Toyotini moduli gorivnih ćelija za vozove bez štetnih emisija
Po isporuci Toyotinih modula gorivnih ćelija, stručni timovi mogu da razviju hibridni paket napajanja gorivnih ćelija za hibridni, bi-modalni pogonski sistem za napajanje voza
Toyota Motor Europe isporučila je šest modula gorivnih ćelija za projekat FCH2RAIL! Ovaj projekat, koji je pokrenut u januaru 2021. godine, pionirski je poduhvat u oblasti dualnih vozova bez štetnih emisija, koji kombinuju korišćenje standardne pruge i putovanje železnicom bez emisija i bez nadzemnih vodova. Konzorcijum FCH2Rail razvija hibridni paket napajanja gorivnim ćelijama i ugrađuje se u probni voz koji ima dva režima rada.
Toyota je napravila, testirala i isporučila šest
modula gorivnih ćelija za sledeću fazu projekta. Ovi moduli uključuju
najnoviju Gen2 tehnologiju koja nudi više snage i veću gustinu energije u
kompaktnijem pakovanju. Odlučeno je da se koristi ravan, pravilan oblik modula,
koji omogućava najefikasniju integraciju u krov demonstracionog voza. Tri
modula su već u centru CNH2. Ovi moduli gorivnih ćelija se testiraju na
probnom stolu, zajedno s baterijama u punom sistemu, a potom će biti isporučeni
kompaniji CAF. Preostala tri modula idu direktno u CAF, gde će svih šest
modula biti instalirano u demo voz.
Po isporuci Toyotinih modula gorivnih ćelija, stručni
timovi mogu da razviju hibridni paket napajanja gorivnih ćelija za hibridni,
bi-modalni pogonski sistem za napajanje voza. Ovaj sistem kombinuje električnu
energiju koja se napaja iz nadzemnog voda s hibridnim pogonom na gorivne
ćelije koji radi nezavisno, napajajući voz. Ovaj probni, električni
prigradski voz s oznakom CIVIA koji proizvodi CAF, obezbeđuje kompanija Renfe,
uz CAF, drugi partner u konzorcijumu FCH2RAIL. CAF će instalirati module
gorivnih ćelija, kao deo hibridnog sistema za napajanje voza.
Kada se ugradnja okonča, konzorcijum će započeti prve funkcionalne testove i probne vožnje radi dobijanja odobrenja za korišćenje na španskim i portugalskim prugama. Projekat ima za cilj testiranje upravljanja energijom i procenu da li takvo rešenje može da bude pouzdano i održivo za vozove s nultom emisijom vodonika. Projekat FCH2Rail finansira zajedničko preduzeće za gorivne ćelije i vodonik (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCHJU).
Komentari(0)