije, na
verziji vrhunskog kvaliteta. Bočne strane branika su u boji karoserije, a crna
traka u visokoj sjajnoj završnoj obradi se proteže ispod registarske tablice do
donjih uglova branika.
Dnevna svetla se
sastoje od pet malih sočiva
Novi farovi donose osećaj svrhe i prisutnosti, sa još
oštrijim izgledom. Sada ima adaptivni modul dugog svetla upotpunjen manjom
jedinicom za širu distribuciju snopa, korisna za povećanu vidljivost u
uslovima slabog osvetljenja i magle. Ispod glavnog sočiva dnevna svetla se
sastoje od pet malih sočiva koja su istog oblika kao i "zarezi"
glavne rešetke. Dnevna svetla sada okružuju sočivo glavnog fara, spajajući se
sa tankim svetlom iznad farova Gornji element dnevnog svetla postaje pokazivač
pravca kada se aktivira i, po prvi put, ima sekvencijalna svetla za skretanje
(prema stepenu). Pozadi, oblik svetla ostaje nepromenjen, ali je sastav svetala
unutar jedinice redizajniran. Branik je preoblikovan i sada ima usklađenu boju -
ili sjajno crnu na verzijama višeg stepena ili boju karoserije na novom
N-Design razredu.
Novi aluminijumski točak od 18 inča je sada standard za Qashqai
srednje klase. Za više klase, tu su novi dizajn točkova od legure od 19 i novi
20 inča dijamantski rezani točkovi. Novi dodatak Qashqai liniji je klasa
N-Design. Zamišljen da se dopadne kupcima koji žele da njihova verzija bude
posebno smela, ima jedinstvene estetske dodire. Na spoljašnjosti, donji deo
karoserije ispod vrata i lukovi točkova su u boji karoserije kod N-Design-a. Tu
su i jedinstveni, potpuno novi aluminijumski točkovi od 20 inča koji donose
dodatnu prisutnost na putu.
Unapređena unutrašnja
oprema
Kada potencijalne ili postojeće kupce Qashqai izazove
osveženi eksterijer, ta radoznalost će biti pojačana kada se urone u
revidirani enterijer. Za više razrede, postoji nova primena Alcantara na
instrument tabli, umetcima na vratima, naslonima za ruke na vratima, poklopcu
centralne konzole za odlaganje stvari, pa čak i jastučićima za kolena, koji se
kombinuju kako bi se podigao ambijent u vozilu. Novi materijali krase središnju
konzolu oko birača menjača i ukrasni umetak između gornje kontrolne table i
pretinca za rukavice, naglašavajući pažnju na detalje koji podupiru japansku
izradu.
Tempo napretka u svetu automobila sada ide ruku pod ruku sa
napretkom u oblastima digitalne i procesne tehnologije. U ovoj oblasti, ažurirani
Qashqai je iskoristio taj napredak kako bi svakodnevno iskustvo vožnje učinilo
još intuitivnijim i uverljivijim. Kada se izabere hod unazad, pogled četiri
spoljne kamere se kombinuje kako bi se dao pogled na vozilo iz ptičje
perspektive kako bi se omogućili manevri pri parkiranju sa maksimalnim
samopouzdanjem. Urađene su neke promene u dizajnu vizuelnih prikaza koji se
prikazuju na TFT ekranu sa informacijama o vozaču iza volana.
e-POVER - Jedinstveni i
inovativni pogonski sklop
U skladu sa pionirskim duhom koji je iznedrio originalni Qashqai
i koji je izumeo segment krosovera, e-POVER je jedinstven i inovativan
elektrificirani pogon koji se pokazao tako popularnim kod kupaca od svog
lansiranja 2022. godine. U svetu inženjeringa, najjednostavnije ideje su često
najbolje. e-POVER savršeno odražava taj princip. Benzinski trocilindarski motor
proizvodi električnu energiju koja se koristi za pogon točkova. Ovo je daleko
jednostavnije rešenje od bezbroj tradicionalnih hibrida koji su danas u prodaji.MRezultat
te jednostavnosti je iskustvo vožnje koje kombinuje odziv i prefinjenost sa
efikasnošću – bez kompromisa po pitanju zadovoljstva u vožnji. Zahvaljujući
e-POVER-u, kupci više ne moraju da prihvate osrednje iskustvo vožnje kao što to
čine sa tradicionalnim hibridima. Ključ jedinstvenog i inovativnog pogona
e-POVER-a je u tome što nema menjača. Točkove uvek pokreće samo električni
motor.
Direktan pogon na točkove od čistog elektromotora znači
trenutni, visok obrtni moment i linearan odziv. Predstavlja senzaciju EV pogona
bez potrebe za razmišljanjem o punjenju - odskočna daska za kupce koji još nisu
spremni da pređu na 100% EV. Jedina uloga naprednog trocilindričnog motora sa
turbo punjenjem, sa tehnologijom varijabilnog stepena kompresije, je da
generiše električnu energiju, koja se preko pretvarača šalje ili do 140kV elektromotora
ili baterije od 1,8kvh. Motor radi tiho u pozadini kako bi obezbedio potrebno
punjenje baterije i motora. Programirano je da obezbedi električnu energiju u
odnosu na brzinu vozila kako bi se izbegao uznemirujući prekid veze između
pozadinskog zvuka i napredovanja vozila.
Poput čisto električnog vozila, sistem e-POVER može iskoristiti zamah tokom kočenja ili vožnje da bi vratio električnu energiju u bateriju. Vozači takođe mogu da izaberu B režim na biraču stepena prenosa za više nivoe regeneracije kočnica. Nissanova e-Pedal Step funkcija omogućava vozačima da voze samo pomoću papučice gasa gde se značajno kočenje postiže nakon otpuštanja pedale gasa. Posle nekoliko minuta, vožnja sa aktiviranom e-Pedal Step postaje druga priroda, posebno u urbanom okruženju. (Kočnica može i dalje biti potrebna u nekim nepredviđenim okolnostima. e-Pedal Step će kočiti samo vozilo dok ne bude na „puzajućoj“ brzini, kao tradicionalni automatski menjač. Za potpuno zaustavljanje, kočnica će biti potrebna.
Komentari(0)