U Srbiji predstavljen novi Nissan Qashqai
Novi Qashqai je stigao i u Srbiju! Inovativni sistem e-POWER donosi elektrifikaciju u novi Qashqai! Evropski dizajn, razvoj i proizvodnja oslanjaju se na njegov istorijski uspeh
Nissan danas ojačava svoju poziciju lidera u evropskom segmentu crossovera predstavljanjem potpuno nove, treće generacije Qashqaia. Od trenutka kada je Nissan 2007. godine uspostavio segment prodato je više od tri miliona primeraka Qashqaia. Nissan je u novom modelu zadržao iste principe na kojima su zasnovane, dizajnirane i razvijene prethodne dve generacije Qashqaia: elegantan dizajn, poboljšana platforma i efikasan pogonski sklop u kombinaciji sa naprednim kvalitetom i voznim karakteristikama više klase.
Zahvaljujući Alijansinoj novoj platformi CMF-C koja je
oličenje progresivnog inženjerstva, inovacija i naprednih tehnologija, novi
Qashqai će ponovo podići lestvicu u segmentu crossovera, a kupci će uživati u
tim atributima. Kao i kod prethodnih generacija, izgled novog Qashqaia delo je
tima dizajnera u Nissan Design Europe, smeštenom u središtu Londona, dok je za
njegovu konstrukciju zaslužan Nissan Technical Centre Europe, sa sedištem u
Cranfieldu u Bedfordshireu.
Upečatljiva pojava, elegantan
dizajn
Kao i kod prethodne dve generacije, dizajn potpuno
novog Nissana Qashqai izašao je iz Nissanovog European Design Studia u Londonu.
Iako očigledno u stilu Qashqaia, treća generacija je mišićavija, oštrija i
modernija. Poboljšanjem karoserije spoljašnji izgled Qashqaia je sada
odlučniji, sa izražajnijim linijama ramena, produženim međuosovinskim
rastojanjem i impozantnim 20-inčnim aluminijumskim naplatcima prvi put uvedenim
na ovom modelu. Međuosovinsko rastojanje automobila povećano je za +20 mm, a
ukupna dužina za +35 mm. Takođe je neznatno povećana
visina (+25 mm) i širina za +32 mm.
Na prednjem delu potpuno novog Qashqaia
dominira sportska i uvećana Nissanova maska V-Motion sa hromiranom završnom
obradom čiju preciznost naglašava ukrasna traka od saten hroma. Nju okružuju
tanka, potpuno LED napredna matrična prednja svetla sa bumerang svetlosnim
potpisom koja pružaju svetlost sličnu dnevnoj. Izuzetno mali razmaci između
svih ovih detalja stvaraju vrhunski i precizan utisak. Prednje osvetljenje na novom Qashqaiu je
poboljšano u odnosu na prethodni model time što ima tanji, oštriji dizajn
zahvaljujući upotrebi LED tehnologije. Sa strane, novi
Qashqai deluje sportskije i dinamičnije, sa jednom ‘intenzivnom linijom’ koja
se proteže duž automobila od napred ka pozadi, naglašavajući horizontalni
izgled automobila, ali i dajući mu osećaj dinamičnosti.
Nova generacija Qashqaia biće dostupna po
prvi put sa 20-inčnim aluminijumskim naplatcima dijamantske obrade (prethodna
generacija nudila je 19-inčne naplatke). Ovi naplatci većeg prečnika
popunjavaju lukove i doprinose robusnom izgledu automobila na putu. Kupci će biti zadovoljni mogućnostima
personalizacije jer će novi Qashqai biti dostupan u 11 boja karoserije sa pet
dvobojnih kombinacija, stvarajući 16 varijacija za odabir.
Poboljšan ambijent u
unutrašnjosti
Povezana, udobna i opremljena komandama,
kabina novog Nissana Qashqai postavlja novi standard u segmentu u pogledu
vrhunskog osećaja, prepoznatljivog dizajna i poboljšane upotrebljivosti. Za stvaranje prijatnog i opuštajućeg okruženja,
u celoj kabini se koristi belo ambijentalno osvetljenje koje svojom
ujednačenošću daje vrhunski i harmoničan utisak. Velika pažnja posvećena je
kvalitetu ergonomskog i estetskog prekidača menjača i tasterima sa
visokokvalitetnim, taktilnim osećajem koji pružaju korisnicima više
samopouzdanja i prefinjenosti.
