Unapređeni Range Rover Velar - Elegantna sofisticiranost i jedinstveni detalji
Novi Range Rover Velar je istinski izraz modernog luksuza, a odlikuje se najnovijim tehnologijama, tradicionalnom prefinjenošću Range Rovera i upečatljivim i minimalističkim novim dizajnom
Nova rešetka u kombinaciji je sa karakterističnim lebdećim krovom, neprekinutom srednjom linijom, i kvakama na vratima u ravni karoserije koje se podižu kada su u funkciji, a sve je to dodatak definiciji najpoželjnije porodice luksuznih SUV vozila na svetu. Nova super-tanka Pixel LED prednja svetla9 pružaju tehnički izgled poput dragulja i optimizovanu vidljivost, dok je eksterijer unapređen novim nižim zadnjim branikom i tamnim naglascima. Range Rover Velar je prvi predstavio Range Roverovu filozofiju minimalističkog dizajna, a njegov enterijer podiže ovaj pristup na novi nivo. Novi plutajući 11,4-inčni zakrivljeni stakleni ekran na dodir integrisan je u centralnu konzolu, a pruža trenutnu i intuitivnu kontrolu nad svim ključnim funkcijama vozila1.
Ceo niz tehnologija naglašava udobnost i dobrobit putnika, zbog čega je
ovaj luksuzni SUV srednje veličine još poželjniji. Range Rover Velar takođe
nudi i najtiše vozilo u svojoj klasi za drumsku buku* zahvaljujući prefinjenim
tehnologijama koje uključuju i revolucionarni sistem Aktivnog poništavanja
drumske buke. Plug-in električni hibrid Velar je sposobniji i fleksibilniji
nego ikada, sa većim potpuno električnim dometom vožnje za do 64 km (40
milja)10 zahvaljujući novom projektu paketa baterija, dok se izbor
visokonaprednih benzinskih i dizel-motora odlikuje tehnologijom blagih hibrida
za garantovanu prefinjenost i efikasno korišćenje goriva. Klijenti mogu da
biraju između Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE i Autobiography.
Privlačan dizajn
Range Rover Velar odmah je prepoznatljiv kao Range Rover, dok su
njegova sofisticirana elegancija i upečatljiv stav beskompromisni. Vozilo po
prvi put predstavlja Range Roverovu filozofiju minimalističkog dizajna, a
njegova nova rešetka – uz uvođenje novih Pixel LED prednjih svetala9 sa
prepoznatljivim Dnevnim svetlima (DRL) sa efektom poput dragulja – obezbeđuje
jedinstven izgled cele porodice. Pozadi, snažan ispust pruža sklad i naglašava
zadivljujuću dužinu Range Rover Velara. Njegov naglašeni dizajn doprinosi mišićavom
stavu vozila, dok novi spušteni zadnji branik naglašava njegove proporcije.
Nova LED zadnja svetla odražavaju tu sofisticiranost svojim privlačnim
3D izgledom i supercrvenim osvetljenjem. Upotpunjena su visokim kočionim
svetlom u punoj dužini. Odvažan, elegantan enterijer Range Rover Velara
izražava još veći minimalizam, uz vrhunsku majstorsku izradu i nove materijale.
Najnovije izdanje sistema za informisanje i zabavu Range Rover Pivi Pro7 čini
središnji deo; jedan interfejs od plutajućeg zakrivljenog 11,4-inčnog stakla je
ergonomski postavljen na većoj visini i na lakšem dohvatu ruke, kako bi bili
smanjeni ometanje i refleksije.
Range Rover Velar i dalje nudi opciju kabine bez kože, sa novim
dizajnom sedišta i materijalima. Opcija bez kože kombinuje vunu danskih
tekstilnih stručnjaka KvadratTM sa poliuretanskim tekstilnim umecima
UltrafabricsTM, uz novi perforirani uzorak Diamond Herringbone. Nadahnuta
vrhunskim krojenjem po meri, mešavina vune KvadratTM je za 58 procenata lakša
od kože i pruža moderan izgled i unapređenu taktilnost za savremeni izraz
tradicionalnog luksuza Range Rovera. Inovativna tkanina podvrgnuta je strogim
internim ispitivanjima izdržljivosti u laboratoriji za materijale Range Rovera
kako bi bilo obezbeđeno da pruža uobičajenu čvrstinu tokom životnog veka
vozila, prošavši kroz 60.000 ciklusa ispitivanja abrazije – što je ekvivalentno
periodu od 10 godina korišćenja – i ispitivanja UV zračenja, tokom kojeg se u
samo mesec dana mogu simulirati tri godine neumoljivog izlaganja suncu. Predstavljene
su četiri nove palete kože: Cloud, Caraway, Raven Blue i Deep Garnet.
