Aleksandra Đurđević - Imamo dobar model subvencija kojima država podstiče kupovinu električnih i hibridnih automobila
Poslanici Evropskog parlamenta izglasali su zabranu prodaje novih automobila sa benzinskim i dizel motorima od 2035. godine
Iako novi zakon još nije u potpunosti usvojen, očekuje se da će se na taj način ubrzati prelazak na električna vozila u zemljama EU. U našoj zemlji kupci se subvencijama podstiču na kupovinu električnih i hibridnih vozila, ali nedostaje infrastruktura, kaže za RTS predsednica Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova Aleksandra Đurđević. Ističe i da su zbog manjka vozila automobili poskupeli, kao i da će verovatno biti potrebne i dve godine da se tržište stabilizuje.
Električna vozila trenutno čine oko 11 odsto novih
registracija u Evropskoj uniji, što je tri puta više nego 2019. godine. Cilj je
da se do 2030. godine emisija gasova smanji za 50 odsto, a kada je reč o
automobilima do 2035. godine i za 100 odsto. O rastućoj popularnosti
vozila na električni i hibridni pogon svedoči i statistika koja kaže da
trenutno u zemljama Evrope 22 odsto svih novoprodatih automobila u sebi imaju
neku vrstu pogona na baterije.
Aleksandra Đurđević
-Međutim, kriza koja je pogodila auto-industriju svakako će
uticati i tražiti da se ovi ciljevi sagledaju i revidiraju u narednom
periodu", navodi Aleksandra Đurđević.
Pojedini automobili sa unutrašnjim sagorevanjem nestaju iz
proizvodnje. Proizvođači su spremni da pređu na nove tehnologije, ali i dalje
nedostaje infrastruktura, objašnjava novoizabrana predsednica Srpske
asocijacije uvoznika automobila i delova.
-U našoj zemlji imamo dobar model subvencija kojima država
podstiče kupovinu električnih i hibridnih automobila, ali i dalje nedostaje
infrastruktura - kaže Đurđevićeva.
Širom sveta imamo
salone bez izloženih automobila
Aktuelna kriza izazvana pandemijom posebno je vidljiva zbog
nedostatka mikročipova koji se nalaze u raznim električnim uređajima.
-Imali smo prekid u proizvodnji, a mnogi su i otkazivali
porudžbine, tu je i problem transporta posebno iz Kine. Širom sveta imamo
salone automobila bez izloženih automobila. Zbog manjka vozila automobili su
poskupeli i verovatno će biti potrebno i do dve godine da se tržište
stabilizuje - ističe predsednica Srpske asocijacije uvoznika automobila i
delova.
Kada je reč o prodaji novih vozila, putnički program je pao
za devet odsto, ali je zato prodaja komercijalnih vozila porasla za oko 10
odsto. Polovna vozila su takođe poskupela, ali uvoz nije stao. "Problem je
što su vozila koja se kod nas uvoze uglavnom stara preko 10 godina i zabranjena
za korišćenje u zemljama iz kojih dolaze", navodi ona.
-Očekujemo blagu stabilizaciju, a od proizvođača do
proizvođača zavisi koliko su se snašli i imali dobru strategiju. Nisu samo
mikročipovi problem, već i drugi delovi. Proizvođači koji se najpre snađu
najbolje će i proći na tržištu - poručuje Đurđevićeva.
Crne kutije i u
automobilima
Novina na evropskom tržištu automobila je i obavezno uvođenja
crne kutije u vozilima od 6. jula. To će pomoći u prikupljanju ključnih
podataka kada dođe do saobraćajne nesreće.
-Nećemo imati klasičan audio-zapis kao u avionima. Napredni
bezbednosni sistemi, njih 15, već postoje, a crna kutija će prikupljati i
formatirati odnosno obrađivati te podatke. Oni će pre svega služiti za dodatna
unapređenja bezbednosti vozila od strane proizvođača, a prilikom nesreća
podatke će moći da koristi i policija, ali je dalja upotreba od strane recimo
osiguravajućih kuća za sada osporena - rekla je za RTS predsednica Srpske
asocijacije uvoznika automobila i delova Aleksandra Đurđević i dodala da crne
kutije će koristiti već postojeće sisteme u automobilima i neće mnogo podići
cenu vozila, možda za sto evra.
(RTS)
Komentari(0)