Tihana Putin - Novi Sad, grad koji se voli
Tihana Putin, iz Turističke organizacije Novi Sad, kaže za makina.rs da Novi Sad kao turistička destinacija ima izuzetno raznovrsnu ponudu. Novi Sad je pre svega grad kulture, grad muzeja i galerija
Grad Novi Sad iz godine u godinu beleži sve veći broj poseta domaćih i stranih turista iz celog sveta. U čemu je tajna uspeha Turističke organizacije Novi Sad?
-Kako je važno odgovorno i blagovremeno pripremiti
svaku kampanju uz prethodne brojne analize, TONS svakoj svojoj kampanji,
nastupu na sajmu, promociji, PR aktivnošću, pripremi brošura, sajta, društvenih
mreža, pristupa sistematično uz prethodne analize ponašanja turista, potrebe
tržišta i analizi trenutnih turističkih trendova u svetu. Ovakva posvećenost
zahteva i dosta vremena, ali kada radite posao koji volite, i kada su rezultati
merljivi, u našem slučaju u broju noćenja i dolazaka turista, dodatno afirimiše
i činjenica da i među kolegama i od strane privrednih subjekata dobijate
podršku i pohvale za rad.
Da li će tokom ove godine biti nekih novina i šta će Turistička
organizacija Novog Sada ponuditi posetiocima i pored izuzetno teške situacije
zbog Korona virusa?
-Tokom ove godine, a s obizom na okolnosti u svetskoj privredi i turizmu,
koje su prouzrokovane pandemijom Covid-19, i dalje nastavljamo aktivno da
promovišemo turističku ponudu Novog Sada putem portala i društvenih mreža. Naše
kampanje „52 vikenda u Novom Sadu“, „Plati dve noći, boravi tri“, i dalje će
biti aktuelne i na njima ćemo nastaviti da radimo, uz pokretanje kampanje i na
nekim međunarodnim portalima, kao što su Ruska Gazeta, Trip Advisor i slično,
jer je važno biti u fokusu i stalno podsećati na vrednosti turističke ponude
Novog Sada i okoline. Takođe, činjenica da će Novi Sad u 2022. godini biti sa
još dva evropska grada, kulturna Prestonica Evrope, očekuje se da će biti
dodatni motiv za dolazak turista u većem broju u naš grad.
Šta Novi Sad izdvaja od ostalih gradova u Srbiji kada je u pitanju turizam?
-Novi Sad kao turistička destinacija ima izuzetno raznovrsnu ponudu. Pored
Dunava, Fruška gora sa prirodnim lepotama, pešačkim stazama, izletištima, spa
centrima, obiluje kulturno-istorijskim znamenitostima, gde se izdvajaju
manastiri zbog kojih Fruška gora ponosno nosi i drugo ime „Srpski Atos“.
Izuzetno je važno istaći da se u Fruškoj gori uzgaja vinova loza, pa su brojne
autohone sorte vina, koje se ovde proizvode, ovo područje učinile poznatim
vinskim krajem Srbije. Lipov med je samo još jedan od čuvenih proizvoda ovog
područja, po čemu brojni proizvođači ističu kvalitetan lipov med sa geografskim
poreklom. Centar grada sa parkovima, ustanovama kulture koje imaju i nacionalni
značaj poput Galerije Matice Srpske, kao i brojnih galerija i muzeja, sa
palatama koje arhitektonski stilovi gradnje svrstavaju u centralno evropske
stilove 19/20. veka, kao i činjenica da se na samo 500 metara udaljenosti
nalaze pravoslavna, katolička, evangelistička, grkokatolička crkva, Sinagoga.
Brojni salaši i čarde u okruženju, kao i činjenica da je gastronomija ovog
kraja izuzetno raznovrsna i predstavlja miks brojnih nacionalnih kuhinja,
predstavljaju odličnu turističku ponudu za one koji vole da degustiraju brojne
specijalitete. Za sve one koji voli sport i rekreaciju, Novi Sad ima sjajnu
infrastrukturu od keja, parkova, skejt parka, biciklističkih staza, bazena, a
nakon svega toga, brojni spa centri pružaju savremene tretmane i mogućnosti za
relaksaciju. Poslovni centar Master jedan je od najmodernijih poslovnih centara
u jugositočnoj Evropi, i čim se čovečanstvo izbori sa pandemijom koja je
trenutno uticala na razvoj masovnog i poslovnog turizma, ovaj centar biće
ponovo mesto okupljanja brojnih privrednika i poslovnih skupova.
Za TONS najvažnije je da se Novi Sad održi u fokusu interesovanja
potencijalnih turista, i to se čini svakodnevno putem on-line kampanja. Kakve
su reakcije?