Upotpunjene su probranim izborom detalja, uključujući i nove detalje Moonlight
Chrome na volanu, okvirima središnje konzole i ventilacionim otvorima. Njegovu
eleganciju naglašavaju ukrasni završni slojevi Technical Light Anodised, Dark
Anodised Aluminium, ili taktilni drveni Shadow Grey Ash. Dve nove opcije boja
pridružuju se paleti eksterijera: Metalik Varesine plava i Premium Metalik
Zadar siva.
Povezana tehnologija
Novi Range Rover Velar prvi je koji se
odlikuje novom generacijom sistema za informisanje i zabavu Pivi Pro7. Kontrole
za sve ključne funkcije vozila smeštene su unutar novog 11,4-inčnog
zakrivljenog staklenog ekrana na dodir. Čini se kao da lebdi zahvaljujući
pročišćenom dizajnu. Kontrole
za klimatizaciju, sedišta i jačinu zvuka uvek se vide sa svake strane ekrana na
novim bočnim trakama, koje obostrano sadrže višenamenske klizne kontrole. Ta
virtuelna dugmad uvek se vide i omogućavaju trenutni pristup često korišćenim
funkcijama, uključujući i pojedinačne kontrole temperature za putnike spreda,
jačinu zvuka i načine rada sistema Terrain Response.
Na početku svakog putovanja, vozačima se prikazuje početni Pre-Drive
panel za brzi pristup često korišćenim funkcijama, kao što su odmagljivanje
prozora i opciona grejana sedišta. Posle pokretanja, panel nestaje i otkriva se
poznati početni trodelni ekran koji može da bude prilagođen pomoću
inteligencije i fleksibilnosti već poznatog sistema Pivi Pro7. Za dodatnu praktičnost,
dodatne kontrole na trajno vidnim bočnim trakama uključuju prečice za medije i
navigaciju, kamere i odmagljivanje prozora. Sistem nove generacije za
informisanje i zabavu bio je podvrgnut opsežnom testiranju i razvoju, a i
digitalno i fizički su ga ispitivali ljudi kako bi bilo smanjeno vreme
izvršenja zadataka i interakcije i pruženo za korisnika najlakše moguće
tehnološko iskustvo. Otprilike 80 procenata zadataka može biti izvršeno unutar
dva dodira početnog ekrana.
Pivi Pro7 podržava jednostavno povezivanje smart telefona sa bežičnim
sistemom Apple CarPlay™2. Bežični Android Auto® takođe je podržan, dok bežično
punjenje uređaja – iz novog skladišnog prostora u središnjoj konzoli –
omogućava trenutno brzo punjenje i smanjuje potrebu za žicama. Sa 80 procenata ukupnih elektronskih modula (ECU) u vozilu
– uključujući i sistem za informisanje i zabavu Pivi Pro, mapiranje navigacije
i ugrađenu dijagnostiku, kao i sisteme šasije i pogonskog sklopa – koji su
sposobni za bežično ažuriranje, Range Rover Velar može da prima nadogradnju
najnovijeg softvera Over The Air bez potrebe za posetom ovlašćenom prodavcu.
Novi Range Rover Velar takođe ima omogućen i Wi-Fi sa Paketom podataka6, što
putnicima obezbeđuje zabavu i povezivanje. Pivi Pro7 ima dvostruku ugrađenu
eSIM tehnologiju i arhitekturu zasnovanu na oblaku, što znači da pruža potpuni
pristup nizu onlajn aplikacija6 – uključujući i Spotify i Deezer – koje su
integrisane unutar sistema za informisanje i zabavu.
