Svetska premijera pete generacije Toyote Prius
Toyota otvara novo poglavlje svoje priče o tehnološkim inovacijama primenjenim na Priusu, kao i o privlačnom dizajnu koji prati svetsku premijeru ovog modela pete generacije
Prius ostavlja dubok trag u istoriji Toyote i sveta još od svog lansiranja 1997. godine, obezbeđujući sebi mesto autentične automobilske ikone s naprednom tehnologijom elektrifikacije, hrabro postavljajući buduće trendove. Nova generacija, koja će u Evropi biti dostupna isključivo kao Plug-in Hybrid, sledeći je korak na tom putu.
Toyota je posvećena neutralnosti ugljenika, a hibridna
tehnologija, koja je prvobitno uvedena upravo sa modelom Prius, nastavlja da
pruža značajan doprinos prelasku na nultu emisiju. Novi Plug-in Prius unapređuje
Toyotinu sveobuhvatnu tehnologiju, koja takođe uključuje i rešenja za
električni pogon na baterije (BEV) i na gorivne ćelije (FCEV), pružajući
povećanu efikasnost i svima dostupnu priliku za smanjenje emisije ugljenika.
Snažniji motor pretvarača električne energije i dvolitarski
motor obradovaće čula vozača jer pružaju ukupnu snagu od 223 KS (164 kW), čime
je omogućeno snažno i trenutno ubrzanje. Istovremeno, poboljšana karoserija je
aerodinamički unapređena kako bi se optimizovao protok vazduha i dostigla
odlična ekonomičnost u potrošnji goriva, kao i bolje karakteristike upravljanja
i stabilnosti. Kao pokretač razvoja novih tehnologija, Prius je uvek inspirisao
i budućnost drugih modela, pa tako i najnovija generacija zadržava taj
pionirski duh. Rezultat je Toyotin Plug-in hibridni sistem nove generacije koji
predstavlja značajnu evoluciju i obezbeđuje više snage uz pomoć baterije
povećanog kapaciteta.
Karakterističan stil po kome je Prius postao jedinstven sada
ide korak dalje s novom, dinamičnijom siluetom nalik kupeu, inspirišući snažan
emocionalni utisak. Izrađuje se na GA-C platformi druge generacije Toyotine
nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture - TNGA), koja
smanjuje težinu i povećava krutost karoserije. Niži centar gravitacije se
postiže optimalnim izborom pozicije za ugradnju baterije i rezervoara za
gorivo, omogućavajući vrhunsko iskustvo u vožnji i spokojno putovanje. Prostrana
kabina spaja zabavu i uzbuđenje u vožnji, a pretprostavka za to jeste Priusov
novi okvir po imenom Island Architecture koji obezbeđuje prostranu unutrašnjost
čistih formi. Položaj sedenja je niži, što stvara dodatni sportski osećaj, dok
su displeji i kontrolni instrumenti postavljeni za idealan pristup i
korišćenje.
Vozne karakteristike
Hibridni sistem nove generacije donosi značajan napredak u
iskustvu vožnje plug-in verzije Priusa, pružajući više snage i veću
efikasnost. TNGA motor radne zapremine dva litra i maksimalne snage 148 KS (111
kW), uparen je s novim elektromotorom od 160 KS (120 kW), a zajedno isporučuju
ukupnu snagu sistema od 223 KS (164 kW). U poređenju s aktuelnom generacijom
maksimalne snage 122 KS (90 kW), koji se nalazi u Plug-in Hybrid konfiguraciji,
povećana snaga obezbeđuje snažnije i efikasnije ubrzanje.
Kako bi se omogućilo da veći deo dnevne vožnje protekne u EV
režimu, domet na elektro pogon unapređen je za više od 50% u poređenju s
odlazećom generacijom. Zasluge za to pripadaju novoj litijum-jonskoj bateriji
kapaciteta 13,6 kWh. Ćelije veće gustine energije omogućavaju kućište
optimalnih dimenzija, pa je baterija dovoljno kompaktna da se može postaviti
ispod poda automobila, spuštajući na taj način težište. U potrazi za
maksimalnom efikasnošću, čista energija se takođe može proizvesti preko
opcionih solarnih ćelija na krovu.
Dizajn - spoljašnjost
Jedinstveni klinasti oblik, prepoznatljivo obeležje Priusa
još od druge generacije, evoluirao je uvođenjem elegantnih, modernih linija.
Stilizovana, otmena silueta je dobijena smanjenjem ukupne visine za 50 mm, pomeranjem
vrha krova unazad i ugradnjom pneumatika većeg prečnika, maksimalno do 19
inča.
Nepotrebne forme i linije su odbačene, čime je stvoren
jednostavan i čist dizajn nadahnut prirodnim tokom strujanja vazduha.
Karakterističan izgled unapređen je 50 mm dužim međuosovinskim rastojanjem u
poređenju s prethodnom generacijom, dok je, istovremeno, ukupna dužina smanjena
za 46 mm.
Sada 22 mm širi od prethodnika, Priusov karakter je još
dinamičniji, dok na prednjoj strani motiv glave čekića elegantno objedinjuje
svetla koja naglašavaju njegove prepoznatljive crte. Izgled zadnjeg dela je
naglašen trodimenzionalnom, neprekidnom trakom osvetljenja koja nagoveštava
progresivan dizajn i skreće pažnju na smeli Prius logo.
Dizajn - unutrašnjost
Unutrašnjost zasnovana na crnoj boji podeljena je u tri zone
prema Priusovoj novoj „arhitekturi ostrva“, i
podrazumeva celokupno okruženje, deo namenjen vozaču i plutajuću
instrument tabla. Za vozača i putnike kreirano je prostrano okruženje izrađeno
od savremenih, visoko kvalitetnih
materijala, naglašenih skladnim detaljima koji ističu dinamičan osećaj
i praktičnost. Modul ispred vozača se zasniva na TFT LCD ekranu od sedam inča
koji se nalazi u neposrednom vidnom polju, povećavajući bezbednost tako što
zadržava pogled vozača na put.
Pored praktičnosti i izgleda, instrument tabla novog dizajna
doprinosi punoj udobnost kabine, ima odličan položaj i minimalno ometa
preglednost koja je neophodna vozaču. Objedinjeni su diskretan, niži centralni
ekran i tanke kontrole klima uređaja, dok je osvetljenje instrument table
povezano s obaveštenjima sistema Toyota Safety Sense koji pruža upozorenja
promenom boje.
Bez obzira da li se radi o iznenađujućim performansama u vožnji, poboljšanoj efikasnosti ili elegantnom, dinamičnom dizajnu iznutra i spolja, nova generacija će nastaviti inovativnu tradiciju započetu pre 25 godina. S novim standardima u pogledu tehnologije, efikasnosti i bezbrižnosti, ovo novo poglavlje u jedinstvenoj priči o Priusu počinje u proleće 2023. godine, kada će peta generacija modela Plug-in Prius biti predstavljena Evropi.
Komentari(0)