-Primera radi, po početku sprovođenja vanrednog stanja u zemlji, sredinom
marta 2020. godine, a zbog pandemije COVID-19, TONS je u roku od nekoliko dana,
pokrenuo on line promotivne kampanje pod nazivom „Ostani kod kuće, upoznaj Novi
Sad“, koje su u to vreme kod ljudi budile pozitivnu emociju, te su samim tim
svakodnevne reakcije ljudi bile izuzetno pozitivne. Neki su nam pisali
sentimentalne poruke, neki su pisali da će po okončanju vanrednog stanja,
prvenstveno posetiti Novi Sad što su kasnije potvrđivali jer su slali i slike
sa pojedinih lokaliteta. Ono što nam je ostalo korisno iz prethodne godine,
jeste činjenica da nam se naši turisti obraćaju direktno, da im direktno
sugerišemo i predlažemo na osnovu njihovih afiniteta i slobodnog vremena, i da
nam se direktorno obraćaju za sva pitanja. Isto tako, tokom obilaska destinacije,
vrlo rado dele sa nama impresije i utiske, te se stvara i prisniji odnos na
korisnicima društvenih mreža, koji bolje putem naših kampanja upoznaju Novi
Sad.
Veliki broj hotela se pridružio u promotivnoj kampanji „Plati dve noći
boravi tri“, a putem koje je omogućeno gostima da odsednu 3, po ceni 2 noći.
Kako je došlo do ove zanimljive ideje i da li su hotelijeri zadovoljni, da
kažemo, novim izazovom?
-Na naše veliko zadovoljstvo, veliki broj smeštajnih kapaciteta se odazvao
našem pozivu da budu deo ove kampanje, a na obostrano zadovoljstvo, kampanja
traje već 8 meseci, i sigurno je da ćemo nastaviti i dalje da na ovaj način
promovišemo i pomažemo smeštajnim kapacitetima, koji su osetili pad noćenja
turista. Sa druge strane, obostranim razumevanjem i saradnjom radićemo na tome
da što pre prevaziđemo posledice prouzrokovane globalnom pandemijom, koja je na
svetsku turističku industriju ostavila izuzetno loše efekte, mnogo veće nego u
vreme svetske krize 2008. godine.
Šta se u Novom Sadu najviše dopada stranim i domaćim turistima?
-Prosečan turista koji posećuje Novi Sad, je srednjih godina, visoko
obrazovan, ima nešto veća primanja od proseka, i boravi u Novom Sadu u proseku
2,5 dana (domaći i strani turisti skoro isto borave). Interesovanja se ne
razlikuju mnogo, stranih od domaćih turista, jedino što mlađi turisti više
istražuju, dok seniori posećuju strogi centar i ustanove kulture. Najveće
interesovanje kod svih turista vlada za centrom grada, Petrovaradinskom
tvrđavom, u letnjem periodu za Štrandom, a tokom čitave godine atraktivni su
parkovi.
Bili smo u Novom Sadu puno puta, uživali u svemu onome što "Srpska
Atina" nudi. Da kojim slučajem nismo, čime bi nas privukli da dođemo,
posetimo i prespavamo nekoliko noći u Novom Sadu?
-Novi Sad je pre svega grad kulture, grad muzeja i galerija. Nudi mnogo
mogućnosti za obilazak, a glavna prednost jeste blizina svega. Najatraktivnija
turistička zona Novog Sada je Petrovaradinska tvrđava - Gibraltar na Dunavu. To
je prostor koji oplemenjuju umetnički ateljei, Muzej Grada Novog Sada, Galerija
i Atelje 61, Planetarijum, restorani i kafei. U podnožju tvrđave je barokni
Gradić - poseban deo Petrovaradina. Zatim tu je i staro jezgro Novog Sada sa
ulicama Zmaj Jovinom i Dunavskom ispresecane pasažima. Možete odvojiti vreme da
uživate i u nekoj od operskih i baletskih predstava Srpskog narodnog pozorišta.
Tokom leta, pored obilaska Petrovaradinske tvrđave i gradskog jezgra,
preporučujemo da otkrijete sve lepote Grada na velikoj reci, pre svega Štrand
kao najpopularniju gradsku plažu.
Iza Vas su godine rada i velikog iskustva. Šta je presudilo da se bavite
ovim poslom?
-Privatno, sa porodicom sam puno i često putovala kao dete, i sigurno su ti
brojni sadržajni kratki i dugi odmori uticali na odluku da mi užitak bude posao
i poslovni poziv. Nisam pogrešila.
Volite da putujete! Koje je putovanje na Vas ostavilo najlepši utisak?
-Svako putovanje predstavlja posebno iskustvo, i koliko god da ih je bilo,
smatram da će ih biti još više u budućnosti, jer doživljaj i iskustvo koje nosimo
sa putovanja mogu samo da nam donesu nova životna iskustva.
Dragan Stanimirović
Komentari(0)