Intervju Tomas Schaefer - Uspeh brenda Škoda se nastavlja
U kom smeru planira da vodi kompaniju? Gde vidi potencijal za napredak? Odgovore na ova pitanja saznajte u intervjuu sa novim izvršnim direktorom brenda Škoda Thomasom Schaferom
U kompaniji ste od avgusta. Kakvi su prvi utisci?
-Pre svega, želeo bih da se zahvalim
Škoda timu na sjajnoj dobrodošlici tokom prvih nekoliko nedelja! To je svakako
olakšalo privikavanje. Već sam upoznao mnoge kolege, zaronio duboko u
125-godišnju istoriju brenda Škoda u muzeju i stekao precizan pregled statusa
kompanije i proizvoda koje ćemo predstaviti u budućnosti. Govoreći o
proizvodima, jedan od najzanimljivijih trenutaka bila je svetska premijera
modela Enyaq iV u Pragu. Odličan automobil i zaista sam ponosan.
Koliko je bilo teško oprostiti se od Južne Afrike gde ste živeli poslednjih
pet godina?
-Južna Afrika je postala moj dom i
profesionalno i privatno. Tako da, naravno, nije bilo lako oprostiti se. Ali u
avionu za Evropu to je nadjačao osećaj iščekivanja onoga što sledi. Radujem se
što ću bolje upoznati Češku, njene ljude i njenu kulturu. I naravno, radujem se
zadacima koji su pred nama. Škoda je fantastičan brend i ima veliki potencijal!
U kom pravcu planirate da vodite kompaniju?
-Škoda napreduje vrlo dobro
zahvaljujući radu tima i mog prethodnika. Moj primarni zadatak i odgovornost je
da nastavim Škoda priču o uspehu u narednim godinama. Pritom neću napustiti
Strategiju 2025, delotvorna je, a mi smo još uvek daleko od postizanja ciljeva.
Ipak, naravno, doprineću svojim idejama da kompaniju i brend postavim na
sledeći nivo.
Šta tačno podrazumevate pod tim?
-Škoda je trenutno jasno postavljena.
Uvek nudi dobru vrednost za novac. Kupci su prijatno iznenađeni Simply Clever
idejama, izvanrednom prostranošću, lakom upotrebljivošću i jedinstvenim
dizajnom koji svaki model nudi. Škoda automobili će uvek biti dostupni, bez
obzira na to obraćamo li se studentima, mladim porodicama ili starijim
parovima. Tako će i ostati. Međutim, pored našeg trenutnog asortimana modela,
vidim potencijal za rast i osvajanje novih tržišta. Fokusiraćemo se više na
osnovne nivoe segmenta i na ovaj način imaćemo priliku da značajno proširimo
bazu kupaca.
Da li to znači da će Škoda postati jeftiniji brend?
-Ne, sigurno nećemo to uraditi.
Skoncentrisani smo na korejske, japanske i francuske proizvođače. Oni su naši
glavni konkurenti. Već se radujem lansiranju našeg novog modela Fabia sledeće
godine. Biće to sjajan automobil i moja su očekivanja velika.
Koliko brzo će se Škoda oporaviti od posledica pandemije COVID-19? Koju
poziciju će Škoda zauzeti na kraju godine?
-Gledajući unapred, radimo sve što je
u našoj moći da smanjimo uticaj na naše poslovanje. Trenutni podaci o prodaji
pokazuju da godina nikako nije izgubljena. Sada ulažemo sve napore da to
iskoristimo na najbolji mogući način. Trend nam ide u prilog, naši podaci iz
jula povećali su se čak 8% u odnosu na prethodnu godinu, uspeli smo značajno da
povećamo svoj tržišni udeo, a i avgust izgleda vrlo obećavajuće. Želim da
zahvalim celom timu na predanosti! U isto vreme, s obzirom na sve veći broj
slučajeva u Češkoj, apelujem na sve da se pridržavaju mera „sigurne
kancelarije“ i koncepta „sigurne proizvodnje“.
U automobilskoj industriji radite oko 30 godina. Da li biste podelili sa
nama svoje najznačajnije iskustvo?
-Zajedno možete postići gotovo
nemoguće. Ako ne krenete, nećete nigde ni stići! Ključ svega je poverenje.
Siguran sam da ćemo ovde u Škodi zajedno postići velike stvari i postaviti
kompaniju na sledeći nivo u ovoj deceniji. Postoji jedna afrička poslovica:
„Ako želiš brzo ići, idi sam. Ako želite daleko, idite zajedno."
More ili planina?
Planine, zato što sam živeo na moru
poslednjih pet godina. Sada se radujem češkim planinama.
Južnoafričko vino ili češko pivo?
-Češko pivo, bez ikakvg dvoumljenja.
Octavia RS iV ili Enyaq iV?
-Oba. Svaki automobil ima jedinstven
karakter.
Koju vrstu muzike slušate dok vozite?
-Trenutno provodim vreme tako što
vodim telefonske razgovore sa ženom. Ona je još uvek u Južnoj Africi i jedva
čekam da dođe da vidi naš novi dom.
Kako se odmarate?
-Svakodnevno jutarnje trčanje održava mi razum bistrim.
Komentari(0)