Amazon Alexa donosi3 novi nivo praktičnosti, jer pruža mogućnost
kontrole raznih postavki i funkcija upotrebom naredbi prirodnim glasom, dok
istovremeno smanjuje mogućnost ometanja1. Alexa je ugrađena u Pivi Pro7 i može
da bude jednostavno aktivirana izgovaranjem reči „Alexa” ili pritiskom na dugme
za Alexu na ekranu na dodir. Za jednostavnu navigaciju, what3words je takođe
integrisan unutar sistema Pivi Pro7. Pametna tehnologija mapiranja deli
zemaljsku kuglu na mrežu kvadrata od 3 m x 3 m, a svakom je dodeljena
jedinstvena kombinacija tri nasumične reči kako bi se dobila adresa what3words.
Pomoću tih reči vozači mogu da koriste navigaciju do tačne i precizne lokacije.
Sveobuhvatni zvuk i tehnologija
Kabina Range Rover Velara koja će vas razmaziti smanjuje drumsku buku
na najmanju moguću meru pomoću revolucionarne tehnologije Aktivnog poništavanja
drumske buke8, a time Novi Range Rover Velar nudi najtiše vozilo u svojoj klasi
za drumsku buku*. Ova tehnologija detektuje spoljne frekvencije i
automatski obrađuje protivbuku u zvučnom sistemu vozila, čime se smanjuje
ukupan nivo unutrašnje buke za najmanje 4dB, što je ekvivalent smanjenja jačine
zvuka za četiri stepena. Niz snažnih zvučnih sistema Meridian za Novi Range
Rover Velar predvodi opcioni Meridian™ 3D Surround Sound System, koji
isporučuje visokokvalitetnu reprodukciju muzike pomoću do 17 zvučnika i 750 W
snage pojačala za sveobuhvatan doživljaj slušanja.
Savremeni luksuz
Novi Range Rover Velar pruža uobičajenu prefinjenost Range Rovera kao
mirnog utočišta, sa povećanom udobnošću i opcionim praktičnim funkcijama koje
pomažu u promociji dobrobiti. Najnoviji Sistem pročišćavanja vazduha
kabine Plus dostupan je kao deo opcionog Paketa Comfort (ili kao standard uz
Autobiography) kako bi pomogao u promociji dobrobiti i budnosti putnika, sa ciljem
pružanja vrhunskog kvaliteta vazduha. Upravljanje nivoom CO2 i
Filtriranje PM2,5 u vazduhu kabine poboljšavaju okruženje u kabini praćenjem
unutrašnjeg i spoljašnjeg vazduha i odgovarajućim prilagođavanjem.
Za aktivaciju, putnici mogu jednostavno pritisnuti dugme Purify
(Pročisti) na stranici Air Quality (Kvalitet vazduha) unutar sistema Pivi Pro7
i smanjiti nivo štetnih alergena ili čestica u kabini. Sistem takođe kombinuje
tehnologiju nanoe™ X13 kako bi suzbijala patogene i pomogla u značajnoj
redukciji neprijatnih mirisa, bakterija i alergena. Sistem Podesivo osvetljenje
kabine nudi izbor od 30 unutrašnjih boja za osvetljavanje vrata, konzole i
prostora za noge kao deo opcionog paketa Comfort. Unapred postavljene teme boja
olakšavaju pronalaženje savršene kombinacije, dok svaki putnik može da izabere
svoju idealnu unutrašnju temperaturu pomoću četvorozonskog klima-uređaja.6
Kada je reč o većoj vidljivosti u mraku, novi Range Rover Velar pomiče
granice tehnologije piksel LED osvetljenja pomoću naprednih Pixel LED prednjih
svetala9 sa prepoznatljivim dnevnim svetlima (DRL). Kao standard uz Dynamic HSE
i Autobiography, ovaj sistem ima tri puta više LED dioda od Matrix LED prednjih
svetala. Svako prednje svetlo ima četiri modula piksela sa 67 precizno kontrolisanih
LED dioda u svakom modulu kako bi se svetlost tačno prilagodila uslovima i
drumu i pružila najefikasniji snop prednjih svetala. Sistem Dinamičkog
osvetljenja krivina9 koristi podatke o brzini i upravljanju kako bi reagovao na
drum i osvetlio mračne uglove i ivice, dok snop dugih svetala može da fokusira
svetlost gotovo pola kilometra ispred vozila, za optimalnu vidljivost.