Povezano upravljanje
Novi Qashqai nudi napredni infotainment sistem sa
najvećom ponudom povezanih usluga u klasi, uključujući jednostavnu integraciju
sa pametnim telefonima, ugrađeni Wi-Fi u automobilu koji omogućava povezivanje
do sedam uređaja i usluge NissanConnect, namensku aplikaciju za kontrolu i
praćenje vozila. Veći, 9-inčni ekran NissanConnect visoke rezolucije je
digitalni ulaz u navigaciju, postavke zabave i vozila, a kompatibilan je sa
Android Auto® i Apple CarPlay® sa kojim se može povezati i bežično.
Novi potpuno elektronski 12.3-inčni TFT
multi-informativni ekran visoke rezolucije može se konfigurisati na različite
načine za prikaz uputstava navigacionog sistema, multimedijalnih sadržaja,
stanja u saobraćaju ili informacija o vozilu. Ovim karakteristikama upravlja se
pomoću novog okretnog dugmeta na upravljaču. Tradicionalna tekstura rezanog
stakla “Kiriko” takođe je dodata TFT-ovoj digitalnoj pozadini – priznanje
Nissanovim japanskim genima.
Inovativni novi 10.8-inčni Head-Up displej (HUD) pruža
najveću površinu prikaza u segmentu. Najvažnije informacije navigacionog
sistema, sistema za pomoć u vožnji i informacije o stanju u saobraćaju
prikazuju se na vetrobranskom staklu, direktno u vidnom polju vozača. Funkcije
Home-to-Car su kompatibilne sa uslugama Google Assistant i uređajima Amazon
Alexa. Sistem podržava širok spektar komandi, uključujući mogućnost glasovnog
slanja odredišta navigacionom sistemu automobila sa svog pametnog uređaja, što
smanjuje vreme potrebno za unošenje odredišta.
Preko aplikacije za pametni telefon NissanConnect
dostupne su brojne jedinstvene funkcije vozila kao što su upravljanje sirenom i
svetlima, kao i daljinsko otključavanje i zaključavanje vozila. Takođe se mogu
podesiti pametna upozorenja, kao što su ograničenje brzine, vreme i parkirna
zona sa obaveštenjima ako vozilo prekorači zadate parametre. Ako ne koriste
navigaciju sa svog telefona, vozači mogu da pristupe 3D mapama i funkciji Live
Traffic koji uključuju napredne navigacione funkcije kao što su bežično
ažuriranje mapa, stanje u saobraćaju u realnom vremenu, Google prikaz ulica i
prikaz cena goriva. Navigacija Door-to-door je takođe dostupna kroz aplikaciju
uključujući funkciju My Car Finder (pronađi moj automobil). U mogućnostima
povezivanja mogu da uživaju svi putnici jer je središnja konzola sada
opremljena USB-A i USB-C utičnicama napred i pozadi.
Zavidna udobnost
Novi Qashqai nastavlja vozačima da pruža nenadmašan
nivo svesti o okruženju, zahvaljujući većoj preglednosti prednjeg, bočnog i
zadnjeg dela. Poboljšanja uključuju širi ugao vetrobranskog stakla, tanji
prednji nosač krova i retrovizore postavljene na vrata, umesto na a-stubu, čime
su smanjena nepregledna područja. Duže međuosovinsko rastojanje novog Qashqaia
i efikasna organizacija prostora oslobađaju još više prostora za putnike.
Prostor za kolena namenjen putnicima na zadnjim sedištima povećan je za 28 mm
na 608 mm što stvara veću distancu sa vozačem i suvozačem. Prednji i zadnji naslon
za glavu povećan je za 15 mm zahvaljujući manjem povećanju spoljašnjih
dimenzija.
