Više luksuza, bolje performance - Porsche predstavlja novi Cayenne
Porsche je temeljno izmenio treću generaciju modela Cayenne sveobuhvatnim unapređenjem pogonskog sklopa, karoserije, dizajna i opreme
Ovim su dodatno proširene ne samo performanse na drumu i van druma, već i luksuz i udobnost u svakodnevnoj upotrebi.
Visok digitalizovani
koncept ekrana i upravljanja
Porsche je temeljno nadgradio svoj uspešni luksuzni SUV
model. Novi Cayenne debituje sa novim visoko digitalizovanim konceptom ekrana i
upravljanja, novom tehnologijom šasije i inovativnim tehnološkim funkcijama.
-To je jedna od najsveobuhvatnijih nadgradnji proizvoda u
istoriji Porschea - kaže Majkle Šecle, potpredsednik proizvodnje za liniju
Cayenne.
HD Matrix LED prednja svetla visoke definicije obezbeđuju
osvetljen drum bez obzira na situaciju u vožnji, sistem za kontrolu kvaliteta
vazduha odstranjuje aero zagađivače u kabini vozila, a sada po prvi put u
Cayennu, i suvozač ima svoj lični infotainment ekran - između ostalog i za
video „striming“ tokom putovanja. Sa svojim sveobuhvatnounapređenim dizajnom i
snažnijom gamom motora, Cayenne opravdava slogan: „najsportskiji“ automobil u
svom segmentu.
Digitalizovan i usmeren
na vozača - Porsche Driver Experience
Porsche je u svom novom Cayennu integrisao potpuno revidirani
koncept ekrana i sistema rukovanja. Nova verzija sistema Porsche Driver
Experience, prvi put viđena u modelu Porsche Taycan, fokusira se na položaj
tela vozača i prema tome optimizira svoj rad. Funkcije koje vozač često koristi
nalaze se na upravljaču ili neposredno uz upravljač. Na primer, ručica smeštena
levo iza upravljača sada ima dodatne funkcije za upravljanje sistemima
asistencije. Ručica menjača u novom Cayennu sada se nalazi na komandnoj tabli.
Time se otvara prostor na novoj centralnoj konzoli za pretince i veliki
elegantni regulator klima uređaja u verziji „black panel“. Velike, lako
dostupne komande u kombinaciji sa mehaničkim prekidačima klima uređaja i
regulatorom jačine zvuka na dodir obezbeđuju optimalnu operativnost i prefinjen
izgled. Ključna odlika novog sistema Porsche Driver Experience je
uravnoteženost digitalnih i analognih elemenata.
Po prvi put Cayenne u svojoj kabini predstavlja potpuno
digitalnu instrument tablu dijagonale od 12,6 inča zakrivljenog, samostojećeg
dizajna s varijabilnim opcijama prikaza. Optimizovani head-up displej dostupan
je kao opcija. Standardni 12,3-inčni centralni displej sistema Porsche
Comunication Management (PCM) skladno je integrisan u novu komandnu tablu i
omogućava pristup svim relevantnim funkcijama vozila. Izvorne aplikacije kao
što su Spotify® i Apple Music® dostupne su za optimizaciju opcija za
povezivanje u novom Cayennu. Ekran od 10,9 inča sada je po prvi put dostupan sa
suvozačeve strane. Ovim je iskustvo vožnje za suvozača obogaćeno prikazom
podataka o performansama, odvojenim pristupom kontrolama sistema za
informisanost i zabavu i, u zavisnosti od tržišta, striming opcijom za prikaz
video sadržaja tokom putovanja. Specijalna folija dizajnirana je tako da prikaz
sa ovog ekrana ne smeta vozaču.
Rafinirani dizajn,
inovativne tehnologije svetala
Novi Cayenne dobio je posebno izražajan izgled. Novi prednji
kraj u kombinaciji s dodatno zasvođenim krilima, novim poklopcem motora i
tehnički dopadljivim prednjim svetlima naglašava širinu vozila.
Trodimenzionalno dizajnirana zadnja svetla, čiste površine i novi zadnji branik
sa integrisanim držačem registarske tablice daju poseban karakter dizajnu
zadnjeg dela novog Cayenna. Paleta boja proširena je sa tri nove boje, lagani
sportski paketi lakši su i za čitavih 33 kilograma za Cayenne kupe verziju, a
nova sveobuhvatna ponuda točkova od 20, 21 i 22 inča omogućava novu dozu
individualnosti i dinamičnosti prilikom konfigurisanja izgleda novog Cayenna.
