Vrhunske ocene za novi model Honda Jazz e:HEV
Honda Jazz e:HEV koja je u Evropi predstavljena sredinom 2020. godine osvojila je maksimalni pet zvezdica u najnovijoj rundi bezbednosnih testova Euro NCA
Podsetimo, bezbednosni testovi Euro NCAP sada imaju još više novih strogih procena. Honda Jazz e:HEV nove generacije lansirana je širom Evrope u leto 2020. godine, dok se na našem tržitštu očekuje početkom 2021. godine. Jazz je opremljen naprednom dvomotornom tehnologijom hibridnog pogona i predstavlja vodeći model u svojoj klasi po pitanju komfora i prostora, što dodatno dopunjuje izuzetnom „EV“ voznom dinamikom, naprednom tehnologijom i bezbednosnim elementima.
Ova kombinacija brižljivo
integrisanih aktivnih i pasivnih bezbednosnih elemenata osnažila je ugled ovog
modela kao jednog od najbezbednijih putničkih automobila u Evropi. Novi Jazz
uvodi efikasnost i performanse hibridnog pogona na masovno tržište i ubrzava
Hondine ambicija da svi evropski modeli imaju elektrifikovane pogonske sklopove
do 2022. godine.
Dostupan isključivo sa hibridnim
pogonom, novi Jazz je prvi model Honde u Evropi sa centralnim prednjim
vazdušnim jastukom u standardu. Vazdušni jastuk je ugrađen u naslon sedišta
vozača i širi se u prostor između vozača i putnika, ublažavajući moguće direktno
sudaranje sa glavom saputnika na prednjem sedištu u slučaju bočnog udara.
Novi prednji centralni vazdušni
jastuk radi u kombinaciji sa još dva druga elementa za slučaj bočnog udara.
Zatezač sigurnosnog pojasa, kako za vozača tako i za suvozača smanjuje njihovo
bočno kretanje, a dodatno ih podržava i centralni naslon za ruke koji je sada
viši. Zahvaljujući novom pristupu, značajno je umanjena mogućnost povrede glave
putnika.
Novi vazdušni jastuk je jedan od
deset koliko ih se nalazi u modelu Jazz e:HEV, a među njima je takođe i
„i-side“ sistem vazdušnog jastuka na zadnjem sedištu. Ovaj jedinstveni vazdušni
jastuk dvostruke strukture, ugrađen u naslon zadnjeg sedišta, aktivira se kako
bi zaštitio putnike pozadi od udara u vrata i C-stub u slučaju bočnih sudara.
Pasivni bezbednosni elementi
dopunjeni su Honda SENSING aktivnim tehnologijama, koje su vodeće u industriji,
a služe za asistenciju vozaču i koje sada obuhvataju i poboljšanu kameru šireg
ugla sa višom definicijom. Ona zamenjuje višenamensku kameru i senzore iz
modela Jazz prethodne generacije, prepoznaje širi raspon površine puta i
karakteristika saobraćaja.
Honda SENSING, koji je deo standardne
opreme u svim modelima Honde, među brojnim drugim elementima takođe obuhvata i
sisteme Adaptive Cruise Control (prilagodljivi tempomat), Lane Keeping Assist
System (sistem pomoći u zadržavanju saobraćajne trake) i Road Departure
Mitigation (upozorenje na približavanje ivici puta).
U projektovanju i razvoju najnovijeg
modela Jazz, inženjeri Honde su takođe primenili tehnologiju strukture
karoserije brenda Advanced Compatibility Engineering (ACE) koja formira temelj
za odlične performanse pasivne bezbednosti. ACE tehnologija pomaže u
ravnomernoj distribuciji energije sudara kroz prednji deo vozila i ujedno smanjuje
energiju sudara koja se prenosi na drugo vozilo.
-Bezbednost je za nas od izuzetne
važnosti i oduševljeni smo što je automobil osvojio maksimalnih pet zvezdica u
novom postupku testiranja Euro NCAP- rekao je Takeki Tanaka, rukovodilac
krupnih projekata u Hondi.
- Kompletnim reinženjeringom modela
Jazz, mi smo uspeli da ugradimo napredne nove strukturne tehnologije i
najnovije elemente pasivne bezbednosti kako bismo pružili izuzetnu zaštitu od
svih vrsta nesreća. Sa dodatkom naprednih bezbednosnih elemenata i asistencija
za vozača kao delom standardne opreme, obezbedili smo da Jazz ostane jedno od
najbezbednijih vozila svoje klase. Ključni novi element u modelu Jazz je
poboljšana panoramska vidljivost prednjeg prozora i ponosni smo zbog toga što
smo to postigli bez ugrožavanja sveukupnih bezbednosnih performansi za slučaj
sudara, to je nešto što nećete videti ni u jednom drugom vozilu.
Strožiji protokoli testiranja Euro
NCAP procenjuju uticaj udarnih sila u slučaju sudara, te je značajan element
procene činila analiza sposobnosti Jazz modela da zaštiti svoje putnike i
smanji udar na drugo vozilo u slučaju sudara. Ta procena nalaže da se sile
udarca usmere na one delove strukture vozila gde se energija može efikasno i
bezbedno apsorbovati, tako da kabina sa putnicima ostane što više netaknuta,
kao i da se putnici ne izlažu naglom kočenju koje može biti opasno.
Obe ove funkcije moraju da budu istovremene kada dođe do sudara. Testovi, takođe, sada obuhvataju širi raspon procene bočnog sudara, a istražuju i bezbednost nakon samog sudara. Standardi primenjeni na autonomne sisteme za hitno kočenje takođe su revidirani, dok se testovi sada obavljaju i na sistemima za upozoravanje vozača.
Komentari(0)