Tihana Putin - Novi Sad, grad koji se voli

Tihana Putin, iz Turističke organizacije Novi Sad, kaže za makina.rs da Novi Sad kao turistička destinacija ima izuzetno raznovrsnu ponudu. Novi Sad je pre svega grad kulture, grad muzeja i galerija

    foto: Turistička organizacija Grada Novog Sada
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Grad Novi Sad iz godine u godinu beleži sve veći broj poseta domaćih i stranih turista iz celog sveta. U čemu je tajna uspeha Turističke organizacije Novi Sad?

-Kako je važno odgovorno i blagovremeno pripremiti svaku kampanju uz prethodne brojne analize, TONS svakoj svojoj kampanji, nastupu na sajmu, promociji, PR aktivnošću, pripremi brošura, sajta, društvenih mreža, pristupa sistematično uz prethodne analize ponašanja turista, potrebe tržišta i analizi trenutnih turističkih trendova u svetu. Ovakva posvećenost zahteva i dosta vremena, ali kada radite posao koji volite, i kada su rezultati merljivi, u našem slučaju u broju noćenja i dolazaka turista, dodatno afirimiše i činjenica da i među kolegama i od strane privrednih subjekata dobijate podršku i pohvale za rad.

Da li će tokom ove godine biti nekih novina i šta će Turistička organizacija Novog Sada ponuditi posetiocima i pored izuzetno teške situacije zbog Korona virusa?

-Tokom ove godine, a s obizom na okolnosti u svetskoj privredi i turizmu, koje su prouzrokovane pandemijom Covid-19, i dalje nastavljamo aktivno da promovišemo turističku ponudu Novog Sada putem portala i društvenih mreža. Naše kampanje „52 vikenda u Novom Sadu“, „Plati dve noći, boravi tri“, i dalje će biti aktuelne i na njima ćemo nastaviti da radimo, uz pokretanje kampanje i na nekim međunarodnim portalima, kao što su Ruska Gazeta, Trip Advisor i slično, jer je važno biti u fokusu i stalno podsećati na vrednosti turističke ponude Novog Sada i okoline. Takođe, činjenica da će Novi Sad u 2022. godini biti sa još dva evropska grada, kulturna Prestonica Evrope, očekuje se da će biti dodatni motiv za dolazak turista u većem broju u naš grad.

Šta Novi Sad izdvaja od ostalih gradova u Srbiji kada je u pitanju turizam?

-Novi Sad kao turistička destinacija ima izuzetno raznovrsnu ponudu. Pored Dunava, Fruška gora sa prirodnim lepotama, pešačkim stazama, izletištima, spa centrima, obiluje kulturno-istorijskim znamenitostima, gde se izdvajaju manastiri zbog kojih Fruška gora ponosno nosi i drugo ime „Srpski Atos“. Izuzetno je važno istaći da se u Fruškoj gori uzgaja vinova loza, pa su brojne autohone sorte vina, koje se ovde proizvode, ovo područje učinile poznatim vinskim krajem Srbije. Lipov med je samo još jedan od čuvenih proizvoda ovog područja, po čemu brojni proizvođači ističu kvalitetan lipov med sa geografskim poreklom. Centar grada sa parkovima, ustanovama kulture koje imaju i nacionalni značaj poput Galerije Matice Srpske, kao i brojnih galerija i muzeja, sa palatama koje arhitektonski stilovi gradnje svrstavaju u centralno evropske stilove 19/20. veka, kao i činjenica da se na samo 500 metara udaljenosti nalaze pravoslavna, katolička, evangelistička, grkokatolička crkva, Sinagoga. Brojni salaši i čarde u okruženju, kao i činjenica da je gastronomija ovog kraja izuzetno raznovrsna i predstavlja miks brojnih nacionalnih kuhinja, predstavljaju odličnu turističku ponudu za one koji vole da degustiraju brojne specijalitete. Za sve one koji voli sport i rekreaciju, Novi Sad ima sjajnu infrastrukturu od keja, parkova, skejt parka, biciklističkih staza, bazena, a nakon svega toga, brojni spa centri pružaju savremene tretmane i mogućnosti za relaksaciju. Poslovni centar Master jedan je od najmodernijih poslovnih centara u jugositočnoj Evropi, i čim se čovečanstvo izbori sa pandemijom koja je trenutno uticala na razvoj masovnog i poslovnog turizma, ovaj centar biće ponovo mesto okupljanja brojnih privrednika i poslovnih skupova.

Za TONS najvažnije je da se Novi Sad održi u fokusu interesovanja potencijalnih turista, i to se čini svakodnevno putem on-line kampanja. Kakve su reakcije?

