Vozite kao šampion - Na asfaltu, šljunku ili snegu
Učite od najboljih. Reli vozači Kris Meeke i Emil Lindholm dele savete o vožnji na asfaltu, šljunku i snegu
Svetski prvak WRC2 Emil Lindholm i iskusni takmičar Kris Meeke, obojica su pravi majstori kada je vožnja u pitanju. Oni mogu da drže svoje automobile pod kontrolom u ekstremnim uslovima, pri brzinama koje oduzimaju dah i na doslovno svakoj površini. Ali i vi možete imati koristi od njihovog iskustva.
Kris Meeke
-Iznenadili biste se koliko tehnika koje koristimo u reliju
imaju primenu u svakodnevnoj vožnji - kaže Kris Meeke. Ovi saveti pomoći će vam
da vozite sigurnije na bilo kojoj podlozi.
Asfalt
Kada vozite automobil, sedenje u pravilnom položaju uvek je
izuzetno važno. Sednite uspravno i držite volan obema rukama u položaju
„petnaest do tri“. „Tako ćete imati bolju kontrolu nad automobilom“, objašnjava
Kris Meeke. Takođe preporučuje mirnu vožnju, predviđanje i gledanje šta dalje
može da se desi.
-U krivine ulazite polako, a na mokrom terenu budite
oprezniji. Kočite do početka krivine - savetuje Meeke. To je zato što će
kočenje preneti veći deo težine automobila na prednju osovinu i učiniti
upravljanje osetljivijim. Pokreti volana i papučica treba da budu glatki.
Počnite lagano da ubrzavate u krivini, a kako se staza ispravlja možete
postepeno da dodajete gas - savetuje Meeke. Održavanje sigurnog razmaka takođe
je važno, kaže on. Ovo će dobro doći prilikom preticanja. Zašto?
Šljunak
Vožnja po makadamu većini vozača verovatno nije svakodnevna
pojava, ali to je razlog više da na nju budete spremni. Reli prvak Emil
Lindholm savetuje vam da osetite podlogu. Tvrđa podloga daje bolje prijanjanje,
dok mekše podloge slabije prijanjaju.
Emil Lindholm
-Prepoznaćete mekani šljunak ne samo pri kočenju, već i pri
skretanju, jer će volan biti lakši i slabije će reagovati - kaže Lindholm.
Savetuje usporavanje u takvim slučajevima. Mnoge makadamske staze imaju tragove
koji su često puni blata i vode. U tom slučaju, Emil Lindholm savetuje da
izbegavate sve postojeće tragove točkova. Ako morate da vozite po blatu, vozite
mirno i ne zaustavljajte se. Na šljunku često pomaže pogon na sva četiri točka,
idealno u Off-road modu. Kako? Saznajte u videu.
Emil Lindholm
Finski reli vozač Emil Lindholm jedna je od velikih nada ovog
sporta. Rođen 1996. godine, sledi stope svog oca Sebastiana Lindholma,
osmostrukog finskog prvaka u reliju. Mladi Emil već je postao prvak osvojivši
titulu 2021. godine za volanom modela Škoda Fabia Rally2 evo. Zatim je 2022.
Emil Lindholm napredovao u seriji Svetskog reli prvenstva i postao svetski
prvak u kategoriji WRC2, vozeći Škoda Team Toksport WRT special.
Sneg
Na snegu je posebno važno saznati koliko je zapravo klizav.
To možete testirati kočenjem u ravnoj liniji, ali samo ako iza vas nema automobila
koji bi se ovim manevrom mogao prepasti. Glatka vožnja je važna na bilo kojoj
površini, ali je još važnija na snegu i ledu.
-Trzanje volanom u panici obično pogoršava situaciju i šalje
automobil u smeru u kom ne želite da idete - objašnjava Kris Meeke. Zato
lagano, nežno dodirujte papučice i volan. - Ako auto počne da proklizava dok se
krećete, otpustite gas i pokušajte ponovo za mirnije pokretanje. Svaki milimetar
pokreta pedale pravi razliku - savetuje Kris. Njegov savet je i da smanjite
brzinu i povećate razmak između vašeg i vozila ispred. A ako imate priliku,
isprobajte upravljanje svojim automobilom na snegu na zatvorenoj stazi. Ovaj
video vam pokazuje šta treba vežbati.
Kris Meeke
Severnoirski reli vozač Kris Meeke iskusan je takmičar. Rođen 1979. godine, Kris je prvak Intercontinental Rally Challenge 2009. Takođe je zabeležio pet pobeda u najvišoj klasi WRC prvenstva između 2015. i 2017. Pobedio je u Argentini, Portugalu, Finskoj, Meksiku i Kataloniji, što pokazuje da da se najbolje snalazi na šljunku. Ali, naravno, snalazi se odlično i na drugim podlogama.
Komentari(0)