Matrix LED prednja svetla sada su standardni deo opreme novog
Cayenna. HD Matrix LED prednja svetla predstavljaju novi opcioni izbor. S dva
modula visoke rezolucije i više od 32.000 piksela po prednjem svjetlu, ova
inovativna tehnologija prepoznaje druge korisnike u saobraćaju i svojim preciznim
pikselima sprečava da ih dugo svetlo zaslepi. Osvetljenost modula može se
regulisati u više od 1000 koraka, u zavisnosti od same situacije u vožnji.
Prilagodljivost svetala povećava bezbednost i udobnost bez obzira na situaciju
u vožnji.
Porsche je u novi Cayenne uveo i sistem za kontrolu kvaliteta
vazduha. Standardno, vozilo koristi prediktivne navigacione podatke koji
označavaju tunele koji se približavaju i automatski aktivira sistem za
recirkulaciju vazduha. Opciono, senzor detektuje nivo čestica prašine i
propušta ih više puta kroz filter za finu prašinu. Dodatno, jonizator se brine
o klicama i polutantima, što je posebno korisno svim osobama koje su skloni
alergijama. Osim toga, kupcima je na raspolaganju sveobuhvatna ponuda novih,
optimiziranih sistema za asistenciju vozaču. Pomenućemo aktivni limiter brzine
sa asistencijom pri manevrima izbegavanja, asistenciju pri skretanju i
unapređeni Porsche InnoDrive kao deo sistema adaptivnog tempomata. To znači da
novi Cayenne još bolje asistira svom vozaču u opasnim situacijama, kao i u
saobraćajnim gužvama na autoputevima i magistralama.
Još veći domet uz
udobnost u vožnji i performanse
Porsche svoj novi Cayenne fabrički oprema sistemom za
oslanjanje sa čeličnim oprugama uključujući sistem Porsche Active Suspension
Management (PASM). Nove amortizere odlikuje tehnologija 2 ventila te
zahvaljujući odvojenim stepenima odskoka i kompresije omogućava optimalne
performanse u svim situacijama u vožnji. Udobnost pri manjim brzinama je osetno
unapređena, kao i upravljivost tokom dinamičnog skretanja, naginjanja i
zanošenja.
Iskustvo u vožnji se može dodatnounaprediti novim
prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem s dvokomornom, dvoventilskom tehnologijom.
Unapređene karakteristike mekog oslanjanja utiču na iskustvo u vožnji jer
dodatno stabilizuju vozilo i pojednostavljuju upravljanje i na drumu i na
terenu – kada se uporede sa standardnim oslanjanjem i prethodnim modelom.
Istovremeno, adaptivni sistem vazdušnog oslanjanja poboljšava preciznost,
performanse i smanjuje klizanje tela u dinamičnim voznim situacijama. Sistem
oslanjanja takođe nudi još jasniju razliku u režimima vožnje Normal, Sport i
Sport Plus.
Više snage u hibridnom
modelu i do 90 kilometara električnog dometa
U Evropi novi Cayenne debituje sa tri različite verzije
motora. Detaljno unapređeni četvorolitarski V8 biturbo motor koji je razvio
Porsche sada menja prethodni V6 motor u Cayennu S. Maksimalne snage od 349 KW
(474 KS) i obrtnim momentom od 600 Nm – 25 kW (34 KS) i 50 Nm više od svog
prethodnika – ubrzava i SUV i SUV kupe od nule do stotke za 4,7 sekundi.
Najveća brzina je 273 km/h. Ulazak u svet Cayenna počinje od optimizovanog
trolitarskog V6 turbo motora. Sada proizvodi 260 kW (353 KS) i 500 Nm, što je
10 kW (13 KS) i 50 Nm više nego do sada.
Šestocilindrični motor čini osnovu i za pogonski sklop modela Cayenne E-Hybrid. U kombinaciji s novim električnim motorom koji je unapređen za 30 kW na 130 kW (176 KS), kombinovana snaga sada dostiže 346 kW (470 KS). Kapacitet visokonaponske baterija je povećan sa 17,9 kWh na 25,9 kWh, u zavisnosti od paketa opreme, te sada omogućava čist električni domet do 90 kilometara, mereno prema WLTP. Novi punjač od 11 kW skraćuje vreme punjenja na odgovarajućem izvoru energije na manje od dva i po sata i pored uvećanog kapaciteta baterije. Optimizovani e-hibridni režimi rada povećavaju efikasnost vozila tokom vožnje.
Komentari(0)