Oličenje praktičnosti
Električna vrata prtljažnika olakšaće pristup
prtljažniku kada su vam ruke pune. Ukupna zapremina prtljažnika povećana je 50
litara u odnosu na model prethodne generacije, delimično zbog spuštanja poda
prtljažnika za 20 mm kao posledice poboljšanog dizajn zadnjeg vešanja. Popularne
karakteristike prethodnika, na primer bočni pretinci za odlaganje iznad
unutrašnjih lukova blatobrana i prilagodljivi razdelnik prtljažnog prostora,
poboljšani su u novoj generaciji, kao i izdržljivi dvostrani tepih čija je
druga strana od plastike koja se lako čisti.
Poboljšana ergonomija i dizajn vrata znači da je novi
Qashqai lakši za ulazak i izlazak u poređenju sa prethodnom generacijom, a to
je posebno očigledno u ograničenim prostorima kao što su višespratna auto
parkirališta. Tamo gde prostor dozvoljava, roditelji će ceniti mogućnost
otvaranja vrata do 85 stepeni, što će omogućiti lakši pristup bebama i
mališanima u sedištima za decu.
Elektrifikovani pogonski
sklopovi
Podržavajući Nissanov cilj da dostigne 50% prodaje
elektrifikovanih vozila u Evropi do 2024. godine, novi Nissan Qashqai neće biti
dostupan samo sa 1.3 DiG-T benzinskim motorom opremljenim blagom hibridnom
tehnologijom, već će takođe u Evropi debitovati uvođenjem sistema e-POWER,
Nissanovog inovativnog i nagrađivanog pogonskog sklopa koji crpi tehnologije iz
pionirskog kompanijskog električnog vozila Nissan LEAF. Sa varijantama 2WD i
4WD, 6-stepenim ručnim ili novim Xtronic menjačem, zahvaljujući sistemu
e-POWER, potpuno nove opcije pogonskog sklopa Qashqaia zadovoljavaju sve
zahteve kupaca i pružaju im zadovoljstvo u vožnji.
1.3 DiG-T benzinski motor 140
ks/158 ks i 12V blagi hibrid
Pozitivan uticaj upravljanja energijom blagog hibrida
na CO2 je konkurentan, a 1.3-litarski motor isporučuje više snage i obrtnog
momenta u poređenju sa ključnim konkurentima, čineći verziju sa benzinskim
motorom privlačnom ponudom. Blagi hibridni sistem dodaje samo 22 kg ukupnoj
masi vozila.
Pri usporavanju, energija se obnavlja regeneracijom i
skladišti u litijum-jonskoj bateriji. Prikupljena energije se zatim koristi
kada je vozilo zaustavljeno u praznom hodu, prilikom zaustavljanja (samo
verzije Xtronic) i za dodatni obrtni moment. Kod zaustavljanja, pri brzinama
manjim od 18 km/h i sa pritisnutom kočnicom motor će se isključiti, a
uskladištena energija iskoristiti za napajanje električne opreme vozila. Ovo
omogućava da se produži zaustavljanje motora, a kao rezultat smanjenu potrošnju
goriva.
Blagi hibridni sistem je uparen sa
rafiniranim i renomiranim benzinskim motorom 1.3 DiG-T koji je uveden na
Qashqaiu 2018. Motor je dodatno poboljšan za novi Qashqai sa 50 novih
komponenti i sada ispunjava normu Euro6- D Full. 1.3 benzinski motor biće ponuđen sa dva izlaza snage –
140 ks i 158 ks – sa 6-stepenim ručnim menjačem ili novim Xtronic menjačem
(samo sa 158 ks). Motor najveću snagu razvija pri 5500 o/min, a najveći obrtni
moment od 270 Nm dostupan je već od praktičnih 1750 o/min u verziji sa 158 ks
Xtronic menjačem i snažnijim verzijama sa ručnim menjačem.
