Toyota isporučuje module gorivnih ćelija evropskom proizvođaču kamiona Hyliko

Francuski Hyliko koristiće Toyotine gorivne ćelije za ugradnju u svoje teške kamione. Teška privredna vozila ubrzaće razvoj ekosistema zasnovanih na vodoniku

    foto: Toyota
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Francuska start-ap kompanija Hyliko planira da koristi Toyotine module vodoničnih gorivnih ćelija druge generacije za ugradnju u svoje kamione namenjene za teške uslove rada, a koji će imati nultu emisiju. Ovaj najnoviji sporazum u sektoru razvoja kamiona dodatno proširuje Toyotina brojna partnerstva pri čemu Toyota obezbeđuje svoju tehnologiju gorivnih ćelija za vodonična rešenja u različitim sektorima, uključujući vozove, autobuse, generatore i razne pomorske aplikacije.

Poslovna grupa u okviru Toyote Motor Europe (TME), pod nazivom Fuel Cell Business, planira dalje širenje na sve raznovrsniji sektor komercijalnih vozila, kako bi se ubrzao rast mobilnosti zasnovane na vodoniku s nultom emisijom. Konkretno, velike mogućnosti za to postoje kod ugradnje u kamione kojima se prevozi 77 odsto tereta evropskim putevima. Uz manju masu vodoničnih sistema koji ujedno omogućavaju veću nosivost, brzo punjenje vodonika je takođe neophodno za teški komercijalni transport s visokom efikasnošću. Načini korišćenja komercijalnih kamiona i obezbeđivanje sve većih količina potrebnog vodonika pozicioniraju ih kao ključne faktore u razvoju održive infrastrukture.

Na globalnom nivou, Toyota već sarađuje sa više partnera koji proizvode kamione i radeći na integraciji tehnologije gorivnih ćelija u transport teških tereta. Projekat ZANZEFF „Shore to Store” u SAD, koji je započeo još 2019. godine, nedavno je dokazao da električni kamioni s gorivnim ćelijama mogu da pruže istovetne performansama kao dizel motori i da obezbede alternativu s nultom emisijom, spremnu za komercijalnu primenu.

Partnerstvo sa Hyliko-om takođe označava još jedan korak ka TME-ovoj viziji vodoničnih ekosistema u Evropi, stimulišući i ponudu i potražnju, kako bi došlo do uravnoteženog poslovnog modela. S obzirom da je energija vodonika ključni stub evropske energetske strategije, TME daje prioritet širenju različitih tipova primena gorivnih ćelija u vodoničnim ekosistemima čime podržava njihov dalji napredak. TME-ova partnerska strategija ima za cilj razvoj sinergije između različitih poslovnih sektora i podržava zajednice koje žele da nastave pravcem širenje ka potpuno razvijenim vodoničnim rešenjima.

-Sa zadovoljstvom najavljujemo ugovor sa Hyliko-om za isporuku naših modula gorivnih ćelija. Hyliko je dinamičan start-ap sa širokom vizijom primene vodonika, budući da planiraju da ponude sve glavne komponente eko okruženja: kamion s gorivnim ćelijama, snabdevanje zelenim vodonikom i ponudu usluga lizinga i održavanja. Imati tako holistički i dugoročni pogled na rast održivog vodoničnog ekosistema neophodan je za održivost poslovanja i za pridobijanje investitora. Zajedno sa partnerima kao što je Hyliko, nastavićemo da stimulišemo eko klastere širom Evrope, izgrađujući veće društvo zasnovano na vodoniku kao jednom od najvažnijih preduslova za dostizanje neutralnosti ugljenika do 2040. godine - rekao je Thiebault Paquet, potpredsednik Toyote Motor Europe R&D2 i direktor grupe Fuel Cell Business

Dva modela kamiona s gorivnim ćelijama

Hyliko će ponuditi dva modela kamiona s gorivnim ćelijama: tegljač od 44 tone i kamion od 26 t (dostupan u varijantama 6x2 i 6x4). Svako od ovih vozila biće opremljeno sa po dva Toyotina modula gorivnih ćelija. Kao deo ponude za lizing kamiona, Hyliko planira da uvede sopstvenu infrastrukturu zelenog vodonika, uključujući proizvodnju, skladištenje i distribuciju goriva.

Ovarith Troeung

-Zaista smo oduševljeni partnerstvom sa Toyotom koja će svojom tehnologijom vodonika opremiti naša prva vozila. Poznati po svojoj pouzdanosti i nivoima performansi, Toyotini moduli gorivnih ćelija su ključne komponente u dizajnu i konstrukciji naših novih kamiona s pogonom na vodonik. Pored želje da razvijemo čista, efikasna vozila za drumski teretni transport, ulažemo napore da uvedemo i važne delove naše ponude koji uključuju lizing i održavanje kamiona na pogon vodonikom, kao i snabdevanje vodoničnim gorivom. Odlučni smo da u bliskoj budućnosti predstavimo naš novi kamion s gorivnim ćelijama kako bismo pomogli u dostizanju ciljeva dekarbonizacije drumskog teretnog transporta, koji je ključni sektor našeg poslovanja - objasnio je Ovarith Troeung, izvršni direktor firme Hyliko.

Komentari(0)

sortiraj