Jan Kopecky - Ako hoćeš nešto da naučiš, gledaj kako to rade najbolji
Škoda ove godine slavi 120 godina uspeha u motosportu. Pogledajte video i galeriju slika gde Jan Kopecky podseća na neke trkačke legende iz davnih dana, pa sve do danas
Sve je počelo pre 120 godina uspesima na moto trkama, a 1906. godine su ta dostignuća propraćena prvim trofejima u automobilskim trkama. Od tada je Škoda Motorsport prikupio mnogobrojne trofeje sa desetinama različitih automobila i u širokom spektru disciplina. Video uključuje Laurin & Klement FC iz 1908. godine, jedan od prvih trkačkih automobila izrađenih u Mladaá Boleslav, i neverovatni ŠKODA SPORT, roadster koji je nažalost zbog pehova propustio da ostvari odličan rezultat na čuvenom Le Mans 24 Hours 1950. godine. I ne možemo prevideti legendarni reli automobil ŠKODA 130 LR, koji je Jan Kopecký zavrteo dok smo snimali video.
-Tada sam prvi put u životu vozio ŠKODA 130 LR i bio sam
apsolutno oduševljen. Auto neverovatno ulazi u krivine”, kaže Kopecký, ističući
jednu od najvažnijih tačaka snimanja. „Vožnja 113-godišnjim trkačkim
automobilom LAURIN & KLEMENT bila je apsolutno prekrasno i posebno iskustvo
- dodaje Kopecky, vraćajući se još više u istoriju. - Možete videti da su
automobil tada radili pravi profesionalci, a s današnje tačke gledišta gotovo
je neverovatno koliko je automobil funkcionalan.
Jan Kopecky sada nastavlja ovu tradiciju pripreme
najmodernijih trkačkih mašina. Kao test vozač ŠKODA Motorsport tima, radi na
daljim poboljšanjima modela FABIA Rally2 evo. Optimistično gleda u budućnost. -Motosport
je sastavni deo brenda ŠKODA, a ova tradicija čini brend atraktivnijim. Uveren
sam da će to činiti bar još 120 godina - kaže Kopecky.
Koje ste ŠKODA
automobile pratili pre početka trkačke karijere?
-Uvek sam se divio
modelu 130 RS i njegovoj pobedi na reliju Monte Carlo, ali naravno, uglavnom su
me zanimali automobili koji su se tada takmičili. Zaista sam uživao gledajući
FELICIA KitCar, koji je imao divan čist zvuk, a ono što su Emil Triner i Pavel
Sibera postigli u njemu bilo je neverovatno. Potom je nastupila WRC era, i
OCTAVIA WRC koju je Armin Schwarz odvezao na pobedničko postolje u poznatom
Safari Rally u Keniji - to je bio fantastičan rezultat. A tu su i automobili
koje sam imao čast da vozim: FABIA WRC, FABIA S 2000, FABIA Rally2 i sada FABIA
Rally2 evo.
Koji vozači iz istorije
ŠKODA Motorsport-a su Vam najviše ostali u sećanju?
-Moj otac, trkački
vozač s kojim sam kao navijač išao praktično na svaku trku, uvek mi je govorio
da bih, ako želim nešto da naučim, trebalo da gledam kako to rade najbolji.
Tako sam gledao Emila Trinera, na primer, koji je mogao da uradi neverovatne
stvari s automobilima FAVORIT ili FELICIA, u čemu je briljirao i Pavel Sibera,
i gledao sam Romana Krestu i njegovo majstorstvo u OCTAVIA WRC. Bili su u samom
vrhu među najboljima.
Kako se razvijala vaša
karijera? Danas ste poznati reli vozač, ali nije uvek bilo tako...
-Još kao dete sam uživao u svim
sportovima, a tata me nije terao u motosport. Na kraju sam sa 11 godina ušao u
motosport, počevši od kartinga, a zatim prešavši na kružne trke. Postepeno sam
se, delom zahvaljujući mojim prijateljima, uključio u reli vožnju, što se mom
ocu i nije baš svidelo, jer to smatra vrlo opasnom disciplinom. Ali uvek me je
podržavao. Stupio sam u kontakt sa ŠKODA-om, zatim sam napravio reli automobil
OCTAVIA, a od 2008. do prošle godine bio sam ŠKODA test vožač. Sada sam
uključen u testiranje i razvoj ŠKODA reli automobila.
Kakav je razvojni
proces za reli automobile?
-Konkurencija nikad ne spava i automobil
morate da unapređujete. Vremenom se sve poboljšava: motor, šasija, kočnice...
Puno je stvari na kojima treba poraditi, čak i ako se čini da je automobil već
savršen. Uvek će biti novih materijala, novih tehničkih rešenja koja nam
omogućavaju da idemo malo dalje. Ali sve to treba testirati, tako da ima puno
posla.
Kako vidite budućnost
ŠKODA Motorsport-a?
-Verujem da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje biti relevantni u motosportu. I bez obzira na oblik motosporta u celini, uveren sam da će ŠKODA i dalje igrati važnu ulogu u njemu i da će njeni automobili i dalje raditi kao i uvek, zabavljajući vozače i fanove.
Komentari(0)