Ručni menjač je poboljšan i sada se odlikuje bržim,
direktnijim i sportskim osećajem prilikom promena stepena prenosa. Nova generacija
Xtronic menjača ostvaruje bolju ekonomičnost goriva i snažnija ubrzanja
zahvaljujući poboljšanjima koja uključuju sistem podmazivanja sa dve pumpe sa
novom električnom pumpom za ulje. Prednji pogon je dostupan u verzijama sa 140
ks i 158 ks, dok će pogon na četiri točka biti dostupan sam na Xtronic modelima
sa 158 ks. Novi sistem upravljanja pogona na četiri točka i izbor načina vožnje
je intuitivniji i inteligentniji. Prilagođava se spoljnim uslovima sa pet
načina vožnje – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vreme reakcije pogona na
četiri točka u slučaju proklizavanja točkova je pet puta kraće i sada iznosi
oko 0.2 sekunde.
E-POWER
Novi Qashqai donosi prvo uvođenje Nissanovog
inovativnog pogonskog sistema e‑POWER na evropsko tržište. Ekskluzivan
Nissanov sistem i jedan od najvažnijih elemenata njegove strategije
inteligentne mobilnosti, sistem e-POWER je jedinstven pristup elektrifikaciji
čineći svakodnevnu vožnju uzbudljivom. Novi e-POWER sistem Qashqaia čine snažna
baterija povezana sa 154 ks snažnim benzinskim motorom najvećeg stepena
kompresije u klasi, generator snage, inverter i 140 kW snažan električni motor
dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. Ovo je
jedinstveno rešenje koje kombinuje linearna ubrzanja karakteristična za
električna vozila, ali bez potrebe za punjenjem vozila na punjaču.
Da bi se ispunile svakodnevne potrebe evropskih
kupaca, sistem e-POWER je značajno poboljšan za novi Qashqai. Primenjen je u
vozilu Note – najprodavanijem japanskom vozilu poslednjih godina – za 1.2
benzinski motor koji puni bateriju ukupne
snage 106 ks. Za evropsko tržište ugrađen je 1.5-litarski benzinski
motor ukupne snage 140 kW (188 ks). Jedinstveno obeležje sistema e-Power je to
da se benzinski motor koristi samo za generisanje električne energije, dok
točkove pokreće isključivo električni motor. Ovo znači da motor uvek radi u
svom optimalnom rasponu obrtaja, što dovodi do superiorne efikasnosti u potrošnji
goriva i niže emisije CO2 u poređenju sa konvencionalnim motorima sa
unutrašnjim sagorevanjem.
Zahvaljujući isključivo električnom
motornom pogonu, nema kašnjenja u reakcijama kao kod motora sa unutrašnjim
sagorevanjem ili tradicionalnih hibrida. Trenutni odziv pruža uzbudljiv osećaj
velikog obrtnog momenta i snažna ubrzanja pri različitim brzinama kako bi
preticanje ili uključivanje na autoput bilo jednostavnije i sigurnije. Kao i LEAF, novi Qashqai sa sistemom
e-POWER nudi doživljaj vožnje samo jednom pedalom, poznatijom pod nazivom
e-Pedal. Vozači mogu da pokreću vozilo, ubrzavaju i koče upotrebom samo pedale
gasa.
Platforma CMF-C
Novi Qashqai je prvi novi model na evropskom tržištu
koji koristi platformu CMF-C koja spaja najnapredniju automobilsku strukturu i
tehnološku arhitekturu. Ključno za inženjerski koncept
bilo je zadržavanje idealnih proporcija kojima aktuelni Qashqai duguje svoj
uspeh. Naime, one omogućavaju jednostavno kretanje gradskim putevima i
parkiranje, a istovremeno nude odličan unutrašnji prostor. Kada je reč o konstrukciji, gola karoserija izrađena je od
još lakšeg materijala, a naprednim tehnikama utiskivanja i zavarivanja povećana
je čvrstoća i smanjena masa vozila. Qashqai je po prvi put opremljen vratima
prtljažnika izrađenim od kompozitnog materijala koji smanjuje masu za 2.6 kg.
Prednja i zadnja vrata, prednji blatobrani
i poklopac motora sada su izrađeni od aluminijuma koji smanjuje masu Qashqaieve
karoserije za 21 kg u odnosu na prethodni model. Naprednim tehnikama proizvodnje ukupna
masa gole karoserije lakša je za 60 kg, dok je krutost povećana za 41% u odnosu
na model u odlasku. Time je obezbeđena uglađenost, udobnost i odziv
karakterističan za modele više klase, izuzetna zaštita u slučaju nesreće, kao i
veća efikasnosti automobila.
