Toyotini moduli gorivnih ćelija za vozove bez štetnih emisija

Po isporuci Toyotinih modula gorivnih ćelija, stručni timovi mogu da razviju hibridni paket napajanja gorivnih ćelija za hibridni, bi-modalni pogonski sistem za napajanje voza

    foto: Toyota
    Podeli




Toyota Motor Europe isporučila je šest modula gorivnih ćelija za projekat FCH2RAIL! Ovaj projekat, koji je pokrenut u januaru 2021. godine, pionirski je poduhvat u oblasti dualnih vozova bez štetnih emisija, koji kombinuju korišćenje standardne pruge i putovanje železnicom bez emisija i bez nadzemnih vodova. Konzorcijum FCH2Rail razvija hibridni paket napajanja gorivnim ćelijama i ugrađuje se u probni voz koji ima dva režima rada.

Toyota je napravila, testirala i isporučila šest modula gorivnih ćelija za sledeću fazu projekta. Ovi moduli uključuju najnoviju Gen2 tehnologiju koja nudi više snage i veću gustinu energije u kompaktnijem pakovanju. Odlučeno je da se koristi ravan, pravilan oblik modula, koji omogućava najefikasniju integraciju u krov demonstracionog voza. Tri modula su već u centru CNH2. Ovi moduli gorivnih ćelija se testiraju na probnom stolu, zajedno s baterijama u punom sistemu, a potom će biti isporučeni kompaniji CAF. Preostala tri modula idu direktno u CAF, gde će svih šest modula biti instalirano u demo voz.

Po isporuci Toyotinih modula gorivnih ćelija, stručni timovi mogu da razviju hibridni paket napajanja gorivnih ćelija za hibridni, bi-modalni pogonski sistem za napajanje voza. Ovaj sistem kombinuje električnu energiju koja se napaja iz nadzemnog voda s hibridnim pogonom na gorivne ćelije koji radi nezavisno, napajajući voz. Ovaj probni, električni prigradski voz s oznakom CIVIA koji proizvodi CAF, obezbeđuje kompanija Renfe, uz CAF, drugi partner u konzorcijumu FCH2RAIL. CAF će instalirati module gorivnih ćelija, kao deo hibridnog sistema za napajanje voza.

Kada se ugradnja okonča, konzorcijum će započeti prve funkcionalne testove i probne vožnje radi dobijanja odobrenja za korišćenje na španskim i portugalskim prugama. Projekat ima za cilj testiranje upravljanja energijom i procenu da li takvo rešenje može da bude pouzdano i održivo za vozove s nultom emisijom vodonika. Projekat FCH2Rail finansira zajedničko preduzeće za gorivne ćelije i vodonik (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCHJU).

Komentari(0)

sortiraj