Intervju Tomas Schaefer - Uspeh brenda Škoda se nastavlja

U kom smeru planira da vodi kompaniju? Gde vidi potencijal za napredak? Odgovore na ova pitanja saznajte u intervjuu sa novim izvršnim direktorom brenda Škoda Thomasom Schaferom

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




U kompaniji ste od avgusta. Kakvi su prvi utisci?

-Pre svega, želeo bih da se zahvalim Škoda timu na sjajnoj dobrodošlici tokom prvih nekoliko nedelja! To je svakako olakšalo privikavanje. Već sam upoznao mnoge kolege, zaronio duboko u 125-godišnju istoriju brenda Škoda u muzeju i stekao precizan pregled statusa kompanije i proizvoda koje ćemo predstaviti u budućnosti. Govoreći o proizvodima, jedan od najzanimljivijih trenutaka bila je svetska premijera modela Enyaq iV u Pragu. Odličan automobil i zaista sam ponosan.

Koliko je bilo teško oprostiti se od Južne Afrike gde ste živeli poslednjih pet godina?

-Južna Afrika je postala moj dom i profesionalno i privatno. Tako da, naravno, nije bilo lako oprostiti se. Ali u avionu za Evropu to je nadjačao osećaj iščekivanja onoga što sledi. Radujem se što ću bolje upoznati Češku, njene ljude i njenu kulturu. I naravno, radujem se zadacima koji su pred nama. Škoda je fantastičan brend i ima veliki potencijal!

U kom pravcu planirate da vodite kompaniju?

-Škoda napreduje vrlo dobro zahvaljujući radu tima i mog prethodnika. Moj primarni zadatak i odgovornost je da nastavim Škoda priču o uspehu u narednim godinama. Pritom neću napustiti Strategiju 2025, delotvorna je, a mi smo još uvek daleko od postizanja ciljeva. Ipak, naravno, doprineću svojim idejama da kompaniju i brend postavim na sledeći nivo.

Šta tačno podrazumevate pod tim?

-Škoda je trenutno jasno postavljena. Uvek nudi dobru vrednost za novac. Kupci su prijatno iznenađeni Simply Clever idejama, izvanrednom prostranošću, lakom upotrebljivošću i jedinstvenim dizajnom koji svaki model nudi. Škoda automobili će uvek biti dostupni, bez obzira na to obraćamo li se studentima, mladim porodicama ili starijim parovima. Tako će i ostati. Međutim, pored našeg trenutnog asortimana modela, vidim potencijal za rast i osvajanje novih tržišta. Fokusiraćemo se više na osnovne nivoe segmenta i na ovaj način imaćemo priliku da značajno proširimo bazu kupaca.

Da li to znači da će Škoda postati jeftiniji brend?

-Ne, sigurno nećemo to uraditi. Skoncentrisani smo na korejske, japanske i francuske proizvođače. Oni su naši glavni konkurenti. Već se radujem lansiranju našeg novog modela Fabia sledeće godine. Biće to sjajan automobil i moja su očekivanja velika.

Koliko brzo će se Škoda oporaviti od posledica pandemije COVID-19? Koju poziciju će Škoda zauzeti na kraju godine?

-Gledajući unapred, radimo sve što je u našoj moći da smanjimo uticaj na naše poslovanje. Trenutni podaci o prodaji pokazuju da godina nikako nije izgubljena. Sada ulažemo sve napore da to iskoristimo na najbolji mogući način. Trend nam ide u prilog, naši podaci iz jula povećali su se čak 8% u odnosu na prethodnu godinu, uspeli smo značajno da povećamo svoj tržišni udeo, a i avgust izgleda vrlo obećavajuće. Želim da zahvalim celom timu na predanosti! U isto vreme, s obzirom na sve veći broj slučajeva u Češkoj, apelujem na sve da se pridržavaju mera „sigurne kancelarije“ i koncepta „sigurne proizvodnje“.

U automobilskoj industriji radite oko 30 godina. Da li biste podelili sa nama svoje najznačajnije iskustvo?

-Zajedno možete postići gotovo nemoguće. Ako ne krenete, nećete nigde ni stići! Ključ svega je poverenje. Siguran sam da ćemo ovde u Škodi zajedno postići velike stvari i postaviti kompaniju na sledeći nivo u ovoj deceniji. Postoji jedna afrička poslovica: „Ako želiš brzo ići, idi sam. Ako želite daleko, idite zajedno."

More ili planina?

Planine, zato što sam živeo na moru poslednjih pet godina. Sada se radujem češkim planinama.

Južnoafričko vino ili češko pivo?

-Češko pivo, bez ikakvg dvoumljenja.

Octavia RS iV ili Enyaq iV?

-Oba. Svaki automobil ima jedinstven karakter.

Koju vrstu muzike slušate dok vozite?

-Trenutno provodim vreme tako što vodim telefonske razgovore sa ženom. Ona je još uvek u Južnoj Africi i jedva čekam da dođe da vidi naš novi dom.

Kako se odmarate?

-Svakodnevno jutarnje trčanje održava mi razum bistrim.

Komentari(0)

sortiraj