Novi dizajn sistema vešanja i
upravljača
Novi Qashqai nastavlja da pruža
zadovoljstvo u vožnji. Udobnom i glatkom vožnjom kao i zabavnim voznim
karakteristikama na vijugavim putevima opravdava ugled svojih prethodnika. Platforma CMF-C je omogućila novom
Qashqaiu ugradnju Macphersona na prednjem i zadnjem delu. U Qashqai sa pogonom
na dva točka i 19-inčnim naplatcima ugrađena je torziona zadnja osovina.
Verzije sa 20-inčnim naplatcima i pogonom na sva četiri točka biće opremljene
naprednim multi-link zadnjim vešanjem. Poboljšan je i servo
upravljač tako da sada nudi bolji odziv, bolji osećaj na upravljaču oko
središnjeg položaja i smanjeno trenje.
Poboljšan sistem za pomoć u
vožnji ProPILOT
Novi Qashqai biće opremljen najnovijom generacijom
sistema za pomoć u vožnji ProPILOT da bi pružio još bolju podršku vozaču u svim
uslovima. Sistem ProPILOT sa navigacijom Navi-link osmišljen je da smanji umor
i stres tokom vožnje, a istovremeno jednostavan je za upotrebu. [Dostupno samo
sa Xtronic menjačem]. ProPILOT sa navigacijom Navi-link pomaže pri ubrzavanju i
kočenju tokom vožnje jednom trakom autoputa. Sistem može da ubrza vozilo do
podešene brzine i potpuno ga zaustavi u saobraćajnim zastojima. ProPILOT
automatski pokreće vozilo nakon tri sekunde kada se saobraćaj ponovo pokrene.
Poboljšan sistem potpuno novog Nissana
Qashqai samostalno prilagođava brzinu automobila uslovima na putu: kada vozilo
na autoputu uđe u zonu nižeg ograničenja brzine, sistem automatski očitava
ograničenje i analizira podatke iz navigacionog sistema kako bi prilagodio
brzinu Qashqaia na odgovarajuću brzinu, što znači da vozač ne mora ručno
podešavati tempomat. Sistem
može takođe da koristi podatke iz navigacionog sistema kako bi prilagodio
brzinu prilikom ulaska u krivine ili na uskom izlazu sa autoputa.
Pored toga, ProPILOT sa navigacijom
Navi-link sada je povezan sa Qashqaievim radarima za nadzor mrtvog ugla koji
ispravljaju upravljač kako vozač ne bi promenio voznu traku dok je vozilo u
mrtvom uglu. Ostala poboljšanja
uključuju “bočnu zaštitu” koja je posebno korisna u gradskim uslovima vožnje,
jer vozača upozorava na prisutnost prepreka sa bočnih strana vozila, najčešće
prilikom ulaska na parkiralište supermarketa. Novi Qashqai može takođe da
interveniše kako bi sprečio sudar prilikom vožnje unazad zahvaljujući
poboljšanom sistemu za otkrivanje pokretnih objekata: kada prepozna pokretni
objekat u svojoj blizini, vozilo automatski koči ili se zaustavlja.
Dodatna sigurnost dolazi u obliku Nissanovog
inteligentnog sistema nužnog prednjeg kočenja sa funkcijom predviđanja.
Zahvaljujući naprednoj radarskoj tehnologiji, senzori su u stanju da očitavaju
put iznad automobila koji se kreće ispred da bi se otkrilo da li vozilo
iznenada koči. Sistem će aktivirati kočnicu da bi se smanjila verovatnoća
sudara. Još jedna funkcija paketa sigurnosnih tehnologija u kabini novog vozila
Qashqai je novi središnji vazdušni jastuk, koji se postavlja između dva prednja
sedišta kako bi sprečio putnike u prvom redu da stupe u kontakt u slučaju
bočnog sudara. Središnji vazdušni jastuk dopunjuje vazdušne jastuke za vozača i
suvozača kao i bočne vazdušne jastuke i zavesice standardno ugrađene u novi
Qashqai.
Inteligentna LED prednja
svetla
Komentari(0)