-Primera radi, po početku sprovođenja vanrednog stanja u zemlji, sredinom marta 2020. godine, a zbog pandemije COVID-19, TONS je u roku od nekoliko dana, pokrenuo on line promotivne kampanje pod nazivom „Ostani kod kuće, upoznaj Novi Sad“, koje su u to vreme kod ljudi budile pozitivnu emociju, te su samim tim svakodnevne reakcije ljudi bile izuzetno pozitivne. Neki su nam pisali sentimentalne poruke, neki su pisali da će po okončanju vanrednog stanja, prvenstveno posetiti Novi Sad što su kasnije potvrđivali jer su slali i slike sa pojedinih lokaliteta. Ono što nam je ostalo korisno iz prethodne godine, jeste činjenica da nam se naši turisti obraćaju direktno, da im direktno sugerišemo i predlažemo na osnovu njihovih afiniteta i slobodnog vremena, i da nam se direktorno obraćaju za sva pitanja. Isto tako, tokom obilaska destinacije, vrlo rado dele sa nama impresije i utiske, te se stvara i prisniji odnos na korisnicima društvenih mreža, koji bolje putem naših kampanja upoznaju Novi Sad.

Veliki broj hotela se pridružio u promotivnoj kampanji „Plati dve noći boravi tri“, a putem koje je omogućeno gostima da odsednu 3, po ceni 2 noći. Kako je došlo do ove zanimljive ideje i da li su hotelijeri zadovoljni, da kažemo, novim izazovom?

-Na naše veliko zadovoljstvo, veliki broj smeštajnih kapaciteta se odazvao našem pozivu da budu deo ove kampanje, a na obostrano zadovoljstvo, kampanja traje već 8 meseci, i sigurno je da ćemo nastaviti i dalje da na ovaj način promovišemo i pomažemo smeštajnim kapacitetima, koji su osetili pad noćenja turista. Sa druge strane, obostranim razumevanjem i saradnjom radićemo na tome da što pre prevaziđemo posledice prouzrokovane globalnom pandemijom, koja je na svetsku turističku industriju ostavila izuzetno loše efekte, mnogo veće nego u vreme svetske krize 2008. godine.

Šta se u Novom Sadu najviše dopada stranim i domaćim turistima?

-Prosečan turista koji posećuje Novi Sad, je srednjih godina, visoko obrazovan, ima nešto veća primanja od proseka, i boravi u Novom Sadu u proseku 2,5 dana (domaći i strani turisti skoro isto borave). Interesovanja se ne razlikuju mnogo, stranih od domaćih turista, jedino što mlađi turisti više istražuju, dok seniori posećuju strogi centar i ustanove kulture. Najveće interesovanje kod svih turista vlada za centrom grada, Petrovaradinskom tvrđavom, u letnjem periodu za Štrandom, a tokom čitave godine atraktivni su parkovi.

Bili smo u Novom Sadu puno puta, uživali u svemu onome što "Srpska Atina" nudi. Da kojim slučajem nismo, čime bi nas privukli da dođemo, posetimo i prespavamo nekoliko noći u Novom Sadu?

-Novi Sad je pre svega grad kulture, grad muzeja i galerija. Nudi mnogo mogućnosti za obilazak, a glavna prednost jeste blizina svega. Najatraktivnija turistička zona Novog Sada je Petrovaradinska tvrđava - Gibraltar na Dunavu. To je prostor koji oplemenjuju umetnički ateljei, Muzej Grada Novog Sada, Galerija i Atelje 61, Planetarijum, restorani i kafei. U podnožju tvrđave je barokni Gradić - poseban deo Petrovaradina. Zatim tu je i staro jezgro Novog Sada sa ulicama Zmaj Jovinom i Dunavskom ispresecane pasažima. Možete odvojiti vreme da uživate i u nekoj od operskih i baletskih predstava Srpskog narodnog pozorišta. Tokom leta, pored obilaska Petrovaradinske tvrđave i gradskog jezgra, preporučujemo da otkrijete sve lepote Grada na velikoj reci, pre svega Štrand kao najpopularniju gradsku plažu.

Iza Vas su godine rada i velikog iskustva. Šta je presudilo da se bavite ovim poslom?

-Privatno, sa porodicom sam puno i često putovala kao dete, i sigurno su ti brojni sadržajni kratki i dugi odmori uticali na odluku da mi užitak bude posao i poslovni poziv. Nisam pogrešila.

Volite da putujete! Koje je putovanje na Vas ostavilo najlepši utisak?

-Svako putovanje predstavlja posebno iskustvo, i koliko god da ih je bilo, smatram da će ih biti još više u budućnosti, jer doživljaj i iskustvo koje nosimo sa putovanja mogu samo da nam donesu nova životna iskustva.

Dragan Stanimirović

Komentari(0)

sortiraj