Treća epizoda FCA Iza scene - Poligon za testiranje Baloko

U trećoj epizodi ovog serijala posetićemo poznati poligon Baloko (Italija) kompanije FCA, koji je otvoren 24 sata dnevno i na kome se svake godine obavi 200.000 sati testiranja

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Aktivnosti i objekti omogućavaju simulaciju deset godina radnog veka vozila za samo pet meseci testiranja, kako bi se obezbedili najviši standardi kvaliteta, bezbednosti, pouzdanosti i komfora. Otvoren je 1962. godine, a centar se od tada stalno širi. Danas je u pitanju svetski primer izvrsnosti zaslužan za razvoj proizvoda, i predstavlja mesto za mnoge prestižne međunarodne prezentacije i događaje.

Prethodne epizode serija FCA Iza scene prikazale su testiranje vozila na arktičkim temperaturama u Arjeplogu, u Švedskoj, kao i na vrelini u Apingtonu, u Južnoj Africi. U trećoj epizodi, FCA javno prikazuje poligon za testiranje Baloko, jedan od najvećih centara za testiranje na svetu. On se prostire na oko šest kvadratnih kilometara u severozapadnoj Italiji, između Torina i Milana, u oblasti u blizini Verčelija. Otvorio ga je brend Alfa Romeo 1962. godine, a tokom godina, centar je nastavio da raste, kako u broju staza za testiranje tako i broju objekata.


Od takmičenja do svakodnevnih automobila

Prvobitni projekat obuhvatao je glavnu stazu, današnju Misto Alfa Romeo stazu, koja je inspirisana stazama korišćenim u svetskom šampionatu Formule 1. Obuhvata i replike glavne krivine staze u Monci, koja je danas poznata kao krivina Biasono, kao i prve dve Lesmo krivine s Monce, i Hugenholcboht oštru krivinu sa staze Candvort u Holandiji. Testiranje modela iz proizvodnje, za koje je staza posebno dizajnirana, se ranije obavljalo paralelno sa aktivnostima koje obavlja Autodelta, odeljenje za trke brenda Alfa Romeo. Zapravo, razvoj brojnih Alfa Romeo trkačkih automobila obavljen je u Baloku, da bi potom trijumfovali na nekim od najprestižnijih međunarodnih staza.

Deset godina za samo pet meseci

Danas, centar može da se pohvali sa ukupno 26 različitih staza, dugih ukupno 80 kilometara, sa više od 50 različitih vrsta površina. Pored staze Misto Alfa Romeo, sve staze neophodne za sveobuhvatni razvoj vozila, od staza za vožnju velike brzine do klizavih staza, prisutne su ovde. Postoje različiti tipovi klimatskih uslova, prelaza preko vode, radionica, skladišta, osam pumpi za gorivo i više servisa za pranje. Potpuno opremljena postrojenja i osoblje na poligonu Baloko rade dvadeset četiri sata dnevno, i obavljaju oko 200.000 sati testiranja svake godine. Značajna dodata vrednost potpuno opremljenog centra kao što je Baloko jeste u njegovoj sposobnosti da kompresuje ekvivalent 10 godina radnog veka vozila, u pogledu, na primer, trošenja kočnica, osovine i mehaničkih delova, u samo pet meseci merenih testiranja i simulacija.

Važan centar aktivnosti FCA

Pored testiranja pouzdanosti i izdržljivosti, Baloko se, pre svega, koristi za razvoj novih projekata i testiranje prelaska s 3D kompjuterskih dizajnova na fizičke prototipe. Tehnička rešenja se onda analiziraju i ocenjuju, sistemi vozila se fino podešavaju, performanse se mere i obavljaju se testovi poređenja i aktivnosti određivanja referentnih vrednosti. Baloko je takođe prestižno sedište kurseva vožnje, predstavljanja vozila i međunarodnih događaja.

Komentari(0)

sortiraj