Toyota - Pogon na vodonik za inovativni katamaran
Nastavljajući uspešno partnerstvo započeto 2017. godine, Toyota svojim brodskim rešenjem nastavlja da podržava svetsko putovanje čuvenog katamarana Energy Observera
Toyota razvija specijalni sistem gorivnih ćelija za Energy Observer’s tour 2020! Toyota je u razvoj projekta katamarana Energy Observer uključena od samog početka, s obzirom da je vodonik u središtu pažnje ovog zadivljujućeg poduhvata. Tokom šestogodišnje odiseje, započete 2017, posada Energy Observera plovi po svetu prvim brodom koji autonomno proizvodi vodonik.
Koristi više obnovljivih
izvora energije
Ovo elektro plovilo budućnosti koristi više obnovljivih izvora energije,
kao i sistem za proizvodnju vodonika iz morske vode, bez emitovanja štetne
emisije ugljenika. U skladu sa Toyotinom strategijom Environmental Challenge
205 , Energy Observer predstavlja vrhunsku ekološku i energetsku prekretnicu, unapređujući
energetska rešenja budućnosti, čineći ih efikasnim i primenjivim u mnogim
oblastima. Kao prvi francuski ambasador projekta Sustainable Development Goals,
Energy Observer otkriva i promoviše nove ideje i održiva rešenja koja će biti
primenjena u budućnosti, dokazujući da je čistiji svet moguć.
Tokom nove etape saradnje, Toyota i Energy Observer blisko su radili na
uvođenju vodeće Toyotine tehnologije sistema gorivnih ćelija na ovo plovilo.
Sistem gorivnih ćelija posebno za ovaj projekt razvio je Toyota Technical
Center Europe, koristeći komponente koje su prvi put bile primenjene na
Toyotinom automobilu Mirai, a potom prilagođene kompaktnim dimenzijama
neophodnim za brodsku primenu.
Testovi pod punim
opterećenjem
Evropski razvojno-istraživački tim Toyote je sedam meseci radio na
razvoju i proizvodnji delova, da bi zatim modularni sistem gorivnih ćelija bio
izrađen i sklopljen. Taj uspeh pokazuje prilagodljivost Tojotine tehnologije
sistema gorivnih ćelija za široku primenu. Krajem prošle godine, modul sa
gorivnim ćelijama testiran je na plovilu u brodogradilištu. Trenutno se rade
testovi pod punim opterećenjem na moru, pre nego što sredinom februara Energy
Observer isplovi na svoj put pod nazivom Tour 2020.
Victorien Erussard
-Veoma smo ponosni što će se Toyota Fuel Cell
System naći na našim okeanskim rutama i biti testiran u najtežim uslovima.
Posle tri godine i skoro 20.000 nautičkih milja tokom kojih je nastavljen
razvoj, sistem proizvodnje i skladištenja energije na Energy Observeru je vrlo
pouzdan. S nestrpljenjem iščekujemo narednu fazu projekta - omogućavanje
pouzdanog i prihvatljivog rešenja za brodsku primenu. Verujemo da je Toyota
Fuel Cell System odlično rešenje, jer je industrijski izrađeno, efikasno i
sigurno. Kao ambasadori Sustainable Development Goals (SDGs), naša misija je da
promovišemo čista energetska rešenja, i, zajedno sa Toyotom, delimo istu viziju
kada je reč o vodoniku - rekao je Victorien
Erussard, osnivač i kapetan Energy Observera.
Već nekoliko godina Toyotin sistem gorivnih ćelija pokazuje prednosti u
modelu Mirai, a od nedavno je u primeni i u autobusima i kamionima. Upotreba u
pomorskom transportu znači korak bliže razvoju društva koje se zasniva na
vodoniku. Toyota veruje da je vodonik rešenje za proizvodnju energije bez
štetne emisije ugljenika i da će osvajanje modularne tehnologije gorivnih
ćelija ubrzati njenu primenu u brojnim oblastima.
Dr Johan van Zyl
-Veoma smo zadovoljni što možemo da predstavimo sve mogućnosti koje ima Toyota Fuel Cell System. Naš evropski razvojno-istraživači tim posvećeno je sarađivao sa timom Energy Observera,kako bismo razvili i proizveli modularni sistem za taj brod. Ovaj projekat pokazuje na koji način Toyota Fuel Cell technology nalazi primenu u raznim projektima i kako može biti iskorišćena u brojnim poslovnim rešenjima. Inspirativno je raditi s ljudima koji dele zajedničke ciljeve, čime ovaj projekat dodatno osnažuje našu viziju o društvu okrenutom vodoniku - kaže Johan van Zyl, Predsednik i CEO Toyota Motor Europe.
Komentari(0)