Uz mogućnost bacanja senke oko četiri nadolazeća objekta i izbegavanja
zaslepljivanja, sistem Prilagodljivog snopa svetala automatski se prilagođava
brzini vozila, osvetljavajući širokim snopom pri malim brzinama a
intenzivnijim, dužim snopom pri brzinama većim od 70 km/h. Bez obzira na
uslove, Novi Range Rover Velar privlači svojom pouzdanošću i snagom, a
istovremeno je i mesto za opuštanje.
Elektrifikovane performanse i
sposobnosti
Novi
Range Rover Velar ima snagu koja odgovara svakom klijentu, uključujući i
plug-in električni hibrid P400e. Dostupan je uz niz uglađenih benzinskih i
dizel-motora Ingenium, a svi imaju tehnologiju električnog blagog hibrida
(MHEV) koja povećava efikasnost korišćenja goriva i performanse. Već
tradicionalnu Range Roverovu udobnost i prefinjenost u vožnji, u Range Rover
Velaru obezbeđuju napredne postavke šasije i suspenzije. Opciona Elektronska
vazdušna suspenzija pruža opuštajuću udobnost, dok istovremeno zadržava
staloženost na neravnim površinama dok uglađeno prelazi preko neravnina pomoću
naprednog sistema šasije Adaptive Dynamics, koji kontinuirano menja sile
amortizacije na svakom točku. Napredni električni hibrid P400e pruža najbolje od
svih svetova, jer objedinjuje električni motor od 105 kW sa benzinskim motorom
Ingenium kako bi bez napora obezbedio utišane performanse.
Sklad između performansi samo električne i
benzinske vožnje znači da je Range Rover Velar P400e savršen za kratka gradska
putovanja kao i duža putovanja. Ima očekivani stvarni domet do 51 km (32
milje)12, što je dovoljno da obezbedi mogućnost prelaska prosečne dnevne
udaljenosti u Range Rover Velaru sa nultom emisijom izduvnih gasova. Na dužim
putovanjima, pogonski sklop plug-in hibrida nudi kombinovani stvarni domet od
684 km (425 milja) sa benzinskim i električnim pogonom. Koristeći samo električnu energiju, može da
pređe do 64 km (40 milja), uz ukupne emisije CO2 od 38 g/km prema ciklusu po
WLTP-u, uz potrošnju goriva od 1,6 l / 100 km (176 mpg). Samo električni domet
povećan je za više od 20 procenata u odnosu na prethodnih 53 km (33 milje)
zahvaljujući većoj bateriji od 19,2 kW.10
Sa kombinacijom 404 KS i okretnog momenta od 640 Nm iz njegovog
2,0-litarskog četvorocilindričnog benzinskog motora Ingenium od 300 KS i
električnog motora od 105 kW, P400e je sposoban da
ubrza od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde (0–60 mph za 5,1 sekundu), sa
najvećom brzinom od 209 km/h (130 mph). Takođe može da putuje samo na
električnu energiju do 140 km/h (87 mph). P400e je jedno od tek nekoliko
plug-in električnih hibridnih vozila koja su sposobna za brzo punjenje
istosmernom strujom, uz mogućnost kućnog punjenja od 0 do 80 procenata za samo
30 minuta upotrebom punjača od 50 kW. Kućno punjenje od 0 do 100 procenata
korišćenjem naizmeničnog punjača od 7 kW moguće je za oko dva i po sata.
