Toyota isporučuje module gorivnih ćelija evropskom proizvođaču kamiona Hyliko
Francuski Hyliko koristiće Toyotine gorivne ćelije za ugradnju u svoje teške kamione. Teška privredna vozila ubrzaće razvoj ekosistema zasnovanih na vodoniku
Francuska start-ap kompanija Hyliko planira da koristi Toyotine module vodoničnih gorivnih ćelija druge generacije za ugradnju u svoje kamione namenjene za teške uslove rada, a koji će imati nultu emisiju. Ovaj najnoviji sporazum u sektoru razvoja kamiona dodatno proširuje Toyotina brojna partnerstva pri čemu Toyota obezbeđuje svoju tehnologiju gorivnih ćelija za vodonična rešenja u različitim sektorima, uključujući vozove, autobuse, generatore i razne pomorske aplikacije.
Poslovna grupa u okviru Toyote Motor Europe (TME), pod nazivom Fuel
Cell Business, planira dalje širenje na sve raznovrsniji sektor komercijalnih
vozila, kako bi se ubrzao rast mobilnosti zasnovane na vodoniku s nultom
emisijom. Konkretno, velike mogućnosti za to postoje kod ugradnje u kamione
kojima se prevozi 77 odsto tereta evropskim putevima. Uz manju masu vodoničnih
sistema koji ujedno omogućavaju veću nosivost, brzo punjenje vodonika je
takođe neophodno za teški komercijalni transport s visokom efikasnošću. Načini
korišćenja komercijalnih kamiona i obezbeđivanje sve većih količina potrebnog vodonika
pozicioniraju ih kao ključne faktore u razvoju održive infrastrukture.
Na globalnom nivou, Toyota već sarađuje sa više partnera koji
proizvode kamione i radeći na integraciji tehnologije gorivnih ćelija u
transport teških tereta. Projekat ZANZEFF „Shore to Store” u SAD, koji je
započeo još 2019. godine, nedavno je dokazao da električni kamioni s gorivnim
ćelijama mogu da pruže istovetne performansama kao dizel motori i da obezbede
alternativu s nultom emisijom, spremnu za komercijalnu primenu.
Partnerstvo sa Hyliko-om takođe označava još jedan korak ka TME-ovoj
viziji vodoničnih ekosistema u Evropi, stimulišući i ponudu i potražnju, kako
bi došlo do uravnoteženog poslovnog modela. S obzirom da je energija vodonika
ključni stub evropske energetske strategije, TME daje prioritet širenju
različitih tipova primena gorivnih ćelija u vodoničnim ekosistemima čime
podržava njihov dalji napredak. TME-ova partnerska strategija ima za cilj
razvoj sinergije između različitih poslovnih sektora i podržava zajednice koje
žele da nastave pravcem širenje ka potpuno razvijenim vodoničnim rešenjima.
-Sa zadovoljstvom najavljujemo ugovor sa Hyliko-om za isporuku naših
modula gorivnih ćelija. Hyliko je dinamičan start-ap sa širokom vizijom
primene vodonika, budući da planiraju da ponude sve glavne komponente eko
okruženja: kamion s gorivnim ćelijama, snabdevanje zelenim vodonikom i ponudu
usluga lizinga i održavanja. Imati tako holistički i dugoročni pogled na rast
održivog vodoničnog ekosistema neophodan je za održivost poslovanja i za pridobijanje
investitora. Zajedno sa partnerima kao što je Hyliko, nastavićemo da
stimulišemo eko klastere širom Evrope, izgrađujući veće društvo zasnovano na
vodoniku kao jednom od najvažnijih preduslova za dostizanje neutralnosti
ugljenika do 2040. godine - rekao je Thiebault Paquet, potpredsednik Toyote
Motor Europe R&D2 i direktor grupe Fuel Cell Business
Dva modela kamiona s gorivnim
ćelijama
Hyliko će ponuditi dva modela kamiona s gorivnim ćelijama: tegljač od
44 tone i kamion od 26 t (dostupan u varijantama 6x2 i 6x4). Svako od ovih
vozila biće opremljeno sa po dva Toyotina modula gorivnih ćelija. Kao deo
ponude za lizing kamiona, Hyliko planira da uvede sopstvenu infrastrukturu
zelenog vodonika, uključujući proizvodnju, skladištenje i distribuciju goriva.
Ovarith Troeung
-Zaista smo oduševljeni partnerstvom sa Toyotom koja će svojom
tehnologijom vodonika opremiti naša prva vozila. Poznati po svojoj pouzdanosti
i nivoima performansi, Toyotini moduli gorivnih ćelija su ključne komponente u
dizajnu i konstrukciji naših novih kamiona s pogonom na vodonik. Pored želje da
razvijemo čista, efikasna vozila za drumski teretni transport, ulažemo napore
da uvedemo i važne delove naše ponude koji uključuju lizing i održavanje
kamiona na pogon vodonikom, kao i snabdevanje vodoničnim gorivom. Odlučni smo
da u bliskoj budućnosti predstavimo naš novi kamion s gorivnim ćelijama kako
bismo pomogli u dostizanju ciljeva dekarbonizacije drumskog teretnog
transporta, koji je ključni sektor našeg poslovanja - objasnio je Ovarith
Troeung, izvršni direktor firme Hyliko.
Komentari(0)