Najnovija generacija benzinskih i dizel-motora Ingenium dostupna je sa
48-voltnom tehnologijom MHEV za poboljšanu efikasnost i isporuku snage, jer
koristi Starter-generator sa integrisanim remenom (BiSG) za prikupljanje
energije koja se obično gubi tokom usporavanja. Čuva se u litijum-jonskoj
bateriji od 48 volti smeštenoj ispod prtljažnog prostora pozadi. Može ponovo da
koristi tu energiju kao pomoć pri ubrzavanju, dok istovremeno pruža
prefinjeniji i responzivniji sistem start-stop. 3,0-litarski šestoredni
benzinski motor Ingenium dostupan je sa dve izlazne snage. P340 proizvodi 340
KS i okretni momenat od 480 Nm, sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 6,3 sekundi
(0–60 mph za 6,0 sekundi). Snažniji P400 isporučuje 400 KS i okretni momenat od
550 Nm, sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 5,5 sekundi (0–60 mph za 5,2 sekunde)
uz emisije CO2 od 219 g/km.10
2,0-litarski četvorocilindrični motor sada se odlikuje novim
automatskim osmostepenim prenosom sa uglađenijom promenom stepena prenosa. P250 pruža 250 KS i okretni momenat od 365
Nm, sa 0–100 km/h za 7,5 sekundi (0–60 mph za 7,1 sekundu), CO2 emisije od 211
g/km i potrošnju goriva do 9,3 l / 100 km (30,4 mpg). 3,0-litarski šestoredni
dizel-motor D300 proizvodi 300 KS i okretni momenat od 650 Nm za isporuku
snažnih performansi, sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi (0–60 mph za
6,1 sekundu). Opremljeni su serijskim sekvencijalnim turbo motorima i naprednim
sistemom katalizatora, sa emisijama CO2
od 188 g/km i potrošnjom goriva od 7,2 l / 100 km (39,2 mpg).
2,0-litarski četvorocilindrični dizel-motor D200 Ingenium proizvodi 204 KS sa
emisijama CO2 od 168 g/km* i potrošnjom goriva do 6,4 l / 100 km (44,1 mpg).
Asortiman motora Range Rover
Velar
Električni hibrid
P400e – 404 KS, 2,0-litarski četvorocilindrični benzinski PHEV, okretni
momenat od 640 Nm pri 1.500–4.400 o/min, automatski osmostepeni prenos, AWD
Benzin
P250 – 250 KS, 2,0-litarski četvorocilindrični benzinac, okretni
momenat od 365 Nm pri 1.300–4.500 o/min, automatski osmostepeni prenos, AWD
P340 – 340 KS, 3,0-litarski šestocilindrični benzinski MHEV, okretni
momenat od 480 Nm pri 1.500–4.500 o/min, automatski osmostepeni prenos, AWD
P400 – 400 KS, 3,0-litarski šestocilindrični benzinski MHEV, okretni
momenat od 550 Nm pri 2.000–5.000 o/min, automatski osmostepeni prenos, AWD
Dizel
D200 – 204 KS, 2,0-litarski šestocilindrični dizel MHEV, okretni
momenat od 430 Nm pri 1.750–2.500 o/min, automatski osmostepeni prenos, AWD
D300 – 300 KS, 3,0-litarski šestocilindrični dizel MHEV, okretni
momenat od 650 Nm pri 1.500–2.500 o/min, automatski osmostepeni prenos, AWD
Tehnologija Adaptive Dynamics je
standard na svim modelima sa šest cilindara i PHEV, kao i uz specifikacije za
četvorocilindrične modele Dynamic HSE, a obezbeđuje
optimizovanost krutosti suspenzije za uslove vožnje, čime se unapređuju
udobnost vožnje i upravljanje. Postoji čak i posebna kalibracija za terensku
vožnju. Napredna šasija i suspenzije, uključujući i Elektronsku vazdušnu
suspenziju, i tehnologije Adaptive Dynamics i Configurable Dynamics, pružaju
izuzetne performanse i okretnost na drumu. Takođe su garantovane i vrhunske
performanse na svim površinama, uz obezbeđen niz Range Roverovih sposobnosti
zahvaljujući inteligentnom sistemu pogona na sve točkove (AWD) sa okretnim
momentom na zahtev. Raspodela okretnog momenta je optimalna zavisno od uslova,
bilo da dinamično vozite na drumu ili krećete iz stanja mirovanja na klizavim
površinama. Terrain Response 2® dostupan je putem sistema Pivi Pro7 i omogućava
vozaču da prilagodi postavke vozila uslovima vožnje, uz izbor načina rada Eco,
Comfort, Grass-Gravel-Snow, Mud-Ruts, Sand, Dynamic i Automatic. Svaki način
rada menja kalibraciju motora, prenosa, sistema pogona na sva četiri točka,
suspenzije i sistema kontrole stabilnosti radi postizanja optimalne vuče i
staloženosti